Een revolutie op vuurwerkgebied

moontan

VWC lid
Een revolutie op vuurwerkgebied

Van een revolutie, een doorbraak op vuurwerkgebied, kan je zeker spreken als een importeur liefhebbers/freaks uitnodigt voor een open huis en samen met die freaks vuurwerk gaat testen waarbij ook de mening van die freaks wordt gevraagd en dat die mening zelfs een doorslaggevende rol kan spelen in de uiteindelijke productkeuze.
Nog nooit vertoond in Nederland en het overkwam ons vandaag, zaterdag 27 maart 2010.

Enige tijd geleden nam Barnt Masselink van Lesli Vuurwerk contact met ons op en nodigde ons uit, samen met FPM, voor een speciale avond voor freaks.
Uiteraard namen wij deze uitnodiging in dank en met veel plezier aan en zo reisden wij gisteren af naar de vestiging van Lesli in Lichtenvoorde.

Bij aankomst werden we verwelkomd door maar liefst 4 mensen van Lesli die allemaal hun vrije zaterdag avond speciaal voor ons hadden opgeofferd:
Barnt Masselink (PR, creative), Niels de Lauré (verkoopmarketing), Patrick Pleyte (verkoopadviseur) en Dirk (inkoop)

“Welkom to freak show Lesli 2010” stond er op een groot bord te lezen, een bijzonder leuke ontvangst in de showroom viel ons ten deel.
Niels vertelde in het kort over het programma van de avond en over de reden van de uitnodiging. Lesli is van mening dat het internet en vooral de vuurwerk websites de laatste jaren een steeds grotere rol zijn gaan spelen.
Consumenten en winkeliers komen steeds vaker op internet, naast het kopen en bestellen van vuurwerk kan men op de vele online vuurwerksites vuurwerk filmpjes zien, waarmee men nog beter een keuze kan maken welk vuurwerk men moet kiezen.
Lesli wil op deze ontwikkelingen inspringen door van tijd tot tijd de mening van de liefhebbers te vragen.

Na deze intro van Niels, mochten we onder het genot van een glaasje fris de showroom bekijken, en onze ogen waren meteen gericht op de dummy, s van een aantal nieuwe producten die waren uitgestald.
Lesli komt dit jaar op de markt met een zeer exclusieve nieuwe lijn genaamd : Old Dutch collectie. De labels van deze collectie ogen zeer fraai.

In de showroom kregen we gelijk een paar cadeautjes overhandigd: een lichtgevende cap, en een pakje thunder crackers daterende begin jaren 80.
Na het bezoek aan de showroom hebben we een aantal bunkers bezocht.
Een enorm gebouwen complex, 52 bunkers met ieder 50 ton inhoud.
We hebben de sprinklers en de waterpomp gezien, en we kregen uitleg over de logistiek tijdens de drukke verkoopdagen.
Het gaat goed met Lesli (ruim 400 verkooppunten en een marktaandeel van 30%).
Er komt uitbreiding dit jaar in het aantal bunkers.

En toen kwam het moment suprême: wij gingen met zijn allen in onze eigen auto,s een tochtje vlak over de grens maken, een klein plaatsje in Duitsland om het vuurwerk te gaan testen.
Eerst uitgebreid singleshots getest, en tussendoor op een ontspannen wijze een hoop lol met elkaar gemaakt.
Even gewacht tot het wat schemerig werd, en toen kwamen de overige producten aan de beurt.

In totaal werden er 40 producten getest, varierende van fontein, pijl tot cake,s
Door Lesli was gevraagd om onze mening over die producten uitgebreid op de shooting list te vermelden. Onze mening over het product: kwaliteit, effecten in verhouding tot de prijs.
Ik moet zeggen: ik heb een serie schitterende producten voorbij zien komen.
De goede lijn die Lesli in 2009 heeft ingezet met Pyroshopper (budgetvuurwerk) wordt met deze nieuwe serie van vanavond uitstekend doorgezet.
Wat mij het meest heeft aangesproken is de diversiteit in effecten, kleuren, maar vooral de harde burst van de cake,s.
Op verzoek van Lesli mogen we nog niet al te veel inhoudelijk op deze nieuwe producten ingaan (concurrent kijkt en leest mee) maar geloof mij: Lesli komt met hele verassende nieuwe dingen op de markt tegen betaalbare prijzen.
En dat was de mening van alle aanwezige freaks van vanavond.
Later in het jaar weten we meer, Vuurwerkcrew en FPM worden uitgenodigd voor de demo in september in het nieuwe pand.

Als klap op de vuurpijl werden we uitgenodigd voor een heerlijke maaltijd in een nabijgelegen Duits restaurant. Tijdens de maaltijd hebben we uitgebreid het vuurwerk van de avond geëvalueerd en heeft Niels ons bedankt voor de komst en voor onze mening.
Namens de freaks heb ik de mannen van Lesli bedankt voor deze geweldige leuke avond maar vooral voor de erkenning van de vuurwerkwebsite,s.
Ik zie het als een enorme doorbraak, zelden hebben freaks zo dichtbij een importeur gestaan en zelden is zo overduidelijk om onze mening gevraagd.
Lesli: bedankt voor deze onvergetelijke avond.!!!

Voor de statistieken:

Namens de freaks waren vanavond aanwezig:

Fred (Moontan) Vuurwerkcrew
Michel (Jawe) Vuurwerkcrew
Gerco (Cigarman) Vuurwerkcrew
Marco (Ylke) Vuurwerkcrew
Michael (Pyromaniac) Vuurwerkcrew
Hans (Son-T) FPM
Mickey FPM
Elmar FPM
Joost Vuurwerkpagina

Het was een gezellige en onvergetelijke avond waarbij Lesli openheid naar de liefhebbers toe en de meningen van ons de boventoon waren.
Uniek om op deze manier een samenwerking te hebben.
Hierbij wil ik Barnt Masselink,Niels de Lauré,Patrick Pleyte en Dirk hartelijk bedanken voor de geweldige dag.

Aantal foto's die ik gemaakt heb van die dag.
Foto-ZJOVQDFH.jpg

De leuke ontvangstbord voor de freaks.
Foto-YGZEUTYH.jpg

Klassieke knallers,kosmosnauten en thunder crackers.
Foto-KTP7LKWB.jpg

Foto-46TYV8RL.jpg

De zeer exclusieve nieuwe lijn: Old Dutch collectie
met strakke labels. Deze zal bestaan uit 22 producten met daarin 7 uit de bestaande collectie.
Foto-7DBTSTOK.jpg

Foto-KZZYEDI8.jpg

Een gedeelte van de showroom die ze opnieuw willen inrichten waar dan ook een museum erbij komt.
Foto-QQ8TQLAQ.jpg

Foto-LMNINXTT.jpg

Foto-Z74VKGUZ.jpg

Een gedeelte van het complex.
1 van de vele bunker rijen.
Foto-ZIGPZS8G.jpg

Foto-IBCXO47X.jpg

De waterpomp.
Foto-GDWNUZ63.jpg

Deze stuk weiland wordt in de toekomst verder bijgetrokken bij de complex.
Foto-EBUJLCCK.jpg

Foto-KQKO6EEQ.jpg

Afsteekplek in Duitsland.
Foto-CLWTYX6T.jpg

Foto-H3SXPOCP.jpg

Laatst bewerkt:
Ja, wat moet ik zeggen ten eerste FRED (MOONTAN) hardstikke bedankt voor de uitnodigiging.
Ten tweede LESLI hardstikke bedankt en vooral Barnt Masselink, Niels de Laure, Patrick Pleyte en Dirk voor deze byzondere uitnodiging, bedankt.

Het is geweldig dat wij een heel open blik kregen over de gedachtengangen en richtlijnen van LESLI betreffende het cosumenten vuurwerk.
Ik kan jullie vertellen dat er heel wat staat te verwachten van LESLI op vuurwerk gebied, wat zijn deze mensen goed bezig en met passie.
Vooral de nieuwe collectie van "de old dutch"wordt heel bijzonder.
Hoop dat ik Patrick niet te veel Fluit heb opgedrongen haha.

Tijdens het schieten van de sample's van de nieuwe producten heb ik soms even staan kijken van de kleurencombinaties en de burst die soms hard en wijd over kwam.
Hoop dat de pijlen er door heen komen, deze vond ik prachtig en de mensen die er bij waren weten dat ik nummer 3 op de schietlijst bedoel meer mag ik niet zeggen.
Vooral PYROMANIAC hij had ze op de schoot gehad, heb je ze allemaal afgegeven hahaha.
Ook op fontein gebied staat er wat te wachten hoop dat deze in productie wordt genomen maar ook hierover mogen wij niets zeggen en hebben hier de volste begrip voor.

Tijdens het eten in een steakhouse in Duitsland was de sfeer buitengewoon, en vooral de serveersters wat vooral bij Niels in smaak viel.
De gesprekken over het vuurwerk en de nieuwe producten was heel gezellig en intressant hoe met onze meningen wordt omgegaan en deze waren serieus.

Moontan, Jawe, Cigarman, Pyromaniac (vuurwerkcrew) en Son-T, Mickey, Elmar (FPM)) en Joost (vuurwerkpagina) bedankt voor de gezellige avond.

Hoop dat we mekaar weer zien bij de grootse opening in September van LESLI te Lichtenvoorde kan nu al niet wachten.

Groeten Ylke

Heel slim van Lesli om de basis van de info op internet zo bij de marketing te betrekken. Het gebeurde door middel van bedrijfsbezoeken en demo-uitnodigingen al meer, maar Lesli gaat er nu nog een stapje verder in. Ze zijn dus eindelijk gaan inzien dat het de investering zeker weten waard is. Ze werken zo samen met die liefhebbers die de brug tussen kwaliteit en afzetmarkt vormen, en krijgen zo hét beste beeld over hun eigen aanbod.
Zelf zeggen ze 'de concurrent kijkt en leest mee' en dat hebben ze zelf natuurlijk net zo goed gedaan door Witte Tentenverhuur te volgen in de Nederlandse naamgeving van cakes.

Lesli laat zien hoe ze hun marktaandeel van 30% hebben verkregen en nu behouden, consolideren en misschien zelfs nog uitbreiden? En voor 'ons freaks' is het natuurlijk een eer er zo gastvrij bij betrokken te worden en zo vroeg nieuw spul te zien (helaas wel exclusief voor de aanwezigen). Maar er wordt natuurlijk ook wel op een hele slimme manier gebruik van 'ons' gemaakt, met een hapje en een drankje als bedankje. En dat werkt.

Fred je haalt de woorden letterlijk uit ons mond, het was ontzettend gezellige avond.

wil de mannen van Lesli vuurwerk ontzettend bedanken voor de gezelligheid, openhartigheid en leerzame avond en dat we eens mochten meekijken wat allemaal afspeelt in een grote importeur.

Heren van VWC,FPM & Vuurwerkpagina jullie ook bedankt voor de gezellige avond.

Hoop dat de pijlen er door heen komen, deze vond ik prachtig en de mensen die er bij waren weten dat ik nummer 3 op de schietlijst bedoel meer mag ik niet zeggen.
Vooral PYROMANIAC hij had ze op de schoot gehad, heb je ze allemaal afgegeven hahaha.

Hahaha ja was wel humor met die pijlen!! heb ze met spijt en al wel afgegeven waren zeker beauty's!!! :cry::D

In een woord : GEIl ( ik weet niet of ik dit woord hier mag gebruiken :D ), en dan heb ik het zeker over dit stukkie text : In de showroom kregen we gelijk een paar cadeautjes overhandigd: een pakje thunder crackers daterende begin jaren 80

Heren, bedankt voor de info en de foto's :wink:

Mooi veslag mannen, erg leuk dat lesli ons uitnodigde voor dit gebeuren dit bewijst ook maar eens dat internet steeds belangrijker wordt ook voor heel het vuurwerk gebeuren. Mensen geven veel geld uit aan vuurwerk maar willen van tevoren weten dat ze wel iets kopen wat naar verwachting is. Vroeger ging men naar huis met een meterpakketje wat allemaal een beetje van hetzelfde was maar nu kopen ze vooraf geslecteerde producten en willen er eerst informatie over hebben alvorens het bestellen.

Helaas was de datum een keer verzet zodat ik er zelf niet bij kon zij jammergenoeg, maar de demo in september probeer ik zeker mee te pakken. Lesli heeft mij ook vorig jaar enorm verast met de pyroshopper collectie dus ben erg benieuwd naar dit jaar.

Een paar weken geleden vroeg Michel aan mij of ik zin had om mee te gaan naar Lesli om nieuwe producten te bekijken.
Daar hoefde ik geen nee tegen te zeggen.
Vorige week zaterdag zat ik op de terugweg vanaf Fallas er al steeds aan te denken.
Want ik had er stiekem al heel erg zin in.

Me sfeer verslagje. (Met nadruk op verslagJE:wink:)
Zaterdagochtend 27 maart gaat om 6:00 uur de wekker.
Ja ja naar scouting, want we gaan planten verkopen om de kas van scouting te spekken.
Maar om 13:00 naar Michel en dan naar Lesli denk ik al aan, eingelijk heb ik daar veel meer zin in.
Op scouting een top plantjesactie gehad, compleet los, dat is in de geschiedenis van onze scouting groep nog nooit gebeurd.

Mooi inpakken en wegwezen en 13:15 uur ga ik richting Michel.
Bij Michel thuis aangekomen, hebben we het gelijk over Fallas, hoe gaat het allemaal daar, enz, enz.
En verder, gaat het natuurlijk over vuurwerk.
15:30 uur gaan we richting Lichtenvoorde, onderweg zien we een motercross.
Daarna gaan wij ook oerendhard naar Lichtenvoorde.

In Lichtenvoorde staat een lone some cowboy, bij een hek, dat is de Pyromaniac te zijn, die al staat te wachten.
Ondanks dat ben ik eigenwijs en zeg ik tegen Michel dat we volgens mij verder moeten rijden.
Maar nee, waar de Pyromaniac staat te wachten, blijkt toch Lesli te zijn.
Ja duh...., ach ja eigenwijze Gerco.

Daarna komen er meer mensen aanrijden, lekker bij kletsen, over Fallas en vuurwerk, vuurwerk en vuurwerk.

Na een tijdje worden we welkom geheten door de mensen van Lesli.
Wij krijgen uitleg, over de nieuwe producten en een rondleiding door de bunkers.
Daarna gaan we richting Duitsland om de nieuwe producten live te zien.
Er zitten erg veelbelovende vuurwerk artikelen bij.

De demo was een kwartier aan de gang en er kwam een heel aardige Duitse meneer met ene nogal klein uitgevallen Mercedes klagen, dat zijn kinderen niet konden slapen, vanwege het vuurwerk.
Omdat hij geen respons kreeg, draaide chef gefrustreerd zijn kleine auto en raakte hij een grote punaise van steen, die langs de weg lag.
In de wijk waar ik woon, liggen ook van dat soort punaises en ik heb menig auto veel schade op zien lopen, omdat men denkt, dat je wel over zo'n ding kan rijden.
Tip, dat kan niet!:wink:

Na de demo waar ik echt leuke stukjes vuurwerk heb gezien zijn we net voor de grens van Nederland gaan eten.
We kregen een goede en lekkere snitsel en het bier was ook lekker.
Ik werd alweer blij van de Duitse gastrvrijhied, omdat ik/we van de zomer op vakantie gaan in Duitsland.

Daarna zijn ik en Michel door iemand van Lesli (Ja sorry, ik ben slecht in namen) afgezet in Lichtenvoorde.
En zijn we weer terug gereden naar het midden van Nederland.
Bij Michel thuis heb ik een glasje cola op en hebben we bijgepraat over deze zeer geslaagde middag en avond en daarna ben ik naar huis gereden.

---

Ik wil Barnt Masselink, Niels de Lauré, Patrick Pleyte en Dirk bedanken voor de gastvrijheid en dat we welkom waren om een kijkje te nemen in de keuken van Lesli.
Ook voor de leuke demo en het eten.
Ik vond het erg leuk en heb echt genoten.
Veder wil ik de crew van vuurwerkcrew bedanken, dat ik mee mocht naar Lesli.
Super hoorrrr.

Groetjes Gerco.

O ja ik heb foto's gemaakt en ook van demo.
Ik ga deze hier neerzetten, maar dat ga ik nog even bekijken en uitzoeken en zo.
Dus foto's komen er aan.

Foto's.
Omdat het nogal wat foto's zijn, maak ik even aparte topic aan.

Foto's van de ontvangst ruimte, waar ook de dummy's staan en zo.

DSC_2519.jpg

DSC_2520.jpg

DSC_2521.jpg

DSC_2522.jpg

DSC_2524.jpg

Ik blijft dit mooi vinden, prachtig zo'n rol.:D

DSC_2525.jpg

Voor de Duitse markt.

DSC_2526.jpg

Voor de Duitse markt.

DSC_2538.jpg

DSC_2542.jpg

Gebruiksaanwijzing in het Chinees? (Niet in de hond houden, want die eten wij wel op.:wink:)

DSC_2549.jpg

Pyroshopper collectie.

DSC_2551.jpg

Mijn persoonlijke favoriet.:D

DSC_2552.jpg

Voetbal clubs pakketen.

DSC_2553.jpg

DSC_2554.jpg

Kindervuurwerk voetbal pakketen.

DSC_2555.jpg

DSC_2556.jpg

DSC_2563.jpg

Talk of the town collectie.

DSC_2564.jpg

Talk of the town collectie.

DSC_2569.jpg

De koffie was lekker, maar de beker was lekkerder. ;)

DSC_2570.jpg

Schatkist.

DSC_2523.jpg

Maar ik vind persoonlijk dit een echte schatkist.:D:idea:

DSC_2574.jpg

DSC_2576.jpg

Pakketen.

DSC_2578.jpg

Nog meer pakketen.

Laatst bewerkt:
De bunkers.

DSC_2580.jpg

DSC_2581.jpg

Dit is de orderpikker afdeling, nu staat deze ruimte vol met zomer artikelen, want Lesli doet ook in tuinmeubelen.

DSC_2582.jpg

Lesli heeft een goed systeem, om te laten zien wat er opgeslagen ligt, voor onder andere de brandweer.
Staar er een zonnetje op de deur, dan liggen er alleen maar zomer artikelen opgeslagen.....,

DSC_2598.jpg

maar staat er een explosief teken op de deur, dan ligt er vuurwerk in de bunkers.

DSC_2583.jpg

In deze bunker staan pallets, waar men dozen kan pakken voor orders.

DSC_2588.jpg

DSC_2589.jpg

DSC_2591.jpg

Sprinkler installatie.

DSC_2592.jpg

Sprinkler.

DSC_2611.jpg

DSC_2619.jpg

Opslag bunker.

DSC_2620.jpg

Pompen voor de sprinklers.

DSC_2621.jpg

Dummy bunker.:D

Onwijs mooie foto's en wederom bedankt voor het delen, trouwens er viel mij iets op aan de cakes van de Pyroshopper Collectie, ik mis er namelijk eentje. Gaan we er een raadsel van maken welke :D

Ik mis de S.W.A.T./de Take off/ de Cybershot/ de Energetic/ de Womanizer.
(als ik goed heb gekeken :wink:)

Wat een mooie verslagen allemaal, en wat een SUPER gebaar van lesli!

Bedankt!

nederlandsvuurwerk en Torrr , dat deze niet te zien zijn kan kloppen want we gingen niet voor een gewone demo, maar we werden uitgenodigd voor een demo van nieuwe producten en ja ze hebben er ook wat bestaande producten toe gevoegd die wij moesten raden.

een en al complimenten voor LESLI

wat jammer dat ik dit heb moeten missen .
ik had hier erg graag bij willen zijn .
nou ja pech gehad volgende keer beter

Sigaar bedankt voor het maken van de foto's, je hebt er genoeg gemaakt dus erg leuk om terug te zien voor iedereen!
Die mok heb je toch wel mogen houden he:p

Back
Bovenaan