Ervaring met Rubro Vuurwerk

Dat vind ik echt een dooddoener. Als een product tegenvalt dan is de in eerste instantie de importeur aansprakelijk. Die krijgt het uit china, maar hij is opdrachtgever. Dus moet je er bovenop zitten en duidelijk zijn naar je fabriek toe. Als ik een probleem heb ga ik terug naar de winkel. Die regelt het met importeur. Hier in Nederland zijn zij aansprakelijk voor hun producten.
greetzz

Zo werkt het dus niet, even heen en weer gaan. Veel fabrieken hebben zelf ook nog eisen aan hoeveel pellets of kartonnen er gemaakt moeten worden. Dan heb je nog tijd,geld,grondstoffen,ervaring enzv.
Het ligt in mijn ogen bijna nooit aan de winkelier of de importeur. Je denkt toch niet dat hun het niks boeit. De realiteit is gewoon anders.. en kijk hoeveel producten er zijn tegenwoordig. Moet je voor al die dingen steeds teruggaan.
Dan kan je het maar beter op vertrouwen doen bij de fabriek. Uiteindelijk zal dat ook het beste zijn en alleen maar positief uitkomen.

Zo werkt het dus niet, even heen en weer gaan. Veel fabrieken hebben zelf ook nog eisen aan hoeveel pellets of kartonnen er gemaakt moeten worden. Dan heb je nog tijd,geld,grondstoffen,ervaring enzv.
Het ligt in mijn ogen bijna nooit aan de winkelier of de importeur. Je denkt toch niet dat hun het niks boeit. De realiteit is gewoon anders.. en kijk hoeveel producten er zijn tegenwoordig. Moet je voor al die dingen steeds teruggaan.
Dan kan je het maar beter op vertrouwen doen bij de fabriek. Uiteindelijk zal dat ook het beste zijn en alleen maar positief uitkomen.

het gaat mij erom dat een importeur verantwoordelijk is voor wat hij of zij importeert. Zij willen een product afzetten in Nederland, zij willen er geld aan verdienen. Zij hebben er baat bij dat het goed gebeurt. Als er producten tussen zitten die rot zijn, dan moet je daar als importeur iets aan doen en kun je niet zeggen dat dit aan china ligt. Zal zo zijn, maar de importeur is voor Nederland verantwoordelijk.
Het enige dat nog gezegd kan worden met producten die ontploffen is dat ze misschien niet door de batchtest hadden moeten komen, maar ook dat is niet te voorkomen.
Mijn punt is nogmaals: Importeur is verantwoordelijk en aansprakelijk voor wat er met hun producten gebeurt.
Als ik een bank in Nederland koop bij een winkel A en zij halen die bank uit Timboektoe en ik zak er doorheen bij de eerste keer. Wie is dan verantwoordelijk? Met wie heb ik te maken als consument? Ik heb alleen te maken met de winkel waar ik het heb gekocht. Daar heb ik een koopcontract mee.
Het maakt mij echt niet heel veel uit hoe een importeur zijn kwaliteit waarborgt, als ze het maar doen. 100% zekerheid zul je nooit hebben, maar het is wel hun verantwoordelijkheid.
greetzz

Wat ik niet snap van Rubro: vroeger een beetje luxe merk met producten voor soms flinke prijzen, beetje paradepaardje-merk. Nu laten ze toe dat het voor extreem lage prijzen weggegeven wordt, alsof het spul allemaal niks waard is. Zo krijgt het merk opeens een heel ander imago.
En niet alleen dat; andere verdelers die de gewone vraagprijzen (moeten) vragen, bevinden zich opeens in een benadeelde positie.
Qua markt- en merkbescherming maakt Rubro vreeeemde sprongen.

Rubro is fantastisch wat betreft gekooide cakeboxen en pijlen. Qua losse cakes (op een enkele uitzondering na) vond ik het afgelopen nieuwjaar flop. Dan heb ik het niet over de budget cakes, maar de 350-500 grammers. Dat er op de winkelier demo's samples worden gebruikt, soit, maar bij Rubro zijn de samples niet alleen gevuld met flash, ook soms totaal andere effecten en vrijwel altijd 1,5 tot 2 keer zoveel effect kruit.

In de straat zijn de Rubro cakes van Heavy Legend, Adventurers en Masterline de koning van de 'dwarrel' boeketten.

Wat ik niet snap van Rubro: vroeger een beetje luxe merk met producten voor soms flinke prijzen, beetje paradepaardje-merk. Nu laten ze toe dat het voor extreem lage prijzen weggegeven wordt, alsof het spul allemaal niks waard is. Zo krijgt het merk opeens een heel ander imago.
En niet alleen dat; andere verdelers die de gewone vraagprijzen (moeten) vragen, bevinden zich opeens in een benadeelde positie.

Ik vind een eigenlijk best wel vreemde benadering van je. Dat er kortingen worden gegeven door winkeliers, die zelf ondernemen lijkt mij geen probleem voor jou leven. Want schijnbaar (wat ik toch wel bijzonder apart vind) heb je er een probleem mee dat die ondernemers dit doen. Het lijkt erop dat je voor een andere winkel werkt tegenwoordig die dit niet doet? Nu zet je druk bij rubro, wat wil je daarmee bereiken? Dat er geen kortingen gegeven meer mogen worden? Net of dit merk nu is afgedaan, sorry maar vind dit gewoon bijzonder apart van je, nogmaals ik weet niet wat je hiermee wilt bereiken! Het is toch gewoon gaaf, dat er veel producten nu misschien iets meer bereikbaar zijn voor meerdere mensen. Als jij vind dat dit eigenlijk niet moet kunnen dan vind ik dat knap egoistisch, sorry hoor!

Ooh, wat een flaming zeg. Ik werk bij geen enkele winkel, ieder mag voor zichzelf opkomen, en heb geen eigenbelang nog anti-belang tegen enig partij in het bijzonder (ik koop dit jaar wrs ook weer Rubro, en vast ook bij VWoutlet bv.).

Ik ben enkel kritisch en neutraal aanschouwer, zet m'n vraagtekens bij marktgedrag dat ik waarneem, en hou hier vervolgens mijn mond niet over. Voor mij geen heilige huisjes, ook niet de mensjes die hun geld zo goedkoop mogelijk in vuurwerk willen steken. De marktwerking in het vuurwerk vind ik net zo interessant als het afsteken/kopen zelf.

Ik ben hier in de loop der jaren al ongezouten (en soms impulsief) kritisch geweest op vrijwel elke importeur en alles wat los of vast zit haha, what's new.

Als er al iets is dat ik zou willen bereiken met het uiten van mijn constateringen, is het dat onze vuurwerkmarkt gezond blijft en elke importeur en winkelier een eerlijke kans op hun broodwinning krijgen. En eerlijke prijzen, al zullen die voor vele freaks die nu verwend zijn met bodemprijzen een tikkie te hoog liggen. 't IS een dure liefhebberij, eat it.

edit: btw, die laatste belediging raakt dus kant noch wal, en is van zichzelf al krom geredeneerd... Alleen aan jezelf en je eigen portemonnee denken, dát is pas egoïstisch!

Ga nu niet iemand beschuldigen van flaming en in een ander topic roepen: "rubro is een sell out merk geworden", zonder enige onderbouwing. Vervolgens hier weer semi intellectueel beginnen over een gezonde vuurwerkmarkt, en dan doodleuk zeggen dat je ook nog bij de outlet gaat kopen waarschijnlijk. Het lijkt verdacht veel op stoken wat mij betreft. Al is dat op een vuurwerkforum een geaccepteerde term ...

Laatst bewerkt:
Ik vind dat Rubro weer de weg terug heeft gevonden. Ik kan me nog goed een jaar herinneren dat enkele top producten sterk in kwaliteit waren achteruit gegaan (bijvoorbeeld Secrete Salute) en alle bijhorende discussies over het al dan wel of niet samples schieten op de demo's. Ik denk dat we nu, enkele jaren later, mogen constateren dat Rubro zich sterk heeft gepositioneerd en zowel in de categorie budget cakes (heavy legend serie, ook al is deze qua salute achteruit gegaan) als cakeboxen (Immortal Gold, Four Seasons etc)tot de top behoort. Dat deze top producten nu bovendien vaak met een mooie korting worden verkocht, maakt Rubro des te interessanter voor zowel de freaks als de gewone consument. De gedachtegang van een mede-freak (Richardus) dat deze verandering er voor zorgt dat 'al het spul' opeens niks meer waard is, kan ik echter totaal niet volgen. Als ik 'de gewone man' vertel wat het vuurwerk heeft gekost (inc. korting), vallen ze achterover, ook al vinden ze het erg mooi. Vuurwerk is een dure hobby, het feit dat winkeliers er voor willen zorgen dat het wel een betaalbare hobby blijft, of in sommige gevallen wordt, zou iedereen alleen maar moeten toejuichen lijkt mij. Hierdoor krijgt het vuurwerk inderdaad (gelukkig!!) een ander imago.

Daarnaast kan ik me niet voorstellen dat Rubro de ene winkelier verbied om acties te houden met haar assortiment, en dit bij anderen winkeliers toejuicht. Dit lijkt me een keuze van de winkelier, in de regelruimte opgegeven door Rubro als Importeur. Dat de ene winkelier het niet kan opbrengen om het vuurwerk voor mooie acties te verkopen, mag toch niet betekenen dat een ander dan dit ook maar niet moet doen? Maar dan komen we inderdaad op een stukje marktwerking en de bijhorende bescherming daarvan. Ik ben voor een vrije markt en zo laag mogelijke prijzen voor iedereen, en ik ben blij dat Rubro 'deze vreemde sprong' naar een vrije marktwerking ook heeft gemaakt, zoals dat ook in bijna elke andere (Westerse) branche gebeurd, maar vreemd genoeg vaak nog niet wordt gedaan in de (Nederlandse) vuurwerkbranche, waarbij Importeurs vaak de winkeliers beperken in hun marktstrategie.

Iedereen moet zich vanaf september aan de vraagprijzen houden (Max 30% korting) Markt bescherming is dus zeker aanwezig.

Wat een winkelier voor de rest met zijn producten doet is toch aan de winkelier? Dat een andere winkelier geen freakactie wil of kan doen is toch eigen keuze? De tijd van de volle pond betalen is wel een beetje over! Tenzij je een a locatie hebt zoals West bijvoorbeeld :wink:

Laten we het hier wel gezellig houden heren.
Zoals vaker gezegd, een discussie is prima maar elkaar voor bepaalde dingen uit te maken gaan we hier niet doen !

Denk dat door het internet in de loop vd jaren het de consument steeds makkelijker is gemaakt om te vergelijken m.b.t. aanbiedingen...
En als iemand penning 16 wil betalen..is zijn goed recht.. maar als ik
Beetje rondkijk en zie dat er bijvoorbeeld 75 euro prijsverschil zit op precies het zelfde product.. En ik begrijp best dat vuurwerkdealers winst willen maken.. maar ik als consument wil producten voor een zo goed mogelijke prijs.. ik weet dat vuurwerk een ruime marge heeft ..staat me bij van 2 of 2.2 x de inkoopsprijs.. minus onkosten ed..
Voor mijn gevoel moet hier de tussenweg in worden bewandeld..de verkoper maakt winst en ik heb het gevoel het product voor scherpe prijs te hebben gekocht.
Mijn sterretje hoeft geen rondje te worden zeg maar..
Denk dat meer mensen dezelfde gedachte hierin hebben...
En tuurlijk we blijven Nederlanders...veel voor weinig..:D

Valt het jullie trouwens ook niet op dat de boeketten van de productie van afgelopen jaar een stuk lager komen dan bij voorgaande jaren? Ik heb het nu bij veel nieuwe producten gezien, maar ook bij bijvoorbeeld de Immortal gold. Je ziet op filmpjes van afgelopen jaar dat de sterren echt soms ver naar beneden vallen, terwijl ik dat in andere jaren nog nooit heb gezien.

Het is trouwens zeker niet op een gevaarlijke manier, want de sterren komen zeker niet op de grond. Ik vind het juist positief, anders kon de immortal gold mij nooit zo bekoren en nu lijken de boeketten echt groots. Ik zag het trouwens ook bij alle VuurwerkMania producten van afgelopen jaar.

buren bij mij in de straat hadden slechte producten van rubro afgelopen jaar , ze hebben hierover meerdere keren contact gezocht met rubro (aangezien we in de buurt wonen )maar tot op de dag van vandaag hebben ze nooit een reactie mogen vernemen .

buren bij mij in de straat hadden slechte producten van rubro afgelopen jaar , ze hebben hierover meerdere keren contact gezocht met rubro (aangezien we in de buurt wonen )maar tot op de dag van vandaag hebben ze nooit een reactie mogen vernemen .

Dat kan uiteraard altijd, er zijn erg veel mogelijke oorzaken. Is het een productiefout, is het een product dat nog vochtig geleverd werd of vochtig bewaard wordt, is er geknutseld aan het vuurwerk, stonden de batterijen goed opgesteld, waren de verwachtingen anders,...
ik heb in elk geval top producten gehad. 1 cakebox was nog vochtig en die werd bewaard voor dit jaar maar dat heb je bij meerdere leveranciers als de productie laat op het jaar binnenkomt

Bij mij staat Rubro op nummer 1

Ik ben echt helemaal weg van de producten wat hun produceren op de mark. Ik ben nu al weer benieuwd wat er dit jaar op de markt komt

Elk jaar word het beter elk jaar is het mooier , En de prijzen zijn ook niet prijzig. Meestal bestaat mijn collectie uit meer dan 60% uit Rubro. Dus bij mij komt er ook dit jaar zeker weer rubro in de collectie.

Waardeloos vorig jaar 3 keer de transbomber geen enkele deed het voor mij geen vuurwerk
Weer van rubro

Waardeloos vorig jaar 3 keer de transbomber geen enkele deed het voor mij geen vuurwerk
Weer van rubro

Dat is inderdaad frustrerend.

Voor mijzelf kan ik zeggen dat ik alleen maar goede ervaringen heb met Rubro. Zit ieder jaar in de collectie met transbomber en/ of immortal gold. Daarnaast ook zat ander Rubro afgestoken en nog nooit een probleem mee gehad....

Back
Bovenaan