Freak-uitnodiging Demo Magnum Vuurwerk en Vuurwerkexpert 2025

Oh echt waar, wat gaaf. Ik bedacht dat alleen het lichaam van een vliegtuig toevallig werd belicht ofzo. Maar dit is wel ff potje cool. Leuk extraatje

Ik heb weer ontzettend genoten gisteravond. Echt ontzettend tof dat we de afgelopen twee jaar als liefhebbers welkom waren bij deze demo. Magnum en Broekhoff bedankt daar voor! In de loop van de week ga ik alle beelden van de producten van de demo in de betreffende topics zetten. Voorzien van mijn ervaring. Ik heb een aantal hele toffe (nieuwe) producten voorbij zien komen. Hieronder alvast ook nog mijn beelden van de finale.

Ook ik heb genoten van een geweldige demo en finale. Wel met een brok in m’n keel als je de tekst van de finale tot je door laat dringen. Onwerkelijk wel. Maar wat een gave finale zeg! Dikke bedankt voor het mogelijk maken van deze demo en finale. Mocht dit echt het laatste jaar zijn: Magnum, we vergeten jullie nooit, de legendarische herinneringen blijven! Levenslang!

Dank aan Broekhoff voor het organiseren van deze demo en het uitnodigen van ons als freaks. Nogmaals: dit is waar jullie je als importeur echt in onderscheiden! Leuk om dit jaar pallets met dozen langs de wandelroute tegen te komen haha. Het weer was perfect en de opkomst was net als vorig jaar flink. Dit maakte het ook bijzonder om naar de voice-over te luisteren van de pyromusical. Ook al begeef ik mij zelf pas sinds 2019 in het freakwereldje, het voelde toch als een soort community zoals je daar stond. Net als bij andere vuurwerkshows krijg je dan toch een gevoel dat vuurwerk nog altijd leeft en gewaardeerd wordt door een groot publiek. Laten we hopen dat het inderdaad niet de laatste keer was! Wat betreft de commentaren over de afstand tussen producten die in tweevoud geschoten werden: dit was geen probleem als je een beetje opschoof naar het midden van het veld. Hier was nog genoeg ruimte en dan kreeg je gewoon een prima beeld.

Het demogedeelte was in mijn ogen niet enorm denderend helaas. Hoewel geen enkel product matig (laat staan slecht) presteerde, sprongen er voor mij ook weinig echt uit. De kwaliteit lijkt dit jaar toch een stuk minder consistent te zijn dan je zou willen. Met name de burst varieerde echt sterk, soms zelfs binnen één item met uniform kaliber. Hierdoor kreeg je soms 20mm burst en effecten uit 25mm tubes, soms 25mm burst en effecten uit 30mm tubes. Dit doet afbreuk aan de totaalindruk en rechtvaardigt de soms forse prijzen niet meer voor mij. Met name producten die al langer meegaan, waren soms merkbaar in kwaliteit achteruit gegaan. De supercell, crown majestic en extreme starburst hebben bijvoorbeeld veel betere batches gehad. De geherintroduceerde TEB viel echt tegen t.o.v. de ICB. Enkel de stijghoogte van de TEB deed vermoeden dat het 30mm kaliber was, want qua burst en spreiding kwam het niet boven sommige 25mm producten uit. Philadelphia spitters was mooi, maar erg inconsistent met hier en daar ploppers en sterren die niet tot ontbranding kwamen. De nieuwe producten vond ik ook weinig interessant, veel van hetzelfde qua effecten. Excuses als dit allemaal erg negatief klinkt, deze kritiek uit ik vooral omdat ik weet dat er zo veel potentie in sommige items zit die hier naar mijn mening niet waargemaakt wordt...

Los daarvan waren er ook meerdere items die wél echt opvielen in positieve zin. Alles uit de pyroshow collectie was prachtig: de crossettecakes hadden echt flinke spreiding en enorm felle, lang brandende sterren. Ook de glitter wall was uniek (al baal je wel als jouw exemplaar na 4 tubes stopt, zoals eentje hier deed). De Bizar 14 was, zeker in meervoud, indrukwekkend en leent zich echt goed voor shows. Verder vond ik de urban legend mooie effecten hebben, maar ook hier afwisselende burst en boeketgrootte. De four legends waren uitstekend vanwege het tempo, de spreiding en de burst (konden mee met sommige 30mm producten). De maori blended family vond ik mooi qua concept, maar net te traag/kort om echt op de lijst te zetten. De ICB was net als vorig jaar met grote afstand de topper van de avond. Ontzettend felle sterren, moordend tempo en een loeiharde burst maakte dit voor mij wel een must-have, ervan uitgaande dat dit de 2025 batch betrof. Uiteraard was de finale ook weer prachtig, lekker veel tails en crossette was prachtig om te zien. Al met al was het een mooie avond en de rit helemaal waard. Duimen dat we er volgend jaar weer mogen staan!

Laatst bewerkt:
Het was weer een goed georganiseerde demo. Hapje en drankje was weer ruim voorradig en alles was goed verzorgd. Alles werd prima geschoten en de omroeper was duidelijk en goed te verstaan. Ook wel een keer lekker...

Dat gezever over de manier van schieten is complete onzin. Netjes twee posten die ver genoeg van elkaar afstaan. De waaiers schieten ze solo. Helemaal niks mis mee. Zoals gewoonlijk een dikke finale. Goeie muziek en de VoiceOver bracht er nog een stukje emotie in. Het zet je toch aan het denken deze eventueel "laatste keer".

De geschoten artikelen waren over het algemeen prima.
De kleine Blockbuster vonden we een verrassend leuke pot. Crackling staarten kwamen hoog en klonken hard.
De kleuren crossettes waren weer prachtig. Blijft een heel leuk effect.
De Display Turbo Box was erg goed. Klein boxje, maar imposant geweld.
Philadelphia Spitters vinden we ook mooi uitgewerkt. Was afgelopen jaar in de straat ook een top ding.
Blistering Skies viel ons ook positief op.
Urban Legend heeft mooie finale, maar daar is al veel over geschreven…. we hebben keuze uit 6 'verschillende'. We gaan voor de Saga.
San Marino snel maar goed.
Insane Crown bomber is al veel genoemd. Topper van de avond.
Extreme Starbust leek wel of ze er twee afstaken. Duurde lang.
400 shots was als gewoonlijk weer erg fijn. Zeker als je er onder staat is dit geweld door de manier van schieten.
De Maori vonden we gewoon raar. Raar tempo. Nee, die blend niet in onze family.

Broekhoff hartelijk bedankt weer voor de demo. Wellicht de laatste. Het was weer leuk en we zullen met weemoed terugdenken aan de mooie finales.

Het was weer een goed georganiseerde demo. Hapje en drankje was weer ruim voorradig en alles was goed verzorgd. Alles werd prima geschoten en de omroeper was duidelijk en goed te verstaan. Ook wel een keer lekker...

Dat gezever over de manier van schieten is complete onzin. Netjes twee posten die ver genoeg van elkaar afstaan. De waaiers schieten ze solo. Helemaal niks mis mee. Zoals gewoonlijk een dikke finale. Goeie muziek en de VoiceOver bracht er nog een stukje emotie in. Het zet je toch aan het denken deze eventueel "laatste keer".

De geschoten artikelen waren over het algemeen prima.
De kleine Blockbuster vonden we een verrassend leuke pot. Crackling staarten kwamen hoog en klonken hard.
De kleuren crossettes waren weer prachtig. Blijft een heel leuk effect.
De Display Turbo Box was erg goed. Klein boxje, maar imposant geweld.
Philadelphia Spitters vinden we ook mooi uitgewerkt. Was afgelopen jaar in de straat ook een top ding.
Blistering Skies viel ons ook positief op.
Urban Legend heeft mooie finale, maar daar is al veel over geschreven…. we hebben keuze uit 6 'verschillende'. We gaan voor de Saga.
San Marino snel maar goed.
Insane Crown bomber is al veel genoemd. Topper van de avond.
Extreme Starbust leek wel of ze er twee afstaken. Duurde lang.
400 shots was als gewoonlijk weer erg fijn. Zeker als je er onder staat is dit geweld door de manier van schieten.
De Maori vonden we gewoon raar. Raar tempo. Nee, die blend niet in onze family.

Broekhoff hartelijk bedankt weer voor de demo. Wellicht de laatste. Het was weer leuk en we zullen met weemoed terugdenken aan de mooie finales.

Ik snap de vergelijking tussen urban legend en saga niet. 144 shots tov 100 schoten. Ik zou hem eerder beoordelen op prijs/kwaliteit

Back
Bovenaan