Eten en drinken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
1e Kerstdag Met de familie samen dingen koken!
2e Kerstdag Verjaardag van me zusje dan komt heel de familie altijd Gourmetten
Op 30 december maken we elk jaar oliebollen voor oudjaarsdag, en kopen we nog wat andere lekkere dingen

Tip: houdt Lidl en Aldi eens in de gaten, afgelopen anderhalve week de bubbels in de aanbieding gezien voor het 00:00 proostmoment :bye:

Wil wel een belangrijke nuancering maken middels een anekdote.

Afgelopen jaarwisseling na 00:00 op straat, gingen de flessen met bubbels vrolijk rond. Kreeg van iemand bubbels aangeboden en ik nam een slok. 'Gadverdamme', riep ik. 'Heb je soms in die fles gezeken?' vroeg ik aan die gozer van die fles. Toen zei hij dus: 'Ha nee, dat is kinderchampagne!'. En toen verscheen er een grote lach op zijn gezicht.

Als ik werkelijk één ding van harte af mag raden. Skip kinderchampagne a.u.b.! Werkelijk abominabel smerig!

Met de kerst dagen altijd gourmetten blijft elke jaar zo..

En met oud en nieuw gewoon oliebollen eten en appelflappen en slaatjes (niet veel tijd op te eten):p

haha geweldig hoe je dit weer zegt. moet altijd lachen om jou reacties. maar goed die kinder champagne doet mijn zoontje een moord voor. zoept die fles aardig snel leeg. als ik dat spul al ruik ga ik al over mijn nek. vieze zoete rommel.

Wil wel een belangrijke nuancering maken middels een anekdote.

Afgelopen jaarwisseling na 00:00 op straat, gingen de flessen met bubbels vrolijk rond. Kreeg van iemand bubbels aangeboden en ik nam een slok. 'Gadverdamme', riep ik. 'Heb je soms in die fles gezeken?' vroeg ik aan die gozer van die fles. Toen zei hij dus: 'Ha nee, dat is kinderchampagne!'. En toen verscheen er een grote lach op zijn gezicht.

Als ik werkelijk één ding van harte af mag raden. Skip kinderchampagne a.u.b.! Werkelijk abominabel smerig!

haha geweldig hoe je dit weer zegt. moet altijd lachen om jou reacties. maar goed die kinder champagne doet mijn zoontje een moord voor. zoept die fles aardig snel leeg. als ik dat spul al ruik ga ik al over mijn nek. vieze zoete rommel.

Haha, ik ben blij dat ik een smile op je gezicht kan toveren! Hopelijk ervaren anderen dat ook! :wink:

Maar bij jou zoete rommel? Bij mij was het aardig bitter en verder smakeloos hoor. Heeft die gozer dan toch tegen mij gelogen?

...

Nou ja, je kan komende periode in ieder geval verder zoeken naar iets dat wél smaakt.

Voor de overige die een leuk drankje zoeken voor die avond/nacht. Bij sommige Xenos filialen verkopen ze Bacardi Gold voor 0,99 cent per stuk. Scheelt aanzienlijk met de AH enz. Mocht je het budget missen om flink erop los te knallen, dan is dat voor degenen die graag een drankje lusten een mooi alternatief om de avond door te komen (Stefantvs of hoe je dat ook schrijft, lees je mee?)

Wat eten/drinken de mensen trouwens als de die dagen op pad gaan om hun bestellingen op te halen?

^ Dat bericht geldt niet alleen voor Stefan hoor. Ik ga binnenkort ook maar even langs denk ik.

Op de dag zelf neem ik meestal een normaal ontbijt (brood, melk e.d.), de lunch wordt vervangen door een oliebol of appelflap en het diner zijn voornamelijk kleine hapjes.

Qua dinken eindig ik veelal bij de blikken Monster of Coca Cola.

Tijdens het ophalen van de bestellingen moet ik vroeg de auto in (al valt het dit jaar mee opzich), dus dat gaat gepaard met een snel ontbijt en een blik (of 2) Monster.
Eenmaal thuis na het ophalen gaat er een gewone fles fris open.

1e en 2e kerstdag bij familie! waarschijnlijk een paar kippen de oven in, heerlijk! oud en nieuw heerlijk vlees van mijn opa, en alle familie wat komt neemt ook toevoegingen mee zoals dessert etc. samen met z'n allen koken!

Kerstavond een verplicht nummertje draaien bij mijn schoonouders. Altijd heel gezellig! Eerste kerstdag een borrel met de vrienden en dan in de avond in het ouderlijk huis. Tweede kerstdag werken en in de avond lekker met z'n tweeen koken en uitbuiken! De dag na kerst uit eten vanwege de verjaardag van mijn oma.

^ Dat bericht geldt niet alleen voor Stefan hoor. Ik ga binnenkort ook maar even langs denk ik.

Op de dag zelf neem ik meestal een normaal ontbijt (brood, melk e.d.), de lunch wordt vervangen door een oliebol of appelflap en het diner zijn voornamelijk kleine hapjes.

Qua dinken eindig ik veelal bij de blikken Monster of Coca Cola.

Tijdens het ophalen van de bestellingen moet ik vroeg de auto in (al valt het dit jaar mee opzich), dus dat gaat gepaard met een snel ontbijt en een blik (of 2) Monster.
Eenmaal thuis na het ophalen gaat er een gewone fles fris open.

Zo een litertje monster in de ochtend en daarna door met de fris. Ik hoop maar dat je voor het nieuwe jaar een goede tandartsverzekering afsluit:p:cool:

Sorry het zal wel aan mij liggen, maar wat maakt mij het uit...

* Hoe jij opstaat de 31ste
* Wat je eet en drinkt
* Wanneer je de kerstboom opzet
* Hoe laat je gaat schijten en welk wc papier je gebruikt de 31ste
* etc.

Wat heeft dit met onze hobby "VUURWERK" te maken?
Persoonlijk vind ik dit echt forumvervuiling en helemaal niks toevoegen aan VWC.

Just my 2 cents

*Note: het lijkt hier wel de/het Partyflock van vuurwerkland:bonk:

Pannenkoek!!!:wink:

1e Kerstdag: Bowlen en steengrillen met mijn ouders en vriendin. S'avonds hapjes zoals rauwe ham met roomkaas en toastjes met zalm, brie e.d. Drank: Bier en s'avonds een lekker whiskey'tje oid, even kijken waar ik dan zin in heb!

2e Kerstdag: Bij mijn vriendin dus nog een verrassing!

Oud en Nieuw: Meestal friet, lekker makkelijk. 2 jaar geleden een keer boerenkool wat mij eigenlijk ook wel beviel! Qua drank is het vooral koffie en cola, tussendoor heel af en toe een jagermeister of dropshotje om warm te blijven. Voor de rest geen alcohol, dat komt na het stoken om 02:00 tegen de dip :p

kerstavond gaat het bij ons al beginnen met de lekkernijen. We beginnen dan nog redelijk gezond, ik zelf denk aan rode kool met Hema rookworst. S'avonds nemen we meestal iets makkelijks, denk aan chipjes/nootjes. Daarnaast heb ik nog een Cohiba Behike BHK 56 sigaar die dan in de brand gaat i.c.m. Aberfeldy 1994 Signatory Cask Strength 55.7% whisky.

1e kerstdag eten we s'middags een spekrollade (2 kilo :bonk:), die we altijd speciaal laten maken bij een slager. Dit gaat i.c.m. Château Lamothe Haut Medoc. S'avonds gaan we gourmetten, weet nog niet precies welk vlees we zullen hebben maar het gaat sowieso weggespoeld worden met Torres Gran Coronas.
S'avonds ga ik denk aan de Licor 43, iets zoets vind ik altijd wel lekker na zo'n lange zware dag :rolleyes:.

2e kerstdag moet ik overdags werken en neem ik dus gewoon een paar boterhammen mee :p. S'avonds gaan we wederom gourmetten en dan ga ik een Châteauneuf-du-Pape Rouge nuttigen. S'avonds ga ik denk wederom aan de licor 43 of misschien Bacardi Oakheart met 7up (ff kijken waar ik trek in heb).

Met oud en nieuw eet ik eigenlijk de hele dag oliebollen die mijn moeder zelf bakt. Verder drink ik veel energy drankjes om door te kunnen gaan. Heb met oud en nieuw nooit zoveel tijd om rustig te eten en te drinken aangezien ik andere dingen te doen heb. Voor 00:00 heb ik in ieder geval al 2 flessen Martini Asti staan, m'n ouders houden niet zo van bubbels maar de zoete smaak van de asti kunnen ze wel aardig hebben. Meestal neem ik laat in de nacht nog een slaapmutsje. Heb nog een ongeopende C by Courvoisier cognac staan :idea:.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan