Enzo Knol steekt voor €10.000 af!

Enzo Knol geeft wederom ook dit jaar weer het goede voorbeeld aan 1 miljoen kinderen! En weer gebruikt een importeur zijn podium om reclame te maken helaas.

Bekijk bijlage 43983

Er zijn Youtubers die ik best leuk vind.
Helaas hoort knol daar niet bij.

Een cake op zo een autotje plaatsen is een oerdomme actie.
Het domste wat ik ooit gezien heb op Youtube.
Zo verschrikkelijk dom, zo achterlijk dat die is.

Haha, dit is pure afgunst en haatzaaien. Laat iedereen in zijn waarde alsjeblieft, dit maakt me misselijk.

Moet iemand per se een Nobelprijs winnen? Alsjeblieft zeg. Iedereen heeft een markt waar hij/zij in thuis is, en dat is in dit geval een jongere doelgroep!

Als ze echt iets crimineels doen wordt dat echt wel aangepakt. Of iets te gevaarlijks wordt inkomen tegengehouden.

Topic mag mij betreft wel een rem op/gemanaged worden. Enfin

Ik snap ook niet waarom zovelen hier fitties hebben met Youtubers.... lijkt inderdaad op jaloezie.

Maar dit gestunt tonen aan kleine kinderen is te gek voor woorden.
Zag laatst een filmpje van de pyrofreaks4live, waar ze een cake afsteken op een bed van brandende lucifers.
Zal die omvallen of niet.
Helemaal knettergek, je kind zal het maar nadoen.

Ik snap ook niet waarom zovelen hier fitties hebben met Youtubers.... lijkt inderdaad op jaloezie.

Zag laatst een filmpje van de pyrofreaks4live, waar ze een cake afsteken op een bed van brandende lucifers.

Kinderen zien op TV net zulke gekke dingen. Iedereen heeft eigen verantwoordelijkheid. "Maar ik zag het toch op Youtube" is geen excuus.

als ze hem nu gewoon eens zouden pakken op het feit te vroeg afsteken en meer dan 25kg. dan zou ik het leuker vinden.

voor de rest is het gewoon een sukkeltje zoals vele vloggertjes.

Zou mooi geweest zijn als Enzo (en andere zoals pyrofreaks&ptd) zich wat meer aan de regels houden,zeker voor het publiek wat zij aanspreken (zeg 10-15 jaar oud),dan is het JUIST belangrijk om een vuurwerkbril op te zetten,en niet zo te gaan stunten met vuurwerk,want zij zijn of hebben voor de vele volgers wel een soort van 'voorbeeldfunctie'.

Dus ook een leermomentje lijkt mij voor de importeur,in dit geval dus Broekhoff.
Mochten ze vaker in zee gaan met youtubers,stel dan gebruiksregels op als importeur zijnde.
Dus niet boven de cake hangen,schuin neerzetten en ga zo maar door..

Opzich is de insteek van Broekhoff wel goed,nu de belangrijke details nog even..

Het probleem zit niet in dat vloggers gekke dingen doen, dit is nu eenmaal zo, en om aan de hand van YT beelden strafbare feiten (dus niet alleen vuurwerkgerelateerd) op te sporen en te bestraffen is een gevaarlijke ontwikkeling.

Het probleem zit erin dat een leverancier deze video sponsort.
De branch probeert op allerlei manieren te pleiten voor veilig gebruik, maar wordt door zulke acties totaal te niet gedaan.
Als branche moet je altijd afstand nemen van / niet betrokken willen zijn bij onjuist gebruik.

Kinderen zien op TV net zulke gekke dingen. Iedereen heeft eigen verantwoordelijkheid. "Maar ik zag het toch op Youtube" is geen excuus.

Precies dit.

Iedereen straft Enzo nu af, maar er zijn genoeg andere yt'rs, die nog vele ergere dingen laten zien, niet alleen met vuurwerk.
Ik zeg niet dat ik het goedkeur wat hij doet, maar ach, kom op zeg, er zijn ergere dingen....

Iedereen blijft verantwoordelijk voor wat hij of zij zelf doet..
Als je naar Rtl4 nieuws kijkt, zie je ook dingen die niet door de beugel kunnen.

Broekhoff ...schaam je zelf om op deze manier reclame te maken . Wat een mafkees is die KNOL....dit vuurwerk kunnen ze beter verloten onder de echt vuurwerkfreaks ...En idd KNOL is dat niet !!!. Onverantwoord om op deze manier met vuurwerk om tegaan. Super voorbeeld mijn zoon kijkt hier ook naar gelukkig heeft hij wel het verstand om hiermee om te gaan . Maar zeker dit voorbeeld moet gewoon verwijderd worden van YouTube ...Knol schaam je eigen !!!

Ik merk wel dat er veel mensen van de meest oude stempel hier rondzwerven op het forum. Dit soort entertainment bestaat al jaren op het internet en op tv. Denk aan een programma als topgear waar ze dus eigenlijk ook te koop lopen met dikke auto's, en ondertussen wel door caravans heen rijden, dingen opblazen, driften en noem maar op. Allemaal dingetjes die onveilig zijn en niet mogen in het dagelijks leven. Klagen jullie daarover? Ik zal het antwoord geven: nee. En nu denk je goh, das waar, bij brainiac laten ze zien wat er gebeurt als je Electronica in een bad laat vallen en noem maar op. Alles wat binnen de lijntjes gebeurt onthoud je niet. Ga jij de tv aan zetten voor een reality serie waarbij mensen 1 uur lang voor de tv zitten? Nogmaals het antwoord nee.

Het internet is een plek met vrijwel een oneindige hoeveelheid aan content. Je kan alles vinden. En hieronder zitten verschillende mensen met verschillende leeftijden. Jongere doelgroep, tieners, jong volwassenen of zelfs ouderen. Net omdat die mr knol een jongere doelgroep heeft begint iedereen hem te haten?

Als je je in die wereld bevindt zou jet het begrijpen. Zodra je views en leuke reacties krijgt voedt het je om meer en groter uit te pakken. Zonder pakkende titel of gekke thumbnail wordt je content ondergesneeuwd in het algoritme wat YOUTUBE ZELF ONTWIKKELD. Oprechte content wordt aan de kant gezet voor extreme stunts en gekke `pranks`.

Ik zelf heb ook in die molen gezeten. En je voelt je onschendbaar. Echter keur ik niet goed hoe onze traditie nu kapot wordt gemaakt door individuen die zich niet fatsoenlijk kunnen gedragen.

Ik vind het jammer om te zien hoe broekhof en knol hier zo snoeihard worden afgemaakt door liefhebbers die het ook niet altijd hebben gehouden bij sterretjes, rotjes en 500 grams cakes.

Deze jongen heeft gewoon een lage gunfactor van iedereen die wat ouder is. En veel hiervan (ben ik van overtuigd) komt voort uit jaloezie. Deze jongen heeft het zo goed voor elkaar en kan gewoon zoveel vuurwerk afsteken als hij wilt. Hij heeft geld en nog een heel leven voor zich. Chapeau vriend!

Als jullie dit echt zo erg vinden dan kijk de video niet. En kijk dan ook geen andere yt kanalen met veel abonnees, want overal wordt gestunt!

Nee ik kijk zijn content ook niet graag, en nee het is geen goed voorbeeld voor kinderen. Maar uiteindelijk is de doelgroep zeker onder de 12 tot 14 jarige en daarbij mag je toch hopen dat ouders het budget en gedrag in toom houden rondom de 31e.

Dat was mijn zegje. Doe ermee wat je wilt :bye:

Ik merk wel dat er veel mensen van de meest oude stempel hier rondzwerven op het forum. Dit soort entertainment bestaat al jaren op het internet en op tv. Denk aan een programma als topgear waar ze dus eigenlijk ook te koop lopen met dikke auto's, en ondertussen wel door caravans heen rijden, dingen opblazen, driften en noem maar op. Allemaal dingetjes die onveilig zijn en niet mogen in het dagelijks leven. Klagen jullie daarover? Ik zal het antwoord geven: nee. En nu denk je goh, das waar, bij brainiac laten ze zien wat er gebeurt als je Electronica in een bad laat vallen en noem maar op. Alles wat binnen de lijntjes gebeurt onthoud je niet. Ga jij de tv aan zetten voor een reality serie waarbij mensen 1 uur lang voor de tv zitten? Nogmaals het antwoord nee.

Het internet is een plek met vrijwel een oneindige hoeveelheid aan content. Je kan alles vinden. En hieronder zitten verschillende mensen met verschillende leeftijden. Jongere doelgroep, tieners, jong volwassenen of zelfs ouderen. Net omdat die mr knol een jongere doelgroep heeft begint iedereen hem te haten?

Als je je in die wereld bevindt zou jet het begrijpen. Zodra je views en leuke reacties krijgt voedt het je om meer en groter uit te pakken. Zonder pakkende titel of gekke thumbnail wordt je content ondergesneeuwd in het algoritme wat YOUTUBE ZELF ONTWIKKELD. Oprechte content wordt aan de kant gezet voor extreme stunts en gekke `pranks`.

Ik zelf heb ook in die molen gezeten. En je voelt je onschendbaar. Echter keur ik niet goed hoe onze traditie nu kapot wordt gemaakt door individuen die zich niet fatsoenlijk kunnen gedragen.

Ik vind het jammer om te zien hoe broekhof en knol hier zo snoeihard worden afgemaakt door liefhebbers die het ook niet altijd hebben gehouden bij sterretjes, rotjes en 500 grams cakes.

Deze jongen heeft gewoon een lage gunfactor van iedereen die wat ouder is. En veel hiervan (ben ik van overtuigd) komt voort uit jaloezie. Deze jongen heeft het zo goed voor elkaar en kan gewoon zoveel vuurwerk afsteken als hij wilt. Hij heeft geld en nog een heel leven voor zich. Chapeau vriend!

Als jullie dit echt zo erg vinden dan kijk de video niet. En kijk dan ook geen andere yt kanalen met veel abonnees, want overal wordt gestunt!

Nee ik kijk zijn content ook niet graag, en nee het is geen goed voorbeeld voor kinderen. Maar uiteindelijk is de doelgroep zeker onder de 12 tot 14 jarige en daarbij mag je toch hopen dat ouders het budget en gedrag in toom houden rondom de 31e.

Dat was mijn zegje. Doe ermee wat je wilt :bye:

Dat anderen het ook doen is geen excuus. Vind het maar een raar argument wat je aandraagt.

En ik word ook een beetje moe van dat argument: van ja in verleden deden jullie ook domme dingen. Ja, en daar hebben de meeste van geleerd en sindsdien zijn zij van mening veranderd. Of moet je soms de rest van je leven dezelfde mening aan houden. Zoiets heet evolutie of ontwikkeling. Je hebt niet voor niks een intellect. Dit is gewoon achterlijk gedrag en door al die promotie van achterlijk gedrag en verering van idioot gedrag verhuftert de samenleving en heb je straks een vuurwerkverbod of nog meer doden/gewonden/incidenten. Hulde voor die klootzakken!

Wat een kansloos gedoe weer. Snap ook totaal niet waarom Broekhoff zich inlaat met dit soort figuren. dit gaat alleen maat ten koste van de traditie. Hopelijk leren ze hier van en doen ze dit nooit weer.

Iemand wel eens een filmpje gekeken van Colin Furze?
https://www.youtube.com/playlist?list=PLGjbAdaOBLBl8Nj49ru3KDeNN9FEQ02wE

Wat een gejank om niks hier zeg.
Broekhoff is gewoon ontzettend slim om op deze manier te adverteren. Een gigantisch bereik te pakken en ook meteen een van de belangrijkste doelgroepen. Eigenlijk hetzelfde als wat Epic hierboven doet.

Rondrijden met een cake op het dak van een autotje? Niet helemaal het juiste voorbeeld maar zo heel gevaarlijk is het ook niet. Er zijn (helaas) kanalen genoeg die nog een stapje verder gaan.

Nou Broekie, ben benieuwd naar je reactie!

Wij hebben in ons vragen-topic reeds een reactie geplaatst, maar bij deze nog even hier voor de volledigheid:

Afgelopen december was het de tweede keer dat wij de samenwerking zijn aangegaan met Enzo Knol door hem uit te nodigen in Dronten. De opzet is vrij simpel: hij kan leuke content schieten bij een interessant bedrijf en wij zijn als importeur zichtbaar bij het grote publiek. Een win-win situatie.

Dit jaar wilden we juist de nadruk leggen op veilig omgaan met vuurwerk. Tijdens het bezoek (de video kijk je hier terug) zie je dat hij voorlichting geeft over de bril, de veiligheidsinstructies, afsteken met een lont, etc. Wij waren zeer tevreden met de content en het enthousiasme spat werkelijk van het scherm.

Na het ophalen van het vuurwerk is het helaas anders gelopen. Het niet dragen van de vuurwerkbril, het onjuist plaatsen van een compound, het aansteken van twee lonten tegelijk en het plaatsen van vuurwerk op een radiografisch bestuurbare auto zijn zaken die wat ons betreft niet door de beugel kunnen. Broekhoff vuurwerk heeft een ander idee bij veilig vuurwerk afsteken.

In de desbetreffende video’s geeft Enzo herhaaldelijk aan dat het niet zo hoort, en dat je het thuis niet na moet doen. Uiteraard zullen wij alles evalueren en bespreken met het team van Enzo Knol. Wij zijn er namelijk van overtuigd dat er met zo’n groot bereik juist kansen liggen om het vuurwerk, ons bedrijf, het behoud van de traditie en de veiligheid tijdens de jaarwisseling op een positieve manier te belichten.

Wij hopen dat ons standpunt over deze kwestie duidelijk is. Mochten hier nog vragen over zijn dan horen wij dat graag.

Bedankt voor je (snelle) reactie!
Ik vind het persoonlijk best idioot dat je eerst een video upload waarin je het veilig vuurwerk afsteken promoot, om je vervolgens op oud en nieuw enorm te misdragen met vuurwerk. Dat is net zoiets als een politieagent die buiten werktijd 160 op de snelweg rijdt maar tijdens werktijd mensen beboet die datzelfde doen.
Marketingtechnisch snap ik jullie zet wel, om met de grootste YouTuber van Nederland samen te werken.
Op dat feit mag je wel trots zijn vind ik.

Bedankt voor je (snelle) reactie!
Ik vind het persoonlijk best idioot dat je eerst een video upload waarin je het veilig vuurwerk afsteken promoot, om je vervolgens op oud en nieuw enorm te misdragen met vuurwerk. Dat is net zoiets als een politieagent die buiten werktijd 160 op de snelweg rijdt maar tijdens werktijd mensen beboet die datzelfde doen.
Marketingtechnisch snap ik jullie zet wel, om met de grootste YouTuber van Nederland samen te werken.
Op dat feit mag je wel trots zijn vind ik.

En wij hopen dat uit de eerste video ook wel blijkt wat onze intenties waren. Dat het zo afloopt is spijtig, en hierover beraden wij ons uiteraard uitvoerig. Want wij willen het tegenovergestelde bereiken, naast natuurlijk een stukje commercieel belang. En beiden bereiken wij niet met deze video's.

Zegt genoeg over Enzo Knol dit dan. Alles voor het geld, misselijkmakend gewoon. Voor 10k vuurwerk krijgen en je dan zo gedragen, bizar.

Het leed is al geschied. Met zo'n bereik heb je juist het tegenovergestelde bereikt dan wat Broekhoff eigenlijk zou willen. Ik zelf vind het juist zeer negatief overkomen en ik hoop dan ook echt dat men niet meer met die Enzo in zee zal gaan. Beter besteed je die 10K aan vuurwerk op een andere manier, er zijn zat alternatieven om je bedrijf op een positieve manier in de spotlight te krijgen.

Back
Bovenaan