[Freakactie 2020] BredaVuurwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zie dat jullie een nieuw 19sh assortiment (Evolution Fireworks BredaVuurwerk's Buurt Assortiment 6x19sh) hebben, helaas kan ik hier verder geen informatie over vinden. Hebben jullie hier filmpjes van of waar kan ik deze mee vergelijken?
Als het goed is zijn dit 6 cakes van het happy hardcore assortiment van evo

En dan bestellen anderen hem in December voor 250 euro en krijgen hem geleverd. Jij krijgt voor 150 euro een vervanger. Ik ben altijd een beetje huiverig voor dit soort acties zo vroeg..

Je kunt je geloofwaardigheid als winkel maar een keer kwijtraken. Elke winkel die dit probeert zou, terecht, compleet afgemaakt worden zowel hier als op/in overige (sociale) media.

Heeft BredaVuurwerk jou op deze manier benadeeld? Zo niet dan vind ik jouw opmerking tegen smaad aanschurken.

Verder lees je de voorwaarden niet goed, je krijgt vervangend vuurwerk naar keuze twv de adviesprijs. Overigens hoef je dit niet te accepteren, je kunt ook gewoon je geld terugvragen.

Je kunt je geloofwaardigheid als winkel maar een keer kwijtraken. Elke winkel die dit probeert zou, terecht, compleet afgemaakt worden zowel hier als op/in overige (sociale) media.

Heeft BredaVuurwerk jou op deze manier benadeeld? Zo niet dan vind ik jouw opmerking tegen smaad aanschurken.

Verder lees je de voorwaarden niet goed, je krijgt vervangend vuurwerk naar keuze twv de adviesprijs. Overigens hoef je dit niet te accepteren, je kunt ook gewoon je geld terugvragen.
Ik denk dat het smaad is. Breda vuurwerk geeft je de mogelijkheid om een vervanger voor de adviesprijs uit te zoeken. Heb je in januari iets gekocht voor €150 en is de adviesprijs €300 dan mag je in december iets voor €300 uitzoeken mocht het product niet aanwezig zijn. De adviesprijs halen ze van Vuurwerkbieb.nl af. Heb dit overigens al 2 jaar meegemaakt...

Ik denk dat het smaad is. Breda vuurwerk geeft je de mogelijkheid om een vervanger voor de adviesprijs uit te zoeken. Heb je in januari iets gekocht voor €150 en is de adviesprijs €300 dan mag je in december iets voor €300 uitzoeken mocht het product niet aanwezig zijn. De adviesprijs halen ze van Vuurwerkbieb.nl af. Heb dit overigens al 2 jaar meegemaakt...

Ja dat is een mooie regeling, maar hoofdzaak is dat je krijgt wat je hebt besteld.

Maar jij hebt dus de afgelopen 2 jaar producten die je in de freakactie hebt besteld niet gekregen? Welke producten waren dit?

Ja dat is een mooie regeling, maar hoofdzaak is dat je krijgt wat je hebt besteld.

Maar jij hebt dus de afgelopen 2 jaar producten die je in de freakactie hebt besteld niet gekregen? Welke producten waren dit?
Afgelopen jaar de tropical night en crown mix
Het jaar er voor ging het om singleshots van Wolff

En ja natuurlijk baal ik als ik niet krijg wat ik bestel in januari! Ik hoop dan ook dat mijn bestelling dit jaar gewoon compleet is. Mag wel een keer

Afgelopen jaar de tropical night en crown mix
Het jaar er voor ging het om singleshots van Wolff

En ja natuurlijk baal ik als ik niet krijg wat ik bestel in januari! Ik hoop dan ook dat mijn bestelling dit jaar gewoon compleet is. Mag wel een keer

Wellicht dat @Bredavuurwerk antwoord kan geven op de vraag hoe dit kan/kon gebeuren? Jullie geven immers de garantie dat het bestelde product fysiek aanwezig is.

Slim dat jullie stoppen met het beloven van batches maar moet dat op deze manier, met deze onsympathieke uitleg? Persoonlijk vind ik dat jullie erg weinig begrip kunnen opbrengen voor de teleurstelling bij freaks die juist bij jullie een specifieke batch bestelden. Wel de lusten, niet de lasten.

...
Batches
Alles wat we nu online staat hebben wij fysiek in onze bunkers liggen of heeft de importeur voor ons fysiek in de opslag. De afgelopen jaren hebben we geprobeerd om batches te garanderen. Dit is meestal gelukt maar het is onmogelijk om dit te garanderen, zeker als freaks hun afhaaltijd wijzigen, later komen afhalen e.d. Ook de enorme verwijten die we krijgen als het niet lukt vinden wij niet prettig en al helemaal niet als we een box voor bijna de inkoopprijs verkopen.
We garanderen dit jaar dus geen batches of jaartallen...

Jammer dat jullie een door jullie zelf gecreëerd probleem op deze manier afwentelen op jullie klanten.

Kunnen kiezen voor een specifieke batch zal in veel gevallen een doorslaggevende factor zijn geweest om een bepaald product juist bij BredaVuurwerk te bestellen. Wanneer bij levering blijkt dat jullie niet leveren wat er is beloofd, kan ik mij voorstellen dat kopers zich daar niet prettig bij voelen. Jullie gaan voorbij aan het feit dat kopers speciaal voor jullie belofte extra kilometers rijden en extra tijd kwijt zijn, voor niks dus. Jullie inkoopprijs heeft hier in het geheel niks mee te maken, aangezien de rechten van een consument gelukig niet bepaald worden door de marge van de verkoper.

Wat je belooft moet je doen, klanten die terecht verhaal komen halen vanwege niet nagekomen beloften wegzetten als verwende nesten vind ik een zwaktebod.

Wellicht dat @Bredavuurwerk antwoord kan geven op de vraag hoe dit kan/kon gebeuren? Jullie geven immers de garantie dat het bestelde product fysiek aanwezig is.

Dat kunnen we zeker!

Wij geven garantie dat we de producten fysiek bij ons hebben liggen of bij de importeur. Dit wil zeggen dat soms producten nageleverd worden tijdens de verkoopdagen, want zelfs met 50k opslag ben je afhankelijk van naleveringen.

Op drukke momenten hebben wij wel eens meegemaakt dat alle leveringen tegelijkertijd binnen kwamen. Logischerwijs werk je pallet voor pallet weg en in de praktijk kan het zijn dat een product op het moment van afhalen nog niet in de uitpakbunker ligt. En je dus nee moet verkopen. Dit zijn de nadelen als je in drie dagen alles moet uitgeven.

Daarnaast zijn wij een redelijk groot verkooppunt met 500 verschillende producten. Tel daarbij ook eens duizenden transacties/klanten op die in de drie laatste dagen van het jaar hun bestelling komen afhalen. Waar zoveel bestellingen worden afgehaald en vele mensen werken, worden er fouten gemaakt. Denk hierbij aan verkeerde producten meegeven. Een fout met bijvoorbeeld dezelfde naam (zoals monster ride), is in the heat of the moment al snel gemaakt.

Natuurlijk zullen veel freaks hier zeggen/denken "ja dan zorg je toch voor een totaal andere locatie in je bunker, met een beetje kennis weet je wel het verschil en het product heeft toch een ander artikelnummer", daar hebben jullie dan ook volkomen gelijk in. Maar vergis je niet, met tientallen collega's werken we enorm hard om in een extreem korte tijd alles zo goed als mogelijk uit te geven. Ook voor de bestellingen van jullie. Maar in het heets van de strijd worden er fouten gemaakt. Zoals bijvoorbeeld met voorraden tellen, orders picken of uitgeven. Dat kun je niet volledig voorkomen. En iedere winkel herkent vast en zeker wel dat ze iets verkocht hebben, niet in de bunker zien liggen, een vervanger moeten meegeven maar bij de telling in januari wel ineens een karton van het desbetreffende product in de bunker zien liggen.

Kort samengevat: zolang wij vuurwerk blijven verkopen zullen wij fouten blijven maken. Natuurlijk proberen wij wel van onze fouten te leren zodat we efficiënter kunnen werken en de foutmarge te minimaliseren. En dat zal ook wel moeten, want in deze zeer unieke en mooie branche is het alles behalve standaard.

Geheel begrijpelijk en verstandig ook om er dan inderdaad voor te kiezen om minder te beloven zodat je die ellende achteraf voorkomt. (was vorig jaar toch al al zo?)

Afgelopen jaar bij de freakmiddag geweest, super georganiseerd en leuk team met mensen.

28e bestelling afgehaald, wederom strak geregeld, binnen 10min weer buiten met complete bestelling.

eerste bestelling is alweer gedaan, tot de volgende freakmiddag!

Slim dat jullie stoppen met het beloven van batches maar moet dat op deze manier, met deze onsympathieke uitleg? Persoonlijk vind ik dat jullie erg weinig begrip kunnen opbrengen voor de teleurstelling bij freaks die juist bij jullie een specifieke batch bestelden. Wel de lusten, niet de lasten.

Jammer dat jullie een door jullie zelf gecreëerd probleem op deze manier afwentelen op jullie klanten.

Kunnen kiezen voor een specifieke batch zal in veel gevallen een doorslaggevende factor zijn geweest om een bepaald product juist bij BredaVuurwerk te bestellen. Wanneer bij levering blijkt dat jullie niet leveren wat er is beloofd, kan ik mij voorstellen dat kopers zich daar niet prettig bij voelen. Jullie gaan voorbij aan het feit dat kopers speciaal voor jullie belofte extra kilometers rijden en extra tijd kwijt zijn, voor niks dus. Jullie inkoopprijs heeft hier in het geheel niks mee te maken, aangezien de rechten van een consument gelukig niet bepaald worden door de marge van de verkoper.

Wat je belooft moet je doen, klanten die terecht verhaal komen halen vanwege niet nagekomen beloften wegzetten als verwende nesten vind ik een zwaktebod.

Erg weinig begrip en zwakte bod? Wij kondigen het nu (al meerdere jaren) van te voren om teleurstelling te voorkomen. In het begin probeerde wij het wel. Maar als nou een freak aangeeft dat hij in de nacht komt afhalen, maar toch een dag later komt opdagen (en ja, dit gebeurd zo ontzettend vaak, excessief vaker dan bij de regulier consument) maar een dag later komt. Denk je dat we kunnen voorkomen dat een medewerker op het drukste moment van de dag altijd rekening kan houden met de juiste batch pakken? Nee, hij pakt dan de eerste beste Golden Illusion die hij ziet ipv naar het jaartal te kijken. Dat je als freak op dat moment bent teleurgesteld, dat begrijpen we en daarom geven we het aan. Ben je het hier niet mee eens en vind je ons niet leuk? Even goede vrienden. Gelukkig zijn wij niet de enige winkel en heeft de consument keus waar hij/zij z'n vuurwerk koopt.

Daarnaast heeft de marge er wel iets mee te maken. Als wij de volle mep zouden vragen aan de freaks, kunnen we ook meer kosten maken en dan zou het in theorie wel interessant kunnen zijn om batches te "bewaken en garanderen".

En weinig begrip voor freaks? Ik denk dat wij heel veel voor de freaks doen, wij zijn immers zelf ook liefhebber. Denk maar een freakmiddag. Vuurwerkliefhebberij zit in ons bloed.

Bedankt voor de uitgebreide uitleg.

Echter:

...Op drukke momenten hebben wij wel eens meegemaakt dat alle leveringen tegelijkertijd binnen kwamen. Logischerwijs werk je pallet voor pallet weg en in de praktijk kan het zijn dat een product op het moment van afhalen nog niet in de uitpakbunker ligt. En je dus nee moet verkopen. Dit zijn de nadelen als je in drie dagen alles moet uitgeven....

Prima dat dit geldt voor last minute bestellingen, maar voor orders uit januari(!) moet het toch mogelijk zijn om je logistiek zo in te richten dat die beloofde fysiek aanwezige producten daadwerkelijk in de bunker liggen op het afhaaltijdstip, zeker wanneer die bunker een capaciteit heeft van 50k kilo, en zeker wanneer je een heel jaar hebt om dit te regelen.

Dat er fouten gemaakt worden kan gebeuren, het onderscheidend vermogen en de geloofwaardigheid van een winkel liggen voor mij aan de geboden oplossing.

Het valt me overigens wel op dat bij vuurwerkverkooppunten gemaakte fouten vrijwel altijd in het nadeel van de klant zijn; als er iets niet klopt mist er eigenlijk altijd iets, nooit krijg je ergens teveel van mee.

Fijne carnavalstijd!

Je bent niet verplicht hier te bestellen he.

Breda is 1 vd goedkoopste van Nederland, ik zou ze als tip willen geven minimaal 500 euro afname. Dan heb je meteen iets minder kleine orders die over t algemeen veel tijd vergen.

Ik heb een aantal jaar bij Bredavuurwerk m'n spullen besteld en dat waren vaak grote orders. Ik heb daar altijd volledig mijn bestelling gekregen. Ik ken Bredavuurwerk ook juist als 1 van de weinige met zo'n grote uitlever garantie. Niet alleen bij mij maar ik volg de freaktopics van hun al jaren en ze hebben al sinds ze bekend zijn op het forum een 'zo goed als' 100% uitlevering. En dat heb ik wel eens anders meegemaakt bij freakzaken..

Even los van de batches wat ik vanuit Bredavuurwerk ook begrijp door de dramatische situatie die Nederlandse winkels hebben omtrent vuurwerk door alle ( bizar ) strenge regels en weinig tijd om alles op te slaan / te verkopen. Plus inderdaad dat zij vaak hebben dat freaks de afgesproken tijden niet nakomen ( lees ik ook al jaren ).

Nu is het bij mij de afgelopen jaren altijd perfect gegaan. Als er iets niet werd geleverd, dan was het omdat het artikel was afgekeurd en werd het prima opgelost. Maar ik kan de frustratie wel begrijpen.

Als je nu het enige overgebleven exemplaar van een product hebt besteld en bijvoorbeeld tijdvak 0:30-0:45 kiest, dan is het prima mogelijk dat je alsnog naast de pot pist. Iemand die een 0:00-0:15 tijdvak heeft kunnen 'veiligstellen' kan datzelfde product eind november ook bestellen, vervolgens blijkt dit product niet of later te worden uitgeleverd en gaat de 'november' besteller weg met jouw in januari besteld product.

Volgens mij is dit vrij simpel op te lossen door bepaalde artikelen in de bunker te markeren met 'gereserveerd door'. Als de artikelen eind dit jaar weer binnen komen van hetzelfde artikel, dan kan de reservering er weer af, dan is het immers genoeg op voorraad. Zo zal je een klein aantal artikelen overhouden met een reservering sticker, klant blij, en het extra controle werk valt eind december ook mee.

Nu is het bij mij de afgelopen jaren altijd perfect gegaan. Als er iets niet werd geleverd, dan was het omdat het artikel was afgekeurd en werd het prima opgelost. Maar ik kan de frustratie wel begrijpen.

Als je nu het enige overgebleven exemplaar van een product hebt besteld en bijvoorbeeld tijdvak 0:30-0:45 kiest, dan is het prima mogelijk dat je alsnog naast de pot pist. Iemand die een 0:00-0:15 tijdvak heeft kunnen 'veiligstellen' kan datzelfde product eind november ook bestellen, vervolgens blijkt dit product niet of later te worden uitgeleverd en gaat de 'november' besteller weg met jouw in januari besteld product.

Volgens mij is dit vrij simpel op te lossen door bepaalde artikelen in de bunker te markeren met 'gereserveerd door'. Als de artikelen eind dit jaar weer binnen komen van hetzelfde artikel, dan kan de reservering er weer af, dan is het immers genoeg op voorraad. Zo zal je een klein aantal artikelen overhouden met een reservering sticker, klant blij, en het extra controle werk valt eind december ook mee.

Ja nog meer werk voor ons freaks verzorgen. De marge is dusdanig klein, dat ze dit moeten hebben van bulk hoeveelheden. Ik begrijp niet dat er altijd mensen zo'n drama maken. Wees dan bereid meer te betalen, dan mag je meer verwachten ook.

Erg weinig begrip en zwakte bod? Wij kondigen het nu (al meerdere jaren) van te voren om teleurstelling te voorkomen. In het begin probeerde wij het wel. Maar als nou een freak aangeeft dat hij in de nacht komt afhalen, maar toch een dag later komt opdagen (en ja, dit gebeurd zo ontzettend vaak, excessief vaker dan bij de regulier consument) maar een dag later komt.

Ik vind het echt bizar om te horen dat freaks zo laks zijn met de ophaaltijden, je krijgt een mooie korting en weet hoe het werk in een vuurwerkwinkel en dan alsnog een ander plan trekken? Ik snap dat niet, nogal onbeschoft om eerlijk te zijn. Ik ben afgelopen jaar langs 15 winkels geweest, door het hele land en nergens een tijdslot gemist. Lijkt me een kwestie van plannen. En dan wel hoge eisen stellen aan de winkel? Beetje voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Rare ideeën houden sommige er op na.

Ik vind het echt bizar om te horen dat freaks zo laks zijn met de ophaaltijden, je krijgt een mooie korting en weet hoe het werk in een vuurwerkwinkel en dan alsnog een ander plan trekken? Ik snap dat niet, nogal onbeschoft om eerlijk te zijn. Ik ben afgelopen jaar langs 15 winkels geweest, door het hele land en nergens een tijdslot gemist. Lijkt me een kwestie van plannen. En dan wel hoge eisen stellen aan de winkel? Beetje voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Rare ideeën houden sommige er op na.

Het kan wel eens gebeuren dat je later bent door vertraging bij eerdere winkels, echter is dit geen hele dag lijkt mij. Plan sinds vorig jaar de tijden tussen de winkels extra ruim in, dit jaar ging alles dan best goed en konden we heel rustig aan doen maar ik was blij dat ik de ruimte had om op tijd bij elke winkel te zijn.

Als ik toch al die dingen lees op dat forum en ook hier weer dan krijg ik soms de neiging een hekel aan de freak te krijgen. Men denkt allemaal maar jezus te zijn en zelf te beslissen wanneer ze langs komen etc. Waarom maakt iedereen toch altijd zijn eigen regels. Haal gewoon op wanneer je afspreekt komt het niet uit regel dan een ander moment.

Uit eigen ervaring ben ik zoon persoon die moeilijk is want mijn afhaal moment is altijd weg om een of andere reden. Zit altijd vol. Elke winkel kan ik contact leggen en niemand doet moeilijk om het voor mij aan te passen. Je zal niet op 28 dec moeten bellen dat je niet komt de 29ste maar verder moet het toch geen punt zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan