Eis: 18 maanden cel tegen man uit Zundert voor bezit professioneel vuurwerk.

ylke

VWC lid
DEN BOSCH/ZUNDERT - Tegen een 44-jarige man uit Zundert is maandag bij de rechtbank in Den Bosch een gevangenisstraf van achttien maanden, waarvan zes voorwaardelijk, geëist voor het bezit van professioneel vuurwerk. Het ging om vuurwerk dat op maandag 19 oktober werd gevonden in een kelderbox onder een seniorenflat aan de Bisonstraat in Breda.

Daar werd in totaal 450 kilo vuurwerk gevonden. Onder andere de Explosieven Opruimingsdienst Defensie werd ingeschakeld voor advies.

De politie kwam het vuurwerk op het spoor na twee aanhoudingen bij een controle op de A27 bij Raamsdonksveer. Agenten hadden twee mannen in twee auto's gezien op een parkeerplaats. Zij vonden dat de twee zich verdacht gedroegen.
De politie controleerde een van de auto's. Hierin lag 40 kilo illegaal vuurwerk. De bestuurder, de 44-jarige man uit Zundert, werd aangehouden.

De bestuurder van de andere auto, een 24-jarige man uit Rijswijk, werd aangehouden omdat hij ervan wordt verdacht het vuurwerk te willen kopen.

Bron

18 maanden, niet normaal. De één krijgt een taakstraf van 200 uur, de ander weer een behoorlijke boete en weer een ander moet zitten.

18 maanden, niet normaal. De één krijgt een taakstraf van 200 uur, de ander weer een behoorlijke boete en weer een ander moet zitten.

Er staat natuurlijk niks over de antecedenten vermeldt. En die openbaar aanklager kan eisen wat ie wilt.

Het artikel sticht wel verwarring, in de titel staat namelijk dat die strafeis geldt voor het bezit. Wat later in het artikel wordt vermeldt dat die andere persoon werd aangehouden omdat men vermoedde dat hij het wou kopen.

Die 44-jarige persoon zal dan ook opgetreden zijn als handelaar en niet als afnemer, verklaart ook de hogere strafeis (18maanden is en blijft natuurlijk veel te hoog).

Poging tot doodslag ? Pardon....

Sommige mensen willen nu eenmaal op alles hyperemotioneel reageren.

Zelf vind ik ook dat iemand die cobra's aan kinderen verkoopt zwaar gestraft moet worden. Maar om die handelaar te beschuldigen van het feit dat hij de intentie zou hebben een kind om te willen leggen, gaat echt wel heel ver.

Laatst bewerkt:
Sommige mensen willen nu eenmaal op alles hypermetioneel reageren.

Zelf vind ik ook dat iemand die cobra's aan kinderen verkoopt zwaar gestraft moet worden. Maar om die handelaar te beschuldigen van het feit dat hij de intentie zou hebben een kind om te willen leggen, gaat echt wel heel ver.
Misschien niet direct de intentie maar als handelaar weet je natuurlijke echt wel dat er met dit soort troep ongelukken gebeuren en dat vooral kinderen daarin vaak het slachtoffer zijn (door onvoorzichtigheid en verkeerde inschattingen). Dat de handelaren hier niet zelf mee zitten is in mijn ogen redelijk ziek, dit soort ongelukjes loopt zelden af met een blaar en een kort piepje. Dat je dat willens en wetens faciliteert en daarbij ook nog verkoopt aan personen die überhaupt nog geen vuurwerk zouden mogen kopen zou wat mij betreft mogen leiden tot een flinke verzwaring van de straf.

ik probeer me heel erg te onthouden altijd voor het reageren op dingen in de media en andere van dit soort berichten maar nu wil ik toch wel even mee doen :D

De 18 maanden zal mij persoonlijk echt een zorg zijn al krijgt die 40 jaar als dat de regels zijn dan zijn dat de regels. Het feit dat deze man 18 maanden hoort terwijl als ik morgen de eerste de beste tegen de vlakte beuk en in een rolstoel beland krijg ik geen 18 maanden. Dat is iets wat totaal nergens op slaat. Als de overbuurman je kleine zusje verkracht krijgt die 5 maanden terwijl je zusje voor de rest van de leven met de ellende zit. Stamp jij hem tot moes omdat je hem betrapt dan krijgt jij 3 jaar en moet je nog schade vergoeding betalen ook. De regels in dit land zijn zo krom er is geen enkele politicus die dit op wat voor manier dan ook recht kan ***len. 18 maanden mag als de rest ook is aangepast worden dit is totaal uit verhouding! Dat is de enigste reden dat ik het krom vind omdat het niet in verhouding staat tot.

ik probeer me heel erg te onthouden altijd voor het reageren op dingen in de media en andere van dit soort berichten maar nu wil ik toch wel even mee doen :D

De 18 maanden zal mij persoonlijk echt een zorg zijn al krijgt die 40 jaar als dat de regels zijn dan zijn dat de regels. Het feit dat deze man 18 maanden hoort terwijl als ik morgen de eerste de beste tegen de vlakte beuk en in een rolstoel beland krijg ik geen 18 maanden. Dat is iets wat totaal nergens op slaat. Als de overbuurman je kleine zusje verkracht krijgt die 5 maanden terwijl je zusje voor de rest van de leven met de ellende zit. Stamp jij hem tot moes omdat je hem betrapt dan krijgt jij 3 jaar en moet je nog schade vergoeding betalen ook. De regels in dit land zijn zo krom er is geen enkele politicus die dit op wat voor manier dan ook recht kan ***len. 18 maanden mag als de rest ook is aangepast worden dit is totaal uit verhouding! Dat is de enigste reden dat ik het krom vind omdat het niet in verhouding staat tot.

Democratie

En daarnaast, de rechter past de regels toe. De rechter kan dus niet lukraak straffen opleggen. Ze zal het moeten kunnen verantwoorden. Leg het probleem bij de wetgever neer.

En als je 3 mensen doodrijd krijg je een taakstraf van 120 uur.. (ja oude koeien blabla)

Ja zoals die jongen in Utrecht die rijdt een moeder met kind dood, krijgt een voorwaardelijk rij ontzegging en een taakstraf. Onlangs was dat zelfde kereltje weer in het nieuws dat hij een auto total loss gereden heeft door roekeloos gedrag

Democratie in dit land beschouw ik niet als een echte democratie. Je stem links of rechts en krijgt beide schiet lekker op. Je stemt a omdat ze a zeggen en vervolgens zegt a nee ik doe b want anders wil c niet samen werken. Dat wij er anders over denken boeit ze niet want ze zijn toch al gekozen en doen 4 jaar wat ze wille en zegge wij zijn gekozen dit is wat volk wil.

Ik zou nu wel eens voor willen zijn dat als ze iets bedenken wij ook een zegje erin hebben gewoon simpel via internet een poll of dergelijke waar waarde aan gehecht kan worden als 80% dan zegt nee dat wille we niet dat er toch is nagedacht gaat worden en niet zegge ja we doen het want wij zijn gekozen.

De rechter past zeker de regels toe. De mogelijkheid dat het kan en gebeurd daar klopt gewoon iets niet. Dat het bij de wet fout zit oke, veranderen die hap! Dat gebeurt ook niet

Back
Bovenaan