Filmen met een mobiele telefoon

Wat je zegt over films en shows klopt deels, maar ik denk dat je dat totaal niet moet vergelijken met het filmen van vuurwerk. "Clean en realistisch", vind ik veel beter ogen voor een vuurwerk video. Je wilt toch juist "rauw" zien hoe het er in het echt uit zou zien, niet alsof het uit een film komt.

Maar goed, conclusie is dan denk ik: Persoonlijke smaak.

Eens, straatfilmpjes van vuurwerk hoort, vind ik dan, meer clean en realistisch te zijn dan cinematisch met motion blur.

Bedankt voor de reacties... meningen verdeeld dus hier. Ik ga het gewoon tzt even goed testen en dan maak ik een keuze.

Waar ik mij nog steeds aan stoor bij de iphone als je met hdr filmt en dit op youtube plaatst je hdr verlest omdat het profiel van de iphone niet wordt ondersteund, dus moet altijd eerste mijn video naar mijn ipad sturen en dan via Lumafusion laten lopen dan lukt het wel. Via de pc met davinci is het mij nog niet gelukt, te ingewikkeld wat je nu moet instellen.

Als iemand een tip heeft om dit rechtstreeks via je iphone voor elkaar te krijgen hoor ik het graag.

Ander puntje is de lensflare, blijft ook bij de 17 pro nog een probleem

Dat klopt, heel eerlijk heb ik mij daar niet druk om gemaakt.
Ook met het omzetten in iMovie of soortgelijk iets verloor ik HDR. Maar toch komen blinkers etc wel goed over.

Lensflare blijft inderdaad een issue. Niet alleen op iphones hoor.
Dit lijkt inherent aan het ontwerp van grotere lenzen in dunnere telefoons.

Dat klopt, heel eerlijk heb ik mij daar niet druk om gemaakt.
Ook met het omzetten in iMovie of soortgelijk iets verloor ik HDR. Maar toch komen blinkers etc wel goed over.

Lensflare blijft inderdaad een issue. Niet alleen op iphones hoor.
Dit lijkt inherent aan het ontwerp van grotere lenzen in dunnere telefoons.
Ja ik vind de filmpjes met hdr wel mooi.
Wellicht dat zr in de toekomst iets met ai kunnen om die lensflare te verwijderen. Of idd de hardware verbeteren.

Tis gewoon een van de 2 partijen die dwarsligt met het gebruik van standaarden, apple perse dit google perse dat. Waardeloos

Back
Bovenaan