Een eigen vuurwerkwinkel beginnen

Zelf ben ik nog steeds aan het dromen over een eigen vuurwerkzaak en ik zit te kijken of het te realiseren is. In mijn zoektocht op internet naar info kwam ik deze site tegen: http://www.vuurwerkadviseur.nl Dit is een dienst die aangeboden wordt door breeschoten b.v.

Misschien een handige site voor de mensen met serieuze plannen.

De bedragen op het forum lopen nogal uiteen over de investeringen. Is er iemand die een goed beeld heeft van de investering in het eerste jaar, de kosten voor de volgende jaren en na hoeveel jaar je winst kan gaan draaien? Ik weet dat dit lastig is omdat het van veel factoren afhangt, maar hoop dat iemand hier een antwoord op kan geven.

Laatst bewerkt:
Zelf ben ik nog steeds aan het dromen over een eigen vuurwerkzaak en ik zit te kijken of het te realiseren is. In mijn zoektocht op internet naar info kwam ik deze site tegen: http://www.vuurwerkadviseur.nl Dit is een dienst die aangeboden wordt door breeschoten b.v.

De bedragen op het forum lopen nogal uiteen over de investeringen. Is er iemand die een goed beeld heeft van de investering in het eerste jaar, de kosten voor de volgende jaren en na hoeveel jaar je winst kan gaan draaien? Ik weet dat dit lastig is omdat het van veel factoren afhangt, maar hoop dat iemand hier een antwoord op kan geven.

Persoonlijk zou ik nooit in zee gaan met breeschoten, aangezien ik de producten niet goed vind (enkele uitzonderingen, daar gelaten), maar dat is mijn mening:)

Als ondernemer moet je kijken naar de euros, en dan doet breeschoten het volgens mij helemaal niet slecht.

gr

Persoonlijk zou ik nooit in zee gaan met breeschoten, aangezien ik de producten niet goed vind (enkele uitzonderingen, daar gelaten), maar dat is mijn mening:)

Ik persoonlijk ben ook geen grote fan van breeschoten, maar als startende vuurwerkverkoper kan dit een mooi initiatief zijn. Alhoewel ik denk dat de meeste importeurs wel hulp bieden bij het opzetten van je eigen zaak, alleen staat het er niet zo duidelijk bij vermeld als hier.

Bij de vuurwerk adviseur kun je gewoon vrijblijvend een onderzoek/afspraak maken. Als je een pand hebt waarbij nog geen installatie aanwezig is (bunker, sprinkler etc) zijn de kosten vele malen hoger dan dat je een pand neemt waar dit al in zit (overname).

Laatst bewerkt:
Helaas staan er weinig panden met complete bunkers te koop....
Alhoewel hier in het dorp wel een hele mooie loods, inclusief alles erop en eraan staat waar volgens mij niks mee wordt gedaan, maar ja.

Ik zou graag de kosten willen weten van een pand zonder dat er ook maar iets aanwezig is.

Meende dat ik ook wel eens iets heb gehoord over een tijdelijke locatie (alleen tijdens de verkoop, met kant en klare bunkers) weet niet of dit klopt, maar dat zou ook interessant kunnen zijn

Wat meespeelt is, dat waar veel mensen wonen, je sneller een hoge omzet kan draaien.

Echter in dit gebied zijn de vestigingskosten ook 3 x zoveel als een gebied waar minder mensen wonen.

Ook lees ik hierboven niks over reclame kosten.

Als je begint met je vuurwerk bedrijf kent niemand je nog. Je zal eerst voor een hoop geld reclame moeten maken en...... daar gaat je winst !!

Laatst bewerkt:
7kamp wij moeten eens om de tafel.

ik denk dat wij hier wel uit kunnen komen.

ik hoor je wel

Complete vuurwerkwinkel te koop

Complete vuurwerkwinkel te koop

Hallo,

We hebben een complete vuurwerkwinkel te koop omdat we er 2 hebben doen we er een weg.

Ideaal voor een starter, compleet met alle vergunnigen

Naam van de winkel "vuurwerkland NOORDWOLDE"

zie ook de site van de makelaar
www.terpstramakelaardij.nl

Succes

Wat zou eigenlijk de gemiddeld hoeveelheid klanten zijn in een kleine vuurwerkwinkel in Nederland de laatste 3 dagen? 150 per dag?

Wat zou eigenlijk de gemiddeld hoeveelheid klanten zijn in een kleine vuurwerkwinkel in Nederland de laatste 3 dagen? 150 per dag?

Dit hangt helemaal af, van de hoeveelheid bewoners in de omgeving en of er al vuurwerkwinkels zitten.
(en reclame e.d.)

Dit hangt helemaal af, van de hoeveelheid bewoners in de omgeving en of er al vuurwerkwinkels zitten.
(en reclame e.d.)

Is er iemand die een schatting kan maken op basis van gemiddelde cijfers? (bij de meeste plaatsen zitten er 2/3 concurrenten)

Ik heb hier in de omgeving de mogelijkheid om een oud winkelpand incl bunker te huren. Hier is 2 jaar geleden nog door een ander bedrijf vuurwerk in verkocht.
36.730 inwoners 2 of 3 vuurwerk winkels in de omgeving met niet zo`n uitgebreid aanbod als dat ik in gedachten heb.
Enige nadeel is dat het pand volgend jaar gesloopt gaat worden en ik dus weer op zoek moet gaan naar wat anders...

Ik hoop wel dat je hier goed over hebt nagedacht.
Een vuurwerkwinkel starten is niet altijd even leuk.
Er kan erg veel tijd en moeite aan gepaard gaan!!
Je moet je plannen echt tot in de detail uitwerken voor je dat pand gaat huren!!

Ik hoop wel dat je hier goed over hebt nagedacht.
Een vuurwerkwinkel starten is niet altijd even leuk.
Er kan erg veel tijd en moeite aan gepaard gaan!!
Je moet je plannen echt tot in de detail uitwerken voor je dat pand gaat huren!!

*ik ben me daarom volop aan het orienteren

Ik moet echter wel cijfers hebben van de gemiddelde aantal klanten
ik zat zelf rond de 150 per dag te denken of is dit veel te laag?

*ik ben me daarom volop aan het orienteren

Ik moet echter wel cijfers hebben van de gemiddelde aantal klanten
ik zat zelf rond de 150 per dag te denken of is dit veel te laag?

Als jou woonplaats 36000 mensen telt en 3 vuurwerkwinkels?
Ik denk, nu uit de losse pols: 250 mensen per dag.
Maar ik heb hier ook niet veel ervaring mee.
Ik wilde alleen even bevestiging dat je dit wel serieus neemt,
en wat hier allemaal bij komt kijken.
Ik moet nu alleen even weg, misschien hoor je later meer van mij!

Vergeet niet, Nlmx5, dat je aan je klantenaantal niets hebt.
100 klanten die voor 10 euro kopen, leveren omzet-technisch evenveel op als
1 klant die voor 1000 euro koopt.

Wij zitten zelf nu 3 jaar in Papendrecht, en gaan het 4e jaar in.
Met 30k+ inwoners en alleen een Fixet vestiging met kleine bunker in het dorp
zou de verwachting heel groot kunnen zijn.
Maar met veel verkooppunten in omliggende gemeentes en het opbouwen van een
goede naam... kost al een aantal jaren.

Komt bij dat er vorig jaar weer een tegenvaller was met het slechtere weer.
Je hebt zoveel factoren waar je aan moet denken, voor je goed en wel kunt spreken
van ... aantal klanten waar je vanuit kunt gaan.

En dat er veel bij komt kijken, dat zeker.
In Januari is het nog niet klaar, alles opruimen, evalueren enzovoorts.
En uiteraard begint het in de zomermaanden weer met opbouwen, bestellen, demo's,
assortiment samenstelling en ga zo maar door.

Persoonlijk zou ik een pand voor 1 jaar huren, echt afraden.
Naamsbekendheid is toch een belangrijk punt.
Als je volgend jaar op een totaal andere locatie weer terug bent, zal dat voor
klanten ook wennen zijn.

Mijn schatting:

1 op de 10 mensen koopt vuurwerk
In mijn plaats komt dat neer op 3673 mensen
Er zijn incl mij dan 3 vuurwerkwinkels
3673 mensen delen door 3 winkels = 1224 klanten per winkel
Gemiddelde uitgave is 50 euro.
verwachte omzet : 50 x 1224 = 61200 euro
daar komen dan een hoop kosten nog bij daarom alleen omzet (geen winst etc)

is dit een reëele schatting?

tevens komt er wel bij dat Nederland dit jaar minder vuurwerk zal kopen.

p.s hoe werkt het bij de dealers? Moet je daadwerkelijk eerst het vuurwerk afrekenen voordat je het krijgt en dus een hoger startkapitaal nodig bent?

Mijn schatting:

1 op de 10 mensen koopt vuurwerk
In mijn plaats komt dat neer op 3673 mensen
Er zijn incl mij dan 3 vuurwerkwinkels
3673 mensen delen door 3 winkels = 1224 klanten per winkel
Gemiddelde uitgave is 50 euro.
verwachte omzet : 50 x 1224 = 61200 euro
daar komen dan een hoop kosten nog bij daarom alleen omzet (geen winst etc)

is dit een reëele schatting?

tevens komt er wel bij dat Nederland dit jaar minder vuurwerk zal kopen.

p.s hoe werkt het bij de dealers? Moet je daadwerkelijk eerst het vuurwerk afrekenen voordat je het krijgt en dus een hoger startkapitaal nodig bent?

Begin nieuwe jaar betaal je het geleverde vuurwerk.

Wel leuk, dat jij iemand helpt die een vuurwerkwinkel wil opzetten fritsie!.
Pas op hoor, straks krijg je concurentie (6)

Back
Bovenaan