ELITE - Crown Jewel

Ontiegelijk dik op de productfilm! Bijna té goed zou je zeggen, ook al durf ik het met Wolff meestal wel aan. De prijs is echt absurd helaas, daar koop je gewoon een Magnum PI voor, zelfs zonder freakkorting...

Ontiegelijk dik op de productfilm! Bijna té goed zou je zeggen, ook al durf ik het met Wolff meestal wel aan. De prijs is echt absurd helaas, daar koop je gewoon een Magnum PI voor, zelfs zonder freakkorting...
Vergelijk de prijs eens met een vergelijkbaar product. Laten we een Obsessed nemen bijvoorbeeld, 249 Euro. Of een Beyond Redemption (Sylvester Mainframe), 219 Euro. Het grote verschil is dat we met z'n allen het geluk hebben gehad dat we heel veel van die producten met een aantrekkelijke korting hebben kunnen kopen en dat is nu voor de Elite Mark lijn niet het geval.

Nu wil het toeval dat de meeste winkels het helemaal niet zo erg vinden als ze hun producten in de reguliere voorverkoop af kunnen zetten en dat is dan vaak met wat gratis vuurwerk maar de marge is dan natuurlijk wel prima. Zelfs producten in de losse verkoop afzetten schijnen ze geen probleem te vinden, wederom met een prima marge.

Wij als liefhebbers (freaks) maken maar een klein deel van de totale omzet uit en de reguliere consumenten die de volle mep betalen zorgen voor een gezonde handel met gezonde marges waar wij dus mooi van profiteren. Zonder het overgrote gezonde deel van de handel konden freak acties niet bestaan. Of je uiteindelijk zelf ook een keer een uitzondering wil maken en ook een reguliere prijs wilt betalen kun je natuurlijk alleen maar zelf bepalen.

Ben het bijna helemaal met je eens. Nu is er natuurlijk wel een heel groot verschil in wat de gemiddelde consument aanschaft en wat de gemiddelde freak aanschaft waardoor het voor een winkel ook beter te doen is om hier een wat scherpere prijs voor te maken en de restvoorraad op die manier ook 'kwijtraakt'. Neemt niet weg dat ik enorm blij ben met alle freakwinkels die speciaal voor ons de prijzen aantrekkelijker maken en maanden eerder opengaan. Chapeau, wat waren we zonder deze winkels! Enkel lof hiervoor.

Over Elite Mark: Deze serie wordt groots geintroduceerd op vuurwerkcrew waar (bijna) enkel freaks aanwezig zijn en daarom snap ik ook wel de kritische noot richting de prijzen van sommigen hier.

Er zijn waarschijnlijk nog steeds vriendengroepen die op zoek zijn naar een paar flinke compounds en die allicht het geld er voor neer willen tellen. Ben wel heel benieuwd of ze over de toonbank vliegen gezien het nu toch echt wel een stuk duurder is geworden tov jaren terug. Op een gegeven moment zou je denken dat de consument het er niet meer voor over heeft. Persoonlijk vind ik de prijs-kwaliteitsverhouding wel een beetje zoek raken als het gaat om deze lijn, ook omdat er een aantal 'bijna' omlabelingen tussen zitten die onder een andere naam voor bijna de helft van de prijs te vinden zijn.

Wilde eigenlijk de Springwind aanschaffen maar heb daar gelukkig te lang over getwijfeld.
Ik vind dit absoluut de mooiste uit de serie en vind de laatste cake echt heel gaaf. Het laatste salvo vind ik ook niet helemaal lekker maar in de straat merk je daar weinig van (misschien is het zelfs wel een maandagmorgen exemplaar).

De adviesprijs is absoluut te hoog maar volgens mij betaald niemand hier de adviesprijs 😉

Wilde eigenlijk de Springwind aanschaffen maar heb daar gelukkig te lang over getwijfeld.
Ik vind dit absoluut de mooiste uit de serie en vind de laatste cake echt heel gaaf. Het laatste salvo vind ik ook niet helemaal lekker maar in de straat merk je daar weinig van (misschien is het zelfs wel een maandagmorgen exemplaar).

De adviesprijs is absoluut te hoog maar volgens mij betaald niemand hier de adviesprijs 😉
Staat deze dan ergens te koop voor minder dan de adviesprijs?

Vergelijk de prijs eens met een vergelijkbaar product. Laten we een Obsessed nemen bijvoorbeeld, 249 Euro. Of een Beyond Redemption (Sylvester Mainframe), 219 Euro. Het grote verschil is dat we met z'n allen het geluk hebben gehad dat we heel veel van die producten met een aantrekkelijke korting hebben kunnen kopen en dat is nu voor de Elite Mark lijn niet het geval.

Nu wil het toeval dat de meeste winkels het helemaal niet zo erg vinden als ze hun producten in de reguliere voorverkoop af kunnen zetten en dat is dan vaak met wat gratis vuurwerk maar de marge is dan natuurlijk wel prima. Zelfs producten in de losse verkoop afzetten schijnen ze geen probleem te vinden, wederom met een prima marge.

Wij als liefhebbers (freaks) maken maar een klein deel van de totale omzet uit en de reguliere consumenten die de volle mep betalen zorgen voor een gezonde handel met gezonde marges waar wij dus mooi van profiteren. Zonder het overgrote gezonde deel van de handel konden freak acties niet bestaan. Of je uiteindelijk zelf ook een keer een uitzondering wil maken en ook een reguliere prijs wilt betalen kun je natuurlijk alleen maar zelf bepalen.
Amen! Helemaal mee eens. Mijn vergelijking was ook meer gericht op wat je met het geld kan doen ipv welke vergelijkbare producten er zijn.

Ik had er bijna 7 keer van naar Mono in Tivolivredenburg gekund vorige week. Wow.

Een veel te duur boek waar ik al maanden tegenaan hik tweeënhalf keer kunnen kopen.

Deze lijkt verdomd veel op springwind van de Puma serie van Wolff 😉 ( die is wel een stukje goedkoper en iets minder schoten dacht dat ik daar naar zat te kijken

Laatst bewerkt:

Specificaties​

Aantal schoten 144
Tijdsduur 55 sec
Kruitgewicht 1944 gr
.Totaalgewicht 13500 gr.
Artikelnummer 8946

Back
Bovenaan