Festa del Soccorso 2017

Dat is een best eind reiden zeg. Waarom is er gekozen om met de auto te gaan ipv vliegen? Wel jammer dat je er zelf niet bij kunt zijn.

Een roadtrip is toch gaaf! Alles in de buurt verkennen.
Daarbij waren we vorig jaar in de badplaats Manfrediona....ongelooflijk lekker gegeten.

Voor iedereen die twijfelt om hier een keer naar toe te gaan, stop met twijfelen en ga erheen! Dit was voor mij de eerste keer, maar zeker niet de laatste keer. Wat is dit ontzettend vet zeg. Grote sier boeketten, waaiers, ground salutes, niets is te gek bij de Italianen in San Severo.

Bij één show lieten ze als eind klapper zoveel salutes en dergelijke tegelijk afgaan dat het maar goed is dat het op een open vlakte was. Er waren anders heel wat ramen gesneuveld :p

Wel is het verstandig om een paar dagen extra bij te boeken als je gaat. Het kan namelijk voorkomen dat shows worden uitgesteld. Zo is er een show van afgelopen zondag afgelast door het slechte weer, deze is een dag later alsnog gehouden. Boek dus altijd minimaal 2 dagen extra. De poster die een aantal maanden geleden werd uitgegeven had als datums 20 t/m 23 mei, alleen op 24 en 25 mei zijn er ook nog shows bleek toen het programma beschikbaar werd. Ik heb hierdoor helaas de Pyromusical moeten missen die de 24ste werd geschoten :(

En als laatste tip, hou rekening dat je soms lang moet wachten! Vooral de shows in de middag kunnen nogal eens uitlopen. Zo was er een show dat rond 16:00u zou beginnen, maar pas rond 18:00u de lucht in ging. De vrienden van @TBM09, hadden het goed bekeken. Die hadden stoeltjes mee in hun grote pick-up truck :D

Zelf heb ik wel wat beeldmateriaal, maar is gedaan met mijn telefoon. We moeten dus even wachten op beeldmateriaal van o.a. Vuurvent, die hebben ook mee gerend met de batteries.

Voor iedereen die daar nog is, alvast een goede terugreis!

Ontzettend genoten van de beelden die voorbij kwamen op FB.
Geweldig mooi festival, totale gekte.

Vuurwerktotaal heeft vandaag een film op facebook geplaatst genaamd: Eindboem. Wat moet dat overweldigend zijn zeg! En dan die ontlading en vreugde bij de mensen. Echt geweldig om te zien.

Thnx. Beelden duren nog even! Zit hier namelijk tot woensdag, nog een 4 dagen batterias happen ������

Zo dat is niet verkeerd zeg! Hopen dat je nog veel shows op beeld kan krijgen en dat dit resulteerd in een mooie compilatie. Ik kijk er al naar uit en nog heel veel plezier toegewenst.

Zo dat is niet verkeerd zeg! Hopen dat je nog veel shows op beeld kan krijgen en dat dit resulteerd in een mooie compilatie. Ik kijk er al naar uit en nog heel veel plezier toegewenst.

Klopt hehe hoe meer hoe beter.
Thanks man. Worden als het goed is flink wat batterias van de week! :-)

De vrienden van @TBM09, hadden het goed bekeken. Die hadden stoeltjes mee in hun grote pick-up truck :D
!

Je heb mijn vrienden ontmoet :) Wat leuk!
Sinds we naar Adelfia waren geweest nemen we al opklapstoeltjes mee. Ook handig voor Valencia als je als eerste bij de mascleta staat.

Je heb mijn vrienden ontmoet :) Wat leuk!
Sinds we naar Adelfia waren geweest nemen we al opklapstoeltjes mee. Ook handig voor Valencia als je als eerste bij de mascleta staat.

Ik heb ze niet gesproken, ben niet echt iemand die zomaar naar een groepje toeloopt voor een praatje.

Maar ze vielen nogal op door de grote witte pick-up, tevens was dit de enige wagen die geparkeerd stond bij de shows aan de "Via Mario Carli" waar geen krassen of deuken in zaten :)

Nog een tip voor degene die ooit willen gaan:

Ga niet met je onwetende (en sommigen, dronken) harses in een batteria lopen als je niet weet wat het inhoud. Op dag 1 hadden we al een onwetend Nederlands figuur die allebei zijn onderarmen zwaar verbrandde aan een lijn omdat hij klem gedrukt werd. Gevolg: een ritje met de ambulance en een bezoekje aan het ziekenhuis. En dan stoer zeggen dat je het de volgende dag zo weer zou doen :bonk:

Het zou erg jammer zijn als de Hollanders ook in San Severo de boel onveilig gaan maken. Helaas heb ik dit jaar al mogen ervaren dat de golf onnozele zuipers inmiddels aardig op gang is gekomen uit ons landje.:mad:
Italianen reageren ook net even iets heftiger als hun iets niet aanstaat. (zie de dubbele moord de laatste dag). Just a tip :wink:

Ik heb een aantal berichten hier verwijderd. Als jullie het niet met elkaar eens zijn probeer het op te lossen via PM. Op elkaar blijven reageren op een bepaalde toon is niet sfeer verhogend :wink:.

Show is opgenomen met mijn telefoon, beeld is daarom soms wat onscherp. Dit was de laatste show die werd geschoten op de eerste dag (20-05-2017).

De "Grandioso spettacolo pirotecnico" show van Del Vicario Giacomo was erg vet. Op ten duur kwam er zoveel papierresten van naar beneden dat het lastig was om de show te zien :p

Ik heb een aantal berichten hier verwijderd. Als jullie het niet met elkaar eens zijn probeer het op te lossen via PM. Op elkaar blijven reageren op een bepaalde toon is niet sfeer verhogend :wink:.

Ik ben erg benieuwd wat er nu verwijderd is. Wat Dennis zegt is wel op waarheid gebaseerd. Italianen zijn erg vriendelijk, maar als het ze niet aanstaat kan een moord een gevolg zijn. Dit is niet geheel onrealistisch in San Severo. (http://www.ilmattinodifoggia.it/gallery/17423/Ucciso-per-una-fumata-di-sigarette.html)
Ik/wij zijn dit jaar regelmatig aangesproken op het gedrag van sommige Nederlanders. Het zijn; onbeleefd, dronken of het simpelweg niet snappen van belangrijke dingen enzovoort.

Uiteraard is waarschuwen voor bepaalde zaken goed, vandaar dat het eerste bericht ook is blijven staan.
De rest was een discussie op de man waar ze het niet over eens werden en dus ook niet relevant waren voor dit topic.

Back
Bovenaan