[Fireworks Specials / Strike Extreme] Temple of Dreams

Guusje

VWC lid
Artikelnummer: 3822
Artikelnaam: Temple of Dreams
Bruto Gewicht: 20kg
Netto Kruitgewicht: ... gram
Aantal Schoten: 288 schoten
Effectomschrijving: ...
Tube diameter: 20 en 30 mm
Kartoninhoud: .../...
Tijdsduur: ...
Stijghoogte: ..
Kooi: ja

Adviesprijs: 329

Omschrijving: Dikke double compound met verschillende schietrichtingen. Een symfonie van mines, salvo's en de mees exotische effecten zie je terug in deze show.

Laatst bewerkt:
Ik had al zeer sterk mijn twijfels na het kijken van de product filmpjes. Bovenstaande film bevestigd mijn vermoeden wel dat de product films niet echt realistisch zijn.

Enorme verschillen tussen de kalibers.. Geheel was daardoor voor mij helemaal weg. 20mm was soms echt heel mager en daarna klapte hij weer hard. Voor dat geld zou ik hem nooit meenemen..

Zeer leuke dubbele compound dit. Ik had deze al in het achterhoofd omdat het een beetje op de Supernaut van Funke leek op het testfilmpje. Hij viel zeker niet tegen net als de rest van Fireworks Specials. Vooral de 30mm waren echt super, goede doffe burst en grote boeketten. De 20mm boeketten vielen ook prima uit, dat heb ik wel slechter gezien. De salutes zijn alleen dan 'een domper' want die waren gek genoeg niet harder dan de 20mm boeketten ( al was het referentiekader natuurlijk van hoog niveau door de goede burst van de boeketten ). Ze zouden net wat harder moeten zijn eigenlijk.

En het leek net alsof er iets weigerde op het laatst of de finale was niet zo heel duidelijk. Al met al een goede box die tijdens BF voor een topprijs te koop was ( samen met de omlabeling Nexur ). Zeker met deze weersomstandigheden kwam ie goed uit de verf natuurlijk

• Like
Waarderingen: Nyxx

30mm springt er goed tussenuit.
Salutes hadden een slagje beter gekund maar met de huidige regelgeving zal dat niet mogelijk zijn. Had dan liever 30MM gezien dan salutes.
Maar al met al een prima compound.

Die 30mm klapte heerlijk, en zoals hierboven al gezegt de 20mm salutes deden het daardoor minder. Je moet ervan houden, 30mm vervolgens 20mm niet mijn smaak, dan toch liever een volle 30mm box. Of opbouwend van 20 > 30, nu krijg je toch een wauw naar mwah gevoel met dat kleiner kaliber tussendoor.

Ik zou hier dus echt nooit mijn geld aan uitgeven... De burst van de 30mm is goed, maar die 20mm en die salutes zijn niet mooi. Verschil van 20-30 is te groot.

30mm was heel erg goed. 20mm te licht voor een box van deze prijsklasse.

Een combinatie van 30mm en 25mm met dan minder schoten was waarschijnlijk beter geweest. Nu is het verschil te groot.

Zitten mooie elementen in dit stuk vuurwerk, maar voor mij doet de wisseling tussen 20mm en 30mm het net niet.

Back
Bovenaan