EOD Onderzoekt illegaal vuurwerk

Ik denk dat het idd om chemicalien ging inderdaad. later zullen we meer weten en dan post ik het

Laten we maar hopen dat het om chemicalien ging en niet om vuurwerk....
Anders heeft de media weer wat om over te zaniken. Al heeft het nu al de stempel vuurwerk gekregen. Terwijl er feitelijk nog niks bekend is

EOD ingezet vanwege vuurwerkvondst

39352.jpg

Als er daadwerkelijk geen vuurwerk word gevonden gaat er sowieso een mail naar deze site.
Is gewoon valse voorlichting, het gaat hoogstwaarschijnlijk dus niet om vuurwerk

nieuwe info gekregen van de communicatieadviseur/woordvoerder politie zeeland.
300-tal geimproviseerde explosieven gevonden. Door EOD onschadelijk gemaakt. Verdachten in verzekering gesteld.

Onderzoek illegaal vuurwerk aan Jazzsingel in Terneuzen

Onderzoek illegaal vuurwerk aan Jazzsingel in Terneuzen

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

TERNEUZEN - Eén van de bewoners van de woensdagmiddag door de Explosieven Opruimings Dienst doorgezochte woning aan de Jazzsingel in Terneuzen hield zich bezig met het maken van vuurwerk.
Omstanders vertelden dit. Spullen om onder meer nitraatklappers en strijkers te maken, lagen gewoon op tafel, meldde één van hen.

De politie heeft in de zaak inmiddels twee arrestaties verricht, de aangehouden personen zijn de bewoner van de woning en diens zoon.

Omstreeks één uur woensdagmiddag is de actie van de politie rond de woning op de hoek Jazzsingel-Laan van Othene al begonnen. De verdachte werkte mee aan het onderzoek.

De Explosieven Opruimings Dienst (EOD) is ingeschakeld door de politie en heeft de woning in eerste instantie met een robot doorzocht. De brandweer is ook ter plaatse (geweest) en een ziekenwagen is achter de hand gehouden.

Gevaar voor de omgeving is er niet geweest.

Bron

Laatste nieuws

TERNEUZEN - In een woning aan de Jazzsingel in Terneuzen zijn woensdagmiddag zo'n 300 geïmproviseerde explosieven gevonden. De politie ontdekte de explosieven toen er in de woning onderzoek werd gedaan naar illegaal vuurwerk na een anonieme tip. De bewoner van het pand en zijn zoon zijn aangehouden. Beide verdachten experimenteerden met vuurwerk.

De politie riep de assistentie in van de EOD, de Explosieven Opruimingsdienst en het NFI, het Nederlands Forensisch Instituut. Dat is het standaard protocol als de politie een aangetroffen gevaarlijke stof niet vertrouwt.

Veiligheid
Een robot van de EOD heeft het pand onderzocht. Het NFI heeft monsters genomen om te onderzoeken om welke stoffen het gaat. De straat werd aan beide kanten afgezet. De omgeving hoefde niet te worden ontruimd. Voor de veiligheid werd ook een ambulance en een tankautospuit van de brandweer opgeroepen. De omgeving van de woning is rond 19.45 uur weer vrijgegeven

Bron

hoe wil je in godsnaam zelf strijkers maken ? en nitraten kom op zeg.....

mee eens hoor ,we weten allemaal hier dat de wereld aan elkaar zit van leugens .kom op zeg als je liegt lieg dan goed strijkers lol laat me niet lachen joh:bye:

Dat wij dat niet weten wil niet zeggen dat iemand anders dit ook niet weet.
En misschien is het inderdaad wel overdreven. Maar misschien is het ook weleens goed om niet direct naar deze zaken te kijken, maar even naar het grotere plaatje. Dat de media niet veel verstand hiervan heeft weten we allemaal.
Maar het kan wel goed zijn dat iemand allemaal tubes had liggen en deze vol wilde stouwen met kruit en er een lont in proppen oid en zo zelfmaakrommel maakte.
Dit gebeurt in oosten van europa toch ook?
Ik ben er blij mee dat er mensen zijn die dit aangeven. Maakt mij dit nsb-er zoals er ook al gezegd is? Ik denk van niet.
Als het zo is dat er hier sprake is van zelfmaak dan vind ik het goed dat er mensen zijn die dit aangeven. Deze dingen zijn vaak zwaarder dan mij lief is en worden vaak(ik zeg niet altijd of door iedereen) gebruikt bij het opblazen van zaken.
Daarom denk ik dat het goed is dat deze mensen gestopt worden.
Ik weet ook wel dat als je het verstandig gebruikt etc etc etc er niets gebeuren kan. Maar de praktijk wijst ook vaak anders uit.

greetzzz

edit: Ik zie dat in een bericht staat dat het om geimproviseerde explosieven gaat. Dan is het verhaal in de media inderdaad gelijk overtrokken om het met vuurwerk te associëren. Geimproviseerde explosieven zie ik namelijk niet als vuurwerk.

Het is voor mij wel duidelijk waarom ze dit associeren met vuurwerk, en vooral termen gebruiken als nitraatklappers en strijkers.
Ten eerste geilt de media op dit soort artikelen, en ten tweede zaait het weer angst zodat men eerder naar de NSB lijn belt.

Dit is ook de reden, dat ik dit soort berichten zoveel mogelijk ga negeren de komende tijd. Kan ik tenminste genieten van een leuk vuurwerk seizoen, ipv me constant maar op de winden over die zwaar opgeblazen media artikelen

Omstanders vertelden dit. Spullen om onder meer nitraatklappers en strijkers te maken, lagen gewoon op tafel, meldde één van hen.

Zoo zoo, we hebben een vuurwerkexpert in Terneuzen wonen, die dat even in een oogwenk kan zien.

Zoo zoo, we hebben een vuurwerkexpert in Terneuzen wonen, die dat even in een oogwenk kan zien.

Zoals ik al aangaf dit verzinnen ze er gewoon bij, om het verhaal nog spannender te maken. Nitraatklappers hebben al voor genoeg ophef in de media gezorgd. Mensen(vooral oudere) zijn er tegenwoordig als de dood voor.Terwijl ze in vrijwel heel europa gewoon legaal verkocht worden. En ze totaal niet gevaarlijk zijn.
Men hoeft het woordje maar 1x te gebruiken in de media. En er gaan weer 5-10 telefoontjes naar de NSB lijn. Zo werkt het tegenwoordig.
In sommige artikelen roept de politie zelfs op om je eigen buurman er bij te lappen. Het word steeds zieker hier in Nederland

En er gaan weer 5-10 telefoontjes naar de NSB lijn. Zo werkt het tegenwoordig.
In sommige artikelen roept de politie zelfs op om je eigen buurman er bij te lappen. Het word steeds zieker hier in Nederland

Tja, ik moet wel zeggen dat ik wel ernstig vind.
Men beld maar gelijk meld misdaad anoniem en het geweten is weer gesust.
Men stapt niet meer op iemand af met de vraag van hoe zit dat en waar ben je mee bezig.

Maar men is bang voor elkaar.
Alles is vreemd en loop je buiten de pas dan spoor je niet.

Het gross van de mensen denkt zoals the greymen die Dadara in zijn kunstwerken omschrijft.

En dat wordt door de betuteling en door het gecontroleer van de overheid en ook de EU steeds erger.

Vroeger werd je bang gemaakt door de kerk.
Dat je moest uitkijken voor heksen en tovernaars en ander ,,gespuis'' wat een pact met de duivel had gesloten.

Nu heeft de overheid dat overgenomen.
Denkt u criminele activiteiten waar te nemen in uw wijk, bel gerust meld misdaad anoniem.
Rook betutteling.
Drank mag niet meer verkocht worden aan jonge gasten onder de 18 jaar.
Nee dat zal helpen, als het helemaal in de taboe sfeer komt, gaan ze alleen maar meer drinken.

(Ja en dat zeurt zo maar door.... :wink: )

Laatst bewerkt:

Als je de materie niet begrijpt betekent dat nog niet dat er geen mensen zijn die dit wel begrijpen.
Klappers maken is kinderwerk voor de pyrotechnisch onderlegde mensen onder ons.
Mischien was deze man wel bezig met siervuurwerk te maken? wie zal het zeggen?
De media in ieder geval niet want die smullen ervan om krachttermen te gebruiken om hun verhaal aan te dikken.

Hoewel het in deze dagen niet verstandig is om je met pyrotechniek bezig te houden, is het toch knap ***lig als dit een serieuze en gedreven hobbyist blijkt te zijn.

Back
Bovenaan