[Forumgame] De vuurwerkstok!

YorickT

VWC lid
Dit is hopenlijk een succesvol nieuw spel op vuurwerkcrew, op andere fora is het een super leuk spel!

De bedoeling van het spel is vrij simpel, een iemand plaatst de stok ergens, sluit hem af en verstopt de sleutel in de buurt van de stok.
diegene die hem ophaalt, maakt hem zo snel mogelijk vast aan een nieuwe plek. en dit herhaalt zich tot het eeuwige. Zo laten we de stok door heel Nederland reizen!

echter zijn er wel een aantal regels:
- de stok moet worden vast gemaakt aan een 'welkom in...' of 'u verlaat...' bord zodat ze voor het begin van het spel wat makkelijker te vinden zijn.
- de stok mag niet 2x achter elkaar verplaats worden door dezelfde persoon
- de stok mag niet 2x achter elkaar in de zelfde plaats liggen! zodat hij ook rond reist en niet een spel tussen een paar leden word.
- als je de stok vind zorg je dat de stok zo snel mogelijk op een andere plaats ligt.
- als je de stok ergens plaatst maak je minimaal 3 foto's , een of twee van de omgeving, een van het bord waar de stok aan vast ligt, en een foto van de plaats waar de sleutel ligt.
- je mag het bord/stok best versieren, zolang hij maar bruikbaar blijft.
- de sleutel moet in een ring van 20M binnen de vuurwerkstok blijven!

het slot om de stok dient alleen zodat hij niet meegenomen of verplaats kan worden door mensen buiten vuurwerkcrew.nl
ik heb ook foto's bijgevoegd van onze stok, en morgen ga ik hem verstoppen en dan plaats ik de 3/4 foto's met de hints.

IMG-20120328-00819.jpg

IMG-20120328-00817.jpg

Plaatsen in nederland waar de vuurwerkstok is geweest:

- Geleen (limburg) Davinstyle
- Munstergeleen Limburg Tristen
- Helmond Noord Brabant 5Pyroman5
- Breda - door 3xH
- Baarle - door 7klapper

help jij deze stok ook door Nederland?

Succes en veel plezier met 'de vuurwerkstok'

Laatst bewerkt door een moderator:
Leuk spel, maar wordt denk ik een moeilijke opgave :p

Hier in Limburg zijn er echt weinig mensen op VWC. Dus eens kijken wat het gat worden.

Op welke fora's is dit spel ook? Eens kijken waar en hoe het daar gaat.

En hopen dat de gemeente/politie etc hem niet open zaagt..
Leuk idee Yorick! :D

ik ben benieuwd... denk dat ie nu lang op plekken blijft hangen maar aan het einde van het jaar kan dit leuk worden :)

heb hem op andere fora nog niet gezien dat ie weggehaald word, zoals de fok!stok die toch al op meer dan 300plaatsen is geweest.

ik ga hem morgen plaatsen en ik hoop dat hij nog in de Efteling gaat komen zaterdag, hoewel dat moeilijk word...

Het idee vind ik erg goed.
Bert op 3FM tussen 4:00 uur - 6:00 uur had vroeger ook zo'n item.
Hij hing ergens langs een snelweg een briefje op met een tekst.
En door middel van vier aanwijzingen kon je boodschap dan vinden.

Bijvoobeeld:
1ste aanwijzing.
Het ligt lang een weg die van Duitland naar de zee loopt.
Antwoord: A 15. (Ja, kan ook de A12 zijn, maar daar hebben we het even niet over)

2de aanwijzing, hij ligt waar de appels groeien.
Nou wat zal dat nou zijn, de Betuwe.

3de aanwijzing.
Hij ligt in de buurt van een plaats, waar in januari 1995 het water zeer hoog was.
Antwoord Ochten.

4de aanwijzing.
Hij ligt op een parkeerplaats, die gedeeltelijk uit een naam van een omroep bestaat.
Antwoord: Varakker bij Kesteren.

Dat idee dus.

Edit hetzelfde idee heb je ook met GPS tochjes, die met de auto of te voet kan doen.
Het eindpunt wat je dus vindt met een hand GPS, waar je coordinaten in kan voeren.
Ik heb het een keer gedaan in Wiltz in Luxemburg.

Maar desalniettemin, ik ben er klaar voor de vuurwerkcrew versie er van.

het gps gedeelte heet geocache, ook steeds bekender aan het worden. maar de meeste caches zijn klein en goed te verstoppen, het plankje valt wel erg op natuurlijk...

Chillinggg:D

Wat een tof idee Yorick:)

Als je hem richting tilburg ergens wil gooien, neem ik hem wel mee:)

Of je geeft hem aan Rob:)

w8 ff trouwens.. je zegt dat er een hangslot om heen komt, maaree.. hoe willen we die dan los maken?

w8 ff trouwens.. je zegt dat er een hangslot om heen komt, maaree.. hoe willen we die dan los maken?

sleutel word in een straat van 20M erbij gelegd, op een goed te pakken plaats, achter een bord bijvoorbeeld. :) zo kan je hem openen, en kan hij niet verplaatst worden door andere mensen.

Er wordt ook een sleutel verstopt. Ook van deze plek wordt een foto gemaakt. :wink:

Als jij hem daarna ook ergens in de buurt van Tilburg neerhangt kan ik hem wel weer oppikken:D

zo, de eerste gemeente van de vuurwerkstok is bekend! ik heb een aantal foto's die ik zal laten zien:

IMG-20120329-00822.jpg

dit is de plaats geworden waar je alles vind, de vuurwerkplank ligt aan de 1é lantarenpaal aan de kant van het bord waar Geleen op staat.

IMG-20120329-00823.jpg

het bewijs

IMG-20120329-00824-1.jpg

de sleutel ligt onder dit bord, het ligt tussen het ijzer en het beton onder aan het bord, voel er met je hand tussen en je vind hem, hij ligt aan de zijkant aan de kant van de G

en omdat het de eerste keer is heb ik 2 omgeving foto's gemaakt:

IMG-20120329-00825-1.jpg

IMG-20120329-00826-1.jpg

voor de duidenlijkheid, als je deze plaats kent of er in de buurt woont en je wilt hem ophalen, lees dan nog een keer goed waar alles ligt, zodat je het vind.

als je hem gehaald heb, plaats dan zo snel mogenlijk een bericht dat de stok in jouw bezit is, zodat andere leden niet voor verassingen komen te staan.

breng de stok sowieso na een andere plaats en het liefst nog gemeente zodat we die kunnen afstrepen.

plaats net zoals mij de foto's en zo gaan we steeds verder. het is wel verplicht de stok of sleutel in de buurt van zo'n bord met plaatsnaam te maken, zodat het makkelijk te vinden is.

groetjes & succes, Yorick

Ik weet waar die ligt, morgen hem ophalen. Na half 5. Maar dit meldt ik nog!
Is dus nog niet zeker! :)

Alleen weet nog niet precies waar ik hem ga neerleggen.

Edit: Heb een idee:
We kunnen misschien bijhouden waar de vuurwerkstok is geweest en wie hem daar neer heeft gelegd.
Dus nu al:
Geleen - Davinstyle

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan