Event Immortal Gold 100s

Elke keer als ik deze box op de filmpjes zie denk ik wow. Schiet ik hem zelf denk ik elke keer, mwa.

Misschien schiet ik hem elke keer te laat en valt hij weg tussen al het geweld. Ik heb hem nu 5x geschoten en ik heb nog maar een keer het wow effect gehad, toen had hij de grootste spreiding die ik ooit had gezien in consumenten vuurwerk.

Al jaren neem ik mij voor om deze in de collectie op te nemen, maar elke keer kwam het er niet van. Dit jaar omdat een ander product niet uitgeleverd kon worden, staat deze in de straat :handsup:

Deze staat al een jaar of 4 te wachten hier tot hij ontstoken mag worden... zal hij dan over 3 weken zijn moment of shine gaan pakken? :yes:

Ik had dit jaar batch 2018 en netzoals happy4ever1986, heeft ie bij mij niet echt veel indruk achter gelaten. Denk dat ie op zijn einde is, wat mij betreft. Worden ook verwend natuurlijk.

Tja. Leuke box maar vond het niet heel bijzonder. Leuk om in de avond te doen en niet in alle chaos om 12 uur.

Afgelopen jaarwisseling is het er dan toch écht van gekomen: mijn 2017 batch Immortal Gold mocht het luchtruim gaan verkennen. Hij moet goed droog zijn geweest, maar om te zeggen dat hij daarom een verpletterende indruk heeft achter gelaten? Beetje mixed feeling over deze box, het ene salvo is goed, het andere kan zomaar anders zijn. Overall een prima box die nog prima meekan in het huidige boxengeweld, maar de absolute topper is het niet meer.

Ik lees dit topic vanaf het begin mee en het valt me op dat in de jaren dat er weinig wind was, dat het als 1 van de betere boxen wordt omschreven van dat jaar en de jaren dat er wel redelijk veel wind staat dan viel ie tegen. Overduidelijk kunnen de effecten van deze box niet goed tegen wind, meer dan gemiddeld. Vooral dat goud wat je op bovenstaande video ziet vanaf 00:35 en het lijkt dus weinig met de batches te maken hebben. Hij lijkt juist zeer stabiel te presteren over de jaren heen, alleen de wind zorgt voor veel roet in het eten.

Ik lees dit topic vanaf het begin mee en het valt me op dat in de jaren dat er weinig wind was, dat het als 1 van de betere boxen wordt omschreven van dat jaar en de jaren dat er wel redelijk veel wind staat dan viel ie tegen. Overduidelijk kunnen de effecten van deze box niet goed tegen wind, meer dan gemiddeld. Vooral dat goud wat je op bovenstaande video ziet vanaf 00:35 en het lijkt dus weinig met de batches te maken hebben. Hij lijkt juist zeer stabiel te presteren over de jaren heen, alleen de wind zorgt voor veel roet in het eten.

Dat kan uiteraard 1 van de mogelijke oorzaken zijn. Maar ook het spider effect verdween bij mijn batch vrij snel. Het brandde niet lang genoeg. Ik denk niet dat de wind daar ook een oorzaak voor is. De effecten waren overigens wel prima qua grootte.

Denk dat de box op een windstille zomeravond wellicht nóg beter tot zijn recht komt.

De laatste paar jaar leken de uitwerkingen hier ook ietswat "kaal" over te komen, het tempo wat trager en de burst niet even consistent.

Maar nog steeds een van de weinige bakken die ik de laatste paar jaar elk jaar in bezit had.

Koop hem zelf al een x aantal jaar niet meer, omdat hij mij toch elke keer weer tegel valt. Maar toch komt hij elk jaar wel voorbij via een neef/buurman of wat dan ook.

Weer ben ik niet tevreden, vind hem veel te langzaam voor 00:00 en de boeketten komen ook niet goed over en dat zit hem dan vooral in het begin van de box.

Laatst bewerkt:
Deze box zelf uiteraard ook in het begin gehad. Gewoon een goede box! En er is zoveel moois tekoop dat ik het wel snap wat sommige zeggen.

Wel een andere vraag, is er ergens een cake zoals de eerste schoten met dat spider floss effect to blue? Daar wil ik echt een cake of compound van hebben!

En toch, 2 jaar geleden toen het helemaal windstil en mistig was vond ik hem super. Weet helaas niet meer welke batch ik toen geschoten heb, maar zonder wind en met een klein beetje mist kwam hij fantastisch over!

Back
Bovenaan