[Frankrijk] Provence-Alpes Cote-d'Azur

hansiepower

VWC lid
Wij zijn de zomervakantie van 2011 aan het plannen, in de Franse regio: Provence-Alpes Cote-d'Azur (aan de middellandse zee, Marseille, Monaco etc.) omdat hier de hoogste bungee jump van Europa zit (Pont de l'Artuby). Nou vroeg ik me af of iemand vuurwerkwinkels weet te vinden in deze omgeving? Ik heb wel wat vage sites gevonden, maar ik spreek geen woord Frans en meestal is de info die erop staat al gedateerd.. :frusty:

Tevens vroeg ik me af wat nou tegenwoordig de wetgeving is in Frankrijk, met name over shells en shellkitjes e.d. Hier kon ik ook niet echt uitkomen. (zelfs niet met behulp van het Franse wetgevings topic hier op VWC)

Bvd Hans

ps: ik ga tijdens Quatorze Julliet. :D

Laatst bewerkt:
Hoi Hansiepower,

Er zijn daar redelijk wat winkeltjes waar vuurwerk verkocht wordt dans le Cotes-d'Azur. In Menton heb ik er redelijk veel gezien, maar ook in andere dorpen/steden.

Shellkitjes heb ik nergens gezien, alleen maar die rotjes, pijltjes, en een aantal pijlen pakketten. Shellkitjes zijn overigens toegestaan in Frankrijk tot 2inch, maar de prijzen rijzen vaak de pan uit heb ik vernomen. Rond 14 juli is er wel een kans dat er shellkitjes in de supermarkten liggen, en in de gebruikelijke souvenirwinkeltjes e.d. zal je ook zeker wat vuurwerk-spul aantreffen.

In Monaco is rond die tijd ook een groot vuurwerkfestival, misschien even kijken wanneer dat is en anders is het zeker de moeite waard om daar ook een kijkje te nemen.

Echte winkels die alleen maar vuurwerk verkopen heb ik daar niet gezien, wellicht dat dit ook anders is dicht rond 14 juli.
Hoop je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

In de winkels waar tijdschriften en ander papierwaar zoals ansichtkaarten wordt meestal het gewone vuurwerk verkocht. Daarbij moet je denken aan Bison knallers en romeinse kaarsen. Rond 14 juli (nationale feestdag) is er echter volop te koop ook bij de grote hypermarche's. Wil je grote bedrijven zoeken kijk dan op pages jaunes (gele gids) en vertaal via google.

hoi, ik ben 5jaar geleden ook rond die tijd in frankrijk geweest en heb daar ook in een winkeltje gekeken,nou daar lagen een soort vlinder denk ik? bijna 2x zo dik als een big spanish cracker,weet niet of dat nog zo is hoor maar daar lag aardig wat leuke spullen tussen.De profshows zijn daar ook prachtig:D

@ Knalvuurwerkfreak, heb idd wat gelezen over dat vuurwerkfestival, maar helaas is dat volgens mij pas eind juli, en dan ben ik er niet meer. :(

Iedereen alvast bedankt voor de andere nuttige info!

Als er nog iemand is met nuttige info voor mij, het kan nog tot begin juli. :angel:

Update: het word een camping in Castellane, hopelijk kunnen jullie hier wat mee? :angel:

2 jaar geleden ben ik naar de cote d'azur geweest en heb ik echt bijna helemaal niks gevonden. Was er in augustus maar had gedacht nog wel wat te vinden. Had op page jaunes gekeken en dacht een winkel gevonden te hebben. Na een hele week zeuren bij mijn ouders had ik ze eindelijk omgepraat. Komen we daar aan, zitten we in een of andere woonwijk waar helemaal geen winkel is:angry:. Daarna helemaal niet meer mogen zoeken van mijn ouders. Let dus op wat er in de page jaune staat want niet alles klopt! Toch nog een klein winkeltje gevonden in st. tropez. Hier alleen wat kleine rookbommetjes gekocht(2 euro!) omdat hier verder alleen wat bison knallers waren en die vond ik erg zacht het jaar daarvoor. Ik weet niet meer precies waar deze winkel was maar je vindt het van zelf wel. St Tropez is namelijk helemaal niet groot.

Komen we daar aan, zitten we in een of andere woonwijk waar helemaal geen winkel is.
Ik heb een aantal jaar geleden precies hetzelfde gehad, had ik op internet een winkel gezocht, waarvan ik uit de naam kon opmaken dat het echt een vuurwerkwinkel zou zijn (ik spreek geen woord Frans trouwens). Komen we daar aan, blijkt het midden in een woonwijk een of ander profesioneel vuurwerkbedrijf te zijn :bonk: ... Hehehe..

In castellane zijn wij ook 2 weken verbleven, in het dorp, kun je door rijden naar de grote rotonde bij de supermarkt, van die XXXXXXXL albertheijns noemen we dat maar even, daar zag ik in het rekje een kinder pakketje hangen ( zoiets als een feestpakket, alleen dan rijkelijk gevuld, met 10 babypijlen, 2 pakjes rotjes, van die mini prullen, wat romeinse kaarsen, en wat grondbloemen, nouja verder geen aandacht besteeds, maar op 13 juli, kwamen wij terug voor boodschappen te doen, en wat lag daar, die hoek bamvol met de meest dikke paketten, wat wel zeer prijzig was ( een pijlen pakket ik meen 6 pijlen ( 75 grams ) voor 89.95 zoiets meende ik. misschien een late reactie, maar hoop dat je er nog iets aan hebt?

Back
Bovenaan