[Fallas de valencia] Knal vuurwerk

Grouver

VWC lid
Beste VWC leden....

Aangezien er veel mensen dit jaar weer naar Fallas de Valencia gaan heb ik het initiatief genomen om hier een thread aan te maken over de knallers die je kan kopen in Valencia.
In deze thread kan je dus vinden welke knallers je er kan halen en in welke winkels je ze kan kopen..
Ook word er vermeld of de knallers überhaupt wel aanraders zijn op een schaal van 1 t/m 5.

1= Zeer slecht
2= Slecht
3= Redelijk
4= Goed
5= Absolute aanrader

Dus als er mensen hier wat kunnen posten voeg ik het toe aan het lijstje..

De 5 best Beoordeelde knallers:

1. Trueno Ricasa No. 4
2.Trueno Ricasa No. 3
3. Atomicos
4. Traca's 10m-30m-50m
5. Trueno El Roja (hardste grond knaller in Valencia)

Beoordeelde knallers:

• [*]El Fallero
  • FLM no.3 vlinder(2)
  • Trueno Cheroki (4)
  • Trueno Ricasa No. 3 (5)
  • Trueno Ricasa No. 4 (5)
  • Trueno de Mecha no2 (4)
  • Trueno de Mecha no1 (4)
  • Atomicos(5)
  • Trueno Especial (4)
  • Trueno El Roja(4)
  • Traca's 10m-30m (4)
  • Traca Feliz Cumpleanos (5)
  • Trueno Edeta (2)

[*]Pyroshop
  • Atomicos (5)
  • Traca's 10m-30m-50m (4)
  • TRUENO ESTOPÍN Nº3 (1)
  • Traca 40 Mini Petardos (4)
  • Traca 160 Petardos (4)
  • Traca 500 Petardos (4)
  • Super Masclet (3)
  • Doble Trueno (4)
  • Trueno Super XXL (3)

Al het knalvuurwerk te koop in Valencia

Alle losse knallers:

El Fallero:
Trueno Edeta
Trueno T.N.T
Trueno Super XXL
Trueno Barreno
Trueno Ricasa No. 3
Trueno Ricasa No. 4
Trueno de Mecha no1
Trueno de Mecha no2
Atomicos
Trueno Especial
Trueno El Roja

Pyroshopping:
Trueno Super XXL
Super Masclet
Mini Petardo
Cobras
Atomicos
TRUENO ESTOPÍN Nº3
FLM no.3 vlinder
Doble Trueno
Trueno Goliat
Trueno Champion No.4
Trueno Champion No.5
Trueno Tisonero
Trueno Mecha No.4
Trueno Goliatin
Trueno Cheroki Junior (let op dit is de junior en niet de normale Cheroki)
Trueno Cheroki
Truenio Cheroki No.4 (let op dit is No.4 en niet de normale Cheroki)

Alle matjes:

Pyroshopping:
Traca Cobra
Traca 40 Mini Petardos
Traca 160 Petardos
Traca 500 Petardos
Traca's 10m-30m-50m

El Fallero:
Traca Lobitos
Traca Estrella
Super Traca 160 aguilas
Traca Magic Thunder
Traca Feliz Cumpleanos
Traca's 10m-30m-50

Let op!:
De kwaliteit indicatie is puur een mening over het product.
En ieder individu kan de kwaliteit dus anders beschouwen dan hier daadwerkelijk staat aangegeven.

-Roy-

Laatst bewerkt:
Ist ook mogelijk om de adressen en eventuele website er bij te vermelden? Handig voor de tomtom =P

Levensgevaarlijke rotzooi. Ik heb bijna een stuk in mijn oog gehad en mike zijn groothoek lens is er 2 jaar geleden door gesneuvel knal is wel lekker. Cijfer 1 wegens het gevaar van die dingen ondankt de harde knal!

Okey de lijst is geupdate.

@Fred

Worden die nog verkocht dan?
Volgens mij niet meer he?

-Roy-

Cherokee zowiezo nog, de ricassa nr4 hadden ze afgelopen oktober nog bij El Fallero maar die verkopen zolang de voorraad strekt, dan zal de hardste knaller die legaal te verkrijgen is in Valencia de Ricassa nr 3 zijn, ook een zeer goeie knaller.

Die FLM nr 3 vlinders zijn volgens mij nergens legaal te krijgen in valencia, heb ze in 3 jaar tijd nooit ergens in de winkel zien liggen, vind het ook maar rommel veel beton erin en de knal verscheelt heel veel per knaller.

De Ricassa nr 3 en 4 krijgen van mij allebij een 5 super spul.

Cherokee krijgt een 4, goeie knaller maar duidelijk zachter al de ricassa.

Atomico ook een 4, goeie knaller maar link met het wegschieten, heb ze al vaak onder de voeten gehad.
T
RUENO ESTOPÍN Nº3 krijgt een 1 van mij, knal is opzoch goed maar levensgevaarlijk met dat kruitlont, niet verstandig om uit de hand af te steken.

Dit alles is te koop bij Pyroshopping.

Laatst bewerkt:
Ik topic boost maar even aangezien deze topic nu 2 pagina's verder staat...
En omdat Fallas 2009 steeds dichterbij komt :)

Ik hoop dat jullie nog iets toe te voegen hebben aan de lijst.
Trueno Ricasa No.3 is ook toegevoegd.....

-Roy-

Beetje mierenneukerij van mij maar het is Cheroki inplaats van Cherokee:wink:

Atomicos schieten idd weg door de vlam/fluit, maar zijn o zo gaaf, en doen het ook in het water haha.

Ook heb je de Trueno de Mecha no2 , zie ik bij mijn fotomateriaal dat ik de afgelopen jaartjes verzameld heb:)

Laatst bewerkt:
Ook heb je de Trueno de Mecha no2 , zie ik bij mijn fotomateriaal dat ik de afgelopen jaartjes verzameld heb:)

Die heb je inderdaad ook nog, en ook de No1 is tekoop.Beide bij El fallero voor rond de 2euro per doosje als ik me niet vergis.

No2 = 10 stuks
No1 = 20 stuks

Ze knallen allebei best aardig, maar kom er in de avond niet mee aanzetten in de rivierbedding want dan hoor je ze niet. Deze zijn heel erg geschikt om je overdag een beetje mee te vermaken of in de avond in het centrum.

Mijn verdere mening over de knallers tekoop in Valencia:
Atomicos
Geef ik een 4.
Prijs kwaliteits verhouding vind ik super van deze dingen, lekker irritante fluit en een goede knal. Nadeel is inderdaad wel dat hij tijdens de fluit wel eens wilt verplaatsen.

Traca's 10m-30m-50m
Geef ik een 4.
Blijven echt kicke deze dingen, mag eigelijk niet in je collectie missen tijdens fallas.
Reden waarom ik ze een 4 geef ipv een 5 is dat ze nog wel eens uitslaan halverwege, dit is behoorlijk gevaarlijk en vandaar dat het geen 5 maar een 4 is.

FLM no.3 vlinder/Pyroshop
Weet niet hoe je er bij komt dat deze tekoop is in de pyroshopping?:p

TRUENO ESTOPÍN Nº3
Geef ik een 2. De knal is zeker goed te noemen maar de lont is levensgevaarlijk.
Doordat de lont zo lang is lijkt het veilig te zijn, maar dit lont is blackmatch en kan heel snel branden. Ook kan er met gemak een vonk op een stuk lont vliegen, deze lont brand dan meteen op.. zo vonkgevoelig is deze lont.

Trueno Cheroki
Geef ik een 4.
Een redelijk goede knaller met een goede lont, knalt lekker maar is zeker niet de hardste die er te krijgen is in Valencia.

Trueno Ricasa No. 3/4
Zijn ten eerste niet tekoop bij de pyroshopping maar bij El Fallero.
Ik geef ze een dikke 5, geen uitleg nodig denk ik. Gewoon de beste/veiligste knallers te krijgen.

Trueno de Mecha no2/no1
Een 4 voor deze knallers.
Prijs kwaliteit is gewoon super voor deze dingen, knallen niet echt hard maar zijn super om overdag een beetje mee te strooien.

:bye:

De volgende knallers die nog missen in het lijstje en die te koop waren in 2007 folders van de Pyroshopping en El Fallero.

Losse knallers:

El Fallero:
Trueno Edeta
Trueno T.N.T
Trueno Super XXL
Trueno Barreno

Pyroshopping:
Trueno Super XXL
Super Masclet
Mini Petardo
Trueno Cheroki Junior (let op dit is de junior en niet de normale Cheroki)
Cobras
Doble Trueno
Trueno Goliat
Trueno Champion No.4
Trueno Champion No.5
Trueno Tisonero
Trueno Mecha No.4
Trueno Goliatin
Truenio Cheroki No.4 (let op dit is No.4 en niet de normale Cheroki)

Matjes:

Pyroshopping:
Traca Cobra
Traca 40 Mini Petardos
Traca 160 Petardos
Traca 500 Petardos

El Fallero:
Traca Lobitos
Traca Estrella
Super Traca 160 aguilas
Traca Magic Thunder
Traca Feliz Cumpleanos

Ik hoop dat mensen hier wat over weten zodat we de lijst zo compleet mogelijk kunnen maken.

Laatst bewerkt:
Zo het lijstje van de startpost hierboven is helemaal af.... dit zijn alle knallers die ik kon vinden in de pyroshopping en el fallero folder van 200.

-Roy-

Laatst bewerkt:
Trueno Edeta

Ik quote hiervoor Erik; Geef ik een 2. De knal is zeker goed te noemen maar de lont is levensgevaarlijk.
Doordat de lont zo lang is lijkt het veilig te zijn, maar dit lont is blackmatch en kan heel snel branden. Ook kan er met gemak een vonk op een stuk lont vliegen, deze lont brand dan meteen op.. zo vonkgevoelig is deze lont.

Trueno Super XXL

Geef ik een 3, ze zien er groot uit, mooi afgewerkt, geven een goede klap, maar in verhouding toch echt te duur. Ze kwamen niet boven de Trueno no.4 uit die we toen ook hadden, die zijn dan een stuk goedkoper.

Super Masclet
Gewoon grappige kleine knalletjes voor tussendoor als je ergens heen wandelt bijv., niet spectacair, maar daar is de prijs ook naar. :wink: Gewoon een 3 vanwege de prijs.

Doble Trueno
Leuke dingen, neerzetten, knalt omhoog en knalt dan nog een keer. Leuke prijs, gewoon een 4, niet echt voor tijdens de stooksessies, maar leuk als tussendoor.

Matjes:

Traca 160 Petardos
Gewoon een 160s matje met flash, leuk voor tussendoor en zijn de kosten niet, een 4.

Traca 500 Petardos
Gewoon een 500s matje met flash, leuk voor tussendoor en zijn de kosten niet, een 4.

Super Traca 160 aguilas
Gewoon een 160s matje met flash, leuk voor tussendoor en zijn de kosten niet, een 4.

Traca Feliz Cumpleanos
Toppertje, een hindoe 1.000, gewoon prima en normale prijs, wat mij betreft gewoon een 5. :wink: Zijn vaak uitverkocht, heb er 2 jaar geleden 1 kunnen krijgen, dit jaar maar direct erheen voor die dingen. :)

Er komen nieuwe Ricasa nr.4 aan.
Deze zijn aangepast aan de nieuwe wet maar schijnen net zo hard te knallen als de oude.
De nieuwe zouden 2 gram moeten zijn en de oude waren iets meer dan 3 gram. Zodra ik de foto's heb laat zal ik ze plaatsen.

Das goed nieuws Toon, iets met de kwaliteit van de flash verandert lijkt mij?
Weet je toevallig of deze komende Fallas al in de winkel liggen?

Das goed nieuws Toon, iets met de kwaliteit van de flash verandert lijkt mij?
Weet je toevallig of deze komende Fallas al in de winkel liggen?

Wat ik hoorde van de makers is dat ze het poeder aan zouden passen. In Spanje hebben ze geen DB limiet dus als ze de juiste settings hebben zou het helemaal goed moeten komen. De knallers zouden in Januari binnen komen en dan zou ik de foto's aangeleverd krijgen waarna ze uiteraard de winkel in zullen gaan. Fallas is voor hun het belangrijkste kwa winkel verkoop.

Mja aangezien de verpakking van de No.4 gemaakt zijn van een heel dicht soort papier is dat ook een oorzaak dat de No.4 zo hard knallen.

Want word de verpakking nog aangepast of is het echt gewoon 1 gram minder kruit in dezelfde verpakking?

Goed om te horen Tony, echt super nieuws :D

-Roy-

Mja aangezien de verpakking van de No.4 gemaakt zijn van een heel dicht soort papier is dat ook een oorzaak dat de No.4 zo hard knallen.

Want word de verpakking nog aangepast of is het echt gewoon 1 gram minder kruit in dezelfde verpakking?

Goed om te horen Tony, echt super nieuws :D

-Roy-

De huls van de ricassa nr4 heeft totaal niets te maken met de knal, dat komt gewoon door de goeie kwaliteit flash dat erin zit, want de onder en bovenkant van de knaller zitten gewoon met papier dichtgewerkt, totaal niet stevig samengeknepen.

De huls van de ricassa nr4 heeft totaal niets te maken met de knal, dat komt gewoon door de goeie kwaliteit flash dat erin zit, want de onder en bovenkant van de knaller zitten gewoon met papier dichtgewerkt, totaal niet stevig samengeknepen.

Ow okey is dat zo? ....mij werd geleerd dat hoe steviger de huls is hoe langer de uitzettende gassen de tijd hebben om een druk op te bouwen.

En aangezien het soort papier van een Trueno No.4 heel licht is maar ook heel erg dicht is lijkt het mij dat de huls zeker een factor is die de klap kan beïnvloeden van de Trueno No.4 .

-Roy-

Back
Bovenaan