Eten en drinken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Dit topic is op aanvraag van Jupilerfreak.

Heb jij bepaalde gewoontes met eten en drinken rond de feestdagen en oud en nieuw?
Post het hier.

Met kerst standard lekker de hele dag met gezin en familie gourmetten.
Als dessert altijd vienetta ijs.
Ben wel benieuwd want heb Unilever gevraagd of ze een special edition konden uitbrengen met chocola van Milka.
Wat zou dat lekkah zijn:D

Met kerst altijd wel iets speciaals.
Met oud&nieuw eten we niet echt bijzonder, op die vette oliebollen etc. na .
Liefst eet ik met oud&nieuw lekker chinees haha

Bij ons speelt eten een grote rol. Kerst avond met paar familie leden 1ste kerstdag met de andere helft van de familie en 2de kerstdag met vrienden. En ons gezin houd van koken dus staat heel wat lekkers en ook 1 x lekker gourmetten. Met oud en nieuw eten we enorm veel met kennissen de gourmet set en de kaas fondue gaat om 6 uur aan en gaat om 11 uur pas uit en dan nog een toetje gauw voor 12 uur.

Kerstavond - zelf gemaakte ragout door moeders met pastei bakje.

1ste kerstdag - varkenshaas met aardapeel kroketten en een sausje.

2de kerstdag - nog geen idee.

Na de kerst - voorproeven oliebolle. :D

Oudjaarsdag - oliebollen/appelflappen geen avond eten. Rest van de dag warme hapjes tussent stoken door.

Oud en nieuw en kerst draait voor een deel natuurlijk ook om lekker eten.
Met kerst gaan we naar familie. Dan gaan we meestal 1x gourmetten en 1x van allerlei lekkere dingen eten. Dus rollade, gebakken aardappeltjes, boontjes gewikkeld in spek, varkenshaasje, etc. Meestal veel vlees. Ook wel wat verschillende soorten sla.
Met oud en nieuw is het oliebollen. Ik zag iemand anders het ook al neerzetten, maar ik eet ook het liefste chinees. De dagen dat ik werk in de vuurwerkwinkel wordt er uitstekend voor ons gezorgd met eten. De soep van de moeder van mijn baas is echt niet te zuinig lekker. Dus aan eten en lekkers geen gebrek.
greetzzz

Ten eerste,

Wesley bedankt voor het aanmaken van dit topic.

Op dit moment ben ik zelf begonnen met het doen van inkopen voor de feestdagen. De kratjes bier en flessen bubbels heb ik al voorbij zien komen en die pak ik liever mee tijdens een actie dan in de laatste week.

Kratje bier en een fles bubbels voor oud en nieuw hoef ik niet meer te halen.

Wat betreft vlees ga ik vanaf volgende week goed opletten. Als ik vlees aanschaf voor de kerstdagen, dan snijd ik het direct en gaat het al klaar de vriezer in. Op die manier hoef ik met kerst niet de keuken in om vlees te snijden: ontdooien volstaat. Scheelt veel tijd heb ik afgelopen jaar gemerkt.

Afgelopen week ben ik ook gaan onderzoeken welke mogelijkheden ik heb voor het avondeten met oud en nieuw. Ik heb een kortstondig bezoek aan de lokale dönerboer gebracht en die blijkt met oudjaarsavond tot 21:00 uur open te zijn. Liefste eet ik gewoon een pizzaatje uit de oven, maar een alternatief kan dus dönerkebab zijn.

Daarnaast wordt er in de avond ook toastjes met smeersels als brie, salades en filet americain gegeten. Altijd een heerlijk snack moment tussen 22:00 en 23:30 als familie en vrienden bij elkaar zijn en dan gezellig wat toastjes eten. Moment van rust waar ik naar uitkijk :)

1ste kerstdag - Gourmetten
2de - kerstdag - Nog niets in de planning qua eten
3de kerstdag ( Vrienden ) Gourmetten

En met oud en nieuw is het gewoon leven op appelbeignets, en als het over is dan staat er hoogstwaarschijnlijk een lekker bakkie gehaktballen klaar met pindasaus !!! OEEE daar verheug ik me nu al op, althans die gehaktballen , en niet dat het allemaal weer over is natuurlijk

Ter ere van pa ga ik dan toch maar een of 2?2? Flessen asti in huis halen,pa dronk eigenlijk prosecco maar dat vind ik iets te droog.tis zat voor me eigen alleen mijn vrouw drinkt toch niet verder wat chips borrel noten etc en een eigen variatie van erwtensoep een knalvurige erwtensoep.

1ste kerstdag - Gourmetten
2e kerstdag - Wordt er met de familie gekookt

Met oud en nieuw wat snel en makkelijk en een boel oliebollen/appelbeignets natuurlijk! :D

Ik was het bijna vergeten, maar ik zie de gehaktballetjes voorbij komen. Die zitten er standaard op oudejaarsavond en nacht in. Verschillende soorten kruiden, 4 soorten en idd de pindasaus erbij.
Heerlijk.

Voor mij dit jaar een grote verassing.
Ik ben namelijk een moeilijke eter ik lust o.a. geen chinees en pasta.
Dit jaar vier ik alle feestdagen bij mijn schoonouders en hoorde al dat het chinees wordt 1ste kerstdag.......

Dus het is nog even kijken als het dit jaar wel oh zo genieten wordt met lekker eten. :D:D

Kerstavond : het tradionele keratavonddiner, bij schhonzus en zwager
1e kerst. : kerstbrunch met famillie bij mijn vader en 's avonds fondue bij mijn zus + kid
2e kerst. : thuis gourmetten met eigen gezinnetje en misschien Stefantvs :p

Oudjaarsdag en nacht leef ik eigenlijk alleen op oliebollen en slaatjes :)

Sorry het zal wel aan mij liggen, maar wat maakt mij het uit...

* Hoe jij opstaat de 31ste
* Wat je eet en drinkt
* Wanneer je de kerstboom opzet
* Hoe laat je gaat schijten en welk wc papier je gebruikt de 31ste
* etc.

Wat heeft dit met onze hobby "VUURWERK" te maken?
Persoonlijk vind ik dit echt forumvervuiling en helemaal niks toevoegen aan VWC.

Just my 2 cents

*Note: het lijkt hier wel de/het Partyflock van vuurwerkland:bonk:

Sorry het zal wel aan mij liggen, maar wat maakt mij het uit...

* Hoe jij opstaat de 31ste
* Wat je eet en drinkt
* Wanneer je de kerstboom opzet
* Hoe laat je gaat schijten en welk wc papier je gebruikt de 31ste
* etc.

Wat heeft dit met onze hobby "VUURWERK" te maken?
Persoonlijk vind ik dit echt forumvervuiling en helemaal niks toevoegen aan VWC.

Just my 2 cents

Aan de reacties te zien vinden leden het juist wel leuk en zo leven velen naar de dag toe, daarom vind ik jou reacties gewoon ziekig want als jij het niets vind dan hoef je niet te reageren en dat zegt dus meer over jou dan over de anderen die wel enthousiast zijn. Zulke berichten van jou zijn juist forumvervuiling, dus als je niets nuttigs te melden heb reageer dan niet.
@ nu weer on topic !

Een grote hobby van mij is koken; dus 1e kerstdag pak ik altijds groots uit met een mooi en lekker diner. Daarbij hoort ook de nodige wijn en ook bubbels. (Ik las een stukje terug iemand die Moscato D'Asti dronk, lekkerrr)
Wat ik dit jaar ga maken weet ik nog niet helemaal, er komt wel als hoofdgerecht kalkoen met een lekkere vulling.
2e kerstdag is ook standaard om lekker te gourmetten met mijn eigen gezinnetje.

Oud en nieuw is de hele dag lekkere hapjes, oliebollen en soep met broodjes. 's avonds ook lekkere hapjes en snacks. Qua drank drinken we veel bier en om 00:00 uur champagne!!

Kerstavond bij m'n schoonouders thuis eten en op 2e kerstdag bij m'n ouderlijk huis. Eerste kerstdag weet ik nog niet maar denk eraan om met m'n vriendin uit eten te gaan als dat nog te regelen is. De dag na kerst is m'n oma jarig dus dan gaan we altijd uit eten. Echter zit ik dan al in Steenbergen vanwege de vuurwerkverkoop. Daar is het eten ook altijd goed geregeld! Chinees of turks, patat... Heerlijk! Op oudjaarsdag is het maar net wat het meest voor handen ligt, oliebollen en appelflappen waarschijnlijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan