Einde van producten in kooi.

Koet rept in zijn nieuwste video over dat naast spinners en fluit ook knal maar maximaal 0.5 gram flash per tube mag bevatten vanaf 1 oktober 2025. Dat zou betekenen dat we alleen nog tails, hummer, falling leaves cakes zouden kunnen kopen (of ploffer cakes). Weet iemand of dit klopt en zo ja hoe realistisch is het dat dit echt dit jaar er doorgedrukt wordt?

Koet rept in zijn nieuwste video over dat naast spinners en fluit ook knal maar maximaal 0.5 gram flash per tube mag bevatten vanaf 1 oktober 2025. Dat zou betekenen dat we alleen nog tails, hummer, falling leaves cakes zouden kunnen kopen (of ploffer cakes). Weet iemand of dit klopt en zo ja hoe realistisch is het dat dit echt dit jaar er doorgedrukt wordt?
nee dat klopt niet, heb ik hem ook al over aangesproken in die video, reactie staat onder zijn video.

Ik moet de concept tekst er nog even op naslaan, maar er kwam een interessante casus in me op. Een tijd geleden was er een topic waarin iemand contact had opgenomen met het IL&T. Concreet werd gesteld dat een particulier 1.3(G) mee mag nemen uit het buitenland. Nogmaals, ik ben de formeel voorgestelde tekstuele wijziging van het RACT even kwijt, maar hoe gaat dit straks zijn? Als er iets expliciet benoemd wordt over 1.4G voor consumenten/particulieren, moeten we zeer voorzichtig gaan zijn met het meenemen van 1.3G.

Ik moet de concept tekst er nog even op naslaan, maar er kwam een interessante casus in me op. Een tijd geleden was er een topic waarin iemand contact had opgenomen met het IL&T. Concreet werd gesteld dat een particulier 1.3(G) mee mag nemen uit het buitenland. Nogmaals, ik ben de formeel voorgestelde tekstuele wijziging van het RACT even kwijt, maar hoe gaat dit straks zijn? Als er iets expliciet benoemd wordt over 1.4G voor consumenten/particulieren, moeten we zeer voorzichtig gaan zijn met het meenemen van 1.3G.
1756293578509.png

Ja, dat weet ik daar verwees ik ook naar ;). Ik bedoelde het document waar letterlijk in staat wat de voorgestelde vervangende/aanvullende tekst aangaande gekooid vuurwerk, en spinners/fluit in staat voor de wijziging van het RACT.

Dan nog is die laatste zin wel erg vaag. Want wat betekend dat concreet dat 1.3G wel voldoet aan het RAC, welk soort zaken gaat dat dan nog om? Lijkt me niet dat niet meer 5% burst op enerlei wijze nog binnen 1.3G kan vallen toch? Dat zal allemaal wel 1.4 zijn.

Dan nog is die laatste zin wel erg vaag. Want wat betekend dat concreet dat 1.3G wel voldoet aan het RAC, welk soort zaken gaat dat dan nog om? Lijkt me niet dat niet meer 5% burst op enerlei wijze nog binnen 1.3G kan vallen toch? Dat zal allemaal wel 1.4 zijn.
Resumé: meer dan 5% burst betekent 1.3. Enkele zaken waar je aan kan denken betreft dat laatste zinnetje: chemische samenstellingen SAS/burst en de maximale hoeveelheden daarvan in grammage, maximale tube vulling, bij maximale tube vulling moet het eerste schot een mine zijn etc. Dit is gewoon een vorm van indekken om volledig te zijn. Dit soort dingetjes zal meneer agent aan de grens niet weten en dus ook niet op handhaven. Concreet: 1.3 meenemen uit DE mag met daarbij: max. 25kg, Nederlandse gebruiksaanwijzing en vuurwerk conform het RACT.

Laatst bewerkt:
Bij een grenscontrole kijken ze denk ik naar knallers en pijlen, en 25 kilo. Kan me niet voorstellen dat ze zo goed op de hoogte zijn van alle andere onmogelijke regeltjes van dit land ... :bonk:

Back
Bovenaan