Einde van producten in kooi.

Als de vuurwerkbranche echt wat wilt bereiken moeten ze als eerste dat lesli ('woordvoerder' vuurwerkbranche eruit trappen. Die willen alles verboden hebben zodat ze het in belgie en duitsland weer aan nederlanders kunnen verkopen.

Als de vuurwerkbranche echt wat wilt bereiken moeten ze als eerste dat lesli ('woordvoerder' vuurwerkbranche eruit trappen. Die willen alles verboden hebben zodat ze het in belgie en duitsland weer aan nederlanders kunnen verkopen.
Wat voor meerwaarde zouden ze daar aan hebben? Maakt voor hun toch niet uit of ze het in Nederland of Duitsland verkopen?

Allereerst dank voor je inzet bij HVLV, wellicht is het je opgevallen dat de acties weinig invloed hebben gehad? ......en dat een radicale/alternatieve aanpak wenselijk is.

Natuurlijk is het goed wat HVLV doet vooral mee blijven doorgaan, maar je moet toch wel onder een hunnebed vandaan komen om te begrijpen dat er in WOKE - Nederland geen plek is voor anders denkenden dan links gedachtegoed.

Tegengas d.m.v. extra verzet kan in deze tijden en op dit moment na jaren van afbreken van onze mooie traditie enkel nog helpen.
Kun je het niet mee eens zijn, prima👌.

Nou MEID geluk voor ieder ik fugeer beter als stormram i.p.v als een diplomaat in de pen te kruipen. Daar zijn anderen meer geschikt voor.
De spelfouten komt ook door het feit dat ik aan het werk ben en mijn dikke worsten vingers moeite hebben om op mijn scherm te manoeuvreren (mooi en moeilijk woord, en goed👏)
Normaal gesproken reageren we nauwelijks op dit soort berichten, maar omdat we hier op een forum met mede liefhebbers zitten, maken we naar aanleiding van deze ongefundeerde aantijgingen een uitzondering.

Het feit dat je vermoed dat wij als HVLV weinig invloed hebben gehad, is omdat je logischerwijs een stukje van de puzzel mist, daar we, mede vanwege strategische redenen, niet alles wat we doen en hebben behaald, op een openbaar forum willen neergooien.

Na corona hebben wij, in goede samenwerking met VuurwerkCheck, belangrijke fracties weten te overtuigen om niet te kiezen voor een landelijk vuurwerkverbod. Idem op gemeentelijk niveau. Uiteraard zijn we trots dat we als vuurwerkliefhebbers door politici, beleidsmakers en de pers uitgenodigd zijn om onze kennis te delen. Ook zijn we trots dat we raadsleden, tweedekamerleden en andere invloedrijke beleidsmakers kunnen voorzien van nieuwe kennis en informatie over vuurwerk an sich. En trots dat ze luisteren en iets doen met onze adviezen! Ook dit communiceren we bewust niet om diverse redenen, dat verschilt per situatie.

Desondanks blijven we continu in gesprek met spelers binnen het krachtenveld. Zo ook over het kooienverhaal en de andere lopende moties. Echter, het aanvullend onderzoek is nog niet in een stadium dat die gesprekken plaatsvinden.

Laten we een ding duidelijk communiceren:
De politiek/overheid werkt traag, onduidelijk en bizar bureaucratisch. Wij zien ook graag snel resultaat, maar dat is een utopie met de overheid en de politiek als grootste stakeholders. Eerder een lange adem vereist, dan een grote bek. Om als niet-politieke partij/onbekende stichting uitgenodigd en serieus genomen te worden, moeten we volgens hun regels spelen binnen hun modus operandi. En dat is wat we doen en dat is waar we het verschil maken tov andere groepen liefhebbers.

Soms willen we ook rebels doen, maar met een radicale aanpak komen we niet altijd aan de juiste tafels te zitten. Daarom kiezen we bewust vaak voor een diplomatieke houding.

Tot slot, er wordt vaak gedacht dat HVLV een geest uit de fles is die alle wensen van een vuurwerkliefhebber in vervulling kan laten gaan. Maar dat zijn wij niet. Wij hebben mooie successen behaald, maar ook leren incasseren, eindeloos moeten overtuigen en oplossingen bedenken om resultaat te halen. Soms winnen we, soms verliezen we omdat een meerderheid van de beslissers simpelweg anti vuurwerk is en gewoon blind en onwetend willen zijn.

Het is jammer dat je zo aan ons twijfelt en daarom het heft in eigen handen wil nemen met een actie die alleen maar negatief uit kan pakken. Onder het normale publiek haal je er geen begrip mee en ook bij de landelijke politiek zal er met een scheef gezicht naar worden gekeken, áls het al bij ze binnenkomt. We merken namelijk aan alles, dat een radicale aanpak eerder afbrekend werkt

Ondertussen zijn we opgenomen in de bronnenbank van het ANP en zijn we aanwezig op de landelijke vuurwerkdag, waarbij we voor o.a. ministeries, beleidsmakers en veiligheidsdiensten een presentatie houden. Wij denken dat dan ook gesteld kan worden dat we wel degelijk veel bereikt hebben, zeker wat binnen het mogelijke lag.

Hopende het hiermee voor jou (en iedereen natuurlijk), wat te hebben verduidelijkt.

Ik hoop dat er geen vuurwerk protest komt. Het enige wat je daar mee bereikt is dat de groep normale liefhebbers die zich aan de regels en tijden houdt, op het hoopje paupers geveegd wordt dat ieder jaar vanaf September met nitraten, cobra's en shells loopt te strooien.
HVLV bedankt voor jullie inzet!

@HVLV

Lukt het tegenwoordig al om de 'ontwetende mensen' het verschil duidelijk te maken tussen de overlastgevende Cobra's, nitraten, shells of een legaal sierpakket of compound uit het plaatselijke tuincentrum?
Het kenbare verschil zie ik niet terug in de landelijke, gemeentelijke politiek en de media (discussies) om er een eventueel verbod door te drukken.

@HVLV

Lukt het tegenwoordig al om de 'ontwetende mensen' het verschil duidelijk te maken tussen de overlastgevende Cobra's, nitraten, shells of een legaal sierpakket of compound uit het plaatselijke tuincentrum?
Het kenbare verschil zie ik niet terug in de landelijke, gemeentelijke politiek en de media (discussies) om er een eventueel verbod door te drukken.
Volgens mij was de (ik dacht vandaag) aangenomen motie om sterk te gaan lobbyen bij de EU om een verbod op zwaar vuurwerk, zoals de Cobra voor elkaar te krijgen, waardoor er (indirect) minder problemen zijn tijdens de jaarwisseling en rondom (sport)evenementen. Beweegreden (indirect) van de indieners van de motie o.a. zodat we hier het jaarwisselingsfeestje gewoon met legaal vuurwerk kunnen blijven vieren (lees: er minder gezeik is van de anti’s). Zelfs de linkse kliek heeft voor deze motie gestemd, dus er is nu wel degelijm een stuk nuance verschil bijgebracht in de landelijke politiek en ik vermoed dat HVLV daar wel aandeel in heeft gehad.

Maareh, welke producten zijn kooiloos steengoed? GBV vorig jaar iig niet. Freestyle madness was volgens mij kooiloos en steengoed. Nog meer producten die er voor jullie uitspringen?

Maareh, welke producten zijn kooiloos steengoed? GBV vorig jaar iig niet. Freestyle madness was volgens mij kooiloos en steengoed. Nog meer producten die er voor jullie uitspringen?
Wellicht is dit meer iets voor een apart topic, maar om je vraag te beantwoorden: de TDS 400 en UMD 300 van Magnum!

Ik gebruik het dan ook elk jaar in de discussie met dat volk. Heb er nog een mooie flyer van gemaakt.
Wat ,harddrugs,is dat geen dure hobby dan ? ;)

Maar even zonder dollen,ik geloof best dat een organisatie als HVLV zijn best doet om dingen niet zomaar te laten afnemen.
Het jammere is (kan niemand iets aan doen in die organisatie)dat er sneller word afgebroken als het gaat om wat wel mag en wat niet,als dat er behouden blijft,of terug komt.
Daar gaan voor vele dan ook de dingen scheef.

Evenzogoed als zou blijken dat Lesli vuurwerk in rol als "gezicht van de vuurwerkbranche" ,kan uitmaken (voor eigen profijt) dat iedereen in de branche wel weer akkoord gaat met het verbieden van bepaalde dingen,dan zou de hele vuurwerkbranche duidelijk moeten maken dat Lesli niet het gezicht en aanspreekpunt punt meer is voor heel de vuurwerkbranche.
Als bovenstaande waar is !!!

Ik vind daarom ook eigenlijk dat er tijd is gekomen voor meer evenwicht in de weegschaal.
In overleg iets niet meer toestaan prima,maar dan moet je er ook iets waardevols voor terug geven.
Met nadruk op waardevol voor de liefhebber.

Over de dooddoener,de dieren hebben er last van,daar wil ik niet eens op in gaan,dat is vele jaren geen issue geweest,nu word het een speerpunt.
Als het gaat om huisdieren is al een deel te verhelpen door goede opvoeding van huisdieren.
Is de eigenaar angstig/tegen vuurwerk,dan zal een huisdier daar ook zo op gaan reageren.
Ken genoeg mensen met huisdieren die vuurwerk niet eng vinden,of die komen erbij kijken als t baasje z'n ding doet met oudjaarsdag.

Slecht voor het milieu,ook zo'n dooddoener,wat wij op een paar uur afsteken,dat produceert enkel de rotterdamse haven al in een kwartier.
Dan heb ik het niet eens over het wegverkeer,en andere bronnen van vervuiling,want er zijn er zat.
Kortom doe daar dan 1st maar is wat aan en kom dan is terug.

Een vuurwerkvrije zone,prima,kan ik me in vinden.

Het terug brengen van afsteektijden niet.
Het steeds meer verbieden van onschuldig vuurwerk,ook niet.
Het telkens weer verhogen van prijzen voor vuurwerk,ook niet.
Ik snap dat men het ergens vandaan wil halen,maar waarom zijn dat elke keer weer de consumenten/liefhebbers ?
(daar word ik persoonlijk simpel van,netjes gezegd.)

Blijft men deze trend voort zetten,dan zijn er straks geen nederlandse winkels meer over,geen importeurs meer,en dondert heel de boel in elkaar met massa ontslagen als gevolg,en winkel sluitingen.
Wat komt er dan voor terug,ja,i.d.d. illegaal vuurwerk.
Want een vuurwerkliefhebber ,die haalt iets ,of linksom of rechtsom,maar dat schijnen niet veel mensen te snappen in deze regeltjes wereld.

Wie is de branch eigenlijk? Wie zijn die personen? Hoe kunnen we hun bereiken? Iedereen roept altijd maar dat Lesli het is?

Wat gaat dit met de prijs doen? Geen kooi, minder verpakkings materiaal meernin ene container dus betere prijs?

En is er gekeken naar andere oplossingen? Meer ruimte tussen tubes? Andere samenstelling?

Wie is de branch eigenlijk? Wie zijn die personen? Hoe kunnen we hun bereiken? Iedereen roept altijd maar dat Lesli het is?
Men bedoelt vaak BPN, waar de meeste importeurs lid van zijn.

Leo Groeneveld van Lesli is er lang voorzitter van geweest, ik meen dat zijn zoon stokje bij Lesli heeft overgenomen en dan ook bij BPN? Zij schijnen altijd de kortste lijntjes met politiek en IL&T te hebben. Vandaar.

Wat gaat dit met de prijs doen? Geen kooi, minder verpakkings materiaal meernin ene container dus betere prijs?

En is er gekeken naar andere oplossingen? Meer ruimte tussen tubes? Andere samenstelling?
Denk dat Lesli/vwt voorsorteert op de toekomst, zoals eerder al door VWfeestje gesuggereerd; minder shots per compound met meer nem per tube zodat totaal flash onder 5% blijft. Dan zou je dus verwachten dat door verminderd productvolume de prijs daalt, maar als je dan de markt bespeelt met Xqlusif dingen waar de rest tzt wel mee moet om qua concurrentie bij te benen... In die richting wrs. Dus minder shots voor zelfde geld uiteindelijk. Niet perse minder spectaculair siervuurwerk.

Leo Groeneveld van Lesli is er lang voorzitter van geweest, ik meen dat zijn zoon stokje bij Lesli heeft overgenomen en dan ook bij BPN? Zij schijnen altijd de kortste lijntjes met politiek en IL&T te hebben. Vandaar.
Jasper Groeneveld is idd al een jaar of 5 de baas bij Lesli. Maar Leo is volgens mij nog woordvoerder van de BPN.

En als mensen nou eens stoppen met het kopen van Lesli producten wordt hun invloed ook minder.
Lesli wordt vooral gekocht door het gewone volk. En als lesli een mooi product heeft koop ik die ook gewoon. Waarom die ene compound die je afneemt maakt geen verschil tegenover de reguliere verkoop

Ik koop er ook producten van als ik die wil. Dat zijn eigenlijk enkel nog fonteinen. Tot de kooiloze tijd ook nog wel een box of 2. Of, zoals 2 jaar geleden bij een dealer, 50% korting want dan loont het wel. Je slaat nog geen deuk in een pakje boter als je hun boycot, enkel ontzeg je jezelf wat pyroplezier. Ook geen Zena en VWT kopen dan hè, is in NL ook één pot nat. Alles wat Lesli aanraakt is altijd al in iets bruins veranderd.

Back
Bovenaan