Forum vervuilt, search functie werkt slecht

Pyroboy26

VWC lid
Ik loop regelmatig tegen het probleem aan dat je met de searchbar niet bij je onderwerp komt die je wil. Je krijgt zo enorm veel resultaten van zeer oude reeds gesloten topics (geen chronologische volgorde of volgorde op datum) dat het zoeken is naar een nog openstaande en up to date zijnde topic. Voorbeeld is TOP2000, daar ging ik zojuist op zoeken, je vindt geen lopende topic. Allemaal zwaar vervuilde en zeer oude reeds gesloten topics met als gevolg "laat maar weer". Hoe kan dat anders?, waarom worden er uberhaupt ieder jaar topics gesloten en kan er niet op bestaande topics door gepost worden?. Wellicht doe ik iets verkeerd maar het viel me op. Wellicht dat we de laatste daarom alleen door moderators omhoog gepushte topics zien verschijnen en weinig door de leden zelf. Ik vermoed daarom dat ik niet de enige ben die hiermee zit.

Laatst bewerkt:
Ik loop regelmatig tegen het probleem aan dat je met de searchbar niet bij je onderwerp komt die je wil. Je krijgt zo enorm veel resultaten van zeer oude reeds gesloten topics (geen chronologische volgorde of volgorde op datum) dat het zoeken is naar een nog openstaande en up to date zijnde topic. Voorbeeld is TOP2000, daar ging ik zojuist op zoeken, je vindt geen lopende topic. Allemaal zwaar vervuilde en zeer oude reeds gesloten topics met als gevolg "laat maar weer". Hoe kan dat anders?, waarom worden er uberhaupt ieder jaar topics gesloten en kan er niet op bestaande topics door gepost worden?. Wellicht doe ik iets verkeerd maar het viel me op. Wellicht dat we de laatste daarom alleen door moderators omhoog gepushte topic zien verschijnen en weinig door de leden zelf. Ik vermoed daarom dat ik niet de enige ben die hiermee zit.
Wat in veel gevallen een groot verschil maakt is het vinkje bij "Zoek alleen in titels" aanzetten. Dit geeft bij het voorbeeld van zoeken op top2000 een lijstje van 8 resultaten en dan kun je aan de datum van de topics zien welke courant is.

Ik loop regelmatig tegen het probleem aan dat je met de searchbar niet bij je onderwerp komt die je wil. Je krijgt zo enorm veel resultaten van zeer oude reeds gesloten topics (geen chronologische volgorde of volgorde op datum) dat het zoeken is naar een nog openstaande en up to date zijnde topic. Voorbeeld is TOP2000, daar ging ik zojuist op zoeken, je vindt geen lopende topic. Allemaal zwaar vervuilde en zeer oude reeds gesloten topics met als gevolg "laat maar weer". Hoe kan dat anders?, waarom worden er uberhaupt ieder jaar topics gesloten en kan er niet op bestaande topics door gepost worden?. Wellicht doe ik iets verkeerd maar het viel me op. Wellicht dat we de laatste daarom alleen door moderators omhoog gepushte topics zien verschijnen en weinig door de leden zelf. Ik vermoed daarom dat ik niet de enige ben die hiermee zit.

Gewoon bij zoeken op geavanceerd zoeken en dan daar beneden op datum zoeken.

Ik merk het met name met zoeken naar producttopics, zoeken alleen in titels helpt vaak wel. Maar ook dan vind ik het niet altijd. Via Google moet het wel lukken meestal. Bv “Upload Lesli Vuurwerk vuurwerkcrew”. Uiteraard is handmatig naar het juiste subforum gaan ook mogelijk maar dat kost veel tijd.

Dat scheelt al een beetje inderdaad, blijft nog wel veel oude vervuilde boel tegenkomen. Terwijl als je de topics gewoon openlaat je van alles maar 1 topic hebt ipv 10 of meer.

Ik merk dat het minder actief is op het forum, veel topics worden door de moderators omhoog gepushed terwijl dat eerder nooit zo veel gebeurde. Is dat omdat de leden de actieve topics lastiger kunnen vinden (mijn ervaring) of omdat er minder actief gepost wordt door de leden?

Wat in veel gevallen een groot verschil maakt is het vinkje bij "Zoek alleen in titels" aanzetten. Dit geeft bij het voorbeeld van zoeken op top2000 een lijstje van 8 resultaten en dan kun je aan de datum van de topics zien welke courant is.
Dit doe ik ook idd, en anders via Google. Het kost idd wat meer tijd maar lukt meestal aardig. Anders vraag ik het in de chat ;) Altijd wel een noob online die nog meer weet dan deze noob :bonk:

Dit doe ik ook idd, en anders via Google. Het kost idd wat meer tijd maar lukt meestal aardig. Anders vraag ik het in de chat ;) Altijd wel een noob online die nog meer weet dan deze noob :bonk:

Bij geavanceerd zoeken kun je ook nog een datum invullen, dus daar kan je dan invullen dat je bijvoorbeeld alleen de laatste paar dagen wilt zien.

Dan kan je ook nog zoeken op Alles doorzoeken - Zoek Topics - Search direct messages.

Als je dan op Zoek Topics drukt kun je daar heel veel dingen invullen.

Sleutelwoorden, geplaats door, nieuwer dan, ouder dan, minimaal aantal reacties, zoek in forums (met sub -fora of niet) en sorteren op relevantie - datum - reacties.
Ook kun je dan de resultaten weergeven als topics.

Denk dat dat toch wel goed (moet) werken hoor.

De gewone zoekfunctie zit inderdaad geen logische volgorde in.

Via google werkt ook wel maar dan zit je toch steeds met extra tabbladen en dergelijke.

Zoals de meesten hier al zeggen, geavanceerd zoeken is wel een must. Zoek je een topic dan uiteraard even zoek in titel aanvinken.

Dat scheelt al een beetje inderdaad, blijft nog wel veel oude vervuilde boel tegenkomen. Terwijl als je de topics gewoon openlaat je van alles maar 1 topic hebt ipv 10 of meer.

Je doelt waarschijnlijk op de countdown topics? Dat zijn topics die ieder jaar weer terug komen, verder gebeurt dit als het goed is niet. Misschien is er een optie toe te voegen dat je alleen kan zoeken in bestaande topics. Zal het eens navragen. Anders op datum selecteren.

Ik merk dat het minder actief is op het forum, veel topics worden door de moderators omhoog gepushed terwijl dat eerder nooit zo veel gebeurde. Is dat omdat de leden de actieve topics lastiger kunnen vinden (mijn ervaring) of omdat er minder actief gepost wordt door de leden?

Wat bedoel je hiermee?

Laatst bewerkt:
Zoals de meesten hier al zeggen, geavanceerd zoeken is wel een must. Zoek je een topic dan uiteraard even zoek in titel aanvinken.

Je doelt waarschijnlijk op de countdown topics? Dat zijn topics die ieder jaar weer terug komen, verder gebeurt dit als het goed is niet. Misschien is er een optie toe te voegen dat je alleen kan zoeken in bestaande topics. Zal het eens navragen. Anders op datum selecteren.

Wat bedoel je hiermee?
Inderdaad ik denk dat zoeken in actieve topics al een stuk verbetering is, als dat zou lukken is dat een winst.

Overigens heb jij er niets aan wat ik nu ga zeggen, maar de zoekfunctie werkt nu al véééééle malen beter dan een paar jaar terug. Toen was het advies om vooral via Google te zoeken... :bonk:

Back
Bovenaan