Eerste knallen al gehoord?

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Hebben jullie de eerste knallen van dit jaar al weer gehoord of heb je zelf al wat afgestoken?. De winter zit eraan te komen en daarbij ook het vuurwerk.

Heb jij al knallen gehoord en wanneer begin jij zelf met knallen ?

Regelmatig in de weekenden is er wat te horen ik denk veelal strandfeestjes en bruiloften.

Dit jaar is het nog maar de vraag of er gestookt wordt in Nederland.
Voor een kust bewoner ben je niet even 'zo' in DE, dus worden de opties afgewogen mbt een huisje in DE huren.

Alle mogelijkheden worden nog bekeken.

Niet nu in augustus. Vaak begint het geknal in Middelburg ergens in december.

Als kind werd ik helemaal enthousiast van het vroege geknal, soms al wat in oktober/november. Ik had hele theorieën over hoe het (illegale) geknal inspirerend zou zijn voor andere liefhebbers om ook al wat af te gaan steken en zodoende het geknal in stand te houden.

Als tiener ging ik om 10.00 al wat astronauten/shising crackers, lady crackers en grondbloemen afsteken. Nu knal ik niets meer, ik heb alleen wat sierwerk. Nu kan ik het geknal nog wel waarderen maar ik zie graag dat ze het beperken tot oud-en-nieuw. Soms schrik ik als ze dichtbij mijn woning hele harde illegale knallen afsteken. Zelf heb ik nooit illegaal spul gekocht.

Mijn broer heeft ooit nog eens enorme rode illegale rotten gehad, zo groot als een dynamietstaaf. Die zagen er indrukwekkend uit. Ik heb ze nooit afgestoken zien worden. Ze moesten uiterst geheim blijven, ook voor mijn ouders die van niets weten. Hij heeft ze elders met zijn vrienden afgestoken.

Het is hier nooit gestopt.. gister nog een aardig doosje de lucht in zien gaan bij ons in de wijk. Iedereen moest er toch vanaf voor 1 augustus ;)

Ik vraag me af of het met het verbod te maken heeft of niet. Maar na 1 augustus is er alleen maar meer de lucht in gegaan en niet te zuinig ook. Het knalt redelijk al een paar weekjes.

Ik weet zeker het blijft niet stil dit jaar en er genoeg te zien zal zijn omdat het iedere dag wel prijs is.

Hier gisteren einde van de middag in de verte een potje. Verder stil.

Nieuwste video van Pyroteamdelft hoor je dat het niet bepaald storm loopt in Baarle. Had toch stiekem wel gehoopt en eigenlijk verwacht van wel. Hopelijk komt het nog los allemaal en hebben we een knallend nieuw jaar.

Hier gisteren einde van de middag in de verte een potje. Verder stil.

Nieuwste video van Pyroteamdelft hoor je dat het niet bepaald storm loopt in Baarle. Had toch stiekem wel gehoopt en eigenlijk verwacht van wel. Hopelijk komt het nog los allemaal en hebben we een knallend nieuw jaar.
Was er vanochtend en zag toch echt wel mensen hun inkopen doen. Het was inderdaad niet spectaculair druk, bij knalgoed prima daar kochten mensen ook wel. Maar ook bij knalgoed niet spectaculair druk. Meestal oktober dan gaan mensen kopen door herfst acties en dan kan het druk zijn.

Was er vanochtend en zag toch echt wel mensen hun inkopen doen. Het was inderdaad niet spectaculair druk, bij knalgoed prima daar kochten mensen ook wel. Maar ook bij knalgoed niet spectaculair druk. Meestal oktober dan gaan mensen kopen door herfst acties en dan kan het druk zijn.
Bij knalgoed was laatst bijna alles al uitverkocht haha

Ik vraag me af of het met het verbod te maken heeft of niet. Maar na 1 augustus is er alleen maar meer de lucht in gegaan en niet te zuinig ook. Het knalt redelijk al een paar weekjes.

Ik weet zeker het blijft niet stil dit jaar en er genoeg te zien zal zijn omdat het iedere dag wel prijs is.

Met vrienden en familie eind Augustus de Iro Kin Beauty stoken was de bedoeling, maar helaas gooide wind roet in het eten.
Die heeft diegene dus weer netjes opgeslagen, volkomen terecht, want dat is een prachtige bak die je windstil wil stoken..

Verder gaat hier bijna elk weekend wat de lucht in, in de directe omgeving.
Helaas bijna altijd te ver weg om wat te kunnen zien dus ik hoor het alleen maar.

Dan spreek ik over de Haagse kust...

Dat is eigenlijk al vanaf 1 Januari, met een kleine dip door de droogte in Juni/Juli.

En wat ook opvalt is dat er vaker knalcakes overdag worden gestookt, of juist pas rond 01:00 dikke cakes/compounds.

Een poosje terug werden er ook pijlen afgestoken waar ik niet zo blij mee was omdat die op mijn dak belandde...
Maar ik heb alle begrip voor burgerlijke ongehoorzaamheid.

Pijl 1.jpg

Met vrienden en familie eind Augustus de Iro Kin Beauty stoken was de bedoeling, maar helaas gooide wind roet in het eten.
Die heeft diegene dus weer netjes opgeslagen, volkomen terecht, want dat is een prachtige bak die je windstil wil stoken..

Verder gaat hier bijna elk weekend wat de lucht in, in de directe omgeving.
Helaas bijna altijd te ver weg om wat te kunnen zien dus ik hoor het alleen maar.

Dan spreek ik over de Haagse kust...

Dat is eigenlijk al vanaf 1 Januari, met een kleine dip door de droogte in Juni/Juli.

En wat ook opvalt is dat er vaker knalcakes overdag worden gestookt, of juist pas rond 01:00 dikke cakes/compounds.

Een poosje terug werden er ook pijlen afgestoken waar ik niet zo blij mee was omdat die op mijn dak belandde...
Maar ik heb alle begrip voor burgerlijke ongehoorzaamheid.

Bekijk bijlage 1827777
Zonde wil je een mooie bak afsteken kan het niet door wind. Gelijk heb je heb ik met een conische fontein van loots, adviseerde dat het windstil moest zijn dus weer in de opslag bij de rest. Sommige dingen zijn te mooi om af te steken.

Pijlen op dak is niet prettig heb ik ook last van schuiven de dakgoot in. Maar inderdaad geniet mee ervan wat mensen afsteken en burgerlijk ongehoorzaamheid waardeer ik ook.

Ik spreek over Dordrecht wat mij opvalt is dat het zo 23:45 begint te knallen, maar om 01:30 hoor ik ook nog veel. Knalcakes niet maar wel doffe dreunen in de verte en kan ook niks zien. Siervuurwerk soms met mazzel dat ik op de juiste plek ben anders ook niet. Het begint dagelijks kan wel merken dat het september wordt.

Zonde wil je een mooie bak afsteken kan het niet door wind. Gelijk heb je heb ik met een conische fontein van loots, adviseerde dat het windstil moest zijn dus weer in de opslag bij de rest. Sommige dingen zijn te mooi om af te steken.

Pijlen op dak is niet prettig heb ik ook last van schuiven de dakgoot in. Maar inderdaad geniet mee ervan wat mensen afsteken en burgerlijk ongehoorzaamheid waardeer ik ook.

Ik spreek over Dordrecht wat mij opvalt is dat het zo 23:45 begint te knallen, maar om 01:30 hoor ik ook nog veel. Knalcakes niet maar wel doffe dreunen in de verte en kan ook niks zien. Siervuurwerk soms met mazzel dat ik op de juiste plek ben anders ook niet. Het begint dagelijks kan wel merken dat het september wordt.

Zeker zonde, maar het is wat het is. Zo'n box is te duur en mooi om dan toch te stoken, uiteraard ging er wel iets de lucht in. ;)

En een uurtje geleden ofzo nog een 19/25 shots cake hier om de hoek!

Zag alleen de flitsen en dat was het wel helaas...
Maar het geluid van zo'n lancerende bombette spitst bij mij altijd direct de oren en toch ff door een paar ramen kijken of ik wat zie haha.

Mensen kijken/zeggen op dat moment ook zo van: wat ben jij nou aan het doen joh?

JAAAH WAT DENKIE, BEN JE DOOF OFZO!!?? VUURWERK BUITEN JOI!

Ik houd van dat gevoel. 😍

Zeker zonde, maar het is wat het is. Zo'n box is te duur en mooi om dan toch te stoken, uiteraard ging er wel iets de lucht in. ;)

En een uurtje geleden ofzo nog een 19/25 shots cake hier om de hoek!

Zag alleen de flitsen en dat was het wel helaas...
Maar het geluid van zo'n lancerende bombette spitst bij mij altijd direct de oren en toch ff door een paar ramen kijken of ik wat zie haha.

Mensen kijken/zeggen op dat moment ook zo van: wat ben jij nou aan het doen joh?

JAAAH WAT DENKIE, BEN JE DOOF OFZO!!?? VUURWERK BUITEN JOI!

Ik houd van dat gevoel. 😍
Dat erken ik wel als ik een knal hoor wil ik het zien. Maar weet ook wel dat ik kansloos ben want inderdaad te ver weg. Maar flitsen zie ik wel of ik sta op het juiste moment op de juiste plek heel soms.

Bij ons verkopen ze weer cat 1 en dat zag ik wel weer voor het eerst in veelvoud. Dat was wel lekker de rook en de lontjes die ze aansteken. Kinderen zijn weer op dreef. Oudjaar is weer onderweg en dat merk ik wel met cat 1 al was het kwa knal/sier zeer stil vandaag. 1 singleshotje een zena shockie en dat was het hahaha

Back
Bovenaan