Event box 4 season's

Heb zelf ook nog een Event box 4 seasons van vorig jaar en zal de info eens even nachecken. Ik heb deze vorig jaar niet geschoten en besloten dat ik dat dit jaar doe, ben zelf naar demo van Rubro geweest en heb daar de versie van dit jaar gezien en er moet degelijk verschil in zijn lijkt mij. Het lijkt mij niet slim van Rubro zelf om een gepimpte versie de lucht in te knallen!!! Denk dat dat ook niet gebeurd is.....

Dat denk ik wel. De filmpjes van de demo's van de laatste weken spreken toch voor zich? De enige demo waar de 4 seasons van de 2011 versie afweek was op de demo van Rubro zelf, daar waar de heel veel producten het bijzonder goed, zoniet TE goed deden. Is wel een beetje verdacht, niet?
Gelukkig was het vorig jaar al een fantastische bak...
Overigens heb ik op mijn cakes kruitgewichten van netto 365gr en één keer 370gr staan. 25 gr per shot? Lijkt me onmogelijk. Hoe zit dat bij jullie?

Ik heb er twee van in huis staan inmiddels.

De volgorde van de cakes heb ik overigens wel aangepast :D
Persoonlijk vind ik de volgende volgorde beter: A-C-B-D
Dan heb je niet alle crackling op het eind en bouw je wat leuker op naar het eind.

Nu hopen dat het weer meewerkt!

Ben deze aan het lonten tot mijn verbazing zit er roze lont bij de cakes aan het einde en geen qm dus.:p

idd hier kom ik ook net achter haha. dan maar de 2 roze lonten aan elkaar vast maken met een viscotje erbij voor de zekerheid :)

Ik heb het zo gedaan:

pot voorzichtig open gemaakt aan de zijkant tot ong de hoogte van het label.

toen het viscolont los gemaakt van het roze lont, die zitten gewoon bij elkaar met een tapje. dus je hoeft niet in je lont te knippen of te snijden oid! kun je gewoon los maken met je nagels

roze lontjes tegen elkaar aan gelegd, en daarbij nog een stukje groen visco voor de zekerheid.

dit vastgemaakt met 2 tywraps. alle 3 de lontjes raken elkaar.

daarna de potten aan elkaar getaped met zwart ductape zodat de zijkant weer 1 geheel is en de potten niet van elkaar verschuiven. zo kun je ze straks makelijk weer in de doos laten zakken

nu enkel nog een schilderstapje om het lontje doen, voor het geval dat er wat vonkjes tussen de doos en de potten terecht komen... aangezien de roze en visco lont op dezelfde manier bij elkaar zaten in de originele lont ben ik ervan overtuigd dat het zo moet werken met zo min mogelijk vertraging.

fototje voor de duidelijkheid, hier moet dus nog een schilderstapje omheen
de lont brand straks van rechts naar links
DSC_01433-kopie.jpg

Ik heb het zo gedaan:

pot voorzichtig open gemaakt aan de zijkant tot ong de hoogte van het label.

toen het viscolont los gemaakt van het roze lont, die zitten gewoon bij elkaar met een tapje. dus je hoeft niet in je lont te knippen of te snijden oid! kun je gewoon los maken met je nagels

roze lontjes tegen elkaar aan gelegd, en daarbij nog een stukje groen visco voor de zekerheid.

dit vastgemaakt met 2 tywraps. alle 3 de lontjes raken elkaar.

daarna de potten aan elkaar getaped met zwart ductape zodat de zijkant weer 1 geheel is en de potten niet van elkaar verschuiven. zo kun je ze straks makelijk weer in de doos laten zakken

nu enkel nog een schilderstapje om het lontje doen, voor het geval dat er wat vonkjes tussen de doos en de potten terecht komen... aangezien de roze en visco lont op dezelfde manier bij elkaar zaten in de originele lont ben ik ervan overtuigd dat het zo moet werken met zo min mogelijk vertraging.

fototje voor de duidelijkheid, hier moet dus nog een schilderstapje omheen
de lont brand straks van rechts naar links
DSC_01433-kopie.jpg

Heb ik hem dan verkeerd doorgelont? Ik heb gewoon het groene beginlont van cake B aan het groene reservelont van cake A gemaakt enz.

dat kan ook, alleen op deze manier verbind je snellont op snellont. en heb je dus geen tussenpauzes.

nu zit ook je lont aan de zijkant en is de kans op vonkoverslag echt minimaal

dat kan ook, alleen op deze manier verbind je snellont op snellont. en heb je dus geen tussenpauzes.

nu zit ook je lont aan de zijkant en is de kans op vonkoverslag echt minimaal

Ik wil ook geen tussenpauzes, denk dat ik maar eens opnieuw ga doorlonten dan... Ik heb ook een minimale kans op vonkoverslag omdat ik de lonten naar de zijkant heb gewerkt en bovenop tape heb gedaan.

Mooie uitleg! dank. was al bezig met de immortal gold maar daar zit QM in... zelf ben ik allen nog niet uit de volgorde. Zit zelf te denken aan B-C-A-D. wat vinden jullie ervan?

Wat een bak! :D

ben blij dat ik deze als laatste heb geschoten direct na de 6 elements, wat een afsluiter! :D
prachtige effecten in een heerlijk tempo :D

die doorlont verbindingen die ik hierboven had uitgelegd werkte perfect! gewoon aan 1 stuk door geweld zonder pauzes! :D

deze komt zowiezo volgend jaar weer in de collectie :P trok echt de aandacht van heel de straat en na afloop alleen maar complimenten :) daar doe ik het voor! :)

Rubro...bedankt! :D

Inderdaad erg mooi deze,vooral het tempo is erg goed.Had trouwens de 2012 versie en die is nog steeds perfect.

Wat een bak! :D

ben blij dat ik deze als laatste heb geschoten direct na de 6 elements, wat een afsluiter! :D
prachtige effecten in een heerlijk tempo :D

die doorlont verbindingen die ik hierboven had uitgelegd werkte perfect! gewoon aan 1 stuk door geweld zonder pauzes! :D

deze komt zowiezo volgend jaar weer in de collectie :P trok echt de aandacht van heel de straat en na afloop alleen maar complimenten :) daar doe ik het voor! :)

Rubro...bedankt! :D

Kan ik me voor 100% in vinden en behoeft geen verdere uitleg. Gewoon top spul, met enorme boeketten en goede burst. De factor chaos was goed vertegenwoordigd in deze bak(ken). Volgend jaar zeker weer!

Kan ik me voor 100% in vinden en behoeft geen verdere uitleg. Gewoon top spul, met enorme boeketten en goede burst. De factor chaos was goed vertegenwoordigd in deze bak(ken). Volgend jaar zeker weer!

Wat een rambak, de buren zeiden tegen mijn vader dat ze volgend jaar niets gingen halen omdat ze hier toch nooit bovenuit kunnen komen :D

wat een geweldige bak is dit toch. heb deze voor het eerst gehaald voor dit oud en nieuw en hij was heerlijk. effecten helder en erg groot en het tempo was ook zeker niet mis. heb hem helaas niet op film staan omdat het regende en de camera te nat werd.

Ik had hem afgelopen O&N ook. Wat een rammer zeg. Dit smaakt dit jaar zeker naar meer van dit soort blokken. :D

Vond deze ook echt top, enigste minpuntje alleen is dat deze als 4x500gr verkocht wordt en in werkelijkheid zit er maar krap aan 1500gr in.

Komend jaar wil de 4 seasons absoluut hebben.
Ook de Garden of Eden.
Welke van deze 2 boxen zal ik als eerste schieten in me showtje? (welke is heftiger) Ik moet natuurlijk een Qlimax effect hebben. :)

Ook ik had deze uiteraard in mijn collectie. Hij is zowaar gefilmd :

Topblok! heerlijk tempo en hij liep heerlijk door zonder hinderlijke pauzes. (Je ziet wel even een hand een lastige druppel van de lens vegen na t eerste blok).

Back
Bovenaan