(forumgame) Vuurwerkstok 3.0!

VWC Vuurwerkstok Hint 8: waar is de locatie?!?

En, iemand nog ergens wezen kijken vandaag?

Zoals beloofd gaan we vanaf nu 2x per dag een locatie-hint plaatsen. Ook de locatie-hints starten met verschillende afbeeldingen en we eindigen met het bekende plaatsnaambord en foto's van de omgeving daarvan. Als we dat al gaan halen want het kan natuurlijk zijn dat iemand de stok eerder vindt. Maar dan laten we natuurlijk alsnog de foto's zien, we hebben ze natuurlijk niet voor niets gemaakt. En ook nu: wees bij de afbeeldingen scherp en op je hoede... :D

De 2e locatie-hint van vandaag:

VWC Stok hint 8.jpg

Meer weten over deze speciale VWC Vuurwerkstok Editie en de prijzen die de vinder wint: https://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?48177-(forumgame)-Vuurwerkstok-3-0!&p=1159097

Enig idee waar de stok kan liggen? Hou het voor jezelf of deel dat toch gewoon hier in het topic. Nog geen idee? Morgenochtend volgt weer een locatie-hint!

Good Luck and Welcome to our WCKD World!!

Na het eten overtuig in me vriendin om mee te gaan vanuit arnhem richting utrecht. Op zoek naar de vuurwerkstok!
Zelf heb ik het idee dat hij op de VECHTdijk ligt waar de max snelheid 60(triple 20) is.
Dit naar wat onderzoek op google maps in de middag.
We nemen een bak koffie mee vanuit huis en vertrekken richting utrecht.
Tijdens de autorit denk ik al aan de vuurwerkpot die er te winnen valt en de kaarten voor demo. Zit er al half over te dagdromen met radio 2 op de achtergrond aan.
Volgens google maps moeten we nog 10 minuten naar de eindbestemming, maar onderweg komen we al een aantal utrecht borden tegen.
Ik rem een beetje als er weer een utrecht bord langskomt. Ik kijkend naar de weg, me vriendin kijkend naar de borden op zoek naar de vuurwerkstok. Helaas.... weer niet zegt ze.
Dit ging een aantal borden door. Hierbij steeg mijn zelfvertrouwen dat ik misschien wel goed zat met de vechtdijk.
We slaan een weg in richting vechtdijk. De bocht om en dan zijn we er denk ik bij mezelf. (Spannend!)
Vechtdijk is een half fietspad met aan de ene kant weilanden en aan de andere kant rivier de vecht. We rijden en rijden, maar komen geen bord tegen. volgens streetview waren we al langs het bord gereden dacht ik bij mezelf. Maar vol moed rijden we voor de zekerheid toch maar even door.
Daar in de verte zegt me vriendin. Daar is een bord.
Langzaam rijden we dichterbij....
Welkom in Oud Zuilen.
Lachend kijken we elkaar aan. We zijn te ver, zeggen we tegen elkaar.
We draaien om en rijden dezelfde weg terug.
We zijn weer bijna bij het begin punt van de vechtdijk als we naar een lantaarnpaal kijken. Daar hangen haken aan een lantaarnpaal waar ooit een bord Utrecht heeft gehangen.
Helaas denk ik bij mezelf, daar zou die dus niet liggen. Voor de zekerheid stappen we toch even uit om te kijken, maar nee hoor. Er ligt niets behalve wat onkruid en een leeg blik bier.
Was die nog vol dan hadden we er nog wat aan gehad zegt me vriendin.
Lachend rijden we terwijl de zon onder gaat terug richting Arnhem.
Morgen misschien weer een poging.

Man faklelteit, zat zo lekker in je verhaal dat ik gewoon een happy ending verwachte en dat je het gevonden had.

Je hebt nog hele weekend :)

Morgen even kijken. Studio's is op 50meter van het werk,maar denk het niet, al die andere hints hebben er niet veel mee te maken...

Ik heb inmiddels een sterk vermoeden waar de stok ligt. Morgenmiddag even zoeken op mijn hotspot (die niet vechtdijk of central studio’s heet).

Laatst bewerkt:
Beetje ver voor mij uit de buurt maar ik zou eens gaan kijken in utrecht pijlsweerd vlabij de vecht bij broodjes zaak sfizio Mario
Wel even eerlijk delen��

Ik weet inmiddels wel waar hij ligt, en dan is het leuk om te zien dat de hints van de laatste twee foto's worden gemist.

Overigens ga ik hem zelf niet halen, dat zou flauw zijn.

Succes allemaal!

Lachend rijden we terwijl de zon onder gaat terug richting Arnhem.
Morgen misschien weer een poging.

Geweldige poging en schitterend verslag fakkelteit!! Maar helaas. En alle anderen natuurlijk ook top dat jullie al een poging hebben gedaan. Net als met de hints voor het bepalen van de plaats (stads/dorp) moet je scherp zijn en goed naar de afbeeldingen kijken. Dan waren jullie al echt in de buurt van de stok geweest, hij ligt al een week op jullie te wachten...

We willen het graag nog even een keer zeggen: de hints voor de plaats (stad/dorp) doen er nu niet meer toe. Op al die plekken, die vaak middenin een stad waren, vind je immers geen plaatsnaamborden. Die hints kun je dus vergeten, onthou natuurlijk wel de stad waar je op uit bent gekomen. Het gaat nu alleen nog om de locatie-hints die je verder op weg kunnen helpen. Dus Mario, Ajax, de grachten, enz. daar ligt 'ie niet en hebben ook niets met de exacte locatie te maken...

Soms ligt een hint heel erg voor de hand maar soms ook niet en moet je echt puzzelen en creatief denken zoals je met de afbeeldingen voor de stad/dorp hebt gezien. Nu het om de echte plek van de stok gaat wilden we het nog niet té makkelijk maken. Er is al heel creatief gedacht, en soms blijken er toch echt uit te leggen verbanden te zijn, maar geen van jullie die in dit topic heeft gereageerd lijkt in de buurt van de stok te zijn geweest. Als jullie dat leuk vinden dan zullen we nadat de stok gevonden is onze hints nog even kort uitleggen.

Dus.... kijk nog een keer goed naar de 2 al gegeven locatietips. Vóór 11.00u vanochtend zullen we de volgende locatie-hint plaatsen. En wij denken dat het hééél raar moet lopen als de stok vandaag niet gevonden gaat worden. But you never know... :)

VWC Vuurwerkstok Hint 9: waar is de locatie?!?

ARE YOU READY?!?

Want deze locatie-hint zou wel eens doorslaggevend kunnen zijn. We gaan er dan ook niet al teveel meer aan toe voegen behalve dan: wees creatief en scherp!! Mocht deze hint ook nog niet voldoende zijn dan zijn we van plan om vanmiddag de laatste locatie-hint te plaatsen met de welbekende foto's met het exacte plaatsnaambord en de directe omgeving daar...

VWC Stok hint 9.jpg

Nog één tip: mocht je met bovenstaande locatie-tip bij een plaatsnaambord uitkomen, kijk dan niet alleen onderaan het bord maar ook in de buurt ervan. Meer kunnen en willen we daar nu nog even niet over zeggen, vanmiddag doen we dat wel...

Enig idee waar de stok kan liggen? Hou het voor jezelf of deel dat toch gewoon hier in het topic. Of ga op pad en grijp die stok en dikke prijzen. GOGOGOGO!!

Good Luck and Welcome to our WCKD World!!

Back
Bovenaan