Fallas 2009

Gisterenavond hebben wij in Castellon de castillo van Xaraiva gezien. Wat een prachtige show, met oa een berg single shots en wat hij altijd in zijn shows verweekt, pijlen. Pakweg 1000 pijlen schoof hij in een thema weg. Gruwelijk! Vandaag nog 2 mascletas en een castillo en dan zit het er voor ons ook weer op.

Deze foto word ik helemaal happy van. dit is een fallera die een pop stuk aan het maken is zodat ze er benzine in kunnen gieten voor de crema.

62653564.jpg

Hier een filmpje van een mascleta in een straat
Zoek de 7 verschillen met Nederland

fallas ´09 - falla gayano

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Was weer een compleet gestoorde week, we hebben weer ontzettend genoten daar!
Weer veel gefilmd, maar hoe spijtig, ik had een externe mic die echt zo bagger is als maar zijn kan en daar worden we dus niet vrolijk van. De films van de shows kan ik nog bewerken met geluid van Roy (Grouver) gelukkig, maar goed, we moeten maar even zien wat er te maken valt van de rest. Duidelijk is in ieder geval dat ik een andere mic moet dan de originele Canon, gelukkig was hij geleend van RedBaron en heeft het me niets gekost.

In ieder geval genoten van alles daar, wat waren de mascletàs weer hard zeg, de castillo's ook goed (op Turis na, die viel wat tegen), een Nit del Foc waar je U tegen zegt en de crema's ook weer waanzinnig. Zelfs nog een Mascletà Miniatura mee weten te pakken, supervet! :D Ook weer veel straatmascletà's, hebben dit jaar voor Martì gekozen, leek ons beter dan de Falla99 en die zou volgens Poziloc dit jaar niet geschoten worden ook. Achteraf bleek die toch geweest te zijn, maar goed, wij hebben een prima keuze gemaakt, vond hem wederom dikker dan Falla99 vorig jaar. Ook de mascletà van Valenciana niet meegemaakt, zijn we naar Nou Campanar geweest, kleine straatmascletà gekeken en daarna een grote van Garuda S.A. (als ik me niet vergis), wát een geweld! :D

Ja, was weer genieten, heerlijk zo'n week. Ook weer even fijn om thuis te zijn, even goede rust nemen, maar Fallas 2010 staat alweer op de kalender hoor. :D

Iedereen bedankt, was super gezellig zo met al die Nederlanders! :bye:

Ik ben benieuwd hoe ze aan dit bedrag komen.

Bedrag heb ik nooit verstuurd in die sms, weet niet waar het wel vandaan kwam, citaat klopt verder wel, enkel "60.000 euro" heb ik niet genoemd.
Overigens heb ik het wel de dag erna gehoord van iemand, 40.000 budget en 20.000 erbij gelegd door Ricardo, maar wie dat nou zei? Geen idee, maar het klopt dus niet?

Falla99 zou ook eerst niet geschoten worden. Dit had een aantal redenen die ik hier niet kan noemen. Pas in Februari is er besloten dat hij wel geschoten zou worden alleen weet ik niet of Poziloc dit wist van te voren. Hij was in ieder geval wel bij die mascleta.

De week was weer gigantisch en misschien wel de beste die ik heb mee gemaakt. Het is heel moeilijk te zeggen of dit echt zo is want elk jaar zijn er weer bijzondere dingen die je mee maakt en het gaat toch om het hele pakket. Ik weet wel dat dit de grootste nit de foc was die ik in de 7 edities heb gezien. Hij staat in de render en vanavond zal ik hem online hebben staan.

De komende week zal ik wat reviews schrijven en de bij behorende films plaatsen inclusief de foto's.

Zo wat een ervaring zeg... :bonk:
Ik heb nog nooit mijn trommel vliezen zo erg voelen trillen als tijdens de straat mascleta in Nou campanar, wat een geweld.
Ook de plein mascletas waren te ziek voor woorden.
Tsja en toen kwam de Nit de Foc van Ricasa met bijna 3000 kilo aan kruit op een gebied ten grote van een voetbal veld.
Ik heb nog nooit van me leven zo veel mortier buizen zien staan.
O-N-G-E-L-O-F-E-L-I-J-K !!

Ook het feit dat het überhaupt mogelijk is...
Een klein voorbeeldje....
In Nederland is het aantal millimeter van een shell, de aanbevolen afstand tot het publiek. Tijdens een castillo schieten ze tot 12 inch (single effect), dat is 300 millimeter.
Of te wel 300 meter afstand.
Nu komt het gekke... het publiek mag tijdens een castillo 120 meter vanaf het vuurwerk af staan.

Fallas de Valencia is (zoals mijn ondertussen wel duidelijk gemaakt is) echt niet te beschrijven.
Je moet het echt zelf mee maken wil je er over mee kunnen praten.
De sfeer, de mooie vrouwen, de poppen, de shows en natuurlijk de gezelligheid er om heen heeft mij een top week bezorgd.
Ik heb een hoop gefilmd (maar liefst 10 tapes vol) en Justin (Just_hardcore) heeft foto's gemaakt.
Binnenkort zal ik wat filmpjes online zetten op onze website.

Ik ben nu officieel verslaafd aan het festival dat Fallas de Valencia heet.
Het mag duidelijk zijn dat ik volgend jaar er weer heen ga.

Ik wil alle mensen bedanken die mij deze top week bezorgd hebben !!!

-Roy-

Laatst bewerkt:
haha leuke reactie Grouver! fallas is echt geweldig! je hebt heimwee he!? haha ik ben in ieder geval zwaar depri. wat was alles daar weer heerlijk. het weer,de vrouwen,de gezelligheid,het bier,de poppen, en natuurlijk het VUURWERK.

niet te beschrijven gewoon

Ik heb wat foto's geupload van de mascleta geschoten door Ricardo Caballer. Omdat het andere foto's zijn dan die de meeste mensen zullen hebben plaats ik ze ook hier.

Ricardo Caballer Estellés (links)
DSC_1977.jpg

Ricardo Caballer Cardo (Ricardo Jr.)
DSC_1989.jpg

4 hoofdcomputers Pirodigital
DSC_1988.jpg

Treuno's van de mascleta
DSC_1991.jpg

DSC_2000.jpg

Treuno's op onsteker (Digitale sequences)
DSC_1997.jpg

Single shot mines
DSC_1992.jpg

Overzicht van de mascleta
DSC_2005.jpg

DSC_2011.jpg

DSC_20121.jpg

Druk, druk, druk en nog eens druk
DSC_2026.jpg

DSC_2027.jpg

De mascleta

DSC_2043.jpg

DSC_2047.jpg

DSC_2049.jpg

DSC_2058.jpg

DSC_2063.jpg

DSC_2080.jpg

DSC_2083.jpg

DSC_2086.jpg

Niet alle foto's staan in deze post. Voor meer van onze foto's bezoek je dit album: Mascleta Ricardo Caballer 2009
En wil je een slideshow zien van alle foto's dan klik je op deze link: Slideshow Mascleta Ricardo Caballer 2009

Ik heb hier voor jullie ook nog een van de meest hilarische momenten tijdens fallas.
Het verhaal is dat ik een knal blokje aan het filmen was van Erik.
Daarna werd er een borracho afgestoken.... ik vluchtte achter een bosje waarna dat kreng achter mij aan ging.

Rechtermuisknop, doel opslaan als...

Bestandsnaam: moeten_mij_hebben.rar
Bestandstype: WMV (ingepakt met WinRar)
Tijdsduur: 40 sec
Bestandsgrootte: 23.6 MB

Laatst bewerkt:
Jongens jongens wat hebben we weer genoten in het (in maart tot nu toe) altijd zonnige Valencia, wederom met geen pen te beschrijven wat we gezien en meegemaakt hebben.

Wat hoogte puntjes op vuurwerk gebied:
* Nit del Foc door Ricasa
* Castillo van Vicente Caballer
* Mascleta van Vicente Caballer
* Mascleta van Ricasa
* Mascleta van Europla
* Mascleta van Garuda in Campenar
* Mascleta Miniatura
* Zelf vuurwerk afsteken, al hebben we dit een stuk minder gedaan als voorgaande jaren. (Is mij prima bevallen moet ik zeggen...)

Verder hebben we ontzettend veel gelachen met z'n allen, het was ook top om iedereen weer in Valencia te zien. Het werd door vele ''thuis komen'' genoemd, dat zegt genoeg.. de sfeer was super:D

Via hier wil ik iedereen waar we mee hebben opgetrokken in Valencia bedanken voor de top dagen, het zijn voor mij in iedergeval weer een paar dagen die ik nooit zal vergeten:)

Na fallas zijn Shinji,Mantronix en ik door gereden naar Castellon waar het festival ''festa de la magdalena'' plaats vond. Hier word ook elke dag een mascleta en een castillo geschoten. Hier hebben we dus nog een paar mascletas en 2 prachtige castillo's mee gepakt.

De castillo van Xaraiva 20maart was echt heerlijk, beter als de shows tijdens fallas op Ricasa na als je het mij vraagt. was echt geweldig, een heel thema met pijlen ook. Ook de show van Altura was om je vingers bij af te likken.

Volgend jaar weer deze 2 mooie festivals combineren, maar fallas blijft toch nummero 1:bye:

Morgen aan de slag met fotos:D

Hier enkele youtube filmpjes van me.
Zijn met m'n oude fotocamera gefilmd, dus geen hoogstaande kwaliteit, maar wel geinig :)

EDIT: enkele nieuwe filmpjes toegevoegd (06-04-2009) :D

Mascleta 16-03-2009 Plaza del Ayuntamiento, geschoten door Turis
+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Straatmascleta van 18-03-2009
+ YouTube Video

Straatmascleta, iets verder dan Falla99, zelfde straat
+ YouTube Video

Mini petardos onder water :angel:
+ YouTube Video

Nog een shot van de drukte op hèt Plaza
+ YouTube Video

en dit waren de oudere, geplaatst op 23-03-2009:

Falla 99 straat mascleta
+ YouTube Video

Andere straat mascleta
+ YouTube Video

Borrachos in het park, na de Nit del Foc
+ YouTube Video

Lekker klooien met klein vuurwerk
+ YouTube Video

Borracho in het water bij Palau
+ YouTube Video

Atomico's in het water
+ YouTube Video

Vette dieptebommen in het water
+ YouTube Video

Drukte op het Plaza del Ayuntamiento
+ YouTube Video

Finale van de Castillo van Valenciana
+ YouTube Video

Ontsteking van de allerlaatste Crema (helaas SD kaartje snel vol...)
+ YouTube Video

Laatst bewerkt:
Hey gasten uit breda, mc hussel en vrienden. En ruben en vrienden. En natuurlijk rogier en thomas. En iedereen die ik vergeten ben.
Me vriendin en ik hebben het echt super gehad. Bedankt voor de rondleiding Mede door jullie hebben al de heftige dingen mee gemaakt. Wat kunnen ze daar knallen zeg! We zijn er volgend jaar zeker weer bij! mazzl

Bedankt voor de foto's Toon, klasse foto's dit.
Zo te zien weer beelden van bovenaf gemaakt, mascletà's komen dan heel anders over en je ziet dan heel goed wat er allemaal gebeurd, super om te zien, ben benieuwd naar die films.

Back
Bovenaan