Snutareen
VWC lid
Hier even een lijstje wat ik zou willen wat er op vuurwerkgebied moet veranderen.
-Pijlen: 75 gram of 15 gram flash (vergunning). Pijlen onder de 2,5 gram: verbieden!!(i.v.m. oogletsel).
-Cakes: 1000 gram, 25 gram per tube en 4 gram flash.
-Fonteinen: 500 gram.
-Knallers: 2 gram flash of 5 gram buskruit.
-Matten: 1 gram flash per knaller en totaal 750 gram.
-Romeinse kaarsen: Verbieden (i.v.m. gevechten en moeilijk zekeren).
-Singleshots: 100 gram, 3 inch. Shellkitjes tot 3 inch toestaan (vergunning).
-Ander vuurwerk (grondbloemen, draaizonnen): 50 gram.
Verder vind ik dat de afsteektijden ongewijzigd moeten worden en gevaarlijk vuurwerk dat niet voor iedereen geschikt is moet een vergunning voor worden aangevraagd. Niet dat je pyrotechnicus moet zijn maar gewoon een korte cursus voor iedereen boven een bepaalde leeftijd toegankelijk moet zijn. Strafblad? Dan geen toegang tot de cursus.
Gewoon dat de onwetende consument die dingen niet kan afsteken en dus niet zonder mortier tot ontploffing kunnen brengen.
En dus hardere knalpijlen toestaan, maar ook weer niet voor het grote publiek toegankelijk.
P.S. dat verbieden en die vergunning is om het gewondental en het vandalisme terug te dringen, en niet om de freaks lastig te vallen en te hinderen!!
Ik ben ook TEGEN een vuurwerkverbod!!
En als het verboden wordt, ik blijf afsteken, dan het hele jaar door!!
-Pijlen: 75 gram of 15 gram flash (vergunning). Pijlen onder de 2,5 gram: verbieden!!(i.v.m. oogletsel).
-Cakes: 1000 gram, 25 gram per tube en 4 gram flash.
-Fonteinen: 500 gram.
-Knallers: 2 gram flash of 5 gram buskruit.
-Matten: 1 gram flash per knaller en totaal 750 gram.
-Romeinse kaarsen: Verbieden (i.v.m. gevechten en moeilijk zekeren).
-Singleshots: 100 gram, 3 inch. Shellkitjes tot 3 inch toestaan (vergunning).
-Ander vuurwerk (grondbloemen, draaizonnen): 50 gram.
Verder vind ik dat de afsteektijden ongewijzigd moeten worden en gevaarlijk vuurwerk dat niet voor iedereen geschikt is moet een vergunning voor worden aangevraagd. Niet dat je pyrotechnicus moet zijn maar gewoon een korte cursus voor iedereen boven een bepaalde leeftijd toegankelijk moet zijn. Strafblad? Dan geen toegang tot de cursus.
Gewoon dat de onwetende consument die dingen niet kan afsteken en dus niet zonder mortier tot ontploffing kunnen brengen.
En dus hardere knalpijlen toestaan, maar ook weer niet voor het grote publiek toegankelijk.
P.S. dat verbieden en die vergunning is om het gewondental en het vandalisme terug te dringen, en niet om de freaks lastig te vallen en te hinderen!!
Ik ben ook TEGEN een vuurwerkverbod!!
En als het verboden wordt, ik blijf afsteken, dan het hele jaar door!!
Laatst bewerkt: