Einde van producten in kooi.

Gaat een geregel worden want veel hebben begin dit jaar kooi producten gekocht die over waren. Al die mensen krijgen dus hun geld terug of het voorstel voor een vervanger?

Gaat een geregel worden want veel hebben begin dit jaar kooi producten gekocht die over waren. Al die mensen krijgen dus hun geld terug of het voorstel voor een vervanger?

Ik zou opteren voor een vervanger op basis van adviesprijs. Dan blijven de freakprijzen die je betaald heb begin dit jaar nog een beetje in takt. Geld terug is een (makkelijkere) optie. Alleen dan kun je met de huidige prijzen nooit meer iets soortgelijks kopen. Iets wat maanden geleden al is geroepen hier op het forum. :cry:

Ik zou opteren voor een vervanger op basis van adviesprijs. Dan blijven de freakprijzen die je betaald heb begin dit jaar nog een beetje in takt. Geld terug is een (makkelijkere) optie. Alleen dan kun je met de huidige prijzen nooit meer iets soortgelijks kopen. Iets wat maanden geleden al is geroepen hier op het forum. :cry:

Ik denk dat shops gewoon de keus geven. Geld terug of een vervanger. Persoonlijk kies ik voor geld terug. We horen het wel.

😏 Ik zou zeggen neem even contact op met de shop waar je besteld heb… en wie weet met wat voor oplossing hun komen

Die zijn dit zelf ook nog aan het verwerken. Die zitten niet te wachten op allemaal telefoontjes en berichtjes van ons 😳
Het liefst wil ik gewoon de producten die zijn besteld. Als dat niet door gaat dan hoor ik wel wat het plan gaat zijn van de winkelier.

Moet geduld hebben helaas.

Eerst maar eens rustig afwachten wat er eventueel de 22e gebeurt. Mocht het dan alsnog fout lopen (wat ik wel verwacht) dan heb ik er alle vertrouwen in dat de winkelier waar ik kooiproducten heb gekocht zelf met een oplossing komt. Denk niet dat ze dr heel vrolijk van worden als ze nu volle bak gespamd gaan worden met mailtjes en telefoontjes....

Als winkelier zou ik van het ergste uitgaan en nu al orders gaan na kijken, en aangeven welke producten de klant heeft besteld en mogelijk dus dan verdwijnt! En dan dat de klant bij intrede van die achterlijke wet dus de mogelijkheid heeft nu alvast vervangers aan te geven die de winkelier beschikbaar stelt of eventueel geld terug, zodat bij daadwerkelijke intreden van die wet ze al voorbereid zijn en alles zo in werking kunnen zetten.

Ik denk dat winkeliers sowieso 22 oktober en mss zelfs 1 december afwachten hoor... Het was misschien voor hun bedrijfsrisico maar voor de freak ook inkooprisico. Dan geld terug zou volgens mij altijd mogelijk gemaakt moeten worden, vervanging moet je zelf dan natuurlijk ook blij mee zijn. Maar de beer is nog niet geschoten voor het vliegende varken zingt of zoiets...

Ik weet niet of ik als winkelier zijnde zo lang zou willen wachten. In December zullen ze het druk zat hebben met de "gewone" consument. Moet ook een maand van feest en genieten zijn. Ik zou dit zo snel mogelijk rond willen hebben.

Maar wie ben ik he! Een Freak die aan het F5en is in zijn mailbox om te zien of de winkelier al een mail heeft gestuurd :P :angel:

Sommige winkels bijvoorbeeld bruchem hebben zoiets al in hun freak voorwaarden staan. Ook bij Vathorst voorzie ik daar geen problemen mee.

natuurlijk is het allemaal zwaar kut maar persoonlijk vind ik een verbod op fluit en swirl veel erger. De meeste producten zijn immers al kooiloos als ik de expert hier moet geloven dus zou het maar om een klein gedeelte gaan.

“Het vuurwerk dat een hogere burstlading bevat, wordt na wijziging van de Rac als professioneel vuurwerk aangemerkt. Professionals kunnen dit vuurwerk nog wel toepassen in een professionele vuurwerkontbranding. Hiervoor kan echter niet meer worden volstaan met een melding maar zal een ontbrandingstoestemming aangevraagd moeten worden bij de provincie, gelet op artikel 3B.4, eerste lid, van het Vuurwerkbesluit. Ook moet in het vervolg aan de veiligheidsafstanden worden voldaan die gelden voor professioneel vuurwerk.“

Okay.. maar waar moeten die het opslaan dan? In DE want dan is er geen gevaar meer :bonk:
Dat worden kermisshows met een verrekijker..

In de basis heb je uiteraard gelijk.
Maar zie dit cruciale deel in de publicatie (daarmee sorteren ze al voor op dergelijke tegengeluiden):

samen met

En dat is een sterk argument. Veel importeurs zijn toen al over gegaan op kooiloze import. Maar niet allemaal en niet alle producten. Laten we eerlijk zijn: dat is een bewust ondernemersrisico.
Zeker waar! Alleen wat we natuurlijk niet mogen vergeten is dat toen het besluit definitief was, alle ondernemers de import van gekooide producten hebben gestaakt. Een rechter zal zeker niet een streep trekken door de wijziging va het rac maar er is wel degelijk kans dat een rechter in zal stemmen met uitloopperiode. Kan in principe beide kanten opgaan.

Knetter, knetter, knettergek zijn ze hier !!!! Wat worden we een ongelofelijk schijtland zeg. Hoor die Rutte nog zo roepen dat het zo'n gaaf land is, maar zo langzamerhand brokkelen we af tot een zeikerig links/rechts armoedig landje. Bah .... :frusty::frusty::frusty:
Je zou als winkelier toch gewoon de kooien er af knippen en verkopen die bende. Hoe willen ze zoiets controleren ?

Back
Bovenaan