[Fallas 2013] Wie gaan er?

Ik denk als je op alicante vliegt het zeker verstandig is om buiten het centrum te zitten. Volgens mij is het haast onmogelijk om met je auto het centrum in te rijden.

Maar waarom vliegen sommige van jullie op alicante? is het zoveel goedkoper? ik heb namelijk van een ticket voor 150,-. kan het me haast niet voorstellen dat het zoveel goedkoper is :cool:

Ik ben wat laat met boeken. De meeste vluchten naar Valencia zijn nu op onhandige tijdstippen of heel duur. Ik ben nu 110,- voor een ticket kwijt, maar kon ook al voor 70,- vliegen, alleen vond ik die tijden ook niet handig en zou ik nog een dag extra hotel moeten nemen.

Ik ben er ook bij! van 14 tot 21 maart! nog een extra dag om bij te komen in Valencia :D Samen met 3 mede freaks gaan wij voor het eerst.

Nog een tip. WIj vliegen vanaf Brussel naar valencia met Vueling. Tickets waren rond de 150 pleuro. Zal nu misschien iets duurder zijn maar transavia vonden wij te gortig zo laat in het jaar en met 4 man is rijden naar brussel een meevaller.

heej medefreaks ..... Ik ga alweer voor de 7e keer naar dit knalfeest heb er vet veel zinnan :) als mensen me toe willen voegen op facebook graag ik heet daar robholten :) anders veel plezier daaro dat moet zeker lukken .......

110 euro voor een retour na alicante is spotgoedkoop, maar vergeet niet dat het 200km!! van valencia is. en dan moet je er zien te komen en ook nog terug. dus dan krikt het de prijs toch weer aardig op.

Mwah, ik heb een auto gehuurd via Hertz (tip: tot 31/1 33% korting). Dit kost me 69 euro, excl brandstof.
Omdat we met z'n 2-en zijn, komt dit uit op ongeveer 140,- pp excl brandstof. Ik vertrek dan wel vanaf Eindhoven, wat betekent dat ik geen parkeerkosten heb (woon er in de buurt).
Mijn hoofdreden voor deze optie is echter dat mijn voorkeur uit gaat naar 16-20 maart en dan bij voorkeur op redelijke tijden. Ryanair vliegt vaak al om vroeg terug (alicante) of was niet beschikbaar (valencia) en met Transavia vlieg ik de 20e om 18.10 terug, dus alle tijd om nog wat slaap en ontbijt mee te pakken en op het gemakje terug naar Alicante te rijden.
Ben je met meer man, is het natuurlijk nog voordeliger, omdat je de auto kosten door meer mensen kunt delen.

De 21e was voor mij lastig en kost je dus een extra vrije dag, extra dag hotel, extra eten etc...

Mwah, ik heb een auto gehuurd via Hertz (tip: tot 31/1 33% korting). Dit kost me 69 euro, excl brandstof.
Omdat we met z'n 2-en zijn, komt dit uit op ongeveer 140,- pp excl brandstof. Ik vertrek dan wel vanaf Eindhoven, wat betekent dat ik geen parkeerkosten heb (woon er in de buurt).
Mijn hoofdreden voor deze optie is echter dat mijn voorkeur uit gaat naar 16-20 maart en dan bij voorkeur op redelijke tijden. Ryanair vliegt vaak al om vroeg terug (alicante) of was niet beschikbaar (valencia) en met Transavia vlieg ik de 20e om 18.10 terug, dus alle tijd om nog wat slaap en ontbijt mee te pakken en op het gemakje terug naar Alicante te rijden.
Ben je met meer man, is het natuurlijk nog voordeliger, omdat je de auto kosten door meer mensen kunt delen.

De 21e was voor mij lastig en kost je dus een extra vrije dag, extra dag hotel, extra eten etc...

Ja precies snap wel wat je bedoeld. Ik ga van 16 tot 21. terwijl ik het liefst ook van 16 tot 20 ga. alleen die tickets zijn wel erg duur. Op de heenweg ga ik half 8 vliegen de 16e dat is wel ideaal dan land je rond 10:00 , ff relaxt naar het hotel en 14:00 naar de mascletas. terug weg daarintegen is wel een drama. do 21e 20:00 vliegen. terwijl je 12 uur je hotel uit gekicktrapt word. kan je al die tijd als een zwerver rondlopen daar. maarja word zwaar genieten daar. :)

Ja precies snap wel wat je bedoeld. Ik ga van 16 tot 21. terwijl ik het liefst ook van 16 tot 20 ga. alleen die tickets zijn wel erg duur. Op de heenweg ga ik half 8 vliegen de 16e dat is wel ideaal dan land je rond 10:00 , ff relaxt naar het hotel en 14:00 naar de mascletas. terug weg daarintegen is wel een drama. do 21e 20:00 vliegen. terwijl je 12 uur je hotel uit gekicktrapt word. kan je al die tijd als een zwerver rondlopen daar. maarja word zwaar genieten daar. :)

En precies daarom vlieg ik dus op alicante ;)

Dit is voor mij de eerste x dat ik ga. Hoor van mensen dat de overdag show de maslectas om 14:00 beginnen. en de hoofdshow 02:00 snachts begint.

maar zijn er tussendoor geen show? of kleine straat mascletas? kan iemand mij vertellen hoe ik het achter kom hoelaat waar hoe of wat ik daar achter kan komen?

Voor mij is het ook de 1e keer. Heb wel redelijk wat erover gelezen en met aantal mensen gechat/pm-ed.
Pleinmascleta is om 14.00 - ik begrijp dat je beter 1-1,5 uur vantevoren daar bent, als je vooraan wilt staan.
Straat mascleta's zijn er ook. Er wordt hierbij geadviseerd gehoorbescherming te gebruiken (dopjes - op plein niet nodig, in de straat wel).
Overigens zijn we bezig een Nederlandse mascleta show daar te laten schieten - info vindt je hier:
http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?30786-Initiatief-Nederlandse-Mascleta-(miniatura)-Fallas-2013

Overigens - het programma moet nog uitkomen, tot die tijd staat niks vast :)

Voor mij is het ook de 1e keer. Heb wel redelijk wat erover gelezen en met aantal mensen gechat/pm-ed.
Pleinmascleta is om 14.00 - ik begrijp dat je beter 1-1,5 uur vantevoren daar bent, als je vooraan wilt staan.
Straat mascleta's zijn er ook. Er wordt hierbij geadviseerd gehoorbescherming te gebruiken (dopjes - op plein niet nodig, in de straat wel).
Overigens zijn we bezig een Nederlandse mascleta show daar te laten schieten - info vindt je hier:
http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?30786-Initiatief-Nederlandse-Mascleta-(miniatura)-Fallas-2013

Overigens - het programma moet nog uitkomen, tot die tijd staat niks vast :)

oke heb gekeken goed initiatief.. zal zekr wat doneren ook. mischien dat me maten dat ook doen.

maar las dit:Zoals al te lezen was in dit topic: De Fallas (commissies) halveren aantal vuurwerkshows/mascletas in 2013 is er na het voorstel/idee van VvanVuurwerk een serieus initiatief op gang gekomen voor een 'Nederlandse' Mascleta tijdens Fallas 2013..

Wist er eigenlijk niks van dat de shows gehalveerd waren? wat moet ik me hier bij voorstellen. Best triest om te horen eigenlijk.:(
zijn de shows zelf de helft minder? of echt de ene dag wel en de andere dag geen show. hou me hart vast

oke heb gekeken goed initiatief.. zal zekr wat doneren ook. mischien dat me maten dat ook doen.

maar las dit:Zoals al te lezen was in dit topic: De Fallas (commissies) halveren aantal vuurwerkshows/mascletas in 2013 is er na het voorstel/idee van VvanVuurwerk een serieus initiatief op gang gekomen voor een 'Nederlandse' Mascleta tijdens Fallas 2013..

Wist er eigenlijk niks van dat de shows gehalveerd waren? wat moet ik me hier bij voorstellen. Best triest om te horen eigenlijk.:(
zijn de shows zelf de helft minder? of echt de ene dag wel en de andere dag geen show. hou me hart vast

In een artikel op FPM verteld een bekende schieter dat er vorig jaar 30% minder geboekt werd voor las Fallas. Dit ging als ik me niet vergis meer om de straatmascletas door verschillende wijken in Valencia. Naar schatting zal dat dit jaar volgens hem rond de 45% zijn.
Is ook niet vreemd gezien spanje in een diepe crisis zit! De straatmascletas zijn naar wat ik begrepen heb vaak gefinancierd door de bewoners en sponser. Die trekken zich natuurlijk terug om te bezuinigen. Heel logisch eigenlijk. Volgens sommige Fallas kenners zal er vanaf volgend jaar drastischere maatregelen komen. Maar zo als het er nu naar uit ziet gaan alle ''hoofdacts'' gewoon door in de belangrijke week. Denk dat de bedrijven wel zuiniger schieten.

Vicente heeft dat bericht naar buiten gebracht en die is een van de voorzitters van de Priroval, een verenging van schietbedrijven.

vorig jaar zijn er in totaal 30% minder shows geboekt bij de schietbedrijven.
voor dit jaar was de voorspelling nog eens 50% minder....vorige week is bekend geworden dat dit ongeveer 40% word.

in de jaren 2009/2010 waren er zomaar 600/700 straatmascletas/nocturnas etc etc.
er blijven er genoeg over en het zal gewoon weer helemaal los gaan in de stad!

Vorig jaar jaar ook een aantal hele gekke straatmascletas meegemaakt en ook op het plein waren ze zeer goed de laatste week ondanks de hele crisis.

De grotere bedrijven schieten de laatste week op het plein en die kunnen zich wat meer veroorloven en zullen niet zuiniger gaan schieten en ook voor de avondshows hoeven we ons geen zorgen te maken.

Valenciana en Europla die zullen er gewoon een goede show van maken.
Ricasa gebruikt fallas altijd als promotie als hij een Nit de Foc moet schieten en zal er zeker een goede show van maken met veel materiaal en mogelijk wat nieuwe producten.

De budgetten voor zowel de 14:00 Mascletas als de avondhsows zijn gelijk gebleven ten opzichte van de andere jaren.

alhoewel elk bedrijf wel wat zelf investeert omdat ze er met 3000
euro voor een mascleta op het plein er geen fatsoenlijke mascleta neer kunnen zetten.

Vicente heeft dat bericht naar buiten gebracht en die is een van de voorzitters van de Priroval, een verenging van schietbedrijven.

vorig jaar zijn er in totaal 30% minder shows geboekt bij de schietbedrijven.
voor dit jaar was de voorspelling nog eens 50% minder....vorige week is bekend geworden dat dit ongeveer 40% word.

in de jaren 2009/2010 waren er zomaar 600/700 straatmascletas/nocturnas etc etc.
er blijven er genoeg over en het zal gewoon weer helemaal los gaan in de stad!

Vorig jaar jaar ook een aantal hele gekke straatmascletas meegemaakt en ook op het plein waren ze zeer goed de laatste week ondanks de hele crisis.

De grotere bedrijven schieten de laatste week op het plein en die kunnen zich wat meer veroorloven en zullen niet zuiniger gaan schieten en ook voor de avondshows hoeven we ons geen zorgen te maken.

Valenciana en Europla die zullen er gewoon een goede show van maken.
Ricasa gebruikt fallas altijd als promotie als hij een Nit de Foc moet schieten en zal er zeker een goede show van maken met veel materiaal en mogelijk wat nieuwe producten.

De budgetten voor zowel de 14:00 Mascletas als de avondhsows zijn gelijk gebleven ten opzichte van de andere jaren.

alhoewel elk bedrijf wel wat zelf investeert omdat ze er met 3000
euro voor een mascleta op het plein er geen fatsoenlijke mascleta neer kunnen zetten.

Oke, dus voor alle duidelijkheid:)

De mascleta op het plein overdag gaan elke dag gewoon door en waarschijnlijk net zo los als voorgaande jaren..
En de avondshows zoals nit del foc enzo gaan ook elke dag door en net zo los als voorgaande jaren?

Het is voornamelijk de kleinere mascleta's die dus minder of geen budget hebben .. vanwege de crisis.

Heb het al 100x erover gehad weet het haha, maar is dit jaar de eerste x voor mij.. wil gewoon zeker weten dat ik te zien krijg wat ik verwacht..:D

Back
Bovenaan