[Fallas de valencia] Knal vuurwerk

Hoe wil de huls die druk opvangen als de uiteindes met papier zijn dichtgedraait? alle druk zou meteen ontsnappen door het papier, een los hoopje met 3 gram van die flash explodeert gewoon als het vlam vat, is geen omhulsel voor nodig.

Trueno ricasa heeft geen eindstop, er is nagenoeg geen druk opbouw. De knal is zo hard omdat het pure kwaliteit is.

Er komen nieuwe Ricasa nr.4 aan.
Deze zijn aangepast aan de nieuwe wet maar schijnen net zo hard te knallen als de oude.
De nieuwe zouden 2 gram moeten zijn en de oude waren iets meer dan 3 gram. Zodra ik de foto's heb laat zal ik ze plaatsen.

Wel een beetje off-topic, maar er zit 2 gram in waarom zouden deze dan niet kunnen produceren en verkopen in België? :)

Laatst bewerkt:
Wel een beetje off-topic, maar er zit 2 gram in waarom zouden deze dan niet kunnen produceren en verkopen in België? :)

Omdat er in Belgie een limiet aan DB is in de wetgeving wat betreft de knallers.

Nee, nog geen nieuws. Ik weet wel dat ze binnen zijn en duurder zijn dan de vorige maar ik heb nog geen foto's.

Zijn er al mensen terug die met Fallas de nieuwe Trueno Ricassa N4 hebben af gestoken? En hoe was het:P?

Zat inderdaad minder kruit in, maar knallen nog prima! Ze gaan wel iets harder dan de no.3, maar gek veel verschil is het niet. Ze zitten nu dus per 5 verpakt in een langwerpig doosje, heel onhandig, maar we mogen niet klagen, want de prijs was nu €13,- per 5 doosjes, dus toch €2,- goedkoper dan vorig jaar. :D

Goed nieuws van die nieuwe trueno ricasa n4, zou alpeco die niet kunnen verkopen als spektakelvuurwerk? ik heb er niet zo verstand van, en hoop dat iemand me een duidelijk antwoord kan geven.

Ik zal vanavond wel eventjes wat knallers toevoegen die we daar tegen zijn gekomen en die niet op het lijstje staan.
Ik kan nu alvast vermelden dat daar de nieuwe hardste knaller van Valencia tussen zit.

en nee het is niet het bekende nrtje 4 :rolleyes:

-Roy-

De Treuno Ricasa no4 is te koop bij El Fallero.

De hardste knaller van Valencia vond ik de El trueno Rojo.

Foto van de knalllers die we hadden in valencia.
528894109_6_wFmz.jpeg

De knal van de no4 is iets minder als de vorige maar zeker nog zeer goed te noemen.

de No4 was 13euro per 25 stuks, en de el trueno rojo was geloof ik 8 euro per 6 stuks.

Back
Bovenaan