Extreme Salute

Ben even naar Valk gefietst en het gaat hier om de versie vuurwerktotaal. Hoop dat hierdoor al wat uitsluitsel gedaan kan worden.

EDIT: Volgens de geleerde kan ik de filmpjes van thomaz in het topic van vuurwerktotaal aanhouden.

Laatst bewerkt:
Als je hem bij valk hebt besteld heb je de VWT versie als het goed is.

Dan kunnen deze filmpjes van dit kanaal je verder helpen. Hier staan alle genummerde versies. Ik heb deze vorig jaar ook gehad van Valk en de nummers en effecten op deze filmpjes kloppen.

http://www.youtube.com/watch?v=t3KRx-E0_V8

Nou nog iemand die mij kan helpen met welke pot welk effect heeft van de Big 19..

Iemand deze serie gehad afgelopen jaarwisseling? Hoor graag ervaringen, ervan uitgaande dat de Extreme salute 3.0 van Valkvuurwerk gewoon de 1.0 is met twee lonten.

pyro-freak

Ik citeer Wolff Vuurwerk met hun antwoord op mijn vragen: "De Extreme Salute's, Big 19 en Super 6/19 komen nog steeds uit dezelfde fabriek. Allemaal verpakt als 12 cakes (2x6) in een karton.
Dus, de effecten zouden exact het zelfde moeten zijn.
Ook de versies met dubbele lonten zouden dezelfde effecten moeten gaan vertonen, ook de Extreme Salute 3.0"

Voor effecten kan er dus het beste naar de filmpjes van de Super 6-19 gekeken worden. De kwaliteit zou "als vanouds" moeten zijn.

Denk dat hiermee een hoop duidelijk is geworden.

Ik citeer Wolff Vuurwerk met hun antwoord op mijn vragen: "De Extreme Salute's, Big 19 en Super 6/19 komen nog steeds uit dezelfde fabriek. Allemaal verpakt als 12 cakes (2x6) in een karton.
Dus, de effecten zouden exact het zelfde moeten zijn.
Ook de versies met dubbele lonten zouden dezelfde effecten moeten gaan vertonen, ook de Extreme Salute 3.0"

Voor effecten kan er dus het beste naar de filmpjes van de Super 6-19 gekeken worden. De kwaliteit zou "als vanouds" moeten zijn.

Denk dat hiermee een hoop duidelijk is geworden.

Zojuist even gebeld voor de Extreme Salute 3.0. Dit is niet hetzelfde als de 2.0 omdat de kruit inhoud aanzienlijk minder is! Dus niet 20-25 gram per schot. Ze zouden nog steeds een goede burst hebben maar het effect is minder dan de 2.0.

Zojuist even gebeld voor de Extreme Salute 3.0. Dit is niet hetzelfde als de 2.0 omdat de kruit inhoud aanzienlijk minder is! Dus niet 20-25 gram per schot. Ze zouden nog steeds een goede burst hebben maar het effect is minder dan de 2.0.

Het was allang duidelijk dat de 3.0 de es 1.0 is en dus ook de big 19/super6-19.

Kortom het is de eerste versie van de extreme salute met een dubbel lont..

Ik zag bij pronk vuurwerk een karton extreme salute betalen twee halen das toch de moeite!!!!

Daar hanteren ze 6/1 voor een karton dus eigenlijk betaal je voor een echt karton (6/2/1 of 12/1, ik weet niet hoe ze verpakt zitten) 180 euro, en niet 180 euro voor 2 kartonnen.

Is de ES 3.0 minder dan het Buurtassortiment van afgelopen jaar? Qua uitwerkingen en burst, prijs is niet belangrijk.
Heb afgelopen jaar het Buurtassortiment een paar keer gekocht en die was super. Zit eraan te denken om dit jaar ES 3.0 te halen ipv het Buurtassortiment.

Is de ES 3.0 minder dan het Buurtassortiment van afgelopen jaar? Qua uitwerkingen en burst, prijs is niet belangrijk.
Heb afgelopen jaar het Buurtassortiment een paar keer gekocht en die was super. Zit eraan te denken om dit jaar ES 3.0 te halen ipv het Buurtassortiment.

ES 3.0 is gewoon het zelfde als ES/Big19/Super 6-19 dus prima potten. :)

ik ben aan het twijfelen, of ik koop de event box immortal gold van rubro, of ik wil 5x extreme salute 2.0 doorlonten,(eerst 2 en daarna 3 tegelijk) wat denken jullie, waar zal meer geweld en pracht vanaf komen?

Pracht - Immortal Gold, Geweld - 5x ES. Zoals jij de ES wilt doorlont zal het rond de een minuut duren voor 95 schoten. De immortal gold duurt ongeveer twee minuten en heeft honderd schoten. ES zal dus meer geweld geven en vast en zeker ook mooi zijn, maar zoals ik de immortal gold gister heb gezien zit daar twee minuten geweld(ige) pracht in.

Pracht - Immortal Gold, Geweld - 5x ES. Zoals jij de ES wilt doorlont zal het rond de een minuut duren voor 95 schoten. De immortal gold duurt ongeveer twee minuten en heeft honderd schoten. ES zal dus meer geweld geven en vast en zeker ook mooi zijn, maar zoals ik de immortal gold gister heb gezien zit daar twee minuten geweld(ige) pracht in.

Misschien een moeilijke vraag, maar ik heb het idee dat de boeketjes van de ES 2.0 wat breder zijn dan die van de event immortal gold, wat denk jij daarvan?

Kan het niet zeker zeggen, maar zelf heb ik het idee dat de grootte van de boekketten elkaar niet veel ontlopen. De Immortal gold heeft ook erg grote boeketten maar schiet ze een stuk hoger weg waardoor het relatief kleiner lijkt. Ik zou zelf ook niet zo snel weten welke keuze ik in jouw geval zou maken

De Immortal gold heeft ook erg grote boeketten maar schiet ze een stuk hoger weg waardoor het relatief kleiner lijkt.
Ja inderdaad klopt, dat dacht ik ook al.

Ik ben van de laatste jaren gewend dat ik om 00:00 uur op oud&nieuw groot kaliber (150mm etc.) spul kan bewonderen, echter heb ik dit jaar besloten om het showtje bij consumentenvuurwerk te laten. Ik weet dat ik de grote kalibers wel ga missen en daarom was ik op zoek naar iets wat ik om 00:00 uur af kan steken wat ondanks het kleine kaliber toch erg mooi is.

Daarom denk dat ik dat ik dan toch voor de extreme salutes ga. De immortal gold event box is een prachtige doorlont bak maar een aantal extreme salutes (2.0) doorgelont heeft toch net een wat grotere "Wauw-factor" denk ik. Het aantal schoten tussen beide is min of meer gelijk inderdaad, maar bij dat doorlont projectje zal het tempo dus een stuk hoger zijn en de boeketten zijn (of eigenlijk lijken ze) een stuk groter.

thanks voor je reactie trouwens, de (beargumenteerde) mening van een mede vuurwerkliefhebber kan soms net het verschil maken als het over moeilijke keuzes gaat :p

Laatst bewerkt:
De dozen die ik zag staan bij Valk in Nijverdal die hadden als opdruk inderdaad 761b. Bovendien zie ik heel veel sites van Wolf dealers die ook alleen het 761b filmpje hebben.

Back
Bovenaan