één Europa voor vuurwerk

Maar, als Itali"e de leiding krijgt in klasse 4.
Wat moet ik me daar bij voorstellen?
eXplods en Cobras als je 16 bent, terwijl je broertje met knalerwten aan t spelen is?
Gewoon shells legaal maken :D

Waarom nou pijlen verbieden?? Ik vind gewoon dat pijlen moeten blijven en veiliger gemaakt moeten worden, dan maar wat meer geld betalen, dat heb ik er wel voor over. Als pijlen werden verboden zou vuurwerk voor mij helemaal niet zo leuk meer zijn en dan is mijn hobby weg:cry:. Het stijggeluid van een vuurpijl is voor mij het echte oud en nieuw geluid. En door ze perfect te uitbalanceren zouden ze zeker niet onveilig zijn. Die shellkitjes en single shots zou ik ook wel leuk vinden, maar de vuurpijl ...........daar kan niets tegenop. Variatie in vuurwerk vind ik het leukste vuurwerk. Dat zou zonder vuurpijlen vrijwel onmogelijk zijn.
Snutareen.

Wat moet je veiliger aan een vuurpijl maken. Eenmaal aangestoken volgt hij zijn eigen weg zonder dat je er nog invloed op hebt. En meestal gaat die vlucht in een soort kromming. Maar het grootste bezwaar is toch wel de stok met de motor die terug komt. Ik heb dit jaren geleden meegemaakt waardoor er grote schade is ontstaan aan een veranda. De problemen die ik heb gehad met politie en vooral verzekeringsmaatschappijen zal ik je maar besparen. En het betrof hier gewoon Nederlandsvuurwerk. Al met al heeft deze grap ongeveer 7 maanden geduurd dus je begrijpt dat ik een groot voorstander ben van kleine shell-kitjes. Deze zijn echt stukken veiliger dan menig vuurpijl. Ze gaan recht omhoog en geen troep die terugkomt op wat snippers na.:D

Nadeel van shellkitjes is weer dat de buis gewoon los op de grond staat op een smal voetje, er redelijk wat kans is dat ie omver kiep en je dan 2inch shells kunt gaan koppen. (Die legale single shots mortieren vind ik om deze reden dus ook niet bepaald veilig)

Ik begrijp je standpunt, maar shellkitjes zijn niet per definitie veiliger dan shellkits. Beide hebben nadelen en voordelen.

Nadeel van shellkitjes is weer dat de buis gewoon los op de grond staat op een smal voetje, er redelijk wat kans is dat ie omver kiep en je dan 2inch shells kunt gaan koppen. (Die legale single shots mortieren vind ik om deze reden dus ook niet bepaald veilig)

Ik begrijp je standpunt, maar shellkitjes zijn niet per definitie veiliger dan shellkits. Beide hebben nadelen en voordelen.

die smalle voetjes hoeft geen probleem te zijn je kunt ze altijdt breder maken .

Jaa, daar zullen ze wel weer houders voor uitvinden ofso, die ze in de vuurwerk-shop verkopen. Ik vind vuurpijlen ook echt geweldig, en zou het ook super leuk vinde als er 2 '' shellkitjes komen in nederland die legaal zijn, maar ik zie het niet echt als een vervanger van de vuurpijl.

Je hebt gelijk maar het is natuurlijk weer de vraag hoe iemand het gaat gebruiken. Een vuurpijl lanceer je ook vanuit een fles of een lanceerplatform en niet los uit de hand of plat op de weg. Door een stimulering van een juist gebruik (grotere voetjes, evt vastzetten etc) zou het een voordeel kunnen zijn. Het grootste nadeel van de shell-kitjes zou zijn dat mensen met hun hoofd boven de mortier gaan hangen:bonk: en dat is nu ook weer niet goed voor de gezondheid:cry:

Dat zou ook nu kunnen, maar ik zou het fijn vinden voor een legalisering van 2" en dat bedoel ik ook. En hier zit toch juist weer wat meer kracht achter als de legale.

Je hebt gelijk maar het is natuurlijk weer de vraag hoe iemand het gaat gebruiken. Een vuurpijl lanceer je ook vanuit een fles of een lanceerplatform en niet los uit de hand of plat op de weg. Door een stimulering van een juist gebruik (grotere voetjes, evt vastzetten etc) zou het een voordeel kunnen zijn. Het grootste nadeel van de shell-kitjes zou zijn dat mensen met hun hoofd boven de mortier gaan hangen:bonk: en dat is nu ook weer niet goed voor de gezondheid:cry:

Beter legaliseren ze dan een kaliber waarbij de mortier zo hoog is dat je er niet meer met je hoofd bij kan:idea:

Slechte grap!

Ik zie persoonlijk een europeese regelgeving wel zitten. Dit zal ook betekenen dat we dus wel vuurwerk mogen halen bij de buren. En aangezien die het goedkoper aanbieden dan hier in Nederland zullen de Nederlanders moeten gaan concureren met Belgen en Duitsers!

Rembo

2'' kan best vindt ik.
Als je er een goedvertragend lont aan maakt, en je doet er een duidelijke handleiding bij. Vindt ik gewoon dat het moet kunnen.
En zet ook op de handleiding WAAROM je de mortier moet leegkloppen. Als mensen niet weten waarom het nodig zou zijn, dan doen veel mensen het ook juist niet.

als je connecties hebt komt het oostblook naar jouw :p
Maar het zou leuk zijn al Nederland zwaarder vuurwerk het en het gelijk veiliger maakt

Europa wilt Amerika zijn en worden. En dus, vernielen ze alles wat niet Amerika is.
Vrijwel heel Europa staat tegenwoordig redelijk negatief tegenover Amerika..
Bovendien verschillen de vuurwerkregels per staat in Amerika, de ene staat is een paradijs, in de andere wordt niks toegestaan.

Back
Bovenaan