Eerste knallen al gehoord?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja? Als moderator vind je wel goed dat er buiten toegestane tijden gestookt wordt?
Hangt er m.i. een klein beetje vanaf hoe/wat. Stille cat2 fontein of bijv crosette cake op een beetje normaal tijdstip kan iemand vrijwel onmogelijk hinder van ondervinden. Ok, het mag niet, maar krijg je sneller begrip voor, dan tokkieknallers.

Een keer een cake in de avond (zeker in een weekend) kan ik zeker waarderen, en geeft (denk ik) ook niet zoveel overlast. Pas echter op een doordeweekse avond rond 22.30 uur zo'n gigantische pleuris knal, dat trek ik bar slecht ....

Inmiddels af en toe een pot te horen in de avonden, qua zware knallers valt het gelukkig nog mee. Die verpesten het draagvlak namelijk, zeker onder invloed van de media met hun anti vuurwerkpropaganda.

Onlangs echtgenoot van een patiënt van me getroffen door stuk beton/klei van een illegale knaller tijdens het fietsen. Op z'n lip. Stelletje middelbare scholieren die onderling tof aan het doen waren, dachten ze.... gewoon overdag.

Hier dit weekend een box af horen gaan in de verte. Lekker geluid blijft dat dan toch wel. Zal nu het november is wel meer komen.

Ik moet eerlijk zeggen dat het nog vrij rustig is de laatste weken. Normaal hoor ik juist tussen januari en augustus heel veel....denk veel feestjes enz.

Je merkt dat de avonden donkerder zijn geworden. De laatste tijd hoor je hier regelmatig wat de lucht in gaan, zelfs overdag al een paar keer wat gehoord. Persoonlijk kan ik er wel van genieten.

Van de week was hier zo’n harde klap.. dat ze in de buurtapp meteen begonnen te vragen of er een pinautomaat was opgeblazen ergens..

Een tijd terug was het hier ieder weekend raak, maar de laatste tijd is er weinig te horen.

Inmiddels is het eerste (illegaal)vuurwerkmisbruik / vandalisme van dit najaar hier ook een feit.

Zelfs in het linkse bolwerk waar ik me momenteel bevind hoor je regelmatig knallen. Vorige week ging er zelfs een compound de lucht in die wel een paar minuten duurde. Snap ik wel, het weer is de laatste tijd echt perfect!

Hier soms paar losse knallen of een cake. Vandaag alleen ineens veel meer vuurwerk. Helaas weinig gezien nog. Zojuist paar flinke compounds gehoord en 1 afsluitend met salutes.

2 maand geleden hoorde ik een stuk meer dan nu. Maarja, het gaat over het algemeen prima los hier.

Gisteravond is er in de buurt wel het e.e.a. de lucht in gegaan.
Hoorde losse knallers,singleshots en zelfs iets van compound 😎

Gisteren bij mijn ouders genoten van een aantal cakes die de lucht in gingen. Prima zicht op 4 hoog.
En toch blijft het apart dat in een links bolwerk waar mijn ouders wonen (Wageningen) er voor de jaarwisseling meer vuurwerk wordt afgestoken dan in de boze nieuwbouwwijk waar ik woon (Tiel).

Of het nog steeds zo is weet ik niet.
Maar Tiel was in elk geval jaren terug nog behoorlijk streng van de kerk om t zomaar te noemen.
Dat was wel altijd een combi die ervoor zorgde dat die mensen niks/zeer weinig met dingen zoals vuurwerk op hadden of er aan uitgaven.
Zo werkte het ook in het dorp waar ikzelf vroeger jaren woonde,de oudere garde van de kerk moest er weinig van hebben,zo werden de kinderen ook opgevoed.
Want van dat geld kan je "zinnigere dingen" doen,vul voor jezelf maar in wat dat dan mocht wezen. 🤔

Hier was het dit weekend rustig.. afgelopen weekend was het een 15-20tal minuten lang raak vanuit 1 hoek. Kon het mooi vanuit mijn achtertuin zien.

Love it

Denk dat een aantal mensen hier in de buurt zich vergist hebben er de datum en denken dat het oud en nieuw is. Wat wordt er veel gestookt deze avond zeg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan