Eetgewoontes & Recepten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Hoe ga jij het nieuwe jaar in? wat mag er bij jou op de tafel niet ontbreken?

Deel je eettradities met oud & nieuw, liefst met foto's en recept, zodat we van elkaar inspiratie op kunnen doen voor een nog mooiere jaarwisseling.

Eigenlijk leef ik die dag op oliebollen en slaatjes, de rest wat er staat raak ik eigenlijk nooit of nauwelijks aan :D

Eigenlijk gaan we elk jaar na de vietnamees dat wou mijn vader altijd, ondanks dat hij nu 2 jaar is overleden wil ik wel de traditie voorzetten ( en het is natuurlijk heerlijk eten )

Afgelopen jaar was mijn oom overdag te gast op oud en nieuw, en tussen neus en lippen door stelde er iemand een ritje naar de snackbar voor. Dus toen hadden we friet.

Lekker stoofpeertjes gestoofd in Port, kaneel, steranijs, kruidnagel en suiker.

IMG_20201005_192016.jpg

afgelopen jaar voor het eerst een winter BBQ gedaan, dat is me eigenlijk heel erg goed bevallen. dit jaar dus denk ik weer. Vlees op de BBQ ondertussen lekker wat stoken...heerlijk.

Eigenlijk gaan we elk jaar na de vietnamees dat wou mijn vader altijd, ondanks dat hij nu 2 jaar is overleden wil ik wel de traditie voorzetten ( en het is natuurlijk heerlijk eten )

Mooi gebaar, en een mooie traditie om in ere te houden.

Maak altijd wel wat kleine hapjes. Eiersalade, bladerdeeghapjes etc. Maar heel veel eet ik er zelf niet van...

Zit eigenlijk nu de vraag goed te lezen, dit was eigenlijk voor kerst.

met oud en nieuw krijg ik amper wat door me keel... veelste veel spanning

Haha heel herkenbaar. Na 2 uur komt de honger en dan vreet ik mij altijd helemaal vol met de overblijfselen.

Ook hier is de zin in eten amper aanwezig op de dag der dagen. Al hebben we altijd meer dan genoeg te eten, maar eet er amper wat van. Maar zodra het vuurwerk op is ga ik wel goed los, ff de schade inhalen.

Wij bakken na Sinterklaas altijd een heleboel rolletjes en kniepertjes. :D

Mijn moeder en ik zitten altijd in de garage. Garagedeur open, muziek aan en bakken maar. Die ronde bolletjes daar worden de kniepertjes van gemaakt.
20131222_191626.jpg

In dat gele emmertje zit het beslag voor de rolletjes. Dit beslag is ongeveer net zo dik als pannekoeken beslag.
20131222_191711.jpg

En hier wat resultaat na een half uurtje bakken. Veel kleur verschil, sommige gezinsleden hebben liever zo wit mogelijk, en ik heb liever dat ze wat langer gebakken worden, dus donkerder.
20131222_194828.jpg

Als de corona maatregelen versoepeld zijn ga ik misschien in duitsland stoken anders word het oliebollen en appel beignets bakken denk ik, afgelopen jaren geen tijd voor gehad uiteraard.

Eigenlijk leef ik die dag op oliebollen en slaatjes, de rest wat er staat raak ik eigenlijk nooit of nauwelijks aan :D
Ja joh slaatjes mee opgegroeid maar in mijn volwassenen leven nooit meer gedaan......misschien maar weer eens mee beginnen.

afgelopen jaar voor het eerst een winter BBQ gedaan, dat is me eigenlijk heel erg goed bevallen. dit jaar dus denk ik weer. Vlees op de BBQ ondertussen lekker wat stoken...heerlijk.

same hier, bbq aan en lekker stoken en bbq'en. Bevalt heel goed en is gezellig

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan