Eetgewoontes & Recepten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Scav

VWC Moderator
Forumleiding
Hoe ga jij het nieuwe jaar in? wat mag er bij jou op de tafel niet ontbreken?

Deel je eettradities met oud & nieuw, liefst met foto's en recept, zodat we van elkaar inspiratie op kunnen doen voor een nog mooiere jaarwisseling.

Albert heeft een pagina met allemaal lekkere hapjes en drankjes die bij deze gezellige avond horen. Let wel op, bij het bezoeken van deze gerechten kan het hongergevoel naar voren komen!

https://www.ah.nl/allerhande/recepten/R-L1383828429703/oud-en-nieuw-recepten

d16.jpg

Thanks Scav!

Ik ga zelf dit jaar kipnuggets maken en hamburgers. Daarnaast bladerdeeghapjes, oprollen en een stukje knakworst of kaas erin. Ook lekker met brie. Maar ben vooral benieuwd naar de ideeën van anderen.

Knipsel.PNG

Ik heb helaas geen foto's maar zelfgemaakte oliebollen,appelbeignets en bananenbollen mogen niet ontbreken.

Ik maak ook altijd zelf een heerlijke kaasfondue, daar heb ik geen recept voor want koken moet op gevoel en zo zit er dan ook elk jaar wel een aantal andere kaars soorten in. Het gourmet stel staat ook de hele avond aan, aangezien ik slecht kan eten die avond, kan ik mooi af en toe een klein hapje eten als ik weer even binnen ben. Ik probeer zoveel mogelijk zelf te maken en niks geen kant en klare dingen te halen.

Goed idee dingodile, brie in de bladerdeeghapjes! Ga ik ook doen komende jaarwisseling. Verder halen wij altijd oliebollen en maken we zelf appelbeignets.

En avondeten is meestal soep (zelfgemaakt) met stokbrood (zelfgemaakt door de bakker). Veel meer krijg ik over het algemeen niet weg die avond. Of eigenlijk middag, we eten om 5 uur zodat vanaf 6 uur onafgebroken gestookt kan worden!

Gedurende de avond komt er dan af en toe een bord met lekker hapjes voorbij, waaronder dus oliebollen, appelflappen en bladerdeeghapjes. Ook meestal van die mini kaasbroodjes en (vegetarische) balletjes. De oliebollen en appelflappen sla ik over het algemeen over, dat duurt te lang om op te eten :bonk:

Wat ook lekker is, zijn van die zelfgemaakte mini-loempia's. Ik probeer met met dit soort dagen altijd éxtra uit te leven. Lekker eten is belangrijk.

Ik maak bijvoorbeeld vaak ook zelf spareribs, die 2 dagen in totaal gemarineerd worden en daarna 4 uur de oven in gaan, om vervolgens nog eens een klein half uur te bbqen. Winterbbq zit er dit jaar denk ik niet in, maar wie weet.

Heerlijk topic!

Dit jaar gaat me schoonvader weer oliebollen bakken, deze komen er dus zeker bij. verder de gebruikelijk hapjes zoals wrapjes kaas worst nootjes e.d.
Dit jaar echter ook eigen gemaakte sate in saus en eigen gemaakte gehaktballetjes.

31-12, rond 18:30 (want 18:00 eerst naar buiten) een bak olderwetse stampot boerenkool (moos) naar binnen werken :)
Stevige bodem leggen voor de avond.
Rest v/d avond bekommer ik me nauwelijks om hapjes, zolang er af en toe maar een schaaltje voorbij komt :D

Het water loopt me al in de mond bij het lezen van al dat lekkers!

Hier meestal een uitgebreide borrelplank met allerlei kleine hapjes omdat er vaak nog gewerkt moet worden, en echt eten de stooktijd teveel bekort...

De verkoopdagen leven we op oliebollen,koffie, redbull, friet en zoveel mogelijk andere vette / suikerrijke producten, het lichaam vraagt er op den duur gewoon naar

Héél herkenbaar, Lars! :D En niet te vergeten: die onregelmatige eettijden! Ontbijten om 6 uur én nog een keertje om 9 uur. Lunchen om 15 uur. En avondeten om 21 uur :p

Altijd rond de middag een groot bak poffertjes met (suiker & boter natuurlijk) en dan in de avond wat stevige snacks

Om 17.55 warm ik de oven op voor een pizza, die er in gaat na de ergste 18u kruitkriebels gelucht zijn. Dan ergens 's avonds iets van een hapje, warme grillworst bv Hmmm, om niet met lege maag om 00u op straat te staan. Verder niks bijzonders en zeker niet die plastic stuiterdingen die voor oliebollen moeten doorgaan.

Visschotel met extra veel paling van de visboer mag hier niet ontbreken. Meestal eet ik die pas na 2:00. Voor die tijd eet ik misschien een oliebol of appelflap en drink ik tussen het afsteken door wat energiedrank of koffie.

Wij zitten altijd met een grote vriendengroep, hebben een flinke partytent in de tuin en onze gastheer heeft een heel mooi BBQ blok (groot verrijdbaar "keuken"blok met daarin een flinke BBQ (een echte, op kolen) en dan staat er nog een slowcook BBQ naast. Daarop gaan natuurlijk de standaard hamburgers, worsten en satestokers, maar op slowcook gaat aan het begin van de avond een mega steak en na 12 uur gaat er een zalm, makreel of andere grote vis op. Nee wij komen niets te kort. Uiteraard met, voor de niet afstekers, veel bier of wijn of andere drankjes en voor de afstekers alcohol vrij of fris en na het afsteken ook voor de afstekers bier of anders :holland:

Héél herkenbaar, Lars! :D En niet te vergeten: die onregelmatige eettijden! Ontbijten om 6 uur én nog een keertje om 9 uur. Lunchen om 15 uur. En avondeten om 21 uur :p

In het zuiden gingen we gewoon 20 tot 24 uur door op de verkoopdagen.. Dan leefde je echt op RedBull en Oliebollen/ vette snacks.. Lekker ongezond maar echt broodnodig.

Stokbroodje met gerookte zalm is altijd wel een soort traditie. Voor de rest boeit het me niet veel. Vreet alles wat los en vast zit. Vorig jaar zaten we nog ff bij de Mac rond een uurtje of 20.00 haha.

Stokbroodje met gerookte zalm is altijd wel een soort traditie. Voor de rest boeit het me niet veel. Vreet alles wat los en vast zit. Vorig jaar zaten we nog ff bij de Mac rond een uurtje of 20.00 haha.

Oh, dat zou ik toch echt niet kunnen. Dan mag je stoken en dan sta je bij de mac te wachten op je eten en dan nog opeten, zou mij echt veel te lang duren allemaal!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan