Emmerich im Lichterglanz 2010

Ach ik zie het wel. Parapluutje mee en fingers crossed.
Ze zeggen wel eens meer wat bij die weer diensten, en dan zal het nu waarschijnlijk toch meer over een fikse bui gaan denk ik...dat hoop ik dan maar

Zoals weeronline.nl & buienradar.nl en dergelijke online weer sites mag geloven blijft het droog in Emmerich am rhein maar paraplu gaat zeker voor het geval dát mee vanavond.

Zo ff douchen en dan knap ik hem ook die kant op, ook ik neem de paraplu voor de zekerheid mee:).. spreek jullie!

Zo ik ben weer terug na een toffe avond in Emmerich.
Show was zeer mooi en ik heb hele mooie effecten gezien.
Finale met blauwe en gouden effecten, was zeer mooi.
De 5 inch salutes gevan me een lekker onderbuik gevoel en verder heb ik een zeer goede show gezien.

Stom eigenlijk dat ik niet eerder naar deze jaarlijkse show geweest ben.
10 km de grens en je hebt gevoel alsof je midden in Duitsland zit.
Curryworst, Weizenbier lekker hoor.

Foto's komen morgen online, zit erg veel leuke en mooie foto's tussen.
(Jup, ik moet weer me bureau achtergrond veranderen.:wink::D)

Ik ga me bedje in.

Laser & Fireworks heeft ook ditmaal een pracht van een show neergezet :)
Hieronder een klein tripreport-verslagje:

Het was 20.30 uur toen ik nog even snel de Duitse weersites afstruinde in de hoop een positieve voorspelling te zien. De radar toonde een klein buitje die tussen 23.00 en 23.30 uur over Emmerich zou trekken. Voor de zekerheid wat paraplu´s gepakt en om 21.00 uur reden we aan richting Emmerich.

De reis verliep feilloos, totdat we over de Rheinbrücke in Emmerich aankwamen. We hadden van te voren al een tweetal parkeerplaatsen in gedachte, maar die bleken beide propvol te staan. Dan maar een cruise door de binnenstad nemen en hopen dat je een leeg vak tegenkomt...
Gelukkig lukte dat. Na een kwartier crossen vonden we een plek die nog geeneens ver van de promenade af lag.

Na een korte wandeling door de het mooie centrum van Emmerich, kwamen we om 22.30 uur aan op de Rheinpromenade. Daar was het inmiddels gezellig druk en ook de terassen zaten bomvol. Het was droog met een aangename temperatuur en een zomers briesje wind. Er hing een gezellige sfeer op de promenade. Iedereen verheugde zich op het vuurwerk. In de Rhein vaarde een vijftal boten. Aan boord konden gasten de show vanaf het water bekijken.

Klokslag 23.00 uur klonk er luid getoeter van boten. Volgens mij een signaal dat ze veilig zijn gepositioneerd. Daarna opende een aantal salutes de show. Donders wat gingen die lekker! Het nummer "Smooth Crinimal" klonk uit de speakers en de show ging van start. Het vuurwerk werd langzaam opgewerkt tot hoge hoogte, waar diverse kalibers bommen in prachtige kleuren en effecten boven de Rhein knalden.

Het nummer "The Power Of Love" kondigde het volgend thema aan. In het teken van de liefde stond de kleur rood in dit thema centraal. Er waren o.a. red peonies w/palm pistil, farfalles en prachtige gouden horsetails te zien. Ook dreven er diverse kleuren lichtjes op de Rhein wat een idyllisch plaatje opleverde.

Daarna klonk er een Pirates of the Carribean-achtige soundtrack. De show zette zich in stroomversnelling voort. Rap schietende waaiers, brocades en veel diversiteit aan peonies zorgde voor een geweldig spektakel. Vooral bij het maximale kaliber (8"?) ging het publiek helemaal uit hun dak en werd er luid geapplaudisseerd.

Als toetje werden we getrakteert op een denderende finale met kwalitatief zeer goede gouden brocades en salutes. De show werd, evenals hij werd aangekondigd, afgesloten met 3 niet normaal harde salutes waar je u tegen zegt. Op zo'n moment giert de adrenaline door je lijf en denk je nog alleen maar: "Deze pyromusical was er een om nooit meer te vergeten!"

:thumbsup:

Even terug op het luide getoeter van de boten. Dit was niet omdat ze goed gepositioneerd lagen. Er stond een jongen met een zo'n irritante vuvuzela, waarop die boten reageerde. Dus je kreeg een soort van toeter gesprek heen en weer...

Voor de rest was de show goed. Die salutes die er tussen zaten dreunden echt lekker!
Finale vond ik zelf ook goed. Er werd lekker doorgeknalt!

Had deze keer het dichter bij huis opgezocht, heb genoten wat L&F ons gisteren voorgeschoteld heeft.Het was een mooie show om te zien. Daarbij was het ook weer leuk om de bekenden te spreken:wink:
Een paar foto's
Foto-EDSYLTY6.jpg

Foto-4KTFWZH6.jpg

Foto-XDUXBVGC.jpg

Foto-WHLDLCJV.jpg

Foto-EXHZOZ3T.jpg

Foto-TKORKCLC.jpg

Foto-XXUPTFYP.jpg

Laatst bewerkt:
Het was echt even genieten gisteravond, vooral de finale was schitterend, de perfecte combinatie van blauw en goud! Daarnaast galmden er nog een paar heerlijke salutes na, die de broekspijpen toch lichtelijk lieten wapperen. Was weer erg gezellig, gezellig gemeet met een paar freaks, zeker de moeite waard:D

Niet te vergeten al het vrouwelijk schoon wat er rond liep:D

Laatst bewerkt:
Gistermiddag vanuit me woonplaats, naar Jawe gereden.
Daar gezellig een bakkie gedaan en zijn we met Jawe en de famillie richting Emmerich gereden.

Parkeerplek kon Jawe snel vinden, de paal die Jawe vorig jaar had geraaktmet de wagen, werd uitvoerig besproken.
Snel richting kermis gelopen.

Snel een curryworst op gesmuld, want ik had nog niet gegeten.
Weizenbier daarna op, was heerlijk echt genieten.
Ik wou nog een kaizerbroodje met matjes (= nieuwe haring) gaan halen, maar we zijn laer niet meer terug geweest op de kermis.

Op de kade wat gedronken in een restaurant wat het hof von Holland heet.:shocked:
Later zijn we binnen gaan zitten, want het ging regenen (lees wat spetteren).

Jawe en ik zijn even langs de auto met aanhanger van Hayo wolf gelopen en we hebben even gepraat met meneer Wolf.
Daarna zijn we een stukkie doorgelopen en kwamen we een aantal freaks tegen.
Gezellig bijgeklest en daarna zijn we weer terug richting restaurant gelopen, want er waren een aantal mensen op ons aan het wachten.

Hierna zijn we richting plekje gelopen, waar we de show willen zien.
Ik heb me statief klaar gezet, dus we kunnen beginnen wat mij betreft.

De show was gewelidig mooie opbouw, goed geschoten met de muziek en de verschillende thema's waren erg mooi.

Na de shgow zijn we terug gelopen naar de auto's en zijn we weer terug naar Nederland gereden.

Ik heb echt genoten van de show en de sfeer om heen.
Ik hoop hier nog vaak naar toe te gaan, 25 km rijden vanaf Arnheim en je zit midden in Emmerich.
Stom eigenljk dat ik de eerdere shows gemist heb....:angry:

Zo ook weer terug aus die Heimat.
Heb weer een super dag gehad, op t begin veel en veels te heet, dacht dat ik kapot ging op die kade.
Eerste 2 uur op t terras ook maar aan t water gezeten anders kwam t niet goed.
Anders als andere jaren was de hele Rheinprommenade uitgestorven overdag, vooral door t voetbal maar ook door de hitte, op de kermis was ook niks te doen.
Savonds met een mooie groep wezen eten bij de griek en daarna weer richting de kade gelopen.
tien minuutjes voor t vuurwerk maar effe een mooi plekje opgezocht recht voor de show.
Vond t een leuke show, goed getimed alleen hoorden we de muziek daar erg slecht.
Vond dat hij in sommige thema´s wel wat meer bommen had kunnen gebruiken en ook sommige combinatie´s snapte ik niet helemaal.
Maar toch een goeie show gezien, lekkere finale met dat goud en mooi ronde blauwe peony´s en dan als afsluiter nog een haffel salute´s er achteraan met 3 flinke jongens op t eind.

Iedereen bedankt voor de gezelligheid.

Emmerich tot volgend jaar!

Mijn verslagje.

Om 18.00 vertrokken mijn zwager en ik richting killerdome, die zou met ons meerijden. Om ca. 18.45 killerdome opgepikt en richting Emmerich gereden.

Mijn eerste parkeer optie was het parkeerterrein van de Lidl, maar ik zag een bordje hangen waarop stond dat die parkeerplaats dicht zou gaan een half uur na sluitingstijd..hmmmm gokken dat ie open bleef? Nope. Op naar de volgende moelijkheid dan maar. 500 meter verderop spotte ik een mooi plekje en was niet eens zo gek ver gelegen vanaf de Rheinpromenade. Toch best vreemd dat je dan van de lokale VVV in Emmerich die Lidl parkeerplaats op krijgt als je ernaar informeert...afijn we waren er.

Alleen wie waren er nu nog meer? Wij waren naar die kerk aldaar gelopen en zagen geen medefreaks. Na een belletje bleek dat de rest op de kermis aan het struinen was en verderop een lokaal café aan het testen was.

Na een rondje over de kermis, toch maar de Rheinpromenade weer opgezocht om een mooi plekje te veroveren. Aldaar kwamen er meerdere medefreaks bijeen en was het weer gezellig.

De pyromusical zelf zat lekker in elkaar, alleen toch jammer dat je iedere show weer bijna kunt voorspellen welke muziek je gaat horen...bestaat er nu niks anders? Of kan men het trucje alleen goed uitvoeren na talloze oefeningen? Jammer. Weinig vernieuwend. Leuke fans in combinatie met mooie shells gezien. Veelal op meerdere niveau's vuurwerk is sowieso altijd mooi te zien. De finale van blauw en goud, gevolgd door een paar zeer dikke salutes was een zeer waardig einde van deze show. Al met al, bedankt Hayo weer voor een mooi verzorgde show.

De terugweg naar huis verliep niet geheel als gepland. Ruzie met mijn navigatie, en missen van afslagen zoekende naar een McDonalds om de inwendige mens even te verwennen zorgde ervoor dat we uiteindelijk moe maar zeer voldaan vrij vroeg in de morgen ons mandje in konden.

Killerdome, jij bedankt voor je gezelligheid :D

De rest van de leden: leuk weer wat gezichten bij de nicknames te kennen, en ik vond het gezellig! Tot de volgende show maar weer!

d935250d.jpg

65a2733a.jpg

fa3cf48e.jpg

741e1a28.jpg

14988009.jpg

8302a0df.jpg

84ceb06e.jpg

d231423c.jpg

959c85e5.jpg

b610a83c.jpg

1a25672c.jpg

c7aaa428.jpg

07c65cdf.jpg

Vind mijn foto's toch nog best leuk geworden...benieuwd naar de films!

net verslag jur!:D en die foto's zien er nog best geinig uit voor zo een klein compact cameratje:p

Jij en je zwager ook bedankt voor de gezelligheid:D wat kan je zwager praten man, dat moet ook wel als taxichauffeur. En nogmaals bedankt dat ik kon mee rijden:D

Ik wil iedereen in dt topic wat een bijdrage heeft geleverd met verslagen, bizar mooie foto's en het scherpe beeldmateriaal onwijs bedanken voor dit alles. :) Volgend jaar hoop ik echt bij dit spektakel aanwezig te kunnen zijn.

Zo hier ook een klein verslagje van mijn kant....
Na eerst te zijn verrast door flinke regen en wind toch maar even op buienradar gekeken voor de verwachtingen...die bleken reuze mee te vallen dus toen maar zijn drieen (lodyx, rapalje en ik) maar afgereisd richting emmerich.
(Ja, 1 iemand moest zo nodig gaan vissen en vond het weer te slecht.....tja, maar om daar een show voor te laten schieten?)

Maar goed aangekomen in Emmerich de auto netjes ergens op de stoep geparkeerd en naar de promenade gelopen...Veel bekenden gezien en 1 iemand sprong er meteen uit...fred810....die was erg aan het genieten van o.a. duits bier, bradwurst en duitse madchen :wink: haha
blijven doen fred :p

Verder over de show...ik heb wel een goed opgebouwde show gezien met mooie thema's...alleen had ik ze soms nog iets groter verwacht...maar goed, je kan niet alles hebben.
Ook mag de muziekkeuze van mij inderdaad wel een keertje anders, als er tenminste keus was, want soms krijgt men de muziek gewoon aangeleverd. De finale was heerlijk, lekker veel goud met blauw. Wel standaard, maar blijft gewoon mooi!

Al met al heb ik best genoten en die salutes op het einde mochten er best zijn, heerlijk hoor!
Daarna nog even wat gedronken en voldaan naar huis gegaan.

Laatst bewerkt:
Zo dan,

Emmerich was erg gezellig. Toen we aankwamen hebben we ons bij wat mensen gemengd die al op het terras zaten. Nog ff naar binnen moeten gaan omdat der een bui was, duitsers op de rivier in hun kano's werden zeiknat. Was wel erg mooi om te zien. Nog ff de laatste minuten gekeken van het voetbal in het park. Wel mooi om te zien dat alle duitsers er van uit gaan dat ze kampioen worden....

Daarna naar de Griek geweest en ook daar was het gezellig. Lekker gegeten, daarna maar naar de show gelopen. Daar ook nog wat mensen gezien , helaas een specifiek persoon niet die moest vissen. Maar gelukkig was bassie der nog met aanhang, dus dat maakt al veel goed natuurlijk.:rolleyes:

Show was erg mooi, mooie elementen gezien. Show vertoonde wel wat gelijkenissen met Urk als ik me niet vergis, maar dat was goed dus dat is in mijn ogen totaal niet erg. Finale was erg mooi, mede doordat er veel gestept werd. Dat zouden ze vaker moeten doen in shows. Ook lekker die 3 eindsalutes, flinke klappen waren dat.

Al met al een mooie dag , goed bier, goed eten, goed vuurwerk, gratis cola en genoeg mooie vertoningen die af en toe voorbij kwamen huppelen. Volgend jaar staat het zeker weer op de planning ook al ist niet bepaald om de hoek:D

Back
Bovenaan