Ervaringen met de vuurwerkbril.

Hoe dom het misschien uitziet, hoe slim het juist is om het te dragen. Ik gebruik 'm ook wanneer ik vuurwerk afsteek en mijn zoon komt hier ook niet onderuit, ook al is hij 14 en vind het LAME.

ik heb hem elk jaar opgehad dit jaar zoiezo weer want ik wil niet blind worden dus neem geen enkel risico. maar tijdens eten doe ik hem wel af maar zodra ik me tas pak zet ik hem gelijk op :)

Je bent echt een. ... Als je er geen één gebruikt.. mijn hele gezin heb hem op, zonder ga je de deur niet uit.

Ik deel ze vaak uit met oud en nieuw als ik kinderen zie staan die geen bril op hebben, ik zou kunnen gaan dicusieren met de ouders alleen dit is makkelijker.

En ik ga niet meer zonderbril stoken, het is nu zo van zelf spreken geworden dat ik me niet op me gemak voel als ik zonder zou stoken.

Heb hem zeker elk jaar op , want ook al ben ik jong ( 14 jaar ) heb toch wel een voorbeeldfunctie voor mijn kleine broertje en de kinderen uit de buurt.
Vorig jaar toch een aantal complimenten gekregen van vaders uit de buurt , die aangaven vanaf nu ook hun kinderen een bril op te zetten.
Kleine moeite ,groot plezier!

nee ik gebruik geen vuurwerkbril omdat ik al brildragend ben .
de ervaring die ik heb me veiligheidsbrillen heb is dat ze vaak beslaan en de wereld om mij heen vervormen .
vooral het laatste wordt ik echt knettergek .

Zelfs met de Trophy nog op gehad, gebruik hem dus regelmatig.

Eigenlijk zou iedereen die om 0.00 de deur uitstapt zon brilleke op moeten hebben, ook omstanders :)

Ik heb amper reacties er op gehad, mensen zeuren er niet meer over tegenwoordig. Ze weten dat het iets uitstraalt, namelijk dat je op een verantwoordelijke manier met vuurwerk bezig bent.

Ook de hele dag op gehad geeft je wel een lekkerder gevoel,aangezien er soms toch wel is dingen in het rond vliegen.

En hier gaat het om!!
Juist hierdoor weet ik vrijwel zeker dat steeds meer mensen de vuurwerkbril zullen gaan dragen. Vooral als men ziet dat de persoon die het vuurwerk afsteekt zelf een vuurwerk bril draagt, zullen zij volgen. Het geeft iedereen een veiliger gevoel, die gene die het niet wilt dragen zal uiteindelijk meegaan in de trend.

Jammer vind ik wel dat dat ding soms meer dan 2 euro kost!! Wat is 2 euro... Soms best veel, ik vind dat de overheid ervoor mag betalen!! Zo niet de importeur of voor de inkoopprijs verkopen. (Dit mag geen winstgevend product zijn vind ik). Het gaat om de veiligheid.

Zelf draag ik het zeker wel! Zo ook de freaks in de buurt. En de omstanders... vinden het vaak maar niks, maar ontploft er een bombette op de grond dat vraagt iedereen er om...
(Al kan ik bijna geen kinderen vinden die het niet dragen, per buurt en stad is wel anders).

Vooral wat Bram95, post#7 heeft gezegd... Daadoor ben ik ervan overtuigd dat binnen enkele jaren iedereen vrijwel zo'n ding draagt.

ervaring of geen ervaring dit ding gewoon op doen je hebt maar 2 paar ogen en die heb je hard nodig dus waarom onnodige risico lopen

Een aantal jaar terug kreeg ik een keer gratis een vuurwerkbril bij een opticien. Daarvoor nooit overwogen om zon ding te dragen. Dat jaar grootste gedeelte van dag ook helemaal niet opgehad, alleen na 0.00 uur kreeg ik toch het idee om hem maar eens op te zetten. En dat heeft mijn linkeroog gered!

We waren met een aantal vrienden aan het stoken en uit het niets een flinke pets op die bril. Schrok me helemaal kapot! Of het nou een steentje was of een stukje gips (of wat er in die knallers ook zit) het had zeker mijn oog binnen gegaan met alle gevolgen van dien. Dit was voor mij een wijze les, zon vuurwerkbril is toch zo gek nog niet!

Heb er eigenlijk ook nooit een gedragen. Alleen viel er vorig jaar een potje om, alles schoot recht op me af. Gelukkig kunnen schuilen acter een boompje, nu toch maar voortaan een bril op:cool:

Had er vorig jaar al eentje liggen maar niet opgehad. Dit jaar vast van plan om hem op te doen. Simpel ding wat veel leed kan voorkomen. Moet alleen nog even bedenken hoe ik de mensen die buiten staan te kijken ga beschermen ... Die moeten eigenlijk ook zo'n ding op.

Ik had vorig jaar voor het eerst een vuurwerk bril op.
Een oude lab bril van school toen ik een half jaar lenzen had.

Eergisteren kon ik dat ding niet meer vinden.
Ik ben gisteren maar even langs de Gamma geweest voor een vuurwerk/veiligheidsbril die over mijn bril past.

enkele jaren geleden stond er iemand tegenover mij die iets aan het vertellen was. ik had niet in de gaten dat hij ondertussen met een aansteker en een nitraatje in zijn handen stond.
op zich niet zo erg, maar hij dacht dat zijn aansteker het niet meer deed en stond er mee te klooien, tijdens het kletsen. opeens voelt hij iets op zijn hand, de vonkjes. hij deed zijn vuist net open toen de nitraat klapte, dat was zijn "redding". hij was brildragend en ik niet.

gevolg was ziekenhuisbezoek. met alle geluk van dien heb ik slechts een heeele lichte beschadiging opgelopen, en kon na een uurtje of 2 weer gaan. maar mijn oud en nieuw was wel behoorlijk vergald.

tegenwoordig dus netjes een brilletje op, mij foppen ze niet meer. ziet het er dom uit? so be it!

Ook al word ik uitgelachen kan ik het iedereen AANRADEN om de bril op te doen. Je geniet een stuk beter van het vuurwerk gezien de rook je niet in je ogen prikt. Op mijn stookplek word er flink gestookt. Vooral cakes. Al het rook en rondvliegend papier van de bombettes komen niet in je ogen en je kunt perfect van de cake genieten!

Op doen dat ding en je merkt het voordeel vanzelf!!

mijn tante is oogarts en die vind het zeer verstandig dat ik een vuurwerkbril gebruikt.
zelf vind ik het niet echt hinderlijk, ben zelf brildrager, echter combineren gaat helaas niet, maar heb altijd een setje daglenzen op voorraad, zodat de vuurwerkbril toch op kan.

Medewerkers van bedrijven die vuurwerkshows schieten hebben toch ook altijd een veiligheidsbril op dus waarom wij niet. Meeste oogletsel komt door rondvliegend vuurwerk of resten hiervan. Tuurlijk staat zo'n bril niet stoer maar een glazen oog is ook niet echt hip. Als je dan toch geld uitgeeft aan vuurwerk doe er dan ook een paar brillen bij. Pas geleden nog bij de Aldi geloof ik setje brillen van degeljke kwaliteit voor twee euro ofzo elke vuurwerktoko verkoopt ze wel. Zelf ben je voorzichtig en ben je druk bezig met afsteken en zo weet je niet wat er om je heen gebeurt. Elk jaar na het vuurwerk in de eerste dagen van het jaar wordt de balans op gemaakt en dan verteld een oogarts hoeveel ogen oud&nieuw dit jaar weer heeft gekost. http://www.nederlandoogletselvrij.nl/in-de-media
Mensen zet gewoon zo'n ding op ook al ben je alleen maar toeschouwer :thumbsup:

Ik vind het echt krengen. Zitten niet lekker, beslaan snel (hoe ik ze ook behandel, ik ken de trucjes), je hebt het gevoel van achter een gevangenis door dubbel glas naar je duurbetaalde vuurwerk te kijken... Ik vind het niks en ben het vorig jaar zelfs vergeten op te zetten. Risicovol klopt, maar was het niet zo dat er meer oogletsel door champagnekurken was elk jaar? Wanneer worden daar brilletjes bij uitgedeeld dan?

Back
Bovenaan