"Fatsoenlijke vuurwerkliefhebbers ergeren zich ook kapot aan tuig dat O&N verpest

jeremy21

VWC lid
"Fatsoenlijke vuurwerkliefhebbers ergeren zich ook kapot aan tuig dat O&N verpest

Ook al wordt de roep om een verbod op vuurwerk steeds sterker, VVD-fractievoorzitter Klaas Dijkhoff voelt daar weinig voor. "Als liberaal verbied ik het liefst zo min mogelijk. Alleen als het echt noodzakelijk is, als het echt niet anders kan, wil ik zover gaan."

Dijkhoff schrijft op Facebook dat hij zelf geen vuurwerk afsteekt, maar dat hij het wel kan begrijpen dat mensen het gezellig vinden om dat wel te doen. "Fatsoenlijke vuurwerkliefhebbers ergeren zich ook kapot aan het tuig dat oud en nieuw elk jaar weer verpest, maar dreigen er met een totaalverbod zelf voor gestraft te worden."

Traditie

Hij noemt vuurwerk een traditie die belangrijk is voor goedwillenden en betwijfelt of een vuurwerkverbod werkelijk helpt om agressie en letsel met de jaarwisseling te verminderen. "Ik wil geen verbod om andere redenen. Of beter gezegd: om al die andere redenen is vuurwerk al 364 dagen per jaar verboden en mag het maar gedurende acht uur per jaar afgestoken worden."

Op 31 december en 1 januari vielen bijna 1300 slachtoffers als gevolg van ongelukken met vuurwerk, van wie er 385 naar de spoedeisende hulp van een ziekenhuis werden gebracht. In de voorgaande jaren daalde het aantal vuurwerkslachtoffers op de spoedeisende hulp juist.

Uit een representatieve peiling in opdracht van RTL Nieuws blijkt dat 61 procent van de Nederlanders voor een verbod is. 21 procent stemde tegen.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/ned...ff-verbod-vuurwerk-oud-en-nieuw-jaarwisseling

Inderdaad iemand die wel het echte probleem in ziet, enkel dat laatste stukje, over die stelling.. rot toch op met je pauper poll waar 3 55 plussend op gestemd hebben.

Wijze worden van Klaas Dijkhoff, werkt enigsinds geruststellend, nu nog die VVD burgemeesters bereiken..

Dit zijn i.d.d. woorden die we graag horen. Echter uit een mond van een vvd'er vind ik het nou niet bepaald enigszins geruststellend.

Ja je gelooft het niet, maar de staatsomroep is erin geslaagd hier TOCH een anti-artikel van te maken! Chapeau!

84BCFEAD-5097-42B9-83E1-64F1D2D4CDE1.jpg

ongelofelijk wat een hetze er hier gaande is...
ik zie echt tientallen berichten voorbij komen... man man man waar GAAT dit over

Ja het lijkt wel alsof ze in de media niet eens meer de moeite doen om hun agenda verborgen te houden :bonk:

Heb onderstaande als klacht naar ze toe gestuurd:

Beste NOS, na het volledige bericht van Klaas Dijkhof te hebben gelezen halen jullie me de woede flink op de hals gehaald met jullie "nieuws" bericht met de kop: "VVD mogelijk toch voor knalverbod".

Wat geeft Klaas Dijkhof met zijn bericht aan: "Ik ben niet doof en blind voor de roep van hulpverleners en een deel van het volk, echter is dit een gedragsprobleem en wil ik alleen uit noodzaak overgaan tot een verbod, wanneer dit het laatste redmiddel zou zijn en zo ver wil ik nu nog zeker niet gaan. De goedwillende vuurwerkliefhebber mag niet de dupe worden van een klein groepje wat het ieder jaar weet te verpesten, terwijl het meeste in de verste zin met vuurwerk te maken heeft, maar puur met gedrag."

Wat maken jullie ervan: "Klaas Dijkhof ziet ook dat het zo niet langer kan, want alle huidige maatregelen hebben niet geholpen en wil mogelijk toch een verbod."

Wat een achterbakse manier van het nieuws verslaan en dat nog wel door de publieke omroep. In het grootste gedeelte van zijn bericht looft hij de traditie en de gezelligheid die de meerderheid van het volk ervaart MET legaalvuurwerk, met de jaarwisseling.

Maar dit gebeurt aan de lopende band, zowel door jullie als door collega media bedrijven, alles maar verdraaien, met onvolledige informatie of zelfs onjuiste informatie, om vuurwerk zoveel mogelijk in een kwaad daglicht te zetten, terwijl bij enorm veel mensen ondertussen duidelijk is dat het een gedragsprobleem is waar ons land mee te maken heeft. En niet alleen met oud en nieuw, maar het gehele jaar door hebben hulpverleners te maken met geweld en agressie, maar omdat met oud en nieuw ook vuurwerk wordt gebruikt tegen hulpverleners is vuurwerk ineens het probleem.

Wordt weer eens een echt journalistiek bedrijf, die de politieke uitspraken onderzoekt op juistheden en onjuistheden, laat zien waar het echte probleem zit, in plaats van klakkeloos zaken over te nemen van verbodsroepers en zelfs complete berichten te verdraaien. Bah, dit is gewoon een vuil spelletje aan het worden. Langzamerhand begint het volk gelukkig een beetje door te krijgen hoe vuil de media aan het worden is en ik hoop ook niet dat het nog heel lang duurt dat de medie daarvoor op de blaren moet gaan zitten.

Ik hoop dat dit een wakeupcall is voor jullie, want dit kan gewoon echt niet, helemaal niet door een normaliter vooraanstaand media bedrijf.

Ik sta open voor contact en jullie mogen mij dan ook via e-mail benaderen omtrent dit onderwep.

Met vriendelijke groet,

Hallo ik ben nieuw en nog vrij onbekend.

Ik ben Mike en volg al een tijdje vuurwerkcrew.

Maar ik volg het nieuws ook als liefhebber. Maar op RTL staat het anders, hoe de NOS reageert slaat nergens op. RTL nieuws en NOS zijn tegenstrijdig. Maar de hetze blijft ondertussen doorgaan. Maar over de media, de ene zegt dit, de ander dat. Maar RTL heeft de goeie. Maar NOS valt op, die hou de discussie goed warm al moeten ze liegen.

Echt te bizar hoe de media te werk gaat. Je zou haast verwachten dat dit gewoon strafbaar is wat ze doen.

Dit jaar is het gewoon abnormaal hoe de media ter keer gaat. Ze zetten nu alles op alles om vuurwerk in een slecht daglicht te zetten. Wat zeg ik nou? Dit gaat al véél verder dan alleen het vuurwerk in een slecht daglicht te laten zetten, ze willen het gewoon verbieden en gaan echt over lijken.

Back
Bovenaan