Eerste en laatste jaar van 25 gram per tube e.a.?

een goede 25 grammer zal in mijn beleving altijd een voller effect geven,
maar zet je een goede 15 grammer tegenover een [SUP]slechte[/SUP] 25 grammer zal je het verschil amper zien.
en 25 gram wil niet gelijk zeggen top effect.

Ik heb bijv broekhoff 2 pack extreme, is 15 gram per schot maar hele dikke effecten in mijn beleving.
Het voordeel vind ik wel dat er meer oude toppers verlaagd zijn in prijs
dus ik laat het in het midden, ik zou willen dat het zo zou blijven maar als het terug gaat naar 15 gram zijn er genoeg goede alternatieven.

Dit is volgens mij een China filmpje, dan zie je meer maar je krijgt minder in werkelijkheid:p niet te vertrouwen die filmpjes

--pyro99:bye:

IK ben het met beide stellingen eens met uitzondering van het rode zinnetje:p na het afsteken van het Buurt ass. xxl van Rubro ik had namelijk de pech dat alle grote 25gr blokken al uitverkocht waren maar voor mij was dit toch geen slecht alternatief.
Zelf denk ik ook dat het kaliber van de tubes ook een rol speelt zo heeft Buurt ass.xxl(zijn er veel meer van met dit kaliber) 15gr per tube met een kaliber van 30mm terwijl er ook cakes zijn met 20/25mm caliber.

ik vind dit topic best veel verwarring brengen, zullen de doorlontbakken er volgend jaar wel of niet zijn? want dan kan ik er rekening mee houden met me lijstje:D

--pyro99:bye:

Het verschil zou hooguit zijn dat ze als pakket verkocht worden, de mensen kennen ze nu toch al, dus pakket + dubbele lonten :)

tja dat alles weer terug word geschroefd hoeft van mij niet .
ik snap niet wat ze daar aan veiligheid mee terug winnen .
ik heb dit jaar weinig narigheid ondervonden aan die 25 gram per tube .
maar goed we moeten weer moeilijk doen

Wat ik tot zover gehoord heb is dat de doorlontbakken verkrijgbaar zullen zijn, maar dat ze niet meer in de hoedanigheid van doorlontbak mogen worden aangeprezen....

Reclame op die manier is verboden en daar zal op worden gehandhaafd.

Wat ik tot zover gehoord heb is dat de doorlontbakken verkrijgbaar zullen zijn, maar dat ze niet meer in de hoedanigheid van doorlontbak mogen worden aangeprezen....

Reclame op die manier is verboden en daar zal op worden gehandhaafd.

Het moet inderdaad gewoon als pakket met losse cakes, met reservelont verkocht worden. Verkoop als doorlontdoos is/was/wordt verboden en strafbaar. Informatie erover geven door winkelpersoneel en/of door anderen in de winkel is tevens verboden. Net als het doorlonten zelf.

Het moet inderdaad gewoon als pakket met losse cakes, met reservelont verkocht worden. Verkoop als doorlontdoos is/was/wordt verboden en strafbaar. Informatie erover geven door winkelpersoneel en/of door anderen in de winkel is tevens verboden. Net als het doorlonten zelf.

Mee eens,
Grappig dat je dit zegt over winkelpersoneel en informatie.
Ik ging een deel van mijn vuurwerk halen en de persoon nast mij had zo een doorlont pakket.
Waarop desbetreffende winkelier hem haar fijn uitlegde hoe ze aan elkaar te binden etc etc:3
Tja

Zo was ik bij een winkelier waarbij men niet eens wist dat zo´n box doorgelont kon worden haha. En tja, tegenhouden doe je t niet. En ik vind t wel relaxed hoor. 1 lontje aansteken en 1,5 minuut kunnen kijken.

Er zijn zeker effecten die baat hebben bij meer grammen dan de 15 gram. Te denken valt aan glittering willows, goede palmen, zware hummers, tourbillon of echt volle gouden effecten.

Voor peonies, salutes etc heeft het te weinig waarde. Je krijgt dikkere sterren, maar het boeket zal niet veel groter worden. Dit zie ik nu te veel gebeuren, standaard effecten pimpen, zodat het meer lijkt. Volstrekt onzinnig, want als je al goede 15 grams producten hebt is het verschil te verwaarlozen.

Ik denk dat het verstandig is als importeurs het voordeel van 25 gram gaan gebruiken om de lastigere effecten eens goed uit te gaan werken. Dan ontstaat er een creatieve meerwaarde.

Helemaal mee eens! Er zjjn inderdaad effecten,die beter tot hun recht komen,met dat aantal grammen. Effecten van bijv de JW45 Gold glittering chrysanthemum with color tips w/color tails,of de JW111 Flower crown chryanthemum to emerald (Of met meerdere kleurtjes),zijn nu goed mogelijk. Om maar wat te noemen. Alleen tja nu nog iemand,die het aandurft.

Het grote voordeel hiervan lijkt mij zoals hier in dit topic al eerder aangegeven is, dat je niet meer persee naar het buitenland moet om vuurwerk te halen met meer kruitinhoud. Het lijkt mij erg goed als je dat gewoon goed weet te controleren hier in Nederland. Het is toch goed als het geld wat word uitgegeven in Nederland blijft (even uit het oog van het kabinet bekeken) Verder willen mensen die weleens illegaal vuurwerk hebben ook een soort van compensatie, waardoor ze misschien wel stoppen, omdat het nederlandse vuurwerk ook erg mooi is, als er 25 gram per tube in zit.

In mijn ogen is het gewoon een win/win situatie. :) Maar goed, wie ben ik? :p

nou r@lph ik denk dat jij wel iemand bent die gelijk heeft volgens mij .
want de eerste 200 grams blokken waren ook om het illegale circuit wat wint uit de zeilen te nemen .

nou r@lph ik denk dat jij wel iemand bent die gelijk heeft volgens mij .
want de eerste 200 grams blokken waren ook om het illegale circuit wat wint uit de zeilen te nemen .

Je bedoeld 500gr:)
Maar ik ben benieuwd wat de toekomst brengt.
25gr per schot vind ik wel een plus punt!

Je bedoeld 500gr:)
Maar ik ben benieuwd wat de toekomst brengt.
25gr per schot vind ik wel een plus punt!

nee men is eerst begonnen met 200 gram en omdat het zo n succes was hebben ze de boel pas opgehoogd .
dat is wat ik voor de geest heb .
eind jaren 90 was schuurmans 1 van de eerst die met 200 grams blokken gekomen .
die vielen toen onder de ( professioneele ) diamond serie .
en broek hoff begon toen ook met de crown colection .
dat is wat ik nog weet .
die 500 grams regeling is pas in 2006 pas in werking gegaan .
maar goed dat weten we allemaal wel

Ach echt iets voor nederland veilig vuurwerk verbieden/demoniseren en onveilig spul promoten zoals aansteeklonten

Dat is sarcasme, denk ik. Omdat er van een rotje al een ''bom'' wordt gemaakt en dus gevaarlijk is, kan je met een aansteeklont ook gevaarlijk zijn door het op iemand uit te drukken en dus te verwonden.

Als ik het verkeerd heb kan je het berichtje wel verwijderen/vergeten:p

Het gaat er om dat men altijd lopt te ouwehoeren over onveilig alleen omdat het bv uit belgie komt (ging altijd om profblokken)die wat mij betreft veiliger waren dan ons spul omdat ze tenminste niet om kunnen pleuren.maar er geen problemen mee hebben om aansteeklonten te promoten waarbij ze al blazend op het lontje met hun BAKKES 10 CM BOVEN HET VUURWERK HANGEN

Aansteeklonten zijn niet helemaal veilig omdat om het vuurwerk aan te krijgen je hard moet blazen en je zo vaak boven het vuurwerk gaat hangen :bye:

Dat is meestal zo inderdaad. Alleen perfectionist als ik ben; de lont is veilig, het gebruik alleen veelal niet (omdat men niet kan/wil).

:)

Back
Bovenaan