Einde van producten in kooi.

Ennnn jou kan ik dus niet meer serieus nemen. Om de kleinste dingen draaien mensen tegenwoordig door. Bij ons in de buurt ook. 2 jongetjes van 13 hadden ruzie met elkaar. Toen hebben de broers van 1 jongen 3 ruiten en een deur eruit geblazen bij de ouders van het andere jongetje van 13. Gaat toch nergens over??

Daarnaast wordt het gebruikt bij plofkraken, het wordt gebruikt bij afpersen, onder druk zetten of gewoon ronduit voor de fun dingen vernielen. En niet ieder slachtoffer zal even lief zijn geweest, maar je mist de plank compleet met je opmerking.
Jammer, ik blijf jou wel serieus nemen. Vind al je comments wel wat toevoegen en vaak deel ik je mening.

I know, de maatschappij verhard en nee het voorbeeld wat jij aanhaalt is triest maar dat gebeurd ook.
Ik keur het ook niet goed ik kijk er alleen steeds minder vreemd van op dat het gebeurd. Mensen hebben een korter lontje, spelen voor eigen rechter. Ik geef aan hoe ik het ervaar.

De plank mis slaan neeeuh neuuuh vind ik te gortig.

Tis niet vreemd dat er steeds vaker geweld wordt gebruikt dmv C6/C8 of shells😁.
Meer mensen accepteren het niet als ze bedonderd worden en zetten extra kracht bij de boodschap😁.
Wanneer ik weer eens zon artikel lees denk ik niet direct wat sneu voor de slachtoffer meer van "der is er 1 stout geweest" 😁.

Ennn neeee ik zet niet aan tot....denk gewoon eem hardop.
Het is toch te debiel voor woorden dat iedereen zo'n kort lontje heeft en meent zich te moeten misdragen /verhaal halen met zware middelen.

Dat er dan ook nog 'begrip' voor dergelijke acties is, begrijp ik helemaal niet.

Dat maakt je namelijk onderdeel van het probleem en dus mede aanstichter van alle verboden en zaken die we als vw liefhebbers niet meer mogen.

Vanwege het karton en kleigewicht mogelijk een stuk veiliger in de straat, die micropotjes waaien zelfs bij windkracht 1 nog om.
Vandaar dat diverse merken begonnen zijn om die potjes groter en dus stabieler te maken zodat ze niet zomaar meer omdonderen.
Ben overigens wel voorstander van de Nederlandse vuurwerkwetgeving gelijk te stellen aan de Europese/EU wetgeving omtrent vuurwerk. Dan mag F3 consumentenvuurwerk (sier) tenslotte gewoon verkocht worden zoals in veel EU landen.
Dat zou ook eigenlijk al lang gebeurd moeten zijn.
Een deel van de basis van de oprichting van de EU was en is gelijke regels voor elk EU land zodat verspreiding van goederen binnen de EU simpeler zou worden en handhaving op de regels dus ook.
In plaats daarvan is o.a. NL dwars blijven liggen als het gaat om de regels omtrent vuurwerk.
F3 is in heel de EU (als ik het goed heb) toegestaan,alleen NL ? heeft ervoor gekozen om daarin niet mee te gaan en vast te houden aan deze regeltjes en die steeds verder uit te breiden op het gebied van dingen verbieden. :bonk:
En dat lijkt NL op meerdere vlakken te doen,dus niks simpeler en eenvoudiger vervoer van goederen,althans niet als je in NL moet zijn of het moet gebruiken als doorvoer locatie :frusty:

Wat betreft carbid schieten en stoken vanaf 10uur,daar heeft een deel van de vuurwerk liefhebbers zich al heel lang over verbaast.
Heel nederland mag pas vanaf 6uur iets afsteken en daar begint men s'morgens vroeg al met knallen die harder zijn dan wat de consument kan krijgen aan vuurwerk,maar dat mag wel 🤔
Alweer een voorbeeld van duidelijke en heldere nederlandse regelgeving 🤪

Vandaar dat diverse merken begonnen zijn om die potjes groter en dus stabieler te maken zodat ze niet zomaar meer omdonderen.

Een deel van de basis van de oprichting van de EU was en is gelijke regels voor elk EU land zodat verspreiding van goederen binnen de EU simpeler zou worden en handhaving op de regels dus ook.
In plaats daarvan is o.a. NL dwars blijven liggen als het gaat om de regels omtrent vuurwerk.
F3 is in heel de EU (als ik het goed heb) toegestaan,alleen NL ? heeft ervoor gekozen om daarin niet mee te gaan en vast te houden aan deze regeltjes en die steeds verder uit te breiden op het gebied van dingen verbieden. :bonk:
En dat lijkt NL op meerdere vlakken te doen,dus niks simpeler en eenvoudiger vervoer van goederen,althans niet als je in NL moet zijn of het moet gebruiken als doorvoer locatie :frusty:

Wat betreft carbid schieten en stoken vanaf 10uur,daar heeft een deel van de vuurwerk liefhebbers zich al heel lang over verbaast.
Heel nederland mag pas vanaf 6uur iets afsteken en daar begint men s'morgens vroeg al met knallen die harder zijn dan wat de consument kan krijgen aan vuurwerk,maar dat mag wel 🤔
NL is ziek.

F3 zeker niet toegestaan in heel europa.

Als jij in Duitsland met F3 in jouw bezit staande wordt gehouden en je hebt daar niet de juiste papieren voor, krijg je een dikke boete. En je bent je spullen ook nog eens kwijt want die worden in beslag genomen:

"In Nederland, Duitsland en België is categorie 3 vuurwerk verboden voor de consument. In landen als Denemarken en Frankrijk mag dit gewoon verkocht worden."

In Scandinavië (Voor zover ik het weet in elk geval Finland en Zweden) plus een aantal Oost-Europese landen is F3 vuurwerk gewoon vrij te koop. Waaronder de dus door mij voor legalisering zeer gewenste 50 mm kaliber potten (en wellicht ook compounds?).

Ja, zou mooi zijn. Je hebt hier alleen een paar problemen. Aan de ene kant de bestuurlijke paniekerij en naïviteit waardoor er extreme focus is op veiligheid en grote angst voor foutjes, eh...ongelukken en bijkomende vingerwijzen en vergoeden, verantwoordelijkheid. Dat vinden ze belangrijker dan opvangen criminaliteit, daartegen schermen ze liever met tekorten aan handhavers.
Aan de andere kant heb je een achterlijke cultuur van mongolen die met vuurwerk die handhavers bestoken met vuurwerk, en/of in dichtbevolkte gebieden als complete bavianen met het spul omgaan terwijl er een gebruiksaanwijzing op staat. Maar ja, die negeren ze (alcohol, groepsdruk, Oudhollands stoer regeltje-negeren) want het is toch feeeest jonguuuhh

Laatst bewerkt:
In Scandinavië (Voor zover ik het weet in elk geval Finland en Zweden) plus een aantal Oost-Europese landen is F3 vuurwerk gewoon vrij te koop. Waaronder de dus door mij voor legalisering zeer gewenste 50 mm kaliber potten (en wellicht ook compounds?).
Klopt en ook f3 compounds met daarin tot 4kg nem en max 50mm.. een droom compound waar je echt f4 mee kunt benaderen..helaas moet je vooral in zweden gelijk een tweede hypotheek afsluiten als je wat dingen wil aanschaffen want het is niet te betalen.

Ondanks dat er in andere landen f3 wordt toegestaan hebben zij wel allemaal wel weer eigen eisen zoals NL wat binnen de categorien niet wordt toegestaan.. vaak betreft het hier een verbod op knallers en matten. (Zweden, Noorwegen, Denemarken) Zwitserland ook maar is geen EU.

Zweden heeft bijvoorbeeld sinds een paar jaar de pijlen ook verboden net als wat buurland Noorwegen al had gedaan wat jaren ervoor.

Ik twijfel overigens of F3 niet inmiddels al helemaal verboden is in noorwegen en Denemarken.

Oostenrijk had ook vroeger F3 maar sinds een aantal jaren niet meer.

Als de lading kwalitatieve compounds op zijn bij de liefhebber zal er vaker naar BE/DE gereden worden om toch die paar mooie parels in je straat je hebben.

Ennnnn ik zie een toename in nog grotere illegale boxen ( Klasek,Triplex etc) wanneer de ramen trillen in menig sponning heb ik geen medelijden.

Goede vraag, word in ieder geval nog meer een stroop/zoektocht voor ons als freaks om de pareltjes te vinden.
Neem bijvoorbeeld de 1.2 Freestyle madness bewezen goed zonder kooi daar kan als freaks een run op ontstaan met als gevolg eerder kans op uitverkocht.

De illegale boxen zullen in opmars komen.

Dit is ook wel de nekslag voor knalcakes, of niet soms
Uiteraard, met maximaal 5% perchloraatflash kan je absoluut geen knalcake maken. Het is zelfs vaak 'moeilijk' om knalcakes in 1.3G te laten vallen, aangezien je met flash als effect al snel boven de 25% flash per tube zit ( = 1.1G ). Met een mine / een tail en wat (titanium)vonkjes is dat wel zo geregeld. Een beetje stijglading en een maximaal gevulde F2 flash salute had niet gekund officieel

Ik lees trouwens veel voorbeelden van producten met overduidelijk meer flash dan 5% perchloraat die dan zonder kooi zijn ( geweest ) en er bij wordt gezegd 'zie je wel, dit product is ook zonder kooi en had een harde burst dus het is wel mogelijk'. Het antwoord daar op wijst zichzelf wel neem ik aan

Uiteraard, met maximaal 5% perchloraatflash kan je absoluut geen knalcake maken. Het is zelfs vaak 'moeilijk' om knalcakes in 1.3G te laten vallen, aangezien je met flash als effect al snel boven de 25% flash per tube zit ( = 1.1G ). Met een mine / een tail en wat (titanium)vonkjes is dat wel zo geregeld. Een beetje stijglading en een maximaal gevulde F2 flash salute had niet gekund officieel

Ik lees trouwens veel voorbeelden van producten met overduidelijk meer flash dan 5% perchloraat die dan zonder kooi zijn ( geweest ) en er bij wordt gezegd 'zie je wel, dit product is ook zonder kooi en had een harde burst dus het is wel mogelijk'. Het antwoord daar op wijst zichzelf wel neem ik aan

Als je een artikel ziet wat te mooi is om waar te zijn als zijnde zonder kooi is het gewoon niet waar inderdaad. Het wordt voor de importeurs gewoon gokken dat bepaalde dingen niet eruit gepikt gaan worden door ILT. Want helemaal safe spelen zullen ze hopelijk niet doen.

Er zal best gespeeld worden bewust en onbewust met 6,7 of 8% maar dat lijkt mij ook lastig te controleren hier in NL. Het lijkt mij ook niet dat ze alle items die ze controleren open knippen en wegen ect..

We gaan het zien

Juist op dat laatste gaat t vaak "scheef" ,ministeries hebben te weinig mensen.
Dokters/medisch personeel/agenten/zorg personeel/chauffeurs,daar is ook een groot tekort aan.
Maar om de 1 of andere manier bekruipt me t gevoel dat er voor dit soort zaken bij IL&T,WEL zat mensen zijn,in welke vorm van opleidingsgraad dan ook,om vuurwerk te onderzoeken.
Of t dan leid tot een gefundeerd en deugdelijk rapport per item,dat laat ik in t midden,maar hiervoor lijkt een on eindige bron te zijn om zaken te keuren en te testen :bonk:

Klopt en ook f3 compounds met daarin tot 4kg nem en max 50mm.. een droom compound waar je echt f4 mee kunt benaderen..helaas moet je vooral in zweden gelijk een tweede hypotheek afsluiten als je wat dingen wil aanschaffen want het is niet te betalen.

Ondanks dat er in andere landen f3 wordt toegestaan hebben zij wel allemaal wel weer eigen eisen zoals NL wat binnen de categorien niet wordt toegestaan.. vaak betreft het hier een verbod op knallers en matten. (Zweden, Noorwegen, Denemarken) Zwitserland ook maar is geen EU.

Zweden heeft bijvoorbeeld sinds een paar jaar de pijlen ook verboden net als wat buurland Noorwegen al had gedaan wat jaren ervoor.

Ik twijfel overigens of F3 niet inmiddels al helemaal verboden is in noorwegen en Denemarken.

Oostenrijk had ook vroeger F3 maar sinds een aantal jaren niet meer.
Die worden in de nabije toekomst wel interessant voor velen, aangezien er in Nederland dan nog enkel fop- en schertsvuurwerk is toegestaan. Het verbieden van 1.3G in kooi is al een goede stap in die richting.
F4 75 mm cakes zijn trouwens ook schitterend. 3" shells in een pot van bijvoorbeeld 25 schoten. Man daar werd ik direct verliefd op haha. Bij gebruik door een ervaren liefhebber zoals de meesten hier, zijn ze bovendien even veilig als een 16 mm F2 pruttelpotje.

Al jaren geleden, toen veiligheidNL plotseling op de proppen kwam met erg dubieuze onderzoeksresultaten...
En wat denk je van Enschede? Dat gebruiken ze ook regelmatig. Maar de echte waarheid is nooit boven tafel gekomen. Journalisten en ook oud rechercheurs weten dat het aan alle kanten rammelt. Gemeente en andere controlerende instanties hebben daar gefaald. Maar dat zullen ze nooit erkennen. Het feit al dat zoiets in een woonwijk heeft gestaan....

Las ik hier of in ander topic dat over einde kooi pas daadwerkelijk halverwege jaar door politiek en instanties over wordt overlegd? Als dat al voor zomer lukt, best kans dat er toch uitloopjaar komt? En/of hoe gaan freakshops in voorjaar hier mee om qua aanbod? Al ideeën van die kant om hier te delen misschien?

Goede vraag, word in ieder geval nog meer een stroop/zoektocht voor ons als freaks om de pareltjes te vinden.
Neem bijvoorbeeld de 1.2 Freestyle madness bewezen goed zonder kooi daar kan als freaks een run op ontstaan met als gevolg eerder kans op uitverkocht.

De illegale boxen zullen in opmars komen.
Denk dar meer mensen naar Duitsland zullen gaan. Daar heb je gewoon 1.3 in de winkels liggen. En als je daar toch bent ff wat vuurpijlen mee😜

En wat denk je van Enschede? Dat gebruiken ze ook regelmatig. Maar de echte waarheid is nooit boven tafel gekomen. Journalisten en ook oud rechercheurs weten dat het aan alle kanten rammelt. Gemeente en andere controlerende instanties hebben daar gefaald. Maar dat zullen ze nooit erkennen. Het feit al dat zoiets in een woonwijk heeft gestaan....
In Enschede zat niet alleen vuurwerk... het was ook een opslagplaats voor het leger. Er zaten ook een zooi landmijnen opgeslagen daar.

Back
Bovenaan