EOD maakt honderden kilo's vuurwerk in woning onschadelijk

Maar betekent dat dan dat wij hier niet mogen uitspreken tegen gebruik van illegale vuurwerk zoals shells etc? Ik mijn ogen niet.

Ik hoor nu een beetje het argument "niet zo zeuren om illegaal vuurwerk want dankzij dat blijven wij hier buiten schot" :bonk:.....

Gaat er niet om dat mensen zich uit spreken maar er waren hier ook lieden die er heel veel plezier in hadden dat andere werden opgepakt. Nu is het iemand met meer dan 25KG en dan is het in eens heel erg. Ik ben geen voorstander van shells maar ik kan er geen plezier in hebben als iemand wordt opgepakt. Niet met shells en niet met meer dan 25KG. Daarnaast moet je de "day after" en "sfeer" foto's op dit forum eens bekijken. Zal je verbazen hoeveel lege buizen en profblokken je ziet staan.

Tja dat bedoel ik de koetjes(ik mag hem wel)lagen mischien onder een vergrootglas maar is niet de doodsteek.maar de bossen met youtubers/vwc leden die met blijheid op rtl nieuws hun duizend euri plus voorraad laten zien wel.de mannen met hun kamer op ytube vol met cat2 Legaal vuurwerk van vloer tot plafond die mannen zorgen nu voor het probleem.de filmpjes van legaal cat2 vuurwerk inkoop bij legale hadel met auto ladinge tegelijk bij vrwerkhadelaren tijdens items over nederlandse verkoop punten dat is het probleem nu.

Mooi om al die pagina's aan steun voor deze liefhebber te lezen. Tien jaar geleden had een topic waarin de startpost shells, blokken en zware knallers bevatte er ook zo uitgezien. Ik ben benieuwd als we 10 jaar verder zijn wat dan de forumnorm is.

In die 10 jaar zijn we ook van 10 naar 25 kilo per persoon gegaan, van 15 naar 25 gram per tube, van 200 naar 500 gram, van 1 cake naar al doorverbonden cakes gegaan en is er cat1 vuurwerk, wat echt wel vuurwerk genoemd mag worden. Helaas is de afsteektijd van 10:00 naar 18:00 gegaan (deze kwam verder daarvoor van 22:00) en heb ik afscheid moeten nemen van babypijlen en romeinse kaarsen. Zo bewegen de normen en waarden van deze mooie traditie wat heen en weer.

Wat jammer is is dat importeurs en winkeliers steeds meer aanzetten tot het overtreden van de wet met te zware artikelen een ook aanzetten tot doorverbinden. Alles belust op het maken van meer winst (babypijlen zat geen marge op.) Zoals duidelijk is wordt het modificeren van vuurwerk zoals dat zo mooi heet zwaar aangerekend. Ik hoop dat iedereen voor zich zelf calculeerd of de overtreding die hij/zij maakt opweegt tegen de mogelijke gevolgen, de wet is immers zwart/wit.

P.s. Arno Bonte wil ook een verbod op knetterlinten en gronbloemen:bonk:

Ja sorry hoor, laat ze blokken met 5gr burst, 50mm en tot om mijn part 5kg NEM gewoon toestaan. Veilig, zeker met die baggerkooien, kun je ze testen dat ze veilig zijn, zwarte markt om zeep en iedereen heppiedepeppie. Oh en gewoon knallers tot 2gr flash/5gr bp en knalpijlen tot 5gr, en gewoon kale knalcakes met 4gr flash ofzo en echt iedereen is dolblij, politie niet meer zo druk met illegale dingen en men kan zich focussen op wat écht belangrijk is; die paar zuipende achterlijke mongolen die het spul gebruikt zoals niet toegestaan is en leed en overlast geeft.

Zucht. Zo dat is eruit. Idioterie hier. Laat de overheden, m.n. van de grote steden, maar wat doen aan hun armoedebeleid, de verveling en alcoholisme die bij jeugd ontstaat en vooral ook vaak de teugels een beetje laten vieren: wat denk jij, als een grote groep in R'dam Zuid een vuur maakt, op een plek waar niks anders de fik vliegt, en lol hebben met hun biertje en wat nitraten in het rond strooien en je komt met politie en brandweer de boel blussen en de lol bederven...Nee, dan mag je niet zo reageren maarr als je weet dat die primaten dat zo doen; laaaaaat ze lekker. "Ja, maar dat opruimen/herstellen kost geld", dikkeluldriebier, die idiote gebouwen bruggen vluchtelingenopvang enz etc kost onnnodiger meer geld en je eigen burgers ontneem je hun jaarlijkse pleziertje?! Grrrr

Stoppen nou, Riesje, rustig maar.... :D je mag zo weer spelen met je pyrotoys :droolthum

P.s. Arno Bonte wil ook een verbod op knetterlinten en gronbloemen:bonk:

Dit snap ik inmiddels best, kijk eens wat die grote YT kanalen met cat1 uitspoken.
Ene project nog groter dan de andere. Die kopen/krijgen geen pakjes meer maar kartonnen vol om te laten zien hoe groot hun p*k is. Dit krijg je dan. Cat1 wordt 1 deze dagen ook onder een vergrootglas gehouden.
Je kunt er echt op wachten. Alles voor het grote geld. Ik heb mijn kanaal echt niet om winst te maken. Als ik mijn benzine er van kan betalen vind ik het OK. Om naar shows te gaan en die filmen kost nou eenmaal veel geld aan benzine . Laat staan hoeveel tijd je kwijt bent om te bewerken en uploaden. En zon grote vetpot is mijn kanaal niet.

Er zijn geen compound boxen van 65kg. Er zijn wel boxen van 25+kg die bestaan uit meerdere compounds.

Die is er wel (King of Town Cafferata), ik hoopte al dat je deze opmerking zou maken, want je bent op deze manier iets aan het recht praten wat krom is.
Jij gaat dus met een zaag in de winkel je compound in 3e zagen om het gewicht te verdelen.
Prima als je principes hebt, maar waar ik een beetje moeite mee heb is wanneer het jou zelf raakt ineens je principes aan de kant gooit en met zogenaamde creatieve oplossingen komt.

Dit snap ik inmiddels best, kijk eens wat die grote YT kanalen met cat1 uitspoken.
Ene project nog groter dan de andere. Die kopen/krijgen geen pakjes meer maar kartonnen vol om te laten zien hoe groot hun p*k is. Dit krijg je dan. Cat1 wordt 1 deze dagen ook onder een vergrootglas gehouden.
Je kunt er echt op wachten. Alles voor het grote geld. Ik heb mijn kanaal echt niet om winst te maken. Als ik mijn benzine er van kan betalen vind ik het OK. Om naar shows te gaan en die filmen kost nou eenmaal veel geld aan benzine . Laat staan hoeveel tijd je kwijt bent om te bewerken en uploaden. En zon grote vetpot is mijn kanaal niet.

Maar daar ga ze de mist in. Bij vuurwerk is het enige waar we het product willen verbieden als het misbruikt wordt. Als mensen zich doodzuipen, in coma drinken, verslaafd raken, andere dood rijden met een slok op is er toch ook niemand die zegt "hee we moeten alcohol verbieden (gaat trouwens vast nog wel komen). Bij vuurwerk is dat wel zo. 99% van de mensen gaat er normaal mee om maar om dat een paar idioten dat niet doen willen we het verbieden.

Die is er wel (King of Town Cafferata), ik hoopte al dat je deze opmerking zou maken, want je bent op deze manier iets aan het recht praten wat krom is.
Jij gaat dus met een zaag in de winkel je compound in 3e zagen om het gewicht te verdelen.
Prima als je principes hebt, maar waar ik een beetje moeite mee heb is wanneer het jou zelf raakt ineens je principes aan de kant gooit en met zogenaamde creatieve oplossingen komt.

King of Town is 65 kilo verdeeld over 3 verschillende compounds. Deze word geleverd in 1 omdoos waarin 3 dozen zitten. Deze 3 dozen worden meegegeven aan de klanten. Minimale eis is dus wel: 3 personen afhalen, 3 auto's vervoeren en in 3 woningen opslaan. Kijk, of dat dan weer in de praktijk gebeurd is een ander maar dit is op deze manier wel een maas in de wet voor importeurs. Of het een goede zaak is laat ik even buiten deze discussie.

3 auto's vervoeren en in 3 woningen opslaan. Kijk, of dat dan weer in de praktijk gebeurd is een ander maar dit is op deze manier wel een maas in de wet voor importeurs. Of het een goede zaak is laat ik even buiten deze discussie.

Zeker goede zaak (not)

Nu is er ipv 1 x "ontploffingsgevaar" 3 x het gevaar dat een woning of een auto "ontploft"

Die wordt gewoon in delen geleverd en moet je dus met meerdere personen en auto's ophalen.
Er bestaat dus geen compound die meer dan 25 kilo is.

Dus ik weet niet wat je nou probeert te bereiken. Ik probeer gewoon te werken met de wet die er is en dat is best mogelijk.

Tja dat bedoel ik de koetjes(ik mag hem wel)lagen mischien onder een vergrootglas maar is niet de doodsteek.maar de bossen met youtubers/vwc leden die met blijheid op rtl nieuws hun duizend euri plus voorraad laten zien wel.de mannen met hun kamer op ytube vol met cat2 Legaal vuurwerk van vloer tot plafond die mannen zorgen nu voor het probleem.de filmpjes van legaal cat2 vuurwerk inkoop bij legale hadel met auto ladinge tegelijk bij vrwerkhadelaren tijdens items over nederlandse verkoop punten dat is het probleem nu.

Dus jij vind iemand die de 25kg regel overtreed met legaal vuurwerk een groter probleem dan die hele zooi die via bombashop hier in NL binnenkkomt ?

Die wordt gewoon in delen geleverd en moet je dus met meerdere personen en auto's ophalen.
Er bestaat dus geen compound die meer dan 25 kilo is.

Dus ik weet niet wat je nou probeert te bereiken. Ik probeer gewoon te werken met de wet die er is en dat is best mogelijk.

Ik hoef niets te bereiken hoor, ik geloof je gewoon niet:biertje:

Dus jij vind iemand die de 25kg regel overtreed met legaal vuurwerk een groter probleem dan die hele zooi die via bombashop hier in NL binnenkkomt ?

Dat is toch niet wat ie bedoelt, hij bedoelt dat je net zo makkelijk met 25+ kilo gepakt kan worden.
Het gaat er niet om wat in deze Chappie er van vind maar wat er op het moment aan de hand is en dat stelt hij niets meer niets minder.

Dan heb je het niet goed begrepen in de ogen van onwetende is dit wat ze nu zien.mensen die karren vol cat2halen in duitsland dat in hun kamer stapelen tot plafont .yutubbertjes met videos vol vuurwerk op zolder zitten de klus videos de mensen die met een glimlach op rtl 4 hun collectie van 1000 euri+ showen.verhalen van enschede erbij etc.het zijn die verhalen die ons de das om doen.de nederlander die van niks weet ziet gooit alles op een hoop.dan heb je nog de zogenaamde zelfbenoende vwc amateur deskundige die een buurtshow geeft met 2000euro nederlands vuurwerk in zijn schuur.tegenstanders zien het verschil niet .dat wordt het einde van onze hobby.

gezeik altijd hier op dit forum... dat terzijde.

cat 1 moet gewoon niet meer altijd verkrijgbaar zijn. dat geeft nu in die paar jaar alweer teveel overlast. dat is een feit.

thunderkings etc moeten de 31e pas verkocht worden. hier in het dorp hebben ze er in 1 dag al voor 10.000 pleuro mee kapot gemaakt NU AL, dakgootjes/prullenbakken en brievenbussen van mensen.... komop mensen... ik hoop van harte dat elke idioot zijn vingertjes of handjes eraf knalt zodra hij iets wil gaan slopen.

die aandachtsgeile YTers mogen ook wel eens onder de loep gebracht worden. niemand heeft door dat hiermee een complete wereld bloot is komen te liggen zoals webshops en marktjes...

de idioten maken de hobby kapot voor diegenen die er gewoon van genieten en normaal mee omgaan...

en NEEN. De idioten zijn niet alleen de vandalen. maar vooral die NietsvoorstellendekutVloggers.

en dan gaan ze ook nog eens als YTers onder elkaar met elkaar stoken... puur voor de vieuws en likes en subs....

kom help ons aan de 100k1+ subs voor nog meer vuurwerk bla bla bla.... BAH!

alle bewijzen hebben ze erop staan. ook met veel te veel legaal en met hun bakkes erop... ze kunnen zo een P.V krijgen met al die bewijzen... jammer dat ze er mee wegkomen tot nu toe.

Ik snap niet hoe het kan dat er in een topic als deze zulke enorme discussies ontstaan waarin men het zelfs persoonlijk maakt :confused:

Het gaat hier om een liefhebber, iemand van ons. Geen groundsalutes, alleen Nederlands consumentenvuurwerk. Natuurlijk is 500kg meer dan is toegestaan maar ik durf te wedden dat 90 procent van de leden hier die wet overtreed. Met een paar compound blokken zit je zo al op een paar honderd kg aan klei en karton. We weten allemaal hoe achterhaald die 25kg regel is in de huidige situatie.

Ik kan alleen maar zeggen dat ik het heel erg sneu vind dat voor deze liefhebber zijn o&n verpest is.

Tjah regels zijn regels .....:bonk:

Jammer maar helaas.
Gewoon accepteren of in verzet komen tegen dit onderdrukkende systeem aka nep democratie.
De Nederlander laad alles van zich afpakken zwarte piet kerstmis en Pasen komen ook aan de beurt net als vuurwerk.
Onze tradities gaan verloren en velen doen er niks aan.
En maar roepen geen geweld tegen de politie en vrede op aarde .

Die politie agent die werkt voor dit ziekelijke systeem komt ook gewoon jouw vuurwerk afpakken .

We doen het allemaal zelf.

Nou, in principe is het zo dat ze je persoonlijk niks kunnen maken wanneer je met een paar man en een stapel vuurwerk buiten staat (op straat, niet op je erf). Want hoe gaan ze hard maken wiens eigendom het is? Het ligt immers niet in je huis.

Ik was wat cynisch vannacht. Die hele discussie rond om de 25 kg regel. Je kan nog zo je best doen alles volgens de regels te doen maar strikt genomen kunnen ze je alsnog alles afpakken als het er op aan komt.

Back
Bovenaan