Fallas 2010 trip aangeboden

Even voor de duidelijkheid

Mijn voornemen is dus een Fallas tripjes te organiseren, dit omdat het nog redelijk lastig kan zijn om een goede stek te organiseren in Valencia.

Ik wil dus aanbieden een overnachting in een mooi app in Carrer Sueca. Een vliegticket waarschijnlijk met Transavia vanaf schiphol, En vervoer naar en van de Luchthaven Valencia naar het Appartement.

Dit alles voor een totaal prijs van 550 euro pp.

Waar ik ook mee bezig ben is prive appartementen te organiseren in Valencia waar bijvoorbeeld een vrienden groep in kan verblijven.

Echter ik wil me eerst richten op het appartement in Sueca dat ruimte bied aan ongeveer 9 Fallas gangers. In dit app zitten 4 afzonderlijke slaapkamers.

Verder ben ik al 5 jaar op rij naar de Fallas geweest en wil iedereen die er behoefte aan heeft graag weg wijs maken in de festiviteiten die er plaats vinden.

Verder wil ik iedereen lekker vrij laten en zelf verblijf ik ook in een ander appartement in de stad, echter ik ben wel gewoon bereikbaar voor calamiteiten en vragen.

Mochten de eerste definitieve belangstellende er zijn wil ik graag wat fotos van het app laten zien en wat meer duidelijkheid verschaffen.

Mochten er nog vragen of onduidelijkheden zijn hoor ik dit graag!

Tsja ik zit met het probleem dat ik wel echt alleen ben en dan ook graag alleen wil pitten, dus kamertje alleen...
Maar ik wil wel gaan volgend jaar want ik ben nog nooit geweest.
Was altijd al fan van vuurwerk maar de laatste jaren is dat wel meer geworden.
Als ik die films zie over fallas dan moet je dat gewoon een keer meegemaakt hebben denk ik zo.:p
Maar goed, mocht deze, naar mijn mening goede, aanbieding niet lukken dan ga ik gewoon verder kijken hoor!:wink:

Privé appartementen voor 2 tot 4 man heb ik dan wel interesse in TheSnake :)
Mocht dat van de grond komen dan hoor ik graag iets van je! :wink:

Snake: ontzettend leuk dat je de organisatie van deze trip voor je rekening wilt nemen. Ik kan alleen maar tegen iedereen zeggen: doen.
Gezellig met een grote groep bij elkaar en ja over Fallas : daar weet iedereen ondertussen alles van : een megafeest. Ik was er zelf in 2007 en 2008 bij.

Volgend jaar zal ik Fallas niet meemaken. Ik heb gekozen voor een andere reis: China, ook in maart, en dan samen met een importeur naar Liuyang toe.
En zo,n trip gaat natuurlijk ook geld kosten,dus ik kan niet en naar Liyuang en naar Fallas.

Maar ik zou willen zeggen tegen diegenen die twijfelen: zeg vandaag nog ja, want je zal er nooit spijt van krijgen.

Tsja ik zit met het probleem dat ik wel echt alleen ben en dan ook graag alleen wil pitten, dus kamertje alleen...
Maar ik wil wel gaan volgend jaar want ik ben nog nooit geweest.
Was altijd al fan van vuurwerk maar de laatste jaren is dat wel meer geworden.
Als ik die films zie over fallas dan moet je dat gewoon een keer meegemaakt hebben denk ik zo.:p
Maar goed, mocht deze, naar mijn mening goede, aanbieding niet lukken dan ga ik gewoon verder kijken hoor!:wink:

hahaha jaja zeker voor het Spaans vrouwlijk schoon dat daar rondloopt zeker alleen willen pitten :wink: :p :D

meh geen fallas 2010 voor mij..... kzit dan net in me afstudeer periode.
:(

EDIT:
Daarbij klopt de titel van deze thread niet helemaal.
Ik dacht tijdens het posten dat dit de algemene fallas 2010 thread was.
Maar dit blijkt dus een fallas thread voor een gezamelijke reis te zijn ofzo.

Dat is ook inderdaad niet handig, ik trap er ook elke keer weer in...

Beter een algemeen "Fallas 2010 wie, waar, hoe" topic, en dan deze aanpassen in Fallas 2010 georganiseerde trip ofzoiets.

Maarreh, jammer Roy.
Dan moet iemand anders maar voor topfilms zorgen :wink:

Fallas

Op deze pagina vindt u veel informatie over het grootste feest van Valencia genaamd Fallas. Fallas wordt weer in maart 2010 gevierd. Het is echt een geweldige ervaring die u zeker niet moet missen. Het officiële programma van Fallas 2010 is bekend en kunt u in het Nederlands onderaan deze pagina terugvinden.

Wanneer
Fallas begint officieel de laatste zondag van februari met een openingsfeest 'La Crida' bij Torres de Serrano en eindigt op 19 maart 2010 met 'La Crema' het verbranden van ruim 600 beelden (van hout en piepschuim). Het meest heftig zijn de feesten tijdens Fallas tussen 16 en 19maart 2010.

De oorsprong
De oorsprong van Fallas ligt in de middeleeuwen toen timmermannen het begin van de lente vierden door planken van hout, waar ze hun kaarsen aan hingen, in de brand staken om te vieren dat ze dit licht niet meer nodig hadden om te werken, omdat het weer langer licht werd. Later zijn deze planken steeds meer op echte beelden en figuren gaan lijken. Tegenwoordig zijn de beelden (zie foto) soms wel 30 meter hoog en het duurste beeld kostte in 2009 ongeveer 1 miljoen euro.

Fallasbeelden
De indeling van de Fallasbeelden voor Fallas 2010 zijn bekend gemaakt. Er komen 761 beelden (zowel kleine voor kinderen als grote voor volwassen). In totaal wordt er in 2010 een bedrag van 9.425.126 euro uitgegeven aan de fallasbeelden. In 2009 was dit 10.645.286 euro.

In het begin van de maand maart zijn er iedere middag om 14:00 uur op het Plaza Ayuntamiento Mascletas. Dit is heel erg heftig knalvuurwerk in bepaalde ritmes.
Verder zijn er in het weekend veel optochten met verschillende thema's en deze worden afgesloten met avond Mascletas met behalve knallen ook siervuurwerk.

Hoogtepunten

Vanaf 16 maart tot 19 barst het Fallasfeest echt los. Het is een week lang een gekkenhuis met overal in de stad muziekoptredens, dj's, paella kook wedstrijden op straat, veel drank en heel veel vuurwerk.

Hoogtepunten van Fallas zijn o.a:
- Mascleta Napolitana op het strand Las Arenas
- Het aanbieden van bloemen aan de heilige maagd op 17 en 18 maart op Plaza de la Virgin (zie foto)
- Nit del Foc (nacht van het vuur) op 19 maart om 01:30 uur. Dit is de grootste vuurwerkshow tijdens Fallas en vindt plaats rondom het Turia park
- Cabalgata del fuego. Dit is een optocht met veel vuur(werk) op 19 maart (zie foto)

Fallera Mayor
De Fallera Mayor is tijdens Fallas de meest belangrijke vertegenwoordigster van Valencia. Zij is aanwezig bij alle officiële momenten tijdens Fallas. Dit is een zeer grote eer, dat bleek wel aan de reactie van de Fallera mayor van 2010, Maria Pilar Gimenez Santamarina (klik hier voor een foto van haar) Ze was bijna niet meer te verstaan door alle tranen van geluk.

Het programma van Fallas 2010 (wijzigingen voorbehouden)

Vrijdag 29 Januari 2010
In het Palau de la Música wordt om 22.30 uur de “Fallera Mayor” geëerd.

Zaterdag 30 Januari 2010
In het Palau de la Música wordt om 18.00 uur de “Fallera Infantil” geëerd.

Zaterdag 6 Februari 2010
Op het plein van het “Nuevo Centro” wordt om 12.00 uur de expositie van de “Ninot” geopend. Vervolgens wordt het officiële Fallero boek van 2010 gepresenteerd. Aansluitend vindt een Mascleta plaats. Een Mascleta is een vuurwerk spectakel waarbij het voornamelijk draait om de knallen. Gedurende en rondom de Fallas worden kunt u vele Mascletas meemaken. Vaak wordt een Mascleta gemaakt op een bepaald ritme, waarbij soms mensen meeklappen op het ritme. Ook wordt er soms gebruik gemaakt van kleuren. Ga niet te dichtbij zitten/staan vanwege de harde knallen en brandende stukken die soms uit de lucht kunnen vallen bij een verkeerde windrichting.

Zondag 28 Februari 2010
Om 07.00 uur wordt er vuurwerk afgestoken om iedereen wakker te maken vanaf calle de la Paz tot aan Plaza Ayuntamiento. Vervolgens wordt er een ‘Fallero’ ontbijt aangeboden aan de deelnemers.
Om 12.00 uur zullen fanfares vanaf Plaza de la Virgen, over Plaza de la Reina en door calle de San Vincente lopen, en deze zullen eindigen op Plaza del Ayuntamiento. Hier zullen zij tezamen de ‘Pasodoble’ spelen “El Fallero”.
Om 14.00 uur vindt een Mascleta plaats op Plaza del Ayuntamiento.
Bij de Torres Serranos vindt om 20.00 de opening plaats van de Fallas. Dit is een groot spectakel met muziek en licht effecten.

Maandag 1 Maart 2010
Op het Plaza del Ayuntamiento vindt een Mascleta plaats om 14.00 uur.

Dinsdag 2 Maart 2010

Woensdag 3 Maart 2010

Donderdag 4 Maart 2010

Vrijdag 5 Maart 2010

Zaterdag 6 Maart 2010
Om 18.00 uur is er een Mascleta op het strand “Playa Malvarossa” ter hoogte van “Hotel Las Arenas”. In het jaar 2009 was dit zeer spectaculair en zeker de moeite waard om te bezoeken.
Vervolgens begint om 22.30 uur de optocht van de “Ninots”. De optocht eindigt op Plaza Ayuntamiento, hier kunt u aaneensluitend genieten van een kleuren “Mascleta”, wat inhoud een vuurwerk spectakel, maar dan met de nadruk op de kleuren, siervuurwerk. Vaak worden er plastic stoelen naast de weg gezet om de vaak redelijk lange parade comfortabel te kunnen aanschouwen. Houdt u wel in de gaten dat hier wel voor betaald dient te worden. Er komt iemand net voor het begin van de parade bij u langs.

Zondag 7 Maart 2010
Op het Plaza del Ayuntamiento vindt een Mascleta plaats om 14.00 uur. Om 17.30 uur kunt u de optocht van de kinder “Ninots” bekijken. Deze eindigt ook op het Plaza Ayuntamiento en aansluitend volgt ook een kleuren Mascleta, siervuurwerk.

Maandag 8 Maart 2010

Dinsdag 9 Maart 2010

Woensdag 10 Maart 2010

Donderdag 11 Maart 2010

Vrijdag 12 Maart 2010

Zaterdag 13 Maart 2010
Om 22.30 begint de Folklore optocht, deze eindigt vervolgens op Plaza Ayuntamiento en aansluitend volgt een kleuren Mascleta, siervuurwerk.

Zondag 14 Maart 2010
Om 18.00 uur is de sluiting van de kinder “Ninots”. Dit houdt in dat de beelden/bouwwerken klaar moeten zijn en dat er niet meer aan gewerkt mag worden.

Maandag 15 Maart 2010
Om 08.00 uur is de opening van de kinder Fallas.
Om 18.00 uur is de sluiting van de “Ninots”. Dit houdt in dat de beelden/bouwwerken klaar moeten zijn en dat er niet meer aan gewerkt mag worden.
Om 00.00 uur is de opening van de “Ninots” van de volwassenen.
Om 01.00 uur is er boven de “Paseo de Alameda”, ter hoogte van metrohalte Alameda, een vuurwerk spectakel te zien.

Dinsdag 16 Maart 2010
Op het plein van het “Nuevo Centro” wordt om 12.00 uur de anthologische expositie van het Fallas feest geopend geopend.
De prijzen voor de kinder Fallas worden uitgereikt om 16.30 uur op de tribune voor het gemeentehuis, “Plaza Ayuntamiento”.
Om 01.30 uur is er een kleuren vuurwerkspectakel te aanschouwen boven de “Paseo de Alameda”, ter hoogte van metrohalte Alameda.

Woensdag 17 Maart 2010
De prijzen voor de Fallas (van de volwassenen) worden uitgereikt om 09.30 uur op de tribune voor het gemeentehuis, “Plaza Ayuntamiento”.
S’middags om 16.00 uur worden er bloemen aangeboden (calle San Vicente en calle de la Paz) aan de in de steek gelaten ‘heilige maagd’.
Om 01.30 uur is er een kleuren vuurwerkspectakel te aanschouwen boven de “Paseo de Alameda”, ter hoogte van metrohalte Alameda.

Donderdag 18 Maart 2010
Een eerbetoon aan de poëet ‘Maximiliano Thous’ vindt plaats bij zijn monument om 11.00 uur. Dit vindt u bij de kruising van calle Sagunto met Maximiliano Thous. Aansluitend vindt een Mascleta plaats.
Vervolgens vindt om 12.00 uur een eerbetoon plaats aan ‘Maestro Serrano’ bij zijn monument. Deze is te vinden in Avenida Reino de Valencia. Aansluitend vindt een Mascleta plaats.
S’middags om 16.00 uur worden er bloemen aangeboden (calle San Vicente en calle de la Paz) aan de in de steek gelaten ‘heilige maagd’.
Om 01.30 uur is er een kleuren vuurwerkspectakel te aanschouwen boven de “Paseo de Alameda”, ter hoogte van metrohalte Alameda. Deze avond/nacht wordt in het Valenciaans “Nit de Foc” genoemd.

Vrijdag 19 Maart 2010
Om 11.00 uur op de brug (puente) ‘San José’ worden bloemen aangeboden aan de ‘Fallera Mayor’, dit gebeurt voor het beeld van “Patriarca”. Aansluitend volgt een Mascleta.
Om 12.00 uur is er een mis in de kathedraal van Valencia.
Om 19.00 uur is de ‘Vuur’ optocht. Deze start bij Calle Ruzafa, vervolgens door calle Colon en eindigt bij ‘Porta de la Mar’. Deze optocht is zeer spectaculair met veel ‘echt’ vuur en zeker de moeite waard om te bekijken.
De verbranding van de “Fallas Infantiles” vindt plaats om 22.00 uur. Dit zijn de beelden die gemaakt zijn en in verschillende straten staan.
Om 22.30 uur vindt de verbranding van de Falla Infantil plaats die de eerste prijs heeft gewonnen.
Om 23.00 uur wordt de Falla Infantil op het Plaza Ayuntamiento verbrand.
Om 00.00 uur worden alle Fallas verbrand.
Om 00.30 uur wordt de Falla (van de volwassenen) die de eerste prijs heeft gewonnen verbrand.
Om 01.00 uur is er een vuur spectakel te zien op het Plaza Ayuntamiento, tevens wordt hier de laatste Falla verbrand.

Tips

- Verrassend Valencia organiseert Tapastours tijdens Fallas. Een Nederlandstalige gids neemt u mee langs gezellige en authentieke tapasbars in Valencia. In deze tapasbars kunt u genieten van lekkere tapas en wijnen. De prijs is 22,5 euro per persoon inclusief 3 tapas en 3 drankjes. Kijk hier voor meer info.

- Bent u opzoek naar een hotel, hostel of B&B boek dan ruim van te voren, want Fallas trekt jaarlijks veel bezoekers. Kijk op onze accommodatie pagina voor een overzicht van accommodaties in Valencia

http://www.verrassendvalencia.nl/fallas.html

Hallo iedereen,

Ik weet dat deze tread over de reis naar Fallas gaat, en ik heb het even doorgelezen. Maar ik vraag me al een tijdje af of pyroshopping en El Fallera het hele jaar open zijn of alleen die 2 weken in maart. Ben namelijk van plan om daar wat vuurwerk te kopen, zou iemand mij verder kunnen helpen ? ( en hebben ze bij El Fallera nog steeds in 2010 Trueno Ricasa nr4 ??)

Bvd !

De winkels zijn geopend door het jaar heen ja, zie ook hun websites voor meer info.
Wat ze in voorraad hebben, dat weten we niet, of we moeten een helderziende in ons midden hebben? :p:wink:

Helderzienden zijn er hier dus niet, jammer :P Maar ik kan geen website van el fallara vinden. Zijn de ricasa 4 nog steeds 13 euro voor 25 ??

Back
Bovenaan