En welke smoes gebruiken jullie thuis?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Complimenten Waltr voor het verzinnen van al deze leuke topics!! Gelukkig heb ik geen smoes nodig, maar ik kan mijn uitgaven wel rechtvaardigen door tegen mezelf en familie te zeggen dat het beter is dan het wegzuipen of roken hahaha. En gezien ik verder erg weinig uitgeef aan overbodige luxe, heb ik voor mijn gevoel wat ruimte voor flinke vuurwerkbudgetten xD

Smoezen hoef ik hier niet te verzinnen,ik ben thuis: konig,keizer,en admiraal,ofwel de alleen heerser,geen wederpartij die me dingen gaat vragen 😎
Zoals ik elders al is aanhaalde,ik heb na lange tijd weer "de ruimte" ,en zover ik denk dat die er is voor vuurwerk,zover ga ik en niet verder.
Niet dat ik verder nou zoveel bijzonders doe,maar de boel niet te ver richting "de afgrond" te duwen zodat je elders in de problemen komt,dan is en blijft t leuk.
In elk geval voor mij.
En baas boven baas blijf je toch altijd houden ;)

Ik doe niet aan smoezen. Stop elke maand een vast bedrag in het vuurwerkpotje en daar gaan we in november voor shoppen. Zelfde doe ik voor vakanties, jaarlijks lasten en gemeentelijke heffingen, etc. Een hobby mag geld kosten en zo spreid je de kosten over het hele jaar. Bovendien is de voorpret al lang en breed begonnen met het maken van wenslijstjes, filmpjes kijken en dergelijke dus je hebt veel meer lol van je geld dan dan menigeen (lees: niet liefhebber) zou denken. Er zijn altijd zuurpruimen die zeggen dat je "voor dat geld ook andere leuke dingen kan doen". Klopt, maar ik kies hiervoor en ga ook echt niet de discussie aan met mensen die daar iets van vinden of een mening over hebben.

Ik praat niet over bedragen ik zeg altijd dat ik restanten van het jaar daarvoor koop en veelal aanbiedingen. En daardoor 1/3 van wat mensen in december betalen kwijt ben. Gelukkig hebben we naast een gezamenlijke rekening ook gewoon beide een eigen rekening dus is er swso geen discussie over. En uiteindelijk vind de vrouw t ook gewoon hartstikke leuk...vorig jaar stond er zelfs ineens 100,- op mn rekening kun je nog wat extra voor kopen zei ze toen...

Update:

Ik zeg net tegen dr ik heb zin om vuurwerk te kopen vanavond maar ik wacht nog ff tot Black Friday...zegt ze oohhh dan krijg je van mij geld kun je nog wat extra kopen!! Wat een topper ist toch..

Laatst bewerkt:
Wij hebben iedere maand een vast bedrag voor onszelf. Waar ik dat aan besteed maakt niet uit. Ze weet daarentegen wel hoeveel ik ongeveer uitgeef. Gelukkig nog nooit een verontwaardigde blik gekregen.

Ik heb vrienden die een seizoenskaart voor hun voetbalclub hebben en elk weekend ook in de kroeg staan. Mooie vergelijking. Bijna elk weekend geld aan voetbal en zuipen? Of 1x per jaar wat vuurwerk de lucht in? Wat wil je nou liever? 😆

Ik gebruik geen smoes, mijn vriendin doet er gelukkig ook niet moeilijk over. We hebben beiden een aparte rekening dus wat ik met mijn geld doe gaat haar ook helemaal niks aan.

Op vakantie gaan is aan mij niet besteed, ik drink niet, sinds vorig jaar rook ik niet meer.

Ach ja, mijn vrouw, het is het een schat.
Maar met vuurwerk heeft ze niks, en van de prijzen weet ze niks. Gelukkig maar.
Ze verdient zelf prima, maar 90% van onze inkomsten komen binnen dankzij mij. Ze weet ook, en kent mij inmiddels, mocht ze over het vuurwerk zeuren, dan gaat er zonder pardon een limiet op haar creditcard. Geen smoes nodig hoor!

Overigens probeer ik discussies hierover te voorkomen, door haar op haar verjaardag (vlak voor oud & nieuw) cadeaus te geven die dusdanig prijzig zijn dat ze gemopper over vuurwerk wel uit haar hoofd laat.

De enige voor wie ik een smoes zou moeten verzinnen ben ikzelf. Beetje onzin, dus smoezen bedenken doe ik ook maar niet.

Mwa niet nodig, al vanaf dat de eerste oud en nieuw samen, zag ze hoeveel vuurwerk een mens kan hebben. Sindsdien vind ze het alleen maar mooi als ik een showtje stook. Ik laat haar ook steeds weten dat ik vuurwerk heb besteld en laat het dan ook gewoon zien. Ja, waarom niet? Zij laat ook altijd alles aan mij zien wat ze gekocht heeft haha.

Maargoed een vol huis vind ze dan wat minder ivm sociale huur, dus het moet wel beetje verdeeld worden. En het moet niet zichtbaar zijn voor de buren. Vanochtend nog een gesprek met haar gehad over vuurwerk uitladen, stallen, etc. Gewoon goed communiceren heb je ook geen smoesjes nodig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan