Filmpjes gevonden op internet...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maar goed dat daar een flinke afstand word gehouden,, zo zie je maar wat mis kan gaan met een shell.

Lijkt me geweldig om een keer te kunnen inslaan en stoken !! Ben er eens bij een vuurwerk geweest op 1 Augustus ,echt geweldig daar. Alleen de sfeer al @!!

Super en helemaal niet zo ver weg,, wel duur vuurwerk daar, maar genoeg mogelijkheden.
Ik ga dit zeker in mijn achterhoofd houden en bespreken met enkele mannen,,
lijkt me toch de moeite waard om met een paar man voor een paar daagjes heen te gaan en een soort zomerse oud en nieuw te vieren!

Thnx voor het delen van de films,, krijg er stook kriebels van!

Verkeerd gebruik bedoel je. Buizen staan scheef en zijn niet diep genoeg in gegraven of rekken gebruikt. Maar ze stonden op goede afstand dus ik zie weinig gevaar alleen hoor ik een duchtige harde knal! Je ziet niet op de video wat ze allemaal het doen zijn, je ziet alleen het resultaat.

Dat deze in de mortier ontploft heeft weinig te maken met dat de buis scheef zou staan of niet diep genoeg is ingegraven.
Uiteraard voor de veiligheid zou dit wel dieper mogen maar je moet prima kunnen schieten op deze manier.
Ik denk toch echt dat het aan de shell zelf ligt,, geen of weinig lift charge? of deze word niet ontstoken of zit verkeerd gemonteerd..
Ook het gevaar valt mee voor deze mannen vanwege de ruime afstand.
Maar als dit in je straatje gebeurt heb je toch echt wel een probleem!

De fout van de shell licht denk ik bij de vertraging tussen de lift en break.
Waarschijnlijk is door de kracht van de lift de time fuse na binnen geslagen wat resulteerd in een directe knal.
Kwa afachieten/lanceren doen ze het zo gek nog niet.
Buizen staan redelijk vast.
Ze staan op een vrije en open lokatie (in zwitserland;)
En nemen voldoende afstand.
Enige wat dit eng maakt is de ontigelijke hoeveelheid flash die dan onbedoeld op de grond knalt.

Ik begrijp u allen. Echter zegt zo'n video weinig. Als er al meerdere malen uit de buis geschoten is of er lag nog een bradend papier onderop. Laat ik het zo stellen zo moet je niet schieten. Het kan netter!

Editje:

Dit soort mensen zitten ook veel in de zelfmaak zware shells. Die zijn natuurlijk een stuk onbetrouwbaarder dan "professionele" shells uit een fabriekje

Laatst bewerkt:
Klopt, je ziet niet wat er vooraf gebeurd is en wat die gasten met die spullen gedaan hebben. Zo zie je maar weer dat het mensenwerk blijft !

Afgelopen 1 augustus in Zwitserland 2 fonteinen gehad van ''Läubli Vulkan''. Dit zijn echt prachtige fonteinen van Zwitserse makelij. Toen ik op YouTube ging kijken kwam ik een filmpje tegen over hoe ze gemaakt worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan