Ik heb dus echt nooit problemen gehad met kooien. Gebruik al jaren dezelfde el cheapo huis tuin en keuken schaar om de riemen door te knippen. Niets geen blikschaar. Ook geen handschoenen.
Laatste 2 jaar ietsjes minder kooi producten, maar nog steeds enkele tientallen per jaar.
Uiteraard wel een enkele keer zo’n lekker scherp puntje in je vinger, maar niets bijzonders. Met een beetje beleid en handigheid kom je een heel eind.
Van de kooien gaf ik er altijd een bult aan iemand met een moestuin. Maar het overgrote deel ging in meerdere etappes verspreid over diverse huishoudens de grote rest afval kliko’s in. Helemaal dubbel gestampt en stapelen maar.