Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Ik citeer: “vandaag echt ff rustig aan, vandaag geen alcohol”Het was geweldig! Deze staat vanaf nu voor altijd en zo lang t kan vast in de agenda. Ongelooflijk mooi feest wat alle elementen bevat die je wil zien. De traditie is prachtig en ik heb echt mn ogen uitgekeken en genoten. Niet alleen van de mascletas en castillos maar ook zeker van de sfeer in russafa, de falleras en de gezellige verenigingen.
Ik was er een week eerder en overal gewoon kunnen stoken, politie deed helemaal niks. Opdracht was simpel dit jaar tijdens het main event, 0 tolerance om herhaling te voorkomen en dat is gelukt.
Ieder die hier over zeurt heeft het niet begrepen, wat ze nu doen is de fallas feesten beschermen voor gezeur en uiteindelijk radicale veranderingen wat ten koste gaat van het feest.
Het effect is dat de mensen die naar fallas gaan voor Palau straks niet meer gaan, heb er nu al verschillende over gehoord, top dus
Ga er dus maar vanuit dat deze aanpak blijft en het stoken tijdens fallas voorgoed voorbij is, mede mogelijk gemaakt door de toeristen.
Goed om te lezen. Mag wel wat harder opgetreden worden zoals uitzetting bij Hotel/appartement of boete. Uiteindelijk is afpakken gewoon niet voldoende. Nadeel van afsluiten Palau is dat er op veel plekken hersenloos gestookt werd. Dan kies ik liever een plek zoals Palau zodat een groot gedeelte van dat tuig daar gaat staan. Weet je namelijk ook wat je op zoekt.Ik was er een week eerder en overal gewoon kunnen stoken, politie deed helemaal niks. Opdracht was simpel dit jaar tijdens het main event, 0 tolerance om herhaling te voorkomen en dat is gelukt.
Ieder die hier over zeurt heeft het niet begrepen, wat ze nu doen is de fallas feesten beschermen voor gezeur en uiteindelijk radicale veranderingen wat ten koste gaat van het feest.
Het effect is dat de mensen die naar fallas gaan voor Palau straks niet meer gaan, heb er nu al verschillende over gehoord, top dus
Ga er dus maar vanuit dat deze aanpak blijft en het stoken tijdens fallas voorgoed voorbij is, mede mogelijk gemaakt door de toeristen.
Ja dat hield ik 3 minuten vol die uitspraak. Ik geef russafa de schuld, veel te gezellig daarIk citeer: “vandaag echt ff rustig aan, vandaag geen alcohol”
7 kannen sangria later! Het was iig super gezellig!
Dan hoop ik dat zij hun eigen jongeren ook in de gaten houden. In de bedding onder 1 van de bruggen toch echt een hoop Spaanse jongeren gezien die barrachos naar elkaar gooide en met Romeinse kaarsen aan het schieten waren. Wellicht dat je dit ook kunt aangeven bij je vriend.ik schreef het afgelopen zomer al ergens na een bezoekje aan wat gemeente functionarissen tijdens mijn vakantie in Valencia, ze hebben voet bij stuk gehouden en gaan volgend jaar nog veel strenger optreden. Ze zijn helemaal klaar met de vuurwerktoeristen in Valencia. Prima als je komt voor het feestje, maar het achterlijke idiote gedoe van onze medelanders heeft ervoor gezorgd dat het voor iedereen afgelopen gaat zijn. Heel zonde!
En als ik dan zogenaamde "influencertjes/vloggertjes" zie op YT die heel verontwaardigd lopen te doen dat ze alle nederlanders er tussen uit pikken en dat ze racisten zijn, dan denk ik... man man.. ga eens terug naar school om te leren wat "te gast" zijn betekend!
Gisterenavond een vriend gesproken die in de gemeenteraad zit en de gemeente is te spreken over de eerste stap die ze genomen hebben, het is een stuk rustiger in de stad geweest (natuurlijk ook door het weer), maar ze hebben heel erg inzichtelijk, mede door hulp van de politie uit de betreffende landen. Al vanaf het vliegveld worden bepaalde figuren gemonitord.
Borracho's is al een traditie van voor dat de Nederlanders er kwamen. Het gros van de spaanse jongeren vermaken zich met eigen producten en gaan geen bommen van kilo's maken, importeren geen shells, cobra's etc vanuit de landen de stad in, blazen geen monumenten op etc etc. Ja ook onder de spaanse jongeren zijn rotte appels en die heeft de politie wel inzichtelijk daar. Als je YT afspeurt zie je alleen Nederlanders, duitsers, belgen en fransen het zware vuurwerk verheerlijken, dat kom je onder de spaanse YT'ers bijna niet tegen. En dat zorgt dus ook voor de aanwas van de verkeerde toeristen.Dan hoop ik dat zij hun eigen jongeren ook in de gaten houden. In de bedding onder 1 van de bruggen toch echt een hoop Spaanse jongeren gezien die barrachos naar elkaar gooide en met Romeinse kaarsen aan het schieten waren. Wellicht dat je dit ook kunt aangeven bij je vriend.
Goed om te lezen dat ze volgende jaar nog strenger zullen optreden! Zag nog steeds teveel Tokkies die overal mee weg kwamen. Verbod op NR 4 en barrachos zou ook niet verkeerd zijn.
Herkenbaar dit... Pff dit is echt een aanslag op je lichaam! Slenter je om 4 uur nog door ruzafa en je had jezelf beloofd om niet te drinken en na de show direct naar huis te gaan.Ik citeer: “vandaag echt ff rustig aan, vandaag geen alcohol”
7 kannen sangria later! Het was iig super gezellig!
met het overal stoken bedoel ik dat als je er normaal mee om gaat en net als de Spanjaarden dit doet op plekken waar dit kan dat er niks aan de hand is. De verhalen die ik lees dat het afgepakt wordt en dus niet toegestaan kan ik mij dus niet in vinden een week er voor.Goed om te lezen. Mag wel wat harder opgetreden worden zoals uitzetting bij Hotel/appartement of boete. Uiteindelijk is afpakken gewoon niet voldoende. Nadeel van afsluiten Palau is dat er op veel plekken hersenloos gestookt werd. Dan kies ik liever een plek zoals Palau zodat een groot gedeelte van dat tuig daar gaat staan. Weet je namelijk ook wat je op zoekt.
En het valt mij al jaren op maar dit jaar nog erger. Erg veel door gesnoven Nederlandse tokkies. Voel je gerust aangesproken als je dom overal liep te stoken. (Niet specifiek jij bkc). Jullie horen er niet en zullen las Fallas ook niet begrijpen.
Volgend station: afschaffing van de Trueno nr 3 en 4 en de barrachos. Onder de normale jaren (vroegah) erg veel plezier mee gehad als je er goed mee omging maar, dat is hedendaags tijdens Fallas niet meer te doen.
Heel mooie plek dit, ik was er zelf ook. Maar liever zorgen dat dit niet massaal bezocht gaat worden door nederlanders want dan heb je weer hetzelfde gezeik. Ik heb er daarom ook niks van gefilmd, en lekker zelf van genoten. Heel veel kids ook die met klein spul bezig waren, prachtig om te zien. Net ons eigen ouderwetse oud en nieuw, koesteren zo'n locatie.Wij hebben elke dag heerlijk gestookt tussen de locals in. De vuurwerkwinkel zat letterlijk op de hoek. En als je het gewoon normaal houdt, dan is dat ook geen enkel probleem. Steken ook gewoon F3 daar af. Paar keer politie voorbij zien rijden, maar die hebben je niet eens in de gaten als toerist gok ik.
Dagelijks reden er ook wagentjes om te vegen, handig haha
Was jij die met dat fietsje en de rugzak? Dan heb ik jou zien zitten schuin tegenover ons?Heel mooie plek dit, ik was er zelf ook. Maar liever zorgen dat dit niet massaal bezocht gaat worden door nederlanders want dan heb je weer hetzelfde gezeik. Ik heb er daarom ook niks van gefilmd, en lekker zelf van genoten. Heel veel kids ook die met klein spul bezig waren, prachtig om te zien. Net ons eigen ouderwetse oud en nieuw, koesteren zo'n locatie.
Btw, zelf 7 dagen lang in Valencia geweest, altijd met rugzak en nooit aangehouden. Ben tig keer door het park gefietst (gezien mijn hostel daar aan lag) ook door het Palau park. 0,0 problemen gehad, 3 dagen lang met locals vuurwerk afgestoken. Toegegeven, geen knallers harder dan f2.
Dat verkleind de potentiele groep nog niet echtWas jij die met dat fietsje en de rugzak? Dan heb ik jou zien zitten schuin tegenover ons?![]()