Enquête over het afsteken van vuurwerk

pyrofan#1

VWC lid

Beste forumleden,

Frits (Fritsie) heeft mij zojuist geattendeerd op een enquête van de Gemeente Den Haag.
Ik heb de enquête natuurlijk meteen ingevuld. Hieronder volgt het officiële bericht inclusief enquête van de Gemeente Den Haag.

Gepubliceerd: 15 juni 2017
Laatste wijziging: 15 juni 2017

Pauline Krikke, de burgemeester van Den Haag, wil weten wat inwoners vinden van het afsteken van vuurwerk tijdens de jaarwisseling. Vul de enquête in.

Elk jaar zorgt dit onderwerp voor discussies op straat, in de media en in de gemeenteraad. De afgelopen jaren zijn zowel landelijk als lokaal al de nodige maatregelen getroffen, zoals het beperken van de afsteektijd en het instellen van vuurwerkvrije gebieden. Krikke wil nu weten wat er goed en minder goed gaat en vraagt inwoners van Den Haag naar ideeën over wat de Haagse burger zelf nog kan doen.

Vul de enquête in

Alle inwoners van de gemeente Den Haag van 12 jaar en ouder kunnen hierover een enquête invullen. Invullen duurt ongeveer 5 minuten en kan tot en met donderdag 29 juni 2017.

Naar de enquête
https://survey.steda-online.nl/s3/vuurwerk1706

Bron:
https://www.denhaag.nl/home/bewoners/gemeente/to/Enquete-over-het-afsteken-van-vuurwerk.htm

Vergeet niet om de enquête in te vullen.

Laatst bewerkt:
Maar even snel de link doorgestuurd naar een vriend uit Den Haag en zelf toch ook maar stiekem ingevuld :p

Ook ingevuld. Wel belachelijk dat ze moeten weten welke opleiding iemand gevolgd heeft. Dan kunnen ze weer met de stok slaan dat alleen maar laag opgeleide tokkies vuurwerk afsteken zeker.

Heren, gezien het feit dat dit een OPEN FORUM is denk ik echt niet dat het handig is om zo neer te zetten welke postcodes je kunt gebruiken etc. etc.

Goeie actie van Frits en consorten. Ingevuld met de postcode van schoonpapa. Die denkt er toch hetzelfde over. Als Den Haag al denkt dat vuurwerkvrij een optie is, dan zijn ze echt niet helemaal lekkâh in het bolletje.

Ook ik heb de enquête ingevuld. Meteen maar even gezegd dat een vuurwerkverbod niet de oplossing is. En het vuurwerk niet de schuld is van vandalisme en vernieling, maar degene die het verkeerd gebruikt. En dat de straffen voor verkeerd gebruik omhoog moeten en de daders keihard dienen te worden aangepakt. Zij verpesten immers onze vuurwerktraditie. Hopelijk gaan de ogen van onze beleidsbepalers nu eens open...
Ps. Invullen van deze enquête is voor iedereen heel simpel, zoek gewoon een postcode uit Den Haag op via Google.

De enquête krijgt steeds meer aandacht in Den Haag en omstreken. De Rijswijkse Vuurwerkhal ziet het belang in, dat het noodzakelijk is dat alle vuurwerkliefhebbers uit de regio hun stem laten horen en dus de enquête in moeten vullen. Ook het Rijswijks Dagblad heeft vandaag een artikel geplaatst over de enquête.

Rijswijkse Vuurwerkhal roept op tot invullen enquête

Frits-Broks-1.jpg

Frits Broks, John Kosterman en het Team Vuurwerkhal roept vuurwerkliefhebbers op om de enquête in te vullen die de gemeente Den Haag heeft uitgeschreven. De Vuurwerkhal wil dat de traditie van vuurwerk blijft bestaan.

“Wij zullen het kort maar krachtig houden: afgelopen week heeft de gemeente Den Haag een enquête online gezet met onze vuurwerktraditie als onderwerp. Wij doen een oproep aan alle vuurwerkliefhebbers die in Den Haag wonen om de enquête in te vullen en daarmee onze traditie een warm hart toe te dragen.”

Vul hier de enquête in:
https://survey.steda-online.nl/s3/vuurwerk1706

Bron:
https://rijswijksdagblad.nl/rijswijkse-vuurwerkhal-roept-op-tot-invullen-enquete/

Ook ik heb de enquête ingevuld. Meteen maar even gezegd dat een vuurwerkverbod niet de oplossing is. En het vuurwerk niet de schuld is van vandalisme en vernieling, maar degene die het verkeerd gebruikt. En dat de straffen voor verkeerd gebruik omhoog moeten en de daders keihard dienen te worden aangepakt. Zij verpesten immers onze vuurwerktraditie. Hopelijk gaan de ogen van onze beleidsbepalers nu eens open...
Ps. Invullen van deze enquête is voor iedereen heel simpel, zoek gewoon een postcode uit Den Haag op via Google.

Amen, heb precies hetzelfde ingevuld.

Ook ik heb de enquête ingevuld met een uitgebreide toelichting. Ook ik heb vermeld dat een totaalverbod en een eventuele centrale vuurwerkshow niet de oplossing(en) is/zijn. Als ik alleen al zie hoe de mensen in mijn buurt genieten van het vuurwerk op oudejaarsavond, dat is gewoon geweldig. Daarnaast vind ik dat er harder moet worden opgetreden tegen vandalisme rondom de jaarwisseling.

Invullen kan nog steeds, dus schroom je niet!! Tip: link even kopiëren en plakken.

Natuurlijk even ingevuld, inclusief korte toelichting met betrekking tot de overlast die veelal wordt veroorzaakt door illegaal vuurwerk en NIET door legaal vuurwerk. Helaas ziet nog niet iedereen in dat de overlast, veroorzaakt door dit illegale spul, niet minder zal worden door ons Nederlandse vuurwerk te verbieden.

Ingevuld, kom vaak genoeg in Den Haag en ben vuurwerkliefhebber, dus genoeg reden om hier toch wel een mening over te hebben.

Back
Bovenaan