één Europa voor vuurwerk

Hier even een lijstje wat ik zou willen wat er op vuurwerkgebied moet veranderen.
-Pijlen: 75 gram of 15 gram flash (vergunning). Pijlen onder de 2,5 gram: verbieden!!(i.v.m. oogletsel).
-Cakes: 1000 gram, 25 gram per tube en 4 gram flash.
-Fonteinen: 500 gram.
-Knallers: 2 gram flash of 5 gram buskruit.
-Matten: 1 gram flash per knaller en totaal 750 gram.
-Romeinse kaarsen: Verbieden (i.v.m. gevechten en moeilijk zekeren).
-Singleshots: 100 gram, 3 inch. Shellkitjes tot 3 inch toestaan (vergunning).
-Ander vuurwerk (grondbloemen, draaizonnen): 50 gram.

Verder vind ik dat de afsteektijden ongewijzigd moeten worden en gevaarlijk vuurwerk dat niet voor iedereen geschikt is moet een vergunning voor worden aangevraagd. Niet dat je pyrotechnicus moet zijn maar gewoon een korte cursus voor iedereen boven een bepaalde leeftijd toegankelijk moet zijn. Strafblad? Dan geen toegang tot de cursus.
Gewoon dat de onwetende consument die dingen niet kan afsteken en dus niet zonder mortier tot ontploffing kunnen brengen.
En dus hardere knalpijlen toestaan, maar ook weer niet voor het grote publiek toegankelijk.
P.S. dat verbieden en die vergunning is om het gewondental en het vandalisme terug te dringen, en niet om de freaks lastig te vallen en te hinderen!!
Ik ben ook TEGEN een vuurwerkverbod!!
En als het verboden wordt, ik blijf afsteken, dan het hele jaar door!!

Laatst bewerkt:
als ik jouw filmpjes zie en het commentaar erbij verpruts jij het ook voor anderen XtremeRides, of wil je zeggen dat dat allemaal wel verantwoord is wat je doet?

en daarbij, de regels van belgie ?
maximaal 240 gram!

Heb jij de silver salute al gezien ?
deze knalt alle knalcakes uit belgie eruit.

of de Brilliant Outblast, een zeer mooie pot.

De hele lijn van pronk vuurwerk, de cakes in belgie kunnen daar gewoon niet aan tippen!
De importeurs doen echt hun best om mooie producten op de markt te brengen.

Ik stook heel verstandig, daar kan niemand aan tippen. Ik heb al mijn handjes nog alle omstanders zijn nog heel. Niemand is ooit gewond geraakt bij één van mijn stunts als je daar op doelt. Mensen moesten maar eens een voorbeeld aan mijn nemen vielen er minder gewonden en doden. Je moet eerst nadenken voordat je zoiets doet maar dat allemaal terzijde. Vuurwerk is daar uit eindelijk niet voor bedoeld maar ik zie niet dat ik het
zou "verprutsen" voor anderen.

Nederland heeft allemaal mooi vuurwerk, zonder meer waar! Alleen 1 probleem:
De prijs!

Alles draait om kwaliteit/prijs verhouding. En de prijs van het vuurwerk staat niet tegen over de kwaleit. Voor 75,- kan je in belgie prachtige potten halen die harder en mooier knallen dan in Nederland. Als je het daar niet kan halen zijn er in de illegale circuit prachtige profcakes voor dat geld. Kijk maar eens naar Spanje met die 100sh cakes of Polen met grote cakes voor weinig geld.

Nee jongentje, je hoeft mij niet te vertellen hoe en wat. Ik weet precies hoe het allemaal werkt. Als de overheid meer naar de mensen toe kwamen dan waren er niet zoveel illegale dingen op de markt. Ons softdrugs beleid is niets voor niets een succes. Hoe harder je er tegen in gaat hoe meer mensen het gaan doen. Ik heb misschien dan wel een air over me heen maar dat kan me geen reet schelen. Ik heb gewoon gelijk! Cobra 6 vergelijken met een handgranaat is gewoon flauwekul en onzin. Net als dat nitraten een voorgevel van een huis kunnen ontzetten. En als jij die flauwekul gelooft ben je gewoon dom, en tegen domheid kan ik niets beginnen

Ookal doe jij het volkomen veilig met die stunts en is er altijd alles goed gegaan, schept het toch een volkomen verkeerd beeld van het vuurwerk naar de buitenwereld toe. Zeker voor mensen die er niet veel van weten en toch al een hekel aan vuurwerk hebben. Zij zien vaak ook niet direct dat het je eigen spullen zijn en tevens is het een verkeerd voorbeeld naar andere die jou filmpjes zien en waarbij het dus wel verkeerd gaat.

Nogmaal wil ik wel benadrukken dat het vuurwerk opzich risico's met zich mee kan brengen maar de gebruiker maakt het in de meeste gevallen gevaarlijker als nodig door onwetendheid.

Xtremerides, ik kan je helaas niks meer wijsmaken, jij weet alles en je stookt verstandig, mensen zouden een voorbeeld aan jou moeten nemen.

helaas zeggen je filmpjes wat anders ( en je mening erover ook ), het is te triest om hier verder over te gaan discussieren.
Ik hoop dat het goed blijft gaan en wens je een prettige jaarwisseling.

Je voorbeeld van het softdrugs beleid is een hele slechte, dit is ingesteld om een scheiding te krijgen tussen soft en harddrugs en dit werkt ook zonder meer goed.
In het Buitenland waar geen coffeshops zijn, kan je bij veel dealers zowel soft als harddrugs krijgen dus daardoor is de drempel tot een overstap heel erg laag, iets wat hier niet aan de orde is dankzij de coffeeshops.

Verder vindt ik dat we het echt niet zo slecht hier hebben, er is ons tenslotte al tegemoet gekomen met de 500grams regeling (beetje het idee van die coffeeshop, om ons weg te houden van het zwaardere spul).
Dat ze ons niet tegemoet willen komen met hardere knallen vind ik persoonlijk jammer maar ook wel begrijpelijk.
Die harde knallers zijn namelijk de grootste ergenis bij de meeste mensen en het worden veel te veel misbruikt door middel van vroegtijdig afsteken en sloperijen.
Verder ben ik het absoluut oneens met je dat knallers als explods en cobra's tot het gewone straatbeeld moeten toebehoren, dat gaat er gewoon niet bij me in.

Niet iedereen hoeft mij filmpjes leuk te vinden. Maar ook zonder mijn bijdrage wordt er gesloopt met vuurwerk dat was al toen ik vloeibaar was. Ik heb wel vaker aangegeven dat ik ook niet echt een vuurwerkfreak ben in hard en nieren. Ik vind het leuk maar leef er niet voor zoals vele hier. Oudjaar is gewoon 1 dag loltrappen. Ik ben trouwens niet verantwoordelijk voor andersmans daden. Dat is net zo iets dat er geen geweldadige films op tv mogen komen omdat mensen het na gaan doen. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden! Hoe noemen ze dat politiek ook alweer? Oja! Vertutteling, vertutteling van de vuurwerkfreaks! :D

Ik heb het vorig jaar ook gezien met die shells. Die flauwekul die types zoals jullie dan rond bezuinen. 8 inch hier gevaarlijk, daar gevaarlijk niet in een woonwijk en die andere bullshit. Er is gewoon geen kunst aan. Ik heb spijt dat wij die 8 inch niet vanuit de wijk hebben geschoten maar vanaf weilanden. Het had makkelijk gekund. Ik had hem nog vanuit me tuin kennen schieten bij wijze van spreken. En door types zoals jullie zijn er nu ook van die belachelijke regels.

Maar om aan te geven hoe grote vuurwerkfreak ik ben. Dit jaar heb ik geen illegale knallers omdat ik Carbid heb geregeld. Knalt ook maar is geen vuurwerk. Ook als het vuurwerk verboden wordt zal ik geen show bezoeken. Misschien eens met een kermis maar ik zal nooit naar Berlijn reizen om alleen een show te bezoeken en das denk ik het verschil tussen mijn en jullie. Maar vuurwerk opzich zal nooit verloren gaan. De charme is juist dat je het zelf kan afsteken en er soms geinige dingen mee kunt doen. Als vuurwerk daadwerkelijk verboden wordt is jullie hobby ook dood. Want die prachtige shows kan je op 1 hand tellen.

Ze(en jullie) moeten ook niet zo zeiken. Want mensen zijn toch tegen vuurwerk want ik zal eens objectief zijn:

-Mileu verontreiniging is groot en waar is goed voor? Nergens voor! Onnodig vervuilen van ons mileu. Al die chemicaliën en matrialen die erin verwerkt zijn is slecht voor mens en dier

-Geluidsoverlast is enorm op 31dec niet alleen door de knallers vrienden maar ook door sier. Sier knalt harder dan legale knallers en gelijk aan illegale nitraten. Vooral de dieren hebben hier onder te lijden. Die zitten elk jaar doodsangsten uit

-Mensen zijn bang om naar buiten te gaan met oudjaar. Bang dat het verkeerd gaat en die blijven de hele dag binnnen

-Mensen met astma en dat soort ziektes kunnen niet ademen als er massaal vuurwerk ontstoken om 12 uur. Die hebben allemaal luchtflessen nodig.

Dus ga mij nu niet vertellen dat je verstandig stookt. Of dat een verkeerd voorbeeld af geef. Iedereen die vuurwerk afsteekt is gewoon associaal. Je houdt geen rekening met mede mens of mede dier. Meerendeels van de mensen die vuurwerk afsteken zijn lager opgeleid of hebben dat denkniveau. En lagere lonen, en dat valt meestal samen. Als mensen vuurwerk willen verbieden gebeurd dat toch wel.

Dus dat het in heel europa legaal is en hier niet heeft misschien ook wel een reden. Wij Hollanders zijn sowieso een associaal volk. Als ik in Duitsland, België of Frankrijk loop zijn de mensen al veel netter tegen elkaar en kunnen meer van elkaar hebben. Dus je hebt sowieso al kans dat het één regel wordt maar
wij uitzondering op de regel worden

ps: Is mijn laatste reactie hierop

Laatst bewerkt:
Niet iedereen hoeft mij filmpjes leuk te vinden. Maar ook zonder mijn bijdrage wordt er gesloopt met vuurwerk dat was al toen ik vloeibaar was. Ik heb wel vaker aangegeven dat ik ook niet echt een vuurwerkfreak ben in hard en nieren. Ik vind het leuk maar leef er niet voor zoals vele hier. Oudjaar is gewoon 1 dag loltrappen. Ik ben trouwens niet verantwoordelijk voor andersmans daden. Dat is net zo iets dat er geen geweldadige films op tv mogen komen omdat mensen het na gaan doen. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden! Hoe noemen ze dat politiek ook alweer? Oja! Vertutteling, vertutteling van de vuurwerkfreaks! :D

Ik heb het vorig jaar ook gezien met die shells. Die flauwekul die types zoals jullie dan rond bezuinen. 8 inch hier gevaarlijk, daar gevaarlijk niet in een woonwijk en die andere bullshit. Er is gewoon geen kunst aan. Ik heb spijt dat wij die 8 inch niet vanuit de wijk hebben geschoten maar vanaf weilanden. Het had makkelijk gekund. Ik had hem nog vanuit me tuin kennen schieten bij wijze van spreken. En door types zoals jullie zijn er nu ook van die belachelijke regels.

Hou je er dan ook rekening mee dat het mis kan gaan...? Al eens een muzzle break gezien? Debielen die zoiets in een woonwijk doen, hebben totaal geen besef van het gevaar en van hun verantwoordelijkheid.

Maar om aan te geven hoe grote vuurwerkfreak ik ben. Dit jaar heb ik geen illegale knallers omdat ik Carbid heb geregeld. Knalt ook maar is geen vuurwerk. Ook als het vuurwerk verboden wordt zal ik geen show bezoeken. Misschien eens met een kermis maar ik zal nooit naar Berlijn reizen om alleen een show te bezoeken en das denk ik het verschil tussen mijn en jullie. Maar vuurwerk opzich zal nooit verloren gaan. De charme is juist dat je het zelf kan afsteken en er soms geinige dingen mee kunt doen. Als vuurwerk daadwerkelijk verboden wordt is jullie hobby ook dood. Want die prachtige shows kan je op 1 hand tellen.

Ze(en jullie) moeten ook niet zo zeiken. Want mensen zijn toch tegen vuurwerk want ik zal eens objectief zijn:

-Mileu verontreiniging is groot en waar is goed voor? Nergens voor! Onnodig vervuilen van ons mileu. Al die chemicaliën en matrialen die erin verwerkt zijn is slecht voor mens en dier

Die milieuvervuiling valt best wel mee. Wat denk je dat al het verkeer in een jaar de lucht in blaast. Ik kan me voorstellen dat jij het nut ervan niet inziet, maar als je op deze manier denkt, kun je heel veel dingen afschaffen. Wat te denken van bijvoorbeeld kermissen. Ook totaal onnodig. Ga maar eens tellen hoeveel stroom al die attracties etc trekken en kijk eens hoeveel rotzooi er blijft liggen. Ook niet bepaald goed voor het milieu.

-Geluidsoverlast is enorm op 31dec niet alleen door de knallers vrienden maar ook door sier. Sier knalt harder dan legale knallers en gelijk aan illegale nitraten. Vooral de dieren hebben hier onder te lijden. Die zitten elk jaar doodsangsten uit

Van een kermis is ook de nodige overlast. Muziek die keihard aan staat de hele dag door bijvoorbeeld.

-Mensen zijn bang om naar buiten te gaan met oudjaar. Bang dat het verkeerd gaat en die blijven de hele dag binnnen

Er zijn altijd wel mensen die ergens bang voor zijn. Of het nu vuurwerk is, honden, auto's, vliegtuigen of wat dan ook.

-Mensen met astma en dat soort ziektes kunnen niet ademen als er massaal vuurwerk ontstoken om 12 uur. Die hebben allemaal luchtflessen nodig.

Dat zal wel loslopen. Zijn dat dezelfde mensen die continu staan te hoesten als er ergens gerookt wordt?

Dus ga mij nu niet vertellen dat je verstandig stookt. Of dat een verkeerd voorbeeld af geef. Iedereen die vuurwerk afsteekt is gewoon associaal. Je houdt geen rekening met mede mens of mede dier. Meerendeels van de mensen die vuurwerk afsteken zijn lager opgeleid of hebben dat denkniveau. En lagere lonen, en dat valt meestal samen. Als mensen vuurwerk willen verbieden gebeurd dat toch wel.

Vooral zo blijven denken.

Dus dat het in heel europa legaal is en hier niet heeft misschien ook wel een reden. Wij Hollanders zijn sowieso een associaal volk. Als ik in Duitsland, België of Frankrijk loop zijn de mensen al veel netter tegen elkaar en kunnen meer van elkaar hebben. Dus je hebt sowieso al kans dat het één regel wordt maar
wij uitzondering op de regel worden

ps: Is mijn laatste reactie hierop

Doe trouwens eens iets aan je spelling.

Gegroet en een goed uiteinde gewenst.

Sinds 2005 op het forum en enkel 3 berichten?

Verontrustend :bye:

PS: -Geluidsoverlast is enorm op 31dec niet alleen door de knallers vrienden maar ook door sier. Sier knalt harder dan legale knallers en gelijk aan illegale nitraten. Vooral de dieren hebben hier onder te lijden. Die zitten elk jaar doodsangsten uit

- Hier worden ook al sinds 1999(!) Pilletjes voor verschaft die je bij ongeveer iedere dierenzaak kan kopen, om de dieren een beetje rustig te maken, zodat ze dus niet ervan schrikken, Als je als Baas(je) dit ook nooit onderzoekt ben je al een slechte dierenhouder ;)

Mensen met astma en dat soort ziektes kunnen niet ademen als er massaal vuurwerk ontstoken om 12 uur. Die hebben allemaal luchtflessen nodig.

Mensen met een rolstoel kunnen ook niet vriendelijk op een roltrap en worden ook niet geaccepteerd in de maatschapij. beetje domme opmerking overigens. Dat weten ze zelf als ze ervoor kiezen om naar buiten te gaan.

Grootste onzin ooit, netzoals waarschijnlijk aan de hand van je opmerking op zou stemmen (groenlinks) Uitstoot van zogenaamd Co2 :D, 1 vulkaan veroorzaakt in 1 eruptie 2 miljard keer zoveel dat wij uitstoken per 25 jaar :D

Ik heb spijt dat wij die 8 inch niet vanuit de wijk hebben geschoten maar vanaf weilanden. Het had makkelijk gekund. Ik had hem nog vanuit me tuin kennen schieten bij wijze van spreken. En door types zoals jullie zijn er nu ook van die belachelijke regels.

No comment, really.

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan