Enschede staat weer vuurwerk toe

moontan

VWC lid
Novum) - Voor het eerst sinds de vuurwerkramp staat Enschede weer een show met explosieven toe. Als afsluiting van de jaarlijkse herfstkermis mag volgende week zondag vuurwerk worden afgestoken, meldt de gemeente woensdag. Vuurwerk afsteken was sinds 2000 alleen toegestaan bij de jaarwisseling.

De gemeente staat het afsteken van vuurwerk tot 2010 op vier locaties toe. Dit gebeurt in het Volkspark, het Van Heekpark, het Rutbeekpark en op het terrein van de Universiteit Twente, om een evenement af te sluiten. Vanaf 2010 is het afsteken van vuurwerk weer overal in Enschede toegestaan.

Bij de vuurwerkramp op 13 mei 2000 kwamen 23 mensen in Enschede om het leven. Bijna duizend anderen raakten gewond bij de ontploffing van vuurwerkbedrijf SE Fireworks. De wijk Roombeek, waar de fabriek was gevestigd, werd voor een groot deel verwoest.

Bron:
http://www.elsevier.nl/nieuws/laatste_24_uur/artikel/asp/artnr/174031/

Hey Moontan,

oud nieuws hahahaha! Even ter aanvulling, de show zal worden geschoten door Dream Fireworks vertegenwoordigd door Frits Pen. Verwacht niet dat het wordt zoals in het S.E. tijdperk aangezien er nu nog geen 2.5 inch de lucht in mag worden geschoten!

Hey Moontan,

oud nieuws hahahaha! Even ter aanvulling, de show zal worden geschoten door Dream Fireworks vertegenwoordigd door Frits Pen. Verwacht niet dat het wordt zoals in het S.E. tijdperk aangezien er nu nog geen 2.5 inch de lucht in mag worden geschoten!

Had het bericht elders ook al gelezen ja.
En toch is het bericht vandaag geplaatst, vandaar dit topic.
In ieder geval dus binnenkort weer vuurwerk te zien voor de freaks uit Enschede.
:bye:

Wat was ik blij toen ik dit bericht hoorde. Eindelijk weer eens een show in mijn eigen stad, geweldig. Nog een paar dagen en dan gaat het al gebeuren, ik ben heel erg benieuwd. Mensen die dit mogelijk hebben gemaakt, BEDANKT.

zeker goed nieuws ik hoorde het vanmiddag op de radio:D
na 7 jaar mag het ook wel weer een keer vind ik.
ik zal 21 oktober aanwezig zijn in het volkspark:cool:
en zal natuurlijk ook foto,s maken.

Maar nogmaals verwacht er niet teveel van, de locatie laat niet meer toe dan consumenten spul en ligt professioneel, denk dus aan blokjes tot een diameter van max 2inch wellicht!

Maar ze zijn goed op weg in enschede!! Nog even en er zullen weer shells het luchtruim zoeken haha!

Maar nogmaals verwacht er niet teveel van, de locatie laat niet meer toe dan consumenten spul en ligt professioneel, denk dus aan blokjes tot een diameter van max 2inch wellicht!

Maar ze zijn goed op weg in enschede!! Nog even en er zullen weer shells het luchtruim zoeken haha!

ag een consumentenshow (of tot 2") kan best heel goed zijn
het hoeft niet altijd een show te zijn met grote kalibers.
ik verwacht dus een leuke show.

het is gewoon weer heel goed dat er eindelijk weer een show is in enschede:D

Back
Bovenaan