Einde van producten in kooi.

DE heb je bijvoorbeeld regels dat je van 1.3 een minder aantal netto kilo’s mag hebben staan tov 1.4g.

Heb je hier een bron van? Want ben zelf bbb lid en bezig met actie hierop voor de fractie.

Alle grote opslagbunkers in DE werken zo. Ingang van een bunker hangt een bordje met deze vermelding.. ook voor 1.1 trouwens.

Buiten dat zijn er veel vuurwerwinkels in DE die 1.3 mogen verkopen dus die zullen het fijne ervanaf weten op winkelgebied.

In het kort komt het hierop neer:
Bewoonde ruimte max 10kg NEM 1.4 ( 3kg NEM 1.3)
Gebouw zonder woonruimte: max 15kg NEM 1.4 ( 5kg NEM 1.3)
Ja precies, iets stond mij bij dat het 1/3e was. Je was me voor met opzoeken haha.

Als volgens het onderzoek dus maar 15% met kooi betrof afgelopen jaar qua import dan zie ik geen probleem om 1.3 cat 2 opslag toe te staan in NL…maarja ik ben de overheid helaas niet :p

Als je kijkt naar een karton met 6/1 of 8/1, dan zou de totale hoeveelheid gram flash per karton bepalen of er een kooiconstructie moet worden toegepast of niet. Dat wordt dan weer berekend aan de hand van aantal stuks verpakking * percentage flash.

Bij het uitpakken komen de losse producten dan niet aan de ‘drempelwaarde’ aan grammen flash om geclassificeerd te worden als 1.3. Die zijn dus gewoon weer keurig 1.4 en dan is er niks aan de hand. Dat vliegertje gaat dus niet op voor bijvoorbeeld producten die 1/1 in een karton zitten.

Het gaat wettelijk puur om die hoeveelheid flash die dicht op elkaar gepakt in een (afgesloten) karton zit, waardoor het karton 1.3 wordt. Of natuurlijk het aantal gram flash per los product, als het een groter artikel betreft.

Niet dat ik je verhaal in twijfel wil trekken, maar waar is dit op gebaseerd? Een cake is een combinatie van enkelschotsbuizen. Volgens de de ADR default lijst "Default Fireworks Classification Table atparagraph 2.2.1.1.7.5 in the European Agreement Concerning the International Carriage of Dangerous Goods by Road (ADR)." is heel duidelijk gesteld:

Shot tube_ADR.PNG

Nogmaals, niet om je verhaal in twijfel te trekken maar zo leer ik ook nog wat. :)

Los van het gedoe m.b.t. met kooi zonder kooi..... gelet op dat we nu geen groentuig/PisVDA coaltie hebben lijkt het mij juist een moment om niet alleen te opteren om dan wanneer er over word gegaan op zonder de kooi de regels omtrent de burst aangepast worden naar met kooi oftewel enkel de kooi verdwijnt want dat is nu toch het probleem?

Daarnaast wetsvoorstel herinvoeren knalvuurwerk/vuurpijlen....bams met gestrekt been erin branche.
Nee heb je JA kun je krijgen.

Los van het gedoe m.b.t. met kooi zonder kooi..... gelet op dat we nu geen groentuig/PisVDA coaltie hebben lijkt het mij juist een moment om niet alleen te opteren om dan wanneer er over word gegaan op zonder de kooi de regels omtrent de burst aangepast worden naar met kooi oftewel enkel de kooi verdwijnt want dat is nu toch het probleem?

Daarnaast wetsvoorstel herinvoeren knalvuurwerk/vuurpijlen....bams met gestrekt been erin branche.
Nee heb je JA kun je krijgen.

Met vuurpijlen ga je dan wel terug naar max. 20g.

Met vuurpijlen ga je dan wel terug naar max. 20g.
Gewoon gaan voor 50 gram als ze 20 bieden= Deal😅.
Kijk bij het ILT of hoe het heet zitten van die groene draken die steeds wat opnieuw bedenken om hun eigen baan te behoud.

Als Branche zeide kun en moet je aanhalen dat er al voldoende ingeleverd is en aanpassingen zijn verricht om de veiligheid te vergroten.

Gewoon gaan voor 50 gram als ze 20 bieden= Deal😅.
Kijk bij het ILT of hoe het heet zitten van die groene draken die steeds wat opnieuw bedenken om hun eigen baan te behoud.

Als Branche zeide kun en moet je aanhalen dat er al voldoende ingeleverd is en aanpassingen zijn verricht om de veiligheid te vergroten.

Heeft helaas weinig met het IL&T te maken, wel met UN ADR. 1.4 heeft als max. 20g.

Zover ik heb begrepen is het 5% per tube en niet per cake. De enige blokken die dan nog een redelijke burst hebben zullen de maximaal gevulde cakes en compounds worden. Binnen deze cakes en compounds is er namelijk 1 gram burst (dat is nog steeds 1 gram minder dan nu toegestaan is, want het is nu 2 gram). Hoe minder goed gevuld per schot, hoe minder de burst
Klopt, 5% is per tube. Max. is inderdaad 2 gram, maar in de praktijk ga je dan al snel door de 120db heen. 1,6 of 1,7 gram per tube is dus gangbaar in de kooi nu. Dat zal dus max. 1,1 of 1,2 worden.

Klopt, 5% is per tube. Max. is inderdaad 2 gram, maar in de praktijk ga je dan al snel door de 120db heen. 1,6 of 1,7 gram per tube is dus gangbaar in de kooi nu. Dat zal dus max. 1,1 of 1,2 worden.
De branche kan/moet aangeven dat er vermeerdering hieromtrent wenselijk is om illegale blokken tegen te gaan.

Je hoeft je niet alles te laten afpakken. Als liefhebbers zijn we al zoveel kwijt.
Neem nu de F3 single shots. Prima alternatief voor mij ipv de illegale en gevaarlijke shells.
Maja dat hoef ik jullie niet uit te leggen😊

De branche kan/moet aangeven dat er vermeerdering hieromtrent wenselijk is om illegale blokken tegen te gaan.

Je hoeft je niet alles te laten afpakken. Als liefhebbers zijn we al zoveel kwijt.
Neem nu de F3 single shots. Prima alternatief voor mij ipv de illegale en gevaarlijke shells.
Maja dat hoef ik jullie niet uit te leggen😊

Ja dat ben ik verder ideologisch met je eens, maar buiten het (beperkt) legaal maken van F3 (of F3 producten) zitten we nu dus ook met gezeik van de ADR. Ofwel, het heeft echt geen enkele zin meer om over (enkele) F3 producten te beginnen zo lang de kooi wordt afgeschaft of we 1.3 gaan toestaan.

Laatst bewerkt:
Ja dat ben ik verder ideologisch met je eens, maar buiten het (beperkt) legaal maken van F3 (of F3 producten) zitten we nu dus ook met gezeik van de ADR. Ofwel, het heeft echt geen enkele zin meer om over (enkele) F3 producten te beginnen zo lang de kooi wordt afgeschaft of we geen 1.3 gaan toestaan.
Oftewel met gestrekt been erin. Of je legaliseert F3 of je plaatst het onder F2 zoals knalvuurwerk(is nu F3). M.b.t. ADR geen kennis van leg daar in enkel de link; gevaarlijk goederen transport waar je ADR voor moet hebben🙈

And there it is..

Het beste wat je kan doen als je niet van je vijand kan winnen, is ze joinen en ze vanuit binnen kapot maken
Roep dit al jaren. Eerst pakken ze alle klein spul af, en als dat weg is, gaan ze naar het volgende, net zo lang tot er niets meer overblijft.
Oh, we kunnen het niet totaal verbieden? Dan maken we het vanuit binnen kapot, net zolang er niets meer overblijft..

Pijlen weg, Rotjes weg, Kaarsen weg, Bijen Weg.

Daarna het smoesje met omvallende cakes.. Oh laten we alle assortimenten verkloten door er 15 shots ronde cakes van te maken en er een cake minder in te stoppen, Waarom? Stabilizatiebullsshit, en het kost nog meer geld ook om dat je nu lucht vevoerd in het midden van die ronde cakes. En de prijs is vaker duurder dan de oude set met meer cakes en schoten.. HUH?

Volgende stap: Markt overspoelen met 16 en 20mm flut Cakes/Compounds, zodat de mensen langzaam wennen aan die pruttelzooi meuk, en voor de normale particulier, dat ze gelijk zoiets hebben van: Wtf was dit, ik koop geen vuurwerk meer.. zonde!

Volgende stap: Kruit inhoud naar beneden en het veranderen van de samenstelling van het kruit, gewicht omlaag, en Kooien eruit

Volgende stap: 25mm en 30mm eruit

Voilgende stap: Het aanmoedigen van Cat1 en het assortiment uitbreiden, allemaal zodat de jaarlijkse overlast omhoog gaat zodat ze meer anti-vuurwerk mensen op kunnen trommelen

Volgende stap: Alle Cakes eruit

Volgende stap: 20mm eruit

Laatste stap: Totaal verbod op alle vuurwerk(behalve cat1) en de straffen omhoog voor import, Cat1 mag nu alleen op Ouwjaarsdag worden gestookt

GG

En ja, ik geloof daadwerkelijk dat er vuurwerk haters in de top zitten die larpen als vuurwerkliefhebbers

Voilgende stap: Het aanmoedigen van Cat1 en het assortiment uitbreiden, allemaal zodat de jaarlijkse overlast omhoog gaat zodat ze meer anti-vuurwerk mensen op kunnen trommelen
Importeurs zijn al terughoudend met Cat 1 gezien de strenge eisen waar het aan moet voldoen. Er hoeft maar één brandend deel buiten de cirkel van 1 meter te belandden en het wordt afgekeurd.

Waardeloos nieuws weer, het lukt maar niet om een algeheel vuurwerk verbod van de grond te krijgen dus slopen ze het vuurwerk gewoon zodat het niet meer de moeite waard is!

Je betaalt straks de hoofdprijs voor maximaal 25mm tubes met maximaal 10 gram vulling per tube of zo iets, laat maar zitten dan.

Dat worden dan mooie Triplex blokken hier vanaf volgend jaar!☺️
Exact dit. Teveel weerstand om vuurwerk totaal te verbieden als geheel. Dan maar demotiveren onder het mom van ‘wij zorgen voor uw veiligheid’. Ieder jaar verdwijnt verdwijnt een klein stukje van de traditie.
Tel daar de onduidelijke vuurwerkvrije zones en vuurwerkvrije gemeentes bij op.

We zitten in het water en het water wordt langzaam aan de kook gebracht. Bekende strategie en helaas erg effectief

^^^
Ja want dat was tijdens corona ook zo effectief.
Vuurwerk zit in onze cultuur en nog Den Haag, nog de bomenknuffelaars gaan dit veranderen.

De lol gaat eraf......

Dat is natuurlijk ook de bedoeling, zo een maatregel heeft absoluut niets te maken met veiligheid of vuurwerkrampen.
En ze zullen blijven doorgaan tot de traditie kapot is.

Gemeentelijke verboden, steeds meer en meer.

Nu gaan ze producten castreren die een veilig alternatief vormden voor de zwarte markt.
Ze leren het niet, ook niet na de corona verboden.

Dat is ook alweer deel van een grotere agenda: stil vuurwerk, geluidsarm vuurwerk, diervriendelijk vuurwerk.
En ga zo maar door.

Kijk vanwaar we komen, en kijk wat er nog van over is.

Back
Bovenaan