Meestal zon 1.5uur van te voren bij de Alba, dan heb je nog mooie plekken.Elke dag gaan we niet doen, maar er is een nieuweling bij ons in de groep dus we moeten sowieso wel het plein meepakken een keer of wat. Zondag Valenciana staat al wel op de lijst. En ‘s avonds Nit d’Alba is geen discussie natuurlijk. Hoe laat zijn jullie daar ‘s avonds meestal al, want 2 jaar geleden dachten we redelijk vroeg te zijn, maar stonden we nog in de straat.
De andere dagen hangt af hoe we zaken er omheen kunnen plannen. Was vooral benieuwd welke echt de te verwachtte toppers zijn op het plein. In de straten kan je er vaak meer meemaken. Is voor ons ook een sport. Op het plein wachten is ook niet zo erg, bakkie bier erbij, wat nootjes en slap geouwehoer… dan komen we de tijd wel door.
Ik pak ook weer het liefst het plein, die kick die je daar krijgt krijg je nergens anders. Het is inderdaad een flinke poos wachten, maar vind het dat wel waard. De straatmascleta's heb ik wel een keer gezien, krijg ik niet meer die lekkere kick van. Lekker rustig naar het plein, daarna de terrassen op en misschien pak je er nog ergens 1 a 2 mee. Maar het echte mascleta jagen heb ik wel gehad, wil ook lekker kalm aan doen en genieten van de sfeer.