En welke smoes gebruiken jullie thuis?

Beiden een eigen bankrekening waar het salaris wordt gestort, naar ratio van beiden een deel naar de gezamelijke rekening hier worden de vaste lasten van betaald.
Naar ratio wordt ook een bedrag gespaard.

Beiden evenveel vrij te besteden, ideaal systeem zo hoef je nooit toestemming te vragen aan mekaar.

Ja zelfde hier. Beide storten voor de vaste lasten en dan zelf nog beetje over voor vuurwerk.

Waarom vraag je het nog? Je weet al jaren dat het meer is dan ik zeg.

Afgelopen jaren alles wel uit mijn mond horen komen:

-'ja het kost nu veel geld, maar ik heb het al in januari bestelt en toen was het veel goedkoper'
- och , het lijkt veel maar is samen niet meer dan 4 a 500 euro.
- ja, maar de buurt gaf aan ook bij te dragen dus dat komt wel goed
- dit heb ik bestelt samen met ....
- ik praat nooit over geld,
- veel, erg veel, ga maar uit van ontzettend veel en dan nog wat meer.
- plezier en genot zijn niet uit te drukken in geld
- hobby's kosten nu eenmaal geld
- niets zeggen en alleen maar glazig kijken en mysterieus glimlachen.

Nooit een smoes nodig gehad. Als ik er plezier van heb en financieel verantwoord is vind ze het prima. Andere kant is dat ik dan zelf ook niet mag/kan zeiken als zij onnodige aankopen doet. Zoals jullie snappen is dit tanden bijten het gehele jaar voor mij. Alles voor de aflopende hobby zullen we maar zeggen.

Hier geen smoesjes meer nodig na het horen van al die kosten van cosmetica producten en kleding die de vrouw koopt.

Ik heb gelukkig geen smoes nodig, mijn vriendin weet precies wat ik aan vuurwerk uitgeef en ze doet er niet moeilijk over. Komt ook omdat ik een vrij goed salaris heb en we verder niks hoeven te laten, dat scheelt ook...

Eerlijkheid duurt het langst zeg ik altijd, behalve met wat vuurwerk “echt” kost, koop t altijd voor 25% van internet/winkelprijs🤣🤣 zeg ik dan!

Als ik alles in december had gekocht waren we zeker €1500,- meer kwijt geweest.. Wees maar blij dat ik het begin van het jaar allemaal gedaan heb ✅

Beiden een eigen bankrekening waar het salaris wordt gestort, naar ratio van beiden een deel naar de gezamelijke rekening hier worden de vaste lasten van betaald.
Naar ratio wordt ook een bedrag gespaard.

Beiden evenveel vrij te besteden, ideaal systeem zo hoef je nooit toestemming te vragen aan mekaar.
Hier een zelfde constructie. Werkt hier perfect. Want met hobby's zoals auto's, audio en vuurwerk wil je geen gedoe over "waarom moet dat nou zo duur zijn".
Wat niet kan, kan niet. Wat wel kan, ben je elkaar geen verantwoording verschuldigd.

Heb heel wat jaren geleden de afspraak gemaakt: ik mag flink uitpakken met O&N, zolang het maar met consumenten vuurwerk is.
Ben echt niet een heilig boontje, maar met kids komen er ook meer verantwoordelijkheden. Daarom geen prof spullen meer. EN dat stukje peace of mind is eigenlijk best heel goed bevallen.

Back
Bovenaan